ما خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط علیرضا عسگری، جلیل محمدی و کلیه فعالین کارگری زندانی در ایران هستیم.

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

 

فرد هان و کندیس رننیک: به نمایندگی از ۲۳۰ هزار عضو اتحادیه کارگران خدمات عمومی کانادا-انتاریو، ما خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط علیرضا عسگری، جلیل محمدی و کلیه فعالین کارگری زندانی در ایران هستیم.

 

۱۳ اگوست ۲۰۱۲

به رهبر جمهوری اسلامی ایران، آیت الله سید علی خامنه ای

ما بدینوسیله ابراز نگرانی عمیق خود را در مورد بدرفتاری با علیرضا عسگری و جلیل محمدی ابراز داشته و خواهان آزادی فوری آنها از بازداشت می باشیم.

 
اطلاعات ما مبنی بر این است که علیرضا عسگری و جلیل محمدی، فعالان کارگری و اعضای کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکلهای کارگری، پس از آنکه نیروهای امنیتی به مجمع عمومی سالانه کمیته هماهنگی در تاریخ ۱۵ ژوئن ۲۰۱۲ حمله کردند، دستگیر شدند.  گزارش شده است که در مجموع حدود ۶۰ نفر از فعالین کارگری وحشیانه توسط نیروهای امنیتی مورد ضرب و شتم قرار گرفته و به زندان رجایی شهر در کرج منتقل شدند. اکثر بازداشت شدگان، پس از بازجویی های سخت، ضرب و شتم و اهانت آزاد شدند، با این حال، علیرضا عسگری و جلیل محمدی کماکان ناعادلانه در بازداشت به سر می برند.

ما در مورد سلامتی و امنیت علیرضا عسگری و جلیل محمدی به طور جدی نگران هستیم. کمیته هماهنگی گزارش داده است که این دو فعال کارگری تحت ضرب و شتم شدید و فشارهای روحی و روانی قرار گرفته اند. بنا به گزارشهای رسیده، علیرضا عسگری از تپش قلب شدید، درد قلب، بی حسی و ضعف در دست چپ و ضعف شدید، که صدمات جسمانی ناشی از بازجویی ها هستند، رنج می برد. جلیل محمدی نیز از وضعیت رو به وخامت جسمانی به علت صدمات متحمل شده در طول بازجویی رنج می برد.

اتحادیه کارگران خدمات عمومی کانادا-انتاریو ۲۳۰ هزار کارگر را نمایندگی می کند، کارگرانی که بصورتی پایدار و محکم در حمایت از حقوق کارگران در سراسر جهان برای سازماندهی اتحادیه ها و دیگر تشکل های کارگری که برای بهبود شرایط کار تلاش میکنند ایستاده اند. ما اعتقاد داریم که این حقوق انسانی بنیادی، برای بهبود شرایط اجتماعی و اقتصادی کارگران، از تورنتو تا تهران، حیاتی است. ما عمیقا نگران گزارشهایی هستیم که مبنی بر آن علیرضا عسگری و جلیل محمدی در تاریخ ۴ اگوست ۲۰۱۲ در شعبه ۴ دادگاه انقلاب اسلامی کرج به اتهام ” اقدام علیه امنیت ملی از طریق تشکیل گروه غیرقانونی کمیته هماهنگی” محاکمه شدند.

ما قویا این بازداشت های ناعادلانه و آزار و اذیت وحشیانه این فعالان کارگری که در بازداشت به سر می برند را محکوم نموده و تداوم آزار و اذیت و بازداشت فعالین کارگری در ایران و یورش اخیر به جلسه کارگران در کرج را محکوم می کنیم. به نمایندگی از ۲۳۰ هزار عضو اتحادیه کارگران خدمات عمومی کانادا-انتاریو، ما خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط علیرضا عسگری، جلیل محمدی و کلیه فعالین کارگری زندانی در ایران هستیم.

فرد هان، پرزیدنت؛  کندیس رننیک، دبیر خزانه داری

 

Click: CUPE Ontario: Free Alireza Asgari and Jalil Mohammadi

رونوشت:

Executive Board, International Solidarity Committee, info@leader.ir, info@judiciary.ir, dr-ahmadinejad@president.ir, iran@un.int, ijpr@iranjudiciary.org, info@dadiran.ir, office@justice.ir, support@irimlsa.ir, info@humanrights-iran.ir, avaei@Dadgostary-tehran.ir, bia.judi@yahoo.com, info@mlsa.ir;

info@workers-iran.org

ترجمه و تکثیر: اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران

http://www.workers-iran.org

info@workers-iran.org

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.