دریاسالار مولن : طرح حملۀ نظامی به ایران آماده است

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

ناصر اعتمادی

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت که طرح حملۀ نظامی به ایران آماده است و در صورت تجهیز ایران به سلاح اتمی به اجرا گذاشته خواهد شد، هر چند او بسیار نگران از نتایج غیرقابل پیش بینی چنین اقدامی است.

دریاسالار مایکل مولن رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در مصاحبه با شبکۀ تلویزیون آمریکایی ان بی سی اطمینان داد که نقشۀ حملۀ آمریکا به ایران آماده است، در صورتی که جمهوری اسلامی خود را به سلاح اتمی تجهیز کند. با این حال دریادار مولن نگرانی شدید خود را از نتایج چنین حمله ای پنهان نکرد.

او گفت : اقدام نظامی علیه ایران می تواند نتایج ناخواسته ای در پی داشته باشد که غیرقابل پیش بینی در منطقه ای هستند که به طرزباورنکردنی بی ثبات است. با این حال، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا تصریح کرد که این کشور نمی تواند بگذارد که ایران به سلاح اتمی مجهز شود. او در ادامه افزود : "صادقانه می گویم : هر کدام از این دو گزینه – دستیابی ایران به سلاح اتمی یا حملۀ نظامی به این کشور- مرا بسیار نگران می کند."
دریاسالار مایکل مولن در این حال ابراز "خوش بینی" کرد که تلاش های دیپلماتیک جامعۀ بین المللی و مجازات هایی که علیه ایران اعمال می شود مآلاً جمهوری اسلامی را به چشم پوشی از برنامۀ اتمی اش وادار سازند.
با وجود این، دریادار مایکل مولن بار دیگر تأکید کرد که گزینه های نظامی باصطلاح "روی میزند"، هر چند او امیدوار است که دولت آمریکا ناچار نشود از آنها استفاده کند. رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با اشاره به این گزینه ها آنها را "مهم و شناخته شده" توصیف کرد.
 همزمان، معاون سیاسی سپاه پاسداران ایران، یدالله جوانی صریحاً تهدید کرد که در صورت حملۀ نظامی آمریکا یا اسرائیل به ایران، این کشور امنیت کل منطقۀ خلیج فارس را به خطر خواهد انداخت.

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.