ashkan razavi 01

سکوت در مقابل کشورک امارات کافی است

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

ashkan razavi 01

ashkan razavi 01اشکان رضوی

… امارات متحده عربی با قدمتی کمتر از پنجاه سال کشوری کوچک در جنوب ایران است که در کارنامه عمر کوتاه خود اقدامات ضد ایرانی و ضد اسلامی مختلفی را بر علیه جمهوری اسلامی و ملت ایران به ثبت رسانده است. حمایت از دیکتاتوری جنایتکار همچون صدام حسین و پرداخت میلیاردها دلار به وی در جنگ رژیم بعثی عراق بر علیه ایران و ادعای مرزی بر علیه تمامیت کشورمان و دفاع از عنوان مجهول و جعلی خلیج ع ر ب ی بخشی از سیاسیت های ضد ایرانی این کشور می باشد.

تازه ترین تجاوز امارات به آبهای سرزمینی ایران

نصب پرچم به سکوهای گازی ایران و ایجاد سکویی برای انتقال گاز در چند مایلی جزیره ابوموسی توسط امارات، تازه ترین اقدام عملی این کشور در راستای درگیری ایران و امارات بر سر جزایر سه گانه است.

عبدالله کعبی با بیان این که این سکو در آب‌های سرزمینی ایران ساخته شده است، ادامه داد: نکته آن است که اماراتی‌ها به جای پرچم ایران، پرچم امارات را روی این سکو نصب کرده‌اند.

عبدالله کعبی با انتقاد از ورود اماراتی‌ها به آب‌های کشور گفت: ایران و امارات قراردادی را بسته بودند که بر اساس آن ایران به امارات گاز بفروشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی، نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پس از این قرارداد، اماراتی‌ها بدون کسب مجوزو در اقدامی غیرقانونی سکویی برای انتقال گاز در چند مایلی جزیره ابوموسی و در کنار سکوی مبارک در حوزه سلیمان ایجاد کردند.

وی با بیان این که این سکو در آب‌های سرزمینی ایران ساخته شده است، ادامه داد: نکته آن است که اماراتی‌ها به جای پرچم ایران، پرچم امارات را روی این سکو نصب کرده‌اند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان این که اقدام اماراتی‌ها به سود کشور نیست، افزود: دولت ایران و به ‌ویژه وزارت امور خارجه، باید نسبت به این موارد حساس باشد، اما ظاهرا وزیر امور خارجه نسبت به اقدام اماراتی‌ها و حتی رفتار آنها در مورد جزایر سه گانه ایرانی انفعالی عمل کرده است؛ بنابراین، ما وزیر خارجه را برای پاسخگویی نسبت به رفتار منفعلانه در برابر اماراتی ها به کمیسیون احضار خواهیم کرد.

عبدالله کعبی امروز (یکشنبه پنجم تیر) در نطق میان دستور خود نیز از این موضوع انتقاد کرد و گفت: در حالی که اماراتی‌ها در آب‌های ایران سکو زده‌اند، علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه در آخرین دیدار خود با مقام‌های اماراتی، مذاکره‌هایی داشته است؛ اما به این برخورد اماراتی‌ها اعتراضی نکرده است.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی، افزود: جمهوری اسلامی ایران طی سال‌های گذشته اثبات کرده که نسبت به کوچکترین تجاوز به حاکمیت ارضی خود سکوت نکرده و قاطعانه به این اقدام واکنش نشان خواهد داد.

امارات متحده عربی با قدمتی کمتر از پنجاه سال کشوری کوچک در جنوب ایران است که در کارنامه عمر کوتاه خود اقدامات ضد ایرانی و ضد اسلامی مختلفی را بر علیه جمهوری اسلامی و ملت ایران به ثبت رسانده است. حمایت از دیکتاتوری جنایتکار همچون صدام حسین و پرداخت میلیاردها دلار به وی در جنگ رژیم بعثی عراق بر علیه ایران و ادعای مرزی بر علیه تمامیت کشورمان و دفاع از عنوان مجهول و جعلی خلیج ع ر ب ی بخشی از سیاسیت های ضد ایرانی این کشور می باشد. امارات از چندین سال قبل ادعای مالکیت بر سه جزیره ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک را محور تقابل در سیاست خارجی خود در مقابل جمهوری اسلامی ایران قرار داده است.

امارات چندی قبل از اقدام ایران در گشایش دو دفتر دریایی در جزیره ابوموسی به شورای امنیت سازمان ملل متحد شکایت کرد و این اقدام تهران را نقض تفاهم‌نامه ۱۹۷۱ دو کشور خوانده است. شکایت امارات متحده عربی به شورای امنیت که اماراتی‌ها از ابتدای سال جاری میلادی مکرر وعده آن را به ایران می‌دادند، جدید نیست و پیش از این هم یکبار دیگر به همراه چند کشور عربی دیگر منطقه خاورمیانه علیه ایران در همین شورا طرح دعوا کرده بودند.

از سوی دیگر در اوایل سال ۲۰۱۱ میلادی این کشور در گستاخی فراتر از حد خود طرح ایجاد جزیره مصنوعی در کنار جزیره ابوموسی را نیز در مطبوعات خود مطرح نمود که بدون تردید ایجاد چنین جزیره ای بزرگترین چالش برای امنیت ملی و آبهای سرزمینی ما بشمار میرود. تجاوزی آشکار به آبهای کشوری مانند ایران که از دوهزار سال پیش مالکیت تاریخی و امنیتی این دریا را در اختیار داشته است. روندی غیرمتداول در امور بین المللی که میتواند نوعی کشورگشایی پنهان نیز از آن نام برد.

از سوی دیگر نتایج یک بررسی در واشنگتن حاکی از آن است که امارات در سال ۲۰۰۸ با واردات تسلیحات از آمریکا به ارزش ۶.۵ میلیارد دلار در صدر کشورهای در حال توسعه در این زمینه قرار گرفته است. به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، امارات این ۶.۵ میلیارد دلار را صرف تقویت سیستم دفاعی هوایی خود کرده است. بر پایه این گزارش که توسط مرکز تحقیقات کنگره آمریکا تهیه شده، امارات از این حیث در بین کشورهای در حال توسعه رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.در این فهرست مراکش با قرارداد خرید جنگنده از آمریکا به ارزش ۲.۱ میلیارد دلار در رتبه دوم و تایوان با خریداری بالگردهای جنگی به ارزش ۲ میلیارد دلار در رتبه سوم قرار دارد.

بر این اساس کشورهای عربی همچون عراق و عربستان در سال ۲۰۰۸ قراردادهای تسلیحاتی هنگفتی با آمریکا منعقد کرده اند.از سوی دیگر آمریکا نیز با وجود بحران اقتصادی، صادرات تسلیحات به کشورهای دیگر را افزایش داده است.

بر پایه این گزارش آمریکا که تامین کننده نخست تسلیحات در جهان است، در سال ۲۰۰۸ دو سوم قرردادهای تسلیحاتی بین المللی را به خود اختصاص داده است.

شواهد حاکی از آن است که این کشور با درآمد حاصل از فروش نفت خود درصدد ایجاد نا امنی در خلیج فارس و تقابل با کشوری مانند ایران که متولی اصلی امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز و همچنین تاریخچه یک ملت بشمار میرود می باشد. اقدام به اهتزاز در آوردن پرچم این کشور نامیمون در آبهای سرزمینی ایران اقدامی ناخوشایند برای همه ملت ایران است که شایسته است به سفیر این کشور به وزارت امورخارجه احظار و مراتب اعتراض ایران به وی منتقل شود. همچنین نیروی دریایی ( ندسا ) بایستی به سرعت این پرچم نامبارک را از آبهای کشورمان به زیر بکشد تا هویت و قلب ملت ایران بیش از این خدشه دار نشود.

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.