برخورد داعش ها در تهران (بهروز سورن)

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

دو حمله تروریستی به مجلس و قبر خمینی سر تیتر کلیه خبرگزاری های داخلی و خارجی در منطقه بود. بر طبق گزارشات داعش در لیبی مسئولیت این اقدام را به عهده گرفته و طی آن حداقل دوازده نفر کشته و تعدادی نیز مجروح شده اند. این اقدامات که در اروپا و اکنون در تهران و حومه آن انجام پذیرفته است از آنجا که غالبا مردم بی دفاع و غیرنظامیان را هدف میگیرد, شایسته محکوم شدن است.

مقصود تروریستها ایجاد رعب و وحشت و فضای سرکوب است همان مولفه هایی که دست جمهوری اسلامی را برای بالاتر بردن عیار خشونت و خونریزی و کینه توزی ماهوی آنها علیه مخالفان خود را باز تر میگذارد و قطعا مورد بهره برداری رژیم حاکم در فائق آمدن بر مشکلات و نا آرامی های داخلی قرار خواهد گرفت.

جمهوری اسلامی که خود زبانزد و پدرخوانده تروریسم داخلی و خارجی در منطقه است امروز شاهد حضور تروریست های داعش در تهران و درساختمان مجلس اسلامی و قبر خمینی جلاد بود. دو مکانی که سمبل این رژیم و بنوعی مقدس تلقی شده اند. حکومت اسلامی داعشی در شرایطی جمهوری اسلامی را هدف گرفته اند که بارها پیش از این از آغاز عملیات تروریستی علیه رژیم سخن گفته بودند.

رژیم جمهوری اسلامی که تا کنون با فریب افکار عمومی مردم کشورمان مبارزات کارگری برای نیل به حد اقل دستمزد ناچیزکارگران و مطالبات صنفی معلمان و دانشجویان کشورمان را اقدام علیه امنیت ملی قلمداد میکرد و بسیاری از فعالان کارگری و معلمان را بدین بهانه سرکوب کرده و به زندان و شکنجه و شلاق محکوم کرد و برخا در صحن کارخانه و سلول های زندان بقتل رساند امروزه در برابر تروریست هایی قرار دارد که امنیت مردم کشورمان را با خطر جدی مواجه کرده و میتواند تحت شرایطی سرآغاز زبانه کشیدن آتش جنگی خانمانسوز باشد.

سرکوب اقلیت های مذهبی و مسلمانان سنی نیز از خواص این رژیم تاکنون بوده است. این حمله تروریستی داعش به مجلس اسلامی و قبر خمینی بی شک بی ارتباط با دیدار ترامپ رئیس جمهور آمریکا و حاکمان عربستان و کشورهای منطقه نبوده است. ترامپ با این دیدار بطور بالقوه معامله ای سیصد تا چهارصد میلیارد دلاری برای فروش اسلحه به این کشورها انجام داد که بخش بزرگی از بحرانهای داخلی و خارجی آمریکا را تحت پوشش قرار خواهد داد.

تنش زائی, ماجراجوئی و آتش فکنی از جمله خواص نهادینه شده رژیم جمهوری اسلامی در منطقه بوده است. جمهوری اسلامی با بحران زائیده شده و با اتکاء همیشگی به آن حکومت کرده است. سرگرم و درگیر کردن رژیم جمهوری اسلامی و نیروهای مسلح اش به امنیت داخلی میتواند حضور دخالت جویانه رژیم را در کشورهای منطقه از جمله عراق و سوریه و یمن و لبنان را کاهش دهد. این موضوع آرزوی دیرینه شیوخ منطقه و حاکمان کشور عربستان و اسرائیل بوده است. بدین ترتیب این عملیات تروریستی میتواند آغازگر پروژه بی ثبات کردن ایران بعنوان کشوری باصطلاح باثبات در منطقه باشد.

این سوال مطرح است که چرا این حملات در مجلس و قبر خمینی صورت پذیرفته است؟ مجلس شورای اسلامی بعنوان ابزاری تبلیغاتی در افکار عمومی از عوامل اصلی انتخاب این مکان بوده است همانطور که چندی پیش حوادث تروریستی در لندن را شاهد بودیم. قبر خمینی نیز بعنوان بنیانگذار رژیم جمهوری اسلامی و تردد جمعیت زیاد و همچنین نبود یا کمبود حفاظ امنیتی آن نیز از اهداف این عملیات بوده است.

ناگفته پیداست که حاکمان اسلامی تا کنون هر گونه واقعه اینچنینی را هدیه ای آسمانی! ارزیابی کرده اند تا فشارهای سرکوبگرانه خود بر کارگران و زحمتکشان افزایش دهند. معلمان و دانشجویان, زنان و جوانان را از دستیابی به دنیایی بهتر, قابل تحمل تر و مناسبات اجتماعی عادلانه تر بازدارند و بر دامنه خرافات و تحجر, فقر و فلاکت عریانتر بیافزایند. تشدید جو امنیتی و چندین برابر کردن نیروهای انتظامی و امنیتی, بسیجی ها و لباس شخصی ها در سایه اقدامات تروریستی داعشی که از جنس و پوست حاکمان بر کشورمان هستند, از اقدامات آتی آنان خواهد بود.

دولت های آمریکا, انگلیس, فرانسه, نروژ و … از اولین دولتهایی بودند که این واقعه را محکوم کردند و بنوعی خود را از ارتباط مستقیم با آن دور قرار دادند و بدین ترتیب میتوان در نظر گرفت که این اقدام تروریستی تا حدودی صفبندی های منطقه ای را تحت الشعاع خود قرار خواهد داد. نامیدن این حادثه بعنوان ترقه بازی از سوی خامنه ای که پس از این واقعه انجام گرفت, تلاشی بشدت فریبکارانه و بدور از حقیقت است. آمار کشته شدگان و مجروحان که حداقل و به گزارش مسئولین رژیم پنجاه تن عنوان شده است خود نشاندهنده عمق این جنایت است.

آینده نزدیک دامنه تاثیرگذاری این اقدام تروریستی بر روند تحولات سیاسی موجود را نشان خواهد داد.

ضمن محکوم کردن این جنایات به افشای سیاست های فریبکارانه حاکمان اسلامی بر کشورمان و پز باصطلاح تمدن گرایانه اما غارتگرانه امپریالیست ها بپردازیم.

بهروز سورن

۰۸.۰۶.۲۰۱۷

برخورد داعش ها در تهران (بهروز سورن)

مطالب مرتبط با این موضوع :

3 پاسخ

  1. اساس این مقاله بر دروغ بزرگ حکومت اسلامی ایرانی .و سپس حکومت اسلامی عربی سلفی داعشی ست که هر دو تار و پود یک کرباس و آبشخورشان یکی ست. اسلام ناب و هر چه نابتر. شما حتا اگر بر این عکس صفحه اول ٬ عکس بالا نگاه کنید واقعا گویای تمامی این دروغ گسترده است که اینان اولا داعشی بوده باشند و دوم اینکه اگر هم داعشی بوده اند آلت دست سپاه پاسداران و اطلاعات سپاه و اطلاعات موازی بیت رهبری بوده اند و هستند. شما در کدا کشور سراغ دارید که یک نیروی ضد تروریستی اینچنین از پنجره خودش را سیبل و هدف تروریستها قرار دهد!!!! معلوم نیست کدام لنگ خروس می تواند برای نویسنده قسم حضرت عبای را باطل کند. امروز در کرج که من هستم تا کنون بیش از نود در صد مردم می گویند کار خودشان است. حالا یک نفر نویسنده و از انشایش می توان فهمید یک روشنفکر که باید شاخکهایش بیش از این دریافت کند این حمله را واقعی دانسته است. این حمله یک واقعیت کاذب است. واقعیتش در این است که گروهی کشته شده اند. کاذب بودنش البته بر این است که این حمله شدیدا تحت کنترل بوده و اینان در حقیقت بازیگرانی بودند که تحت کارگردانی سپاه عمل کردند حتا اگر هم کشته شده اند این نیز جزو بازی آنها بوده چرا که نقش آنها تا مرگ بوده و اگر هم نبو.ده برای پاک کردن دلیل و برهان و الت ترور می بایستی از بین بروند.

  2. man az jaii kopi kardam
    جمهوری اسلامی ایران به دلایل زیر خود اقدام به این ترقه بازی کرده است.

    1- باید خود را قربانی تروریسم نشان دهد تا توجیه حضور در سوریه داشته باشد.
    2- با نمایش چهره یک قربانی جلوی مصادره شدن بیشتر دارایی هایش در اروپا به خاطر شکایت پناهندگان سوری از حکومت ایران را بگیرد و خود را از مظان اتهام کشتار در سوریه برهاند.
    3- حمله تروریستی داعش می توانست روز 14 خرداد صدها کشته داشته باشد و 17 خرداد روز مناسبی برای داعش نبود.
    4- سپاه نمایش مسخره ای از قدرت داشت. نیم ساعت پس از کشته شدن مهاجمان با چندین نماینده در حیاط مجلس خوشحالی پایان معرکه می کردند. و انگار نه انگار که ساختمان و محوطه مجلس باید ساعت ها و شاید چندین روز بازرسی شود تا پایان معرکه رسما اعلام شود.
    5- آقای لاریجانی موضوع را نمایشی مضحک نامید و رهبر آن را ترقه بازی. ادبیات مشترک آقای لاریجانی و رهبر در تمسخر موضوع هماهنگ شده و با آگاهی قبلی بود.
    6- آماده باش صدا و سیما برای سانسور خبری داخلی و پوشش خارجی کاملا مشهود بود.
    7- انتقاد از برجام و کرباسچی در مدت زمان بسیار کوتاهی و بدون مقدمه و پرداختن به اصل موضوع توسط چندین نهاد مخالف دولت شروع شد.
    8- پس از انتخابات باید سریعا شرایط امنیتی در کشور حاکم می شد تا ضمن انتقام گیری موضوع مطالبه رفع حصر به حاشیه رود.
    9- برای پیشبرد چندین هدف سپاه که قانونا انجام آنها از مجرای دولت و عمدتا وزارت اطلاعات و وزارت دفاع می گذرد، برنده شدن رئیسی در انتخابات ضرورت داشت. اکنون که نشد شرایط امنیتی ضرورت دارد.
    10- کردستان در آستانه استقلال است و اعمال شرایط سخت امنیتی برای کردها در کردستان ضرورتی است که با بهانه حمله داعش امکان پذیر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.