اجلاس ILO و مواجهه کار فرمایان و دولت ایران با ۲ مقاوله‌ نامه

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

گفت‌وگو با علیرضا نوایی، فعال «اتحاد بین‌المللی در حمایت از کارگران ایران»

لیلا محمودی

صد و ششمین اجلاس سازمان جهانی کار(ILO) از ۵ ژوئن (۱۵ خرداد) در ژنو آغاز شده تا جمعه ١۶ ژوئن (۲۲ خرداد) ادامه خواهد داشت.

گزارش امسال اجلاس، در ۲ مورد به ایران پرداخته است: نقض مقاوله‌نامه پرداخت بموقع دستمزدها، و درخواست پاسخگویی نسبت به اجرای مقاوله‌نامه مربوط به ایمنی و سلامت محیط کار.

علیرضا نوایی فعال «اتحاد بین‌المللی در حمایت از کارگران ایران» به زمانه می‌گوید در چنین مواردی هیات‌های نمایندگی دولت و کارفرمایان فعالند و آن‌ها که بعنوان نمایندگان کارگران ایران به اجلاس اعزام شده‌اند، نقش‌شان تزئینی است.

کمیسیون «کاربست مقاوله‌نامه‌ها و توصیه‌نامه‌ها» در گزارش خود به اجلاس امسال ILO، از ایران به عنوان ناقض مقاوله‌نامه ۹۵درباره پرداخت به‌موقع دستمزدها یاد کرده و درباره مقاوله نامه ۱۵۵مربوط به ایمنی و سلامت محیط کار از ایران توضیح خواسته است.

این کمیسیون چگونه از وضعبت کارگران ایران باخبر می‌شود، چه کسانی قرار بوده امسال بعنوان نماینده کارگران به سوئیس سفر کنند، در موارد قبلی که ایران ناقض مقاوله‌نامه‌ها شناخته شده چه نتیجه‌ای حاصل شده و چه آکسیون‌هایی در حمایت از کارگران ایران سازماندهی شده است، این سوالات را با علیرضا نوایی فعال «اتحاد بین‌المللی در حمایت از کارگران ایران» در میان گذاشته‌ایم.

گفت‌وگو با علیرضا نوایی را بشنوید:

اجلاس ILO و مواجهه کار فرمایان و دولت ایران با ۲ مقاوله‌ نامه

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.