در جشن مردگان، بیشتر بیاد زندگان باشیم!

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

هم میهن گرامی در تبعید؛ 

در ادامهء سیاست سی و چند سالهء نظام جمهوری اسلامی ایران در قلع و قمع «سهراب» گونهء هر «ندا»ی آزادیخواهانه در سراسر ایران از اوین تا کهریزک، پنج تن از آزادیخواهان کردستان بطور ناگهانی، بدون رعایت مراتب «حقوقی» خود نظام جمهری اسلامی ایران و حتی بدون اطلاع خانواده هایشان، در درون زندان و با ارادهء قدرت مرکزی حاکم بقتل رسید ند.

این جنایت که تنها برای ارعاب مردم مبارز کردستان و جهت پیشگیری از سراسری شدن اعتراضات پس از تقلب های «انتخابات»ی، ازصبح بیست و سوم خردادماه ۱۳۸۸ صورت پذیرفت، وجدان همهء ایرانیان را بدرد آورد. ایرانیان مقیم پاریس بمحض اطلاع از این جنایات هولناک بخود پیچیدند و در حرکتی خودبخودی، جهت اعتراض و پیشگیری از گسترش و سراسری شدن اعدام ها و بُروز کشتار جمعی دیگری همچون تابستان ۱۳۶۷ ، در میدان حقوق بشر پاریس گرد آمدند.

علاوه بر خانواده های داغدار مقیم پاریس، مردم آزادیخواه با چشمانی گریان، فوج فوج به میدان حقوق بشر سرازیر شدند. در عرض چند ساعت چند صد نفر عزادار به آرامی بسوی سفارت ایران در پاریس حرکت کردند تا اوج نفرت خود از حاکمیّت ظلم و ظلمات «جمهوری اسلامی» را با شعار و شعار نویسی بر روی دیوارهای ساختمان سفارت ایران، که متعلق به همهء ایرانیان است، به نمایش گذارند.

متاسفانه این تظاهرات آرام و مسالمت آمیز که در طول آن حتی یک نفر زخمی نشد و حتی خون از بینی کسی جاری نشد، از طرف مقامات انتظامی فرانسه نه تنها تحمل نگردید بلکه پلیس ضد شورش فرانسه بیش از صدو هفتاد تن از این آزادیخواهان عزادار را دستگیر و بازداشت نمودند. خوشبختانه با دخالت وکلای آزادیخواه مستقل و نیروهای سیاسی پیشرو و آزادیخواه فرانسه، این بازداشت چند ساعتی بیش بطول نینجامید و همهء بازداشت شدگان آزاد گردیدند.

شوربختانه داستان این جنایات هولناک و اعتراض بموقع شهروندان ایرانی مقیم پاریس به این دستگیری چند ساعته ختم نگردید. در فردای آزادی همهء آزادیخواهان دستگیر شده، ضد اطلاعات رژیم که با بی خبر ماندن از سازماندهی این تظاهرات بشدت احساس شکست می کرد، برای جبران این افشاگری بین المللی و کسب این شکست جانانه در صحنهء بین المللی بوسیلهء تبعیدیان ایرانی، با تامل و بررسی دقیق اوضاع و موقعیّت سیاسی و اجتماعی تک تک شرکت کنندگان در این تظاهرات؛ که در حوصلهء این مختصر نمی باشد؛ شش تن از تبعیدیان آزادیخواه را برگزید و در این روز روشن، با وقاحت تمام از این شهروندان به قوهء قضائیهء فرانسه شکایت برده است!

از این رو، ما بخشی از ایرانیان مقیم فرانسه بر این باوریم که این پرونده که در دادگاهی در پاریس در جریان است، از بنیان خلاف موازین «عدالت» می باشد چه، جای «متهم بی گناه» آزادیخواه و «شاکی گناهکار» آزادی کُش؛ بقول شهر قصه ها؛ با یکدیگر عوض شده است! از نظر من این جنایت هولناک در نوع ناجمهوری نااسلامی، در ردیف بقتل رساندن نُه ستاره سرخ در تپّه های اوین می باشد. جنایتی که اگر چه در کردستان صورت پذرفته است اما هدفش از کشتن این پیشقراولان آزادی تنها و تنها ایجاد ارعاب و جلوگیری از پیوستن جنبش های مردم قهرمان کردستان و دیگر ملل قهرمان ساکن ایران و سراسری نشدن جنبش اعتراضی مردم بوده است.

از این رو ما بر این باوریم که با ایجاد یک کمیتهء مستقل موقت از همهء ایرانیان ازادیخواه مقیم خارج از کشور و ارسال مستقیم این عرض حال به دستگاه قضاوت فرانسه، قادر خواهیم گردید نه تنها از «متهمین» رفع اتهام نمائیم بلکه، نظام جمهوری اسلامی ایران را بکمک فرشتهء عدالت از موضع شاکی به پائین کشیم و در مقام متهم ردیف اول جنایات بر علیه بشریّت دذ سی و چند سال گذشته بنشانیم. ما بر این باوریم که فریاد مشترک ما بگوش فرشتهء عدالت در فرانسه خواهد رسید و قادر خواهیم گردید این نظام ظلم و ظلمات متجاور و خونریز را، نه تنها در دادگاه های سمبلیک، بلکه در یک دادگاه واقعی، همراه با قضات واقعی و صدها و صدها شاهد زنده و حاضر در صحن این دادگاه، به محاکمه کشیم و بی تردید محکوم نمائیم.

هم میهنان آزادیخواه؛

امروز برای رفع اتهام از این متهمین و گرداندن انگشت اتهام بسوی متهم اصلی؛ کلان قاتلی که «جمهوری اسلامی» می نامندش؛ به کمک و حمایت شما جهت ایجاد یک دادخواهی مستقل از فرشتهء عدالت فرانسه، محتاجیم. ما از تمامی کسانی با وجود انواع گرفتاری های زندگی در تبعید، از یک سو با «اعدام» شدگان و خانواده های ایشان در ایران احساس همدردی می کنند و از دیگر سو بر بی گناهی این شش تظاهر کننده گواهی می دهند دعوت می نمائیم تا با امضای هر چه گسترده تر متن دادخواهی و رساندن این فریاد جمعی تبعیدیان بگوش قضات این دادگاه، قدمی هر چند کوچک در از کارانداختن تیغ گیوتین در ایران ایفاء نمائیم.

با احترام مسعود علوی بحرینی

پس از تحریر:

۱- عزیزان، متنی که برای اطلاع عموم تهیّه شده است و حضور شما برای امضاء ارسال می گردد، پس از مشورت های اولیّه با یک قاضی و سه وکیل فرانسوی تهیّه گردیده است. برای تهیّهء این متنِ حقوقی و ارسال آن به دادگاه، جمعی از تبعیدیان مقیم فرانسه، حدود سه ماه کار مداوم انجام داده اند. من از شما استدعا می کنم برای هر چه موثّر نمودن این متن، نظرات و پیشنهادات خود را تا قبل از تنظیم لیست امضائ کنندگان و ارسال متن نهائی به دادگاه، هر چه زودتر برای این کمیتهء موقّت (یا یکی از امضاء کنندگان) ارسال نمائید. فراموش نکنیم امضای هر یک از ما جزئی کوچک اما موثّر، در توقف قتل عمد دولتی در سراسر ایران خواهد بود. ضمن سپاس دست شما را بگرمی می فشارم.

این متن برای امضای شخصیّت های حقیقی و حقوقی تهیّه گردیده است. ما از انجمن ها و تشکل های دموکراتیک و سازمان های سیاسی تقاضا می کنیم که با امضای این متن به پیشبرد این دادخواهی یاری رسانید.

آدرس کمیتهء موقت دفاع از تظاهر کنندگان جهت تکمیل امضاء ها و ارسال آن به قوّهء قضائیه:

defa.tazahor.faranse@gmail.com

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.