«آکام نیوز»، شبکه دروغ‌پراکن و سناریونویس وزارت اطلاعات و امنیت حکومت اسلامی ایران!: بهرام رحمانی

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

همان‌طور که قبلا نیز نوشته بودم خبرگزاری «آکام نیوز»، یکی از ارگان‌ها دروغ‌پراکن، سناریونویس و ترور شخصیت حکومت جهل و جنایت، شکنجه و اعدام، ترور و سنگسار اسلامی ایران است. این خبرگزاری اکنون تهدیدهای امنیتی امیلی و تلفنی و…، خود را کنار گذاشته و اکنون به‌شکل علنی و هیستریک و افسارگسیخته، قلم‌فرسایی چندش‌آوری علیه نیروهای کرد در ایران و ترکیه و علیه من منتشر کرده است. اکنون به‌نظر می‌رسد با مطالب اخیری که درباره تهدیدهای این شبکه اطلاعاتی – امنیتی و سپاه پاسداران حکومت‌شان نوشته بودم این ارگان امنیتی را بیش از پیش وحشی‌تر کرده است.‌(لینک این مطالب در زیر همین مطلب آمده است)

هنگامی که می‌گوییم «آکام نیوز» ارگان دروغ‌پراکن وزارت اطلاعات حکومت اسلامی است، نه تنها یک ادعا نیست، بلکه واقعیت غیرقابل انکاری است. کافی‌ست که مطلب این شبکه را که لینک آن در آخر همین مطلب آمده است تا آخر بخوانید و ببینید چگونه ادعا می‌کنند امثال من، دشمن مردم کرد و مردم ایران هستیم اما حکومت اسلامی و آکام نیوز طرفدار مردم ایران هستند!

گردانندگان این شبکه خبری که به‌احتمال قوی عوامل و عناصر حرفه‌ای وزارت اطلاعات حکومت اسلامی هستند، دروغ‌‌گویی، اتهام‌زنی، ترور شخصیت و پرونده‌سازی را از سران و مقامات و فرماندهان و مدیران شکنجه‌گر و تروریست حکومت‌شان یاد گرفته‌اند. چرا که از بالاترین رده رهبری حکومت اسلامی گرفته تا پایین‌ترین رده‌های سیاسی، اقتصادی، اجرایی، نظامی و… آن، فرهنگ ارتجاعی، ریاکاری، پرخاشگری و لات و لمپنیسم دارند. آن‌ها، بر سر تقیسم قدرت و ثروت‌های عمومی جامعه، با هم رقابت سختی دارند، سر همدیگر کلاه می‌گذارند، به‌همدیگر دروغ می‌گویند و در عین حال در سرکوب خونین مخالفین و اعمال سانسور شدید بر رسانه‌ها و به‌طور کلی حفظ حکومت قرون وسطایی‌شان با هم متحد هستند. از پرونده‌سازی‌های پوچ و دروغ برای زندانیان سیاسی و اجتماعی گرفته تا فساد اقتصادی، تجاوز به حرمت، جان و مال مردم، و…، همه و همه در حکومت اسلامی نهادینه شده و به‌سران و مقامات آن یک چهره هیولایی زشت و نفرت‌انگیز و هولناک داده است. هنگامی که روسای قوه قضاییه و قوه مجریه این حکومت همدیگر را به‌فساد اقتصادی و سوء‌استفاده از مدیریت متهم می‌کنند دیگر چنین حکومتی، شرم بشریت است و به‌هیچ‌وجه سیمای کریه و عمق و گستردگی فساد اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و ایدئوژیکی آن قابل پرده‌پوشی نیست. در واقع جوهر دروغ و بزرگ این حکومت و حکومت‌ها و گروه‌های اسلامی مانند آن، در ایدئولوژی مذهبی‌شان، به‌خصوص ادعاهای پوچ و خرافه «ظهور امام زمان» و «خدای‌‌شان» ریشه دارد.

***

خبرگزاری پلیسی‌-‌امنیتی «آکام نیوز»، چرندیات و دروغ‌های شاخدار خود علیه نیروهای اپوزیسیون کرد را چنین آغاز کرده است:

«طرح چند سوال از گروهکهای تروریست کردی؛

جوابیه”سایت خبری تحلیلی آکام نیوز”به درج مطلبی سراسر کذب و عوام فریبی از سوی بهرام رحمانی تحت عنوان؛معرفی شبکه خبری وزارت اطلاعات و امنیت حکومت جهل و جنایت و ترور اسلامی!

آکام نیوز

آکام نیوز:در مورخه 4 ژانویه2017 میلادی،بهرام رحمانی از اعضای گروهک تروریستی کومله،در مطلبی تحت عنوان”معرفی شبکه خبری وزارت اطلاعات و امنیت حکومت جهل و جنابت و ترور اسلامی”اقدام به انتشار سخنانی عوام فریبانه و کذب بر علیه”پایگاه خبری تحلیلی آکام نیوز”کرد.

۱۳۹۵ شنبه ۱۶ بهمن ساعت 09:28 

آکام نیوز:در مورخه 4 ژانویه2017 میلادی،بهرام رحمانی از اعضای گروهک تروریستی کومله،در مطلبی تحت عنوان”معرفی شبکه خبری وزارت اطلاعات و امنیت حکومت جهل و جنابت و ترور اسلامی”اقدام به انتشار سخنانی عوام فریبانه و کذب بر علیه”پایگاه خبری تحلیلی آکام نیوز”کرد.

البته این اولین باری نیست که بهرام رحمانی بعنوان تئوریسین نما اقدام به انتشار مطالبی دروغ و کینه توزانه بر علیه ملت ایران و کردهای کشور و همچنین سایتهای خبری تحلیلی داخل کشور می کند.

این عضو گروهک تروریستی کومله،با هدف مطرح کردن نام خود،هر از چند گاهی مطالبی در جهت سیاه نمایی اوضاع داخلی کشور نیز می نویسد.

اما آکام نیوز با هدف پاسخ به برخی موارد مطروحه در این گزارش،ذکر مطالبی را لازم و ضروری می داند تا افکار عمومی خود در نهایت قضاوت کنند و دوست و دشمن خود را بهتر بشناسند.

بهرام رحمانی در بخشی از گزارش خود،مطالبی در خصوص منابع مالی نیروهای اطلاعاتی کشور نیز بیان کرده است!

نامبرده اما حاضر نشده به سوالات آکام نیوز در این ارتباط پاسخ دهد که اگر این گروهکهای کردنما،اینقدر منابع درآمدی برایشان مهم است چرا حاضر نیستند،در خصوص منابع درآمدی گروهکهای خود،شفاف سازی کنند؟؟!!!

آیا کومله،دمکرات،حزب منحله آزادی کردستان و امثالهم حاضر هستند در خصوص منابع درآمدی و مالی خود شفاف سازی کنند و اعلام کنند که منبع درآمد آنها از کجا تامین شده و چقدر است؟!

چقدر از حکومت اقلیم کردستان عراق،سازمان های جاسوسی موساد،سیا و انگلیس و اخیرا نیز عربستان سعودی،دریافت می کنند؟!!

و چقدر از این مبالغ دریافتی که حتی از مجامع بین المللی و به اصطلاح حقوق بشری نیز که بنام عناصر گروهکهای دریافت می کنند را در اختیار اعضای اردوگاههایشان قرار می دهند؟!

بر اساس گزارش هایی که خود عناصر گروهک تروریستی کومله در اختیار آکام نیوز قرار داده اند،در سالجاری1395،سران کومله،مبالغ هنگفتی را از U.N   واقع در اربیل مرکز اقلیم کردستان عراق بنام خانواده  های عناصر حاضر در اردوگاه(زرگویز)دریافت کرده اند که حتی یک دلار از این پول ها را به خانواده ها و تفنگچیان کومله نداده اند!!!

آقای بهرام رحمانی شما قبل از متهم کردن سایت افشاگر آکام نیوز،پاسخ چند سوال ما را نیز بدهید؟!

این ارگان امنیتی سی و هفت سئوال بلندبالا مطرح کرده و که همگی دروغ و چندش‌آور و تهمت و افترا به سازمان‌ها و احزاب اپوزیسیون کرد است. هنگامی سئوال دروغ و غیرواقعی باشد واقعا ارزش جواب دادن ندارد.

این ارگان پلیسی و دروغ‌پراکن و پرنده‌ساز مانند بازجویان جنایت‌کار و تروریست‌شان، این سناریوی سیاه خود را با ادعاهای پوچ و دروغین زیر به‌پایان رسانده است:

«”پایگاه خبری تحلیلی آکام نیوز”اما در فضایی آزاد به مخالفین هم اجازه صحبت کردن داده و می دهد و هدف این سایت،شعار و کلی گویی نیست. هدف این سایت بر خلاف سیاستهای شما در عمل احترام به حقوق انسان ها و حتی مخالفین است. هدف این سایت روشنگری است.

“سایت خبری تحلیلی آکام نیوز”آمادگی کامل دارد تا به شرط آنکه بهرام رحمانی کلی گویی و حرفهای بی ربط و شعارگونه را کنار بگذارد،پاسخ نامبرده به سوالات و ابهامات مطرح شده را منتشر کند.

گرچه خوب می دانیم که سایتهای گروهکهای کردی هرگز جوابیه آکام نیوز را منتشر نخواهند کرد چرا که آزادی بیان و قلم در این گروهکها صرفا خوراک رسانه ای دارد و در حقیقت هرگز به این شعارهای خود عمل نخواهند کرد اما ما برای نشان دادن تفاوت مان با این گروهکهای شعاری و رسانه ای،حاضر به انتشار پاسخ بهرام رحمانی هستیم.» “مدیریت سایت خبری تحلیلی آکام نیوز”

جوابیه آکام نیوز به بهرام رحمانی www.akamnews.com 

***

به‌این ترتیب، گردانندگان شبکه ترور شخصیت و خبرپراکن «آکام نیوز»، به تهدیدهای تلفنی و امیلی خود علیه من و…، بسنده نکردند و این‌بار به‌طور هیستریک، یک مشت تهمت و افترا به‌ احزاب و سازمان‌های اپوزیسیون کرد نسب داده‌اند و با این قلم‌فرسایی‌شان تلاش کرده‌اند تهمت‌هایی را بدون سند و ثبوت و منطق به‌سوی فعالین سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و هم‌چنین احزاب و سازمان‌های اپوزیسیون سرنگونی‌طلب بزنند و با مظلوم‌نمایی اسلامی و گل‌آلود کردن آب، ماهی خود را بگیرند. به‌عبارت مطابق با دستور‌العمل‌ها و اوامر و سیاست‌های وزارت اطلاعات‌شان، با راه‌انداختن جنگ روانی علیه مخالفین خود، افکار عمومی را منحرف سازند و بر انبوه جنایات خود سرپوش بگذارند. استاد این سیاست هم در ایران، «حسین شریعتمداری» شکنجه‌گر سابق زندان اوین و مدیر مسئول کنونی روزنامه کیهان که توسط رهبر جنایت کار و مفت‌خورشان، به‌این سمت انتخاب شده است. بنابراین، اگر برای زندانیان سیاسی در زندان‌های مخوف مخفی و علنی‌شان هم‌چون زندان‌های زیرنظر وزارت کشور، وزارت کشور، سپاه پاسداران، وزارت اطلاعات و امنیت، نیروی انتظامی و…، برای زندانیان سیاسی و مدنی در زیر شکنجه‌های بازجویان وحشی و حرفه‌ای پرونده‌سازی می‌کنند و یا به تلویزیون می‌آورند برای مخالیفن خود که دست‌شان نمی‌رسد ترور شخصیت می کنند و انواع و اقسام تهمت و افترا می‌زنند.

سپاه پاسداران، علاوه بر اینکه تولید‌کننده اصلی سلاح در ایران است، و در عین حال قاچاقچی اصلی این کشور نیز است، و سلاح‌های تولیدشده را به نیروهای دست‌نشانده‌ خود مانند حزب‌الله می‌رساند.

قاچاق مواد مخدر، یکی دیگر از حوزه‌های اصلی اقتصاد زیرزمینی تحت کنترل سپاه است. مرز طولانی ایران با پاکستان و افغانستان یکی از شلوغ‌ترین مسیرهای قاچاق مواد مخدر در جهان است.

وزیر کشور دولت اسلامی ایران، اقرار کرده است که ارزش موادمخدر فروخته‌شده در ایران سالانه به 3 میلیارد دلار می‌رسد، که این رقم شامل هزینه‌های انتقال مواد از افغانستان به نقاط ترانزیتی دیگر مانند بالکان نمی‌شود.

قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا، بزرگ ترین شرکت زیر مجموعه سپاه پاسداران است که پس از خاتمه جنگ ایران و عراق به دستور رهبر حکومت اسلامی، علی خامنه‌ای تاسیس شد.

این شرکت با ده‌ها موسسه و شرکتی که به‌آن وابسته هستند، امروز در فعالیت‌های عمرانی کلان‌(جاده سازی، سد سازی و…)، پروژه‌های مهم نفت و گاز و پتروشیمی، حمل و نقل زمینی و دریایی، صنایع تولید انرژی، مخابرات، بازرگانی و بانک‌داری سهم اصلی را در اختیار دارد.

محمود احمدی‌نژاد، از سال 1382، که شهردار تهران بود تعدادی از پروژه‌های مهم را بدون مناقصه و طی تشریفات قانونی به قرارگاه خاتم‌الانبیا واگذار کرد. این روند در دولت دهم و با معرفی فرمانده قرارگاه، رستم قاسمی به عنوان وزیر نفت شدت گرفت.

با تشدید تحریم‌ها و عدم همکاری کمپانی‌های بزرگ بین‌المللی در پروژه‌های نفت و گاز ایران، شرکت‌های وابسته به‌سپاه جایگزین آن‌ها شدند. در سال 1389، پروژه توسعه میدان‌های گازی پارس جنوبی با یک قرارداد 21 میلیارد دلاری، که بزرگ‌ترین قرارداد تاریخ صنعت نفت ایران محسوب می‌شود، بدون تشریفات قانونی به قرارگاه خاتم‌الانبیا و چند شرکت دولتی و شبه‌دولتی واگذار شد.

برخی تحلیل‌گران معتقدند سپاه در حالی وارد این حوزه شده که توان و دانش انجام چنین پروژه‌هایی را ندارد. تاخیرهای مکرر در راه‌اندازی اغلب فازهای پارس جنوبی این نظر را تایید می‌کند.

گزارش‌ها و اظهارات زیادی از مسئولان و فعالان اقتصادی حاکی است که سپاه در مواردی پروژه‌هایی را که بدون مناقصه یا با اعمال نفوذ به‌دست آورده به پروژه‌های کوچک‌‌تر تقسیم کرده و با گرفتن حق دلالی به پیمانکاران دیگر واگذار می‌کند.

اکبر ترکان مدیرعامل پیشین شرکت نفت و گاز پارس و مشاور ارشد حسن روحانی، سوم تیر ماه 1392، به‌خبرگزاری مهر گفته است، مطابق استانداردهای موجود باید تمام فازهای نیمه‌تمام پارس جنوبی با کم‌تر از 40 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری تکمیل می‌شدند. به‌گفته‌ ترکان، در سه سال گذشته و تا پایان سال 91 مجموعا 46 میلیارد دلار در این منطقه سرمایه‌گذاری شده بدون این ‌که حتا یکی از فازهای نیمه‌تمام طبق برنامه تکمیل شده باشد. ظاهرا تا پایان سال 92 نیز این اتفاق نخواهد افتاد.

ترکان می‌گوید شرکت ملی نفت ایران اخیرا اعلام کرده که به حدود 30 میلیارد دلار منابع مالی دیگر برای سال 92 نیاز دارد. به‌عبارت دیگر حدود 40 میلیارد دلار بیش‌تر از آنچه قرار بود به‌جیب پیمان‌کاران ریخته می‌شد.

موسی سوری، مدیرعامل برکنار شده شرکت نفت و گاز پارس 29 تیرماه سال گذشته، در گفتگو با خبرگزاری ایسنا، وجود پیمان‌کاران دولتی، شبه‌دولتی و نیمه‌دولتی در پارس جنوبی را مهم‌ترین عامل عقب‌ماندگی فازهای در حال توسعه این منطقه عنوان کرد.

مصطفی مطور‌زاده، نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، 12 تیر 1390 به نقل از آمار ستاد یاد شده گفت، کالاهایی که از مرزهای کشور، اسکله‌ها و مبادی غیرقانونی وارد می‌شوند ارزشی معادل 20 میلیارد دلار دارد و این حجم کالا نمی‌تواند توسط مرزنشینان و کولبران وارد شده باشد.

مطورزاده در گفتگو با سایت فرارو، گفت: «ورود این حجم کالا از طریق مرز‌ها و اسکله‌های غیرقانونی بی‌تردید نیازمند یک پشتیبانی قدرتمند، لجستیک قوی و داشتن امکانات گسترده حمل‌ونقل و توزیع کالا است.»

اسکله‌های خارج از کنترل گمرک موضوع گزارشی بود که پنجم خرداد 83 در یکی از آخرین نشست‌های مجلس ششم خوانده شد. در این گزارش به «شایعات و گفته‌هایی» درباره قاچاق کالا از طریق بندرها و اسکله‌های بزرگ نظامی متعلق به سپاه در چابهار، بندرعباس، قشم، بوشهر، ماهشهر، جزیره ابوموسی و چند جزیره دیگر، و اسکله‌های متعلق به نیروی دریایی ارتش و پلیس اشاره شده که نظامیان حاضر به دادن هیچ توضیحی در مورد آن‌ها نبوده‌اند.

عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور 14 مهرماه، اقرار کرده است که کالاهای قاچاق از طریق کانتینرهای بزرگ و با کامیون وارد کشور می‌شود و نسبت دادن آن به مرزنشینان بهانه است.

وزیر کشور می‌گوید اگر ستاد مبارزه با قاچاق کالا کارش را درست انجام می‌داد، پس از 4 الی 5 سال باید ضرورت وجودی‌اش منتفی و منحل می‌شد. این ستاد 11 سال پیش تشکیل شده است.

به‌گزارش هشتم مهر ماه 1392، سایت «اقتصاد پنهان»، مهدی ایوبی معاون پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز یکی از موارد قاچاق از مرزهای رسمی را واردات غیرقانونی 343 دستگاه تریلی در منطقه آزاد چاه‌بهار و گمرک اعلام کرده که به گفته او پرونده آن توسط دستگاه قضایی استان سیستان و بلوچستان در حال بررسی است.

در هر دو صورت بی‌اطلاعی نیروهای نظامی و انتظامی از جابه‌جایی غیرقانونی یک سوم کالاهایی که در بازارهای ایران عرضه می‌شوند باور کردنی نیست.

از طرف دیگر، عدم روابط شفاف بازرگانی در اقتصاد ایران، چنان که امروز شاهد آن هستیم، به‌گسترش فساد در سرتاسر ارکان حکومت ‌انجامیده که مغایر با تمام شعارها درباره حقانیت و منزه‌طلبی منشاء اسلامی قدرت است.

***

در ادامه این بحث، توجه خوانندگان را باز هم به‌گوشه‌هایی از کارنامه سیاه «برادران قاچاقچی» گردانندگان آکام نیوز و رهبر و روسا و فرماندهان‌شان، جلب می‌کنم:

موقعیت سپاه پس از مرگ روح‌الله خمینی

پس از مرگ خمینی، خامنه‌ای جانشین آن شد، همواره سرداران سپاه را وارد سیاست‌های کلان اقتصادی، سیاسی و امنیتی کشور کرد. یکی از سپاهیان نزدیک به خود خامنه‌ای، مرتضی رضایی است.

مرتضی رضایی، از همان ابتدا تشکیل سپاه پاسداران، مستقیم و غیرمستقیم در راس امور مسایل امنیتی سپاه قرار داشته است. سرداری که از همان روزهای نخستین شخصیتی مرموز و پیچیده داشته و به‌عنوان فردی امنیتی در تصمیم‌گیری‌های سیاسی و امنیتی کشور مستقیم و غیرمستقیم فعال بوده است و تا کنون هم از چهره‌های کاملا اطلاعاتی و امنیتی کشور است .

هم‌اکنون شرکت‌های وابسته به صنایع نظامی سپاه پاسداران انواع کالاهای مصرفی از جمله محصولات الکترونیکی خانگی، کامپیوتر و اسکنر، دستگاه تلفن و پیام‌گیر، تلف‌های همراه، سیم کارت و کارت‌های هوشمند بانک‌ها را در سراسر بازارهای ایران به‌فروش می‌رسانند.

در 25 ژوئن سال 2006، روزنامه رسالت چاپ تهران خبر داد که شرکت ملی نفت ایران قرارداد توسعه مرحله‌های پانزده و شانزده میدان نفتی پارس جنوبی را که از بزرگ‌ترین میدان‌های نفتی جهان به‌شمار می‌رود و پرارزش ترین طرح تولید گاز ایران است بدون مناقصه به مجتمع قُرب واگذار کرده است. شرکت ملی گاز ایران در اقدامی دیگر احداث خط لوله انتقال گاز، معروف به خط لوله صلح میان ایران، پاکستان و هندوستان را به طول 600 مایل به مجتمع قرب داد.

سپاه پاسداران در اقدامی هم‌زمان مالکیت «شرکت اورینتال کیش اویل» را که  در مناطق نفتی و گازی خلیج فارس حفاری می‌کند، تصاحب نمود تا به این ترتیب دامنه نفوذ خود را در بخش صنعت نفت و گاز توسعه دهد. اما، این همه در قیاس با آن‌چه «اقتصاد سایه» در ایران نامیده می‌شود، چندان قابل توجه بهنظر نمی‌رسد.

از جمله وسایل «اقتصاد سایه» یا «اقتصاد زیرزمینی»، فرودگاه پیام در حوالی کرج است که در اصل یک فرودگاه پستی و تحت اداره کامل سپاه پاسداران است که بر آن هیچ کنترل گمرکی وجود ندارد.

روزنامه‌های «ایران» و «شرق» در پائیز و زمستان 1383، طی گزارش‌هایی فاش کردند که دو هزار تن فرآورده‌های تجاری، از داروهای تقویتی چون ویاگرا تا وسایل الکترونیکی کامپیوتری توسط شرکت هواپیمایی پیام که متعلق به وزارت راه و ترابری است، به ایران وارد شده است. همین منابع، گفته بودند که روزانه چهار پرواز قاچاق در فرودگاه پیام انجام می‌شود که در روزهای تعطیل حتا دوبرابر می‌شود.

علی یونسی، وزیر اطلاعات دولت سیدمحمد خاتمی در اسفند ماه 1983، ضمن اعتراف به کشف میلیاردها تومان کالای قاچاق در فرودگاه پیام گفته بود: «بسیاری از کالاها در این فرودگاه بدون حضور ماموران گمرکی ترخیص می‌شوند.» در پائیز 1383، سپاه پاسداران نه فقط با اقدامی ضربتی و به‌بهانه‌های امنیتی فرودگاه تازه تاسیس امام خمینی را در حومه تهران به روی کلیه پروازها بست، بلکه کنترل این فرودگاه را تا امروز کاملا در دست گرفته است.

محمد علی مشفق، مشاور حجت‌الاسلام مهدی کروبی در مصاحبه با سایت اینترنتی اعتماد ملی گفته بود که در خود فرودگاه مهرآباد تهران بیش از 25 راهروی ورودی و خروجی خارج از کنترل اداره گمرک وجود دارد. مشاور مهدی کروبی با اشاره به شصت اسکله نامریی بدون کنترل گمرکی گفته بود: 60 درصد واردات ایران از طریق همین اسکله‌های نامریی صورت می‌گیرد.

روزنامه قدس در بهار 84 نوشت: سپاه پاسداران در حال ساختن یک رشته تاسیسات در سواحل خلیج فارس است که ایرانیان بعضا آن‌ها را «اسلکه‌های نامریی» می‌نامند.

محسن آرمین، نماینده «اصلاح‌طلب» مجلس ششم در استعفانامه خود گفته بود که قاچاق‌های سپاه پاسداران سالانه سر به 12 میلیارد دلار می زند و طبیعی است که «این حجم عظیم کالاهای قاچاق تحت نظارت مردان بسیار پرقدرت و ثروتمند وارد کشور می‌شود.»

مدیرعامل اسبق منطقه آزاد کیش با بیان این‌که رانت‌های مناطق آزاد از دولت‌های سازندگی و اصلاحات آغاز شد، از تصمیم‌گیری «افراد در سایه» به‌جای دبیر مناطق آزاد خبر داد و گفت: در دوره کنونی می‌بینیم فردی را مدیر می‌کنند که پرونده اقتصادی‌اش هنوز مفتوح است.

به‌گزارش خبرگزاری حکومتی «تسنیم»، چهارشنبه 3 شهریور 1395؛ لایحه ایجاد 19 منطقه جدید آزاد و ویژه اقتصادی به‌سبب کارنامه بسیار ضعیف مناطق آزاد کنونی در عدم تحقق هیچ‌کدام از اهداف تعیین‌شده با مخالفت‌های فراوانی از سوی برخی دولت‌مردان، نمایندگان مجلس و کارشناسان اقتصادی مواجه شده است.

از میان دولتی‌ها وزیر صنعت، معدن و تجارت که یکی از منتقدان عملکرد مناطق آزاد در دوره مدیریت ترکان است می‌گوید: «مناطق آزاد یکی از گلوگاه‌های واردات و قاچاق است. این‌که مردم کالایی را به عنوان سوغاتی از این مناطق وارد کنند، مسئله‌ای نیست اما وقتی برخی افراد نیسان را پر می‌کنند و تریلی‌های مملو از کالا را روانه سرزمین اصلی می‌کنند، دیگر روشن است که هدف واردات و به عبارت دیگر قاچاق کالاست. هر روز از صفحات روزنامه‌ها تبلیغات خرید املاک تجاری در مناطق آزاد دیده می‌شود که نشان می‌دهد خبری از تولید در آن مناطق نیست. هدف ما از ابتدا برای راه‌اندازی مناطق آزاد، تولید با هدف صادرات بود، اما می‌بینیم که یک مدیر منتسب به دولت، تبلیغ خرید فروشگاه می‌کند تا واردات کالا به داخل تسهیل شود. بنده قطعا این مسئله را پیگیری می‌کنم. اگر مناطق آزاد اقتصادی کمک کنند و قدری از درآمدهایشان را کم کنند، می‌توانیم جلوی قاچاق را هم بگیریم.»

این اظهارات وزیر صنعت، چند روز پیش با واکنش بسیار تند ترکان مواجه شد، آن‌جا که وی در برنامه تلویزیونی گفت: «این‌که وزرای دولت بر علیه دولت صحبت کنند دموکراسی نیست؛ هرج و مرج است. خجالت می‌کشم راجع به نعمت‌زاده حرفی بزنم و به ایشان توصیه می‌کنم که بی‌هوا حرف نزند که من از کوره در نروم. مسئول تمام ثبت سفارش‌ها و واردات بی‌رویه خود آقای نعمت‌زاده است نه مناطق آزاد. وقتی ارز 1290 تومانی برای واردات پرداخت می شود و دلار در بازار 3500 تومان است این وزیر تجارت هست که باید جواب‌گوی واردات باشد نه مناطق آزاد.»

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کارشناسان و صاحب‌نظران اقتصادی را نیز بی نصیب نگذاشته و درباره انتقادات آن‌ها از عملکرد مناطق آزاد گفته است: «برخی افرادی که با آنان مصاحبه می‌شود، اقتصاددان نیستند و تخصص لازم را ندارند.»

از سوی دیگر، یکی از انتقاداتی که به مناطق تحت مدیریت ترکان می‌شود، قاچاق کالاست. مسئله‌ای که مشاور رییس‌جمهوری آن‌را قبول ندارد و با اشاره به «فنس» کشی مناطق آزاد آن‌را عاملی بازدارنده برای قاچاقچیان عنوان می‌کند. ادعایی که البته گمرکی‌ها با استناد به بررسی‌های صورت گرفته آن‌را رد می‌کنند.

در وضعیتی که ترکان دفاع تمام قدی از عملکرد مناطق آزاد دارد و میزان قاچاق کالا در این مناطق را حدود 400 میلیون دلار اعلام می‌کند به سراغ یکی از مدیران مناطق آزاد در دولت گذشته رفتیم. فردی که در دولت دهم به‌عنوان مدیرعامل منطقه آزاد کیش انتخاب شد و در همان دولت هم به دلیل اختلاف نظر با برخی نزدیکان رییس‌جمهوری عطای مدیریت را به لقای آن بخشید.

محمدعلی محبی به روایت خودش 11 ماه و 18 روز در سمت مدیرعاملی سازمان منطقه آزاد کیش خدمت کرد. وی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، از خرید زمین توسط یکی از مسئولان ارشد دولت فعلی در دهه 70 با قیمت حدود 180 میلیارد تومان می‌گوید. زمینی که قرار بود به صورت اقساط قیمت آن به منطقه آزادکیش پرداخت شود، اما پس از گذشت حدود 19 سال و عدم بازپرداخت اقساط، همان فرد با مراجعه به مدیرعامل وقت منطقه مذکور خواستار تقسیط دوباره با قیمت 180 میلیارد تومان می‌شود. در صورتی‌که به گفته محبی قیمت زمین مورد اشاره طی دودهه به حدود 1800 میلیارد تومان رسیده است.

بخشی از گفتگوی تسنیم با مدیرعامل اسبق منطقه آزاد کیش، به‌شرح زیر است:

تسنیم: دلیل این همه علاقه دولتی‌ها به مناطق آزاد چیست؟

محبی: این‌که دولت‌ها و مسئولان محلی بعضا «نمی‌خواهم جمع ببندم چون آدم سالم هم کم نداریم»، اصرار دارند و می‌خواهند برای مناطق آزاد کار کنند و نفوذ داشته باشند این است که این مناطق حیات خلوت دولت‌هاست. این مسئله متعلق به دولت به‌معنی کلان و تمامی ادوار است مردم عوام نمی‌دانند که چه اتفاقی می‌ا‌فتد یا کم‌تر می‌دانند. مردم ایران سیاسی هستند اما این‌که وارد جزئیات نمی‌شوند.

طرف می‌آید می‌گوید به من رای بدهید برای شما منطقه آزاد و ویژه اقتصادی راه‌اندازی می‌کنم. منطقه ویژه چه می‌کند؟ مردم که نمی‌دانند صدای دهل از دور خوش است. همین پیله وری و بارهای کوله‌ای که در استان‌های مرزی انجام می‌شود می‌آیند آن‌جا را منطقه آزاد یا ویژه اقتصادی کنند.

از کنار ایجاد این مناطق یک سری عوامل دولتی سود می‌برند به عنوان حیات خلوت انتصابات، رانت‌های سیاسی، رای و … و یک سری آدم‌های محلی سود می‌برند، یعنی طرف می‌آید می‌گوید خط را جوری کج کنید تا زمین آباء و اجداد ما داخل محدوده منطقه آزاد قرار گیرد تا گران شود. به‌فلان کس و… هم زمینی واگذار شود رانتی بخورند، ثبت شرکت‌ها دست‌شان باشد، انبارهای گمرک را در اختیار داشته باشند، باراندازی داشته باشند، شرکت باربری داشته باشند و… . از قِبل این از رانت‌های محلی استفاده کنند. کمااین‌که از این موارد کم نداشته‌ایم.

از این‌رو، یکی از مباحث مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و اتفاقاتی که در این مناطق می‌افتد این است که ما با ایجاد این حیات خلوت‌ها یا این کارهای خارج از ضوابط و بودجه یک ضربه عملی و علنی به اقتصاد کشور می‌زنیم.

گزارشاتی از قاچاق مواد مخدر و سلاح توسط سپاه پاسداران حکومت اسلامی ایران

تاکنون اخبار و گزارشات زیادی از قاچاق مواد مخدر و سلاح توسط سپاه پاسداران حکومت اسلامی ایران در رسانه‌ها و دولت‌ها و نهادهای بین‌المللی منتشر شده است. البته بسیاری از سرمایه‌داران نوظهور معروف به «آقازاده»‌ها، هر کدام با رانت‌خواری و پشتوانه دولتی، نیمه‌دولتی در پوشش‌های مختلفی از جمله تحت عنوان تجارت واردات و صادرات، دست به‌قاچاق کالا، مواد مخدر و… نیز می‌زنند. در میان ارگان‌های پلیسی‌-‌امنیتی حکومت اسلامی ایران، سپاه پاسداران و سربازان گمنام اما زمان‌شان از همه جانی‌تر و مافیایی‌تر و فاسدترند.

سابقه تجارت و قاچاق مواد مخدر و سلاح سپاه پاسداران حکومت جهل و جنایت اسلامی، به‌دوران جنگ خانمانسوز ایران و عراق بر می‌گردد. حکومت اسلامی ایران، در دوران هشت ساله جنگ با توجه به نیاز شدید به تامین منابع مالی جهت خرید اسلحه و مهمات و گرم نگه‌داشتن تنور جنگ و سرکوب و وحشی‌گری با استفاده از مصونیت‌های دیپلماسی و امکانات وسیع لجستیکی زمینی، دریایی و هوایی که در اختیار داشت، اقدام به‌تجارت مواد مخدر به سراسر جهان نمود. هم‌چنین پس از شکست مفتضحانه حکومت اسلامی در جنگ هشت ساله ایران و عراق، خمینی که با صدور پان اسلامیسم و برپایی خلافت اسلامی در منطقه با «شعار جنگ جنگ تا پیروزی» و…، 100 هزار انسان را به کام مرگ فرستاد؛ میلیون‌ها انسان را خانه‌خراب کرد و میلیاردها دلار خسارت اقتصادی به‌جامعه وارد کرد سرانجام خمینی با پذیرفتن آتش‌بس و امضای قطعنامه 598 سازمان ملل، با سر کشیدن جام زهر، به‌حدی وحشی شد که بلافاصه غتوای کشتار هزاران زندانی سیاسی در زندان‌های سراسر کشور صادر کرد و… در واقع خمینی سنبل بلاهت و دیکتاتوری برای اکثریت جامعه ایران و جهان بود و اقلیتی که در سایه او، به پست و مقام و ثروت‌های آن‌چنانی دست پایفته بودند، برای حفظ آن‌ها، سیاست‌های ارتجاعی و وحشی‌گری‌ رهبرشان خمینی را پیش گرفتند و تاکنون بلای جان مدرم جامعه ایران و حتی مردم کشورهای منطقه شده‌اند.

پیش‌برد سیاست‌های جنگ‌طلبانه امام خمینی و اتخاذ سیاست پرهزینه تسلیحات هسته‌ای نیازشان به خرید و فروش این مواد مهلک و ضدانسانی بیش‌تر شد. البته با توجه به این‌که سرانه اقتصاد مواد مخدر 2600 حدود میلیارد دلار سود سالانه آن است به‌عنوان منبع پر درآمد مورد توجه مقامات حکومت اسلامی ایران واقع شد.

آمارها نشان می‌دهد که افغانستان حدود 74 درصد خشخاش جهان را تولید می‌کند و با توجه به این‌که ایران به‌عنوان گذرگاه مهم عبور مواد مخدر و تغذیه‌کننده و صادرکننده جهان محسوب می‌شود، نقش ارگان‌های حکومتی از جمله سپاه پاسداران در این تجارت غیرقابل انکار است. با این وجود، حکومت اسلامی ایران جهت تحریف افکار عمومی جهان تا کنون اقدام به اعدام هزاران نفر خرده قاچاقچیی و معتادانی که قربانی اعتیاد هستند، نموده است. در حالی که تجار و عاملان اصلی و کلان خرید و فروش و توزیع این مواد افیونی و ویرانگر، در درون ارگان‌های حکومتی، به‌ویژه سپاه پاسداران قرار دارند. این ارگان در خود ایران نیز میلیون‌ها خانواده را آلوده این مواد کرده است.

تحقیقات امنیتی و اطلاعاتی انجام شده در برخی کشورها، از نقش مستقیم و گسترده شاخه برون مرزی سپاه قدس سپاه پاسداران به فرماندهی پاسدار قاسم سلیمانی، در این تجارت پرمنفعت پرده برداشته‌اند.

سپاه پاسداران حکومت اسلامی ایران، در کردستان از پخش ارزان مواد مخدر به‌عنوان ابزاری علیه جوانان استفاده کرده است. زمامن استاندار کردستان، به‌این موضوع اقرار کرده بود. با گسترش مقاومت انقلابی در کردستان، استفاده از مواد مخدر توسط سپاه وسعت بیش‌تری گرفت. البته این مسئله تنها به کردستان محدود نگردید و به سراسر ایران نیز کشیده شد.

سایت افشاگر ویکی‌لیکس، پس از دست‌یابی به اسناد سری وزارتخارجه آمریکا از نقش جهانی سپاه پاسداران ایران در قاچاق مواد مخدر پرده برداشت. روزنامه «دی ولت»، در اواخر سال 2011 با استفاده از اخبار منتشر شده توسط ویکی‌لیکس نوشت: «درآمد سپاه پاسداران از قاچاق مواد مخدر به اروپا بالغ بر چندین میلیارد یورو است. بر اساس این اسناد، مواد مخدر توسط ایران به آذربایجان منتقل می‌شود و از آن‌جا به اروپا صادر می‌گردد.» هروئینی که  از ایران به آذربایجان صادر می‌شود، از بیست هزار کیلوگرم در سال 2006 به 59 هزار کیلوگرم در یک چهارم اول سال 2009 رسیده بود و در سال‌های اخیر نیز افزایش داشته است.

روزنامه واشینگتن پست هم طی مقاله‌ای در اواخر سال 2011 اعلام کرد سپاه قدس با حزب‌الله لبنان و کارتل‌های قاچاق در آمریکای لاتین درتجارت و ترانزیت مواد مخدر در سراسر جهان حتی آمریکای لاتین همکاری دارند که در قسمت دیگر بیش‌تر به نقش حزب‌الله لبنان در قاچاق مواد مخدر اشاره خواهم کرد.

روزنامه انگلیسی تایمز در شماره 17 نوامبر 2011 خود، در مطلبی مفصل با استناد به سخنان مقامات پیشین اطلاعاتی و دیپلماتیک حکومت اسلامی ایران، از نقش مرکزی سپاه پاسداران در قاچاق مواد مخدر در ایران و خارج از ایران نوشت:

قاچاق مواد مخدر سالانه میلیاردها دلار نصیب سپاه پاسداران ایران می‌کند که هم‌اکنون هم انحصار قاچاق مواد مخدر در ایران را در دست گرفته است و هم با شبکه‌های تبه‌کار در جهان ارتباط دارد.

نشریه تایمز، هم‌چنین نوشته است که بر طبق اظهارات سخن‌گوی دولت آمریکا، واحدهای قدس سپاه پاسداران ایران در تبانی با یک کارتل بزرگ مواد مخدر در مکزیک قصد داشته سفیر عربستان را در واشنگتن به‌قتل برسانند.

دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا، دو تن از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران ایران را که مستقیما در قاچاق مواد مخدر دست دارند شناسایی کرده‌اند. یکی از آنان فرمانده سپاه پاسداران ایران در تهران بزرگ، به‌نام سردار «عبدالله عراقی» است که با باندهای جنایت در اروپای شرقی ارتباط دارد. «محسن رفیق‌دوست» از فرماندهان سپاه پاسداران در سال‌های 1360، هم‌چنان پیوندهای خود را با این دست سازمان‌های جنایت‌کار حفظ کرده است. اما در این لیست باید نام دو تن دیگر از اعضای سپاه پاسداران ایران را اضافه کرد سردار «مرتضی رضایی» و «سرتیپ باغبانی.» سرتیپ غلامرضا باغبانی، «یکی از فرماندهان نیروی قدس سپاه پاسداران ایران»، به‌اتهام مشارکت در قاچاق مواد مخدر در فهرست قاچاقچیان مواد مخدر آمریکا قرار گرفته است. سرتیپ باغبانی اولین مقام حکومتی ایران است که نامش در این فهرست ثبت شده است.

گفته می‌شود ماجرای قاچاق مواد مخدر توسط مرتضی رضایی از آشنایی او با یک ژنرال ارتش امارات متحده عربی شروع شده است. این ژنرال ارتش امارات متحده عربی که مدتی فرمانده حفاظت و اطلاعات ارتش امارت و بعد فرمانده ستاد مشترک ارتش بود، باعث آشنایی مرتضی رضایی با برخی از عوامل و فرماندهان و مقامات رده بالای سازمان القاعده می‌شود. در طی این آشنایی، یک پیمان همکاری اطلاعاتی و امنیتی با این سازمان توسط سردار مرتضی رضایی بسته می‌شود. دامنه همکاری و نزدیکی مرتضی رضایی با سازمان تروریستی القاعده به آن‌جا می‌رسد که مرتضی رضایی تصمیم می‌گیرد که با استفاده از توان نیروی دریایی سپاه و چند کشتی دیگر اقدام به خرید مواد مخدر از سازمان القاعده در جنوب پاکستان نماید. این امر تحقق می‌پذیرد و مواد مخدر توسط رابطین سازمان القاعده در بنادر پاکستان تحویل کشتی‌های تحت امر سپاه پاسدران شده و به پهنه خلیج فارس ارسال می‌گردد. آن‌چه که باید برای مصرف داخل ارسال می‌شد ارسال می‌گردید و مابقی در وسط آب‌های خلیج فارس معامله و به‌فروش می‌رسید و 

مرتضی رضایی، با این تجارت نه تنها باز به‌سود کلانی رسیده بود، بلکه یک خط ترانزیت اختصاصی و انحصاری برای خود و سپاه پاسداران ایجاد کرده و قسمتی از خط ترانزیت مواد مخدر را از پهنه کویر به پهنه خلیج فارس و دریای عمان کشانده است. این بدان معنا ست که بخش عمده واردات مواد مخدر به ایران را سپاه پاسداران و شخص سردار مرتضی رضایی به‌صورت انحصاری به‌دست گرفته و بدون دغدغه و خطر و با استفاده از امکانات سپاه پاسداران و نیروی دریایی سپاه و سازمان امنیتی سپاه، مواد مخدر را با کم خطرترین راه وارد ایران کرده و می‌کند. باید خاطرنشان کرد که حضور سردار رضایی، تنها به قاچاق مواد مخدر محدود نبوده، بلکه این سردار سپاه در قاچاق‌های دیگری هم‌چون قاچاق سوخت ایران به خارج از کشور، قاچاق و تجارت عتیقه‌جات، قاچاق نفت‌خام عراق از خلیج فارس، خرید خرمای عراق، چاپ دینار تقلبی عراقی و…

نقش سپاه در ترانزیت مواد مخدر به کشورهای منطقه و سایر نقاط جهان:

عراق: بر اساس ارزیابی‌های جهانی پیش از حمله نیروهای آمریکا و متحدانش در سال 2003 به عراق، هیچ‌یک از انواع مواد مخدر در این کشور، وجود نداشت اما تلویزیون الشرقیه‌(19 آبان 1387) در یک گزارش تحقیقی خبر داد: «از سال 2003 ورود مواد مخدر به عراق به شکل بی‌سابقه‌ای ساده و سهل و آسان شده است.»

تلویزیون الشرقیه، در ادامه با استناد به گزارش ماه مارس هیات بین‌المللی نظارت بر مواد مخدر که مقر آن در وین می‌باشد می‌گوید عراق به ترانزیت هروئین تبدیل شده است. اطلاعات موجود نشان می‌دهد که مرز عراق و ایران، دروازه ورود مواد مخدر به کشورهای خلیج فارس، ترکیه و بلغارستان است. 

هم‌چنان که یکی از مشاوران وزیر کشورعراق نیز اعلام کرد: حکومت اسلامی ایران، منبع اصلی ارسال مواد مخدر به عراق است…‌(الزمان بین‌المللی، 12 آذر 1387) 

بحرین: سرگرد مبارک بن عبدالله مدیر اداره مبارزه با مواد مخدر بحرین در 9 اردیبهشت سال 89 گفت که حکومت اسلامی ایران، تسهیلات لازم برای قاچاقچیان مواد مخدر ارائه می‌دهد. وی اضافه کرد که بحرین تنها طی سال جاری 6 ایرانی را که 100 کیلو ماده حشیش را وارد کرده بودند، دستگیر کرده است. این افراد گفته‌اند که مقام‌های مسئول در کشورشان برای قاچاق مواد مخدر برای آن‌ها تسهیلات قائل می‌شوند.

کویت: روزنامه کویتی القبس روز 11 اردیبهشت سال 1389، از قول مقام‌های سازمان ضد جاسوسی کویت نوشت: «اعضای یک شبکه جاسوسی متعلق به سپاه پاسداران که از 9 ماه پیش شروع به‌کار کرده بود، کشف شد و در پی این کشف، اعضای آن در وزارت دفاع و وزارت داخله کویت شناسایی شدند و متعاقب آن شمار دیگری از افراد عرب و غیرعرب مورد تعقیب هستند.»

افراد بازداشت شده اعتراف کردند که با افسر ارتباطات نظامی در سفارت حکومت اسلامی ایران در کویت، ارتباط مستقیم داشتند. ملیت افراد این شبکه، کویتی، یمنی، سور‌ی و ایرانی بود.

عربستان: در تاریخ 22 مهر 1387، سیزده صیاد ایرانی به اتهام قاچاق مواد مخدر در صنعا محاکمه شدند. مدتی پیش از آن هم، دوازده صیاد ایرانی دیگر به همین جرم محاکمه شده بودند. مواد را با لنج از ایران به یمن آورده بودند تا با عبور از یمن در بازارهای عربستان و دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس به فروش برسانند. . به‌گفته مقام‌های یمنی، تنها طی 9 ماه، بیست ‌و هفت‌تن از انواع آن کشف شده است. 

در آذر 1387 هم از یک قایق دیگر ایرانی به‌اسم حصیب‌(ha- sib)، به‌میزان 3100 پوند حشیش جاسازی شده کشف شد. حکومت اسلامی ایران، بندر المهره در شرقی‌ترین نقطه ساحل یمن را به یکی از مهم‌ترین سر پل‌هایش برای صدور مواد مخدر به کشورهای ثروتمند عرب تبدیل کرده است. 

این همه در شرایطی است که ورود و خروج کوچک‌ترین شناور از آب‌های ایران توسط یکان دریایی سپاه پاسداران کنترل می‌شود و بدون اطلاع و اجازه آن‌ها امکان ندارد که مواد مخدری، به این میزان به سایر کشورهای منطقه منتقل شود.

نقش ایران در توسعه کشتزارهای خشخاش در افغانستان: «آژانس خبری ثبوت»، وابسته به‌کشور افغانستان، در گزارش تحلیلی خود در تاریخ 24 مه 2011، با عنوان «معضل حل ناشدنی مواد مخدر در افغانستان» این‌چنین نوشته است: از زمان سقوط حکومت طالبان در سال 2001 تا اکنون نه تنها کشت و قاچاق این مواد‌(مخدر) در افغانستان کاهش نیافته، بلکه ده‌ها مرتبه افزایش داشته است. این نشان‌دهنده این است که مشتری بزرگی جهت خرید و فروش مواد مخدر وارد عرصه شده است.

در واقع سطح کشت از 8000 هکتار در سال 2001 به 123000 هکتار تا سال 2010 افزایش یافت. این گزارش می‌افزاید که ایران سیاستی را در پیش گرفته که کشت مواد مخدر را در افغانستان تشویق می‌کند و از تولید آن حمایت می‌کند. بعد از آن نیروهای اطلاعاتی سپاه به‌شیوه خاص خود مواد مخدر را وارد ایران می‌کنند و سپس این مواد را راهی بازارهای جهانی می‌کنند. علاوه بر آن سپاه پاسداران جهت کنترل مرز با افغانستان دیوار بلندی از «تاسوکی» تا بندر «شغالی» ساخته و در پهلوی این دیوار خندقی حفر نموده که عبور از منطقه را ناممکن ساخته است و جهت عبور نیروهای ایرانی جاهای معینی گذاشته است و از این طریق کنترل و قاچاق مواد مخدر به داخل ایران را در دست دارد.

در ادامه این گزارش آمده است که کل مواد مخدر به 3 صورت وارد ایران می‌شود: یکی از طریق زمینی که 40 تا 50 نفر با پای پیاده هر کدام چند کیلو مواد را حمل می‌کنند و از رباط تا شیراز 40 روز پیاده‌روی می‌کنند. راه دومی از طریق کاروان‌های 50 تا 100 موتوری‌(ماشین) می‌باشد. راه سوم از طریق هوایی است در این صورت دولت ایران نمی‌تواند ادعا کند که از ورود آن بی‌اطلاع است. در نتیجه 60 درصد مواد مخدر تولید شده در افغانستان پس از ورود به ایران به هروئین و مرفین تبدیل می‌شود. سپس از طریق شبکه‌های مافیای مواد مخدر سپاه قدس به کشورهای اروپایی، آسیایی، آمریکا و کانادا ترانزیت می‌شود. و از این طریق سپاه پاسداران میلیاردها دلار درآمد حاصل از قاچاق مواد مخدر را جهت پیش‌برد سیاست‌های تسلیحاتی خود و حمایت از گروه‌های تروریستی جهانی، دخالت در امور داخلی کشورهای همسایه و تهاجم فرهنگی به آن‌ها و ناامن ساختن جامعه جهانی به‌کار می‌گیرد.

هم‌چنین «آژانس خبری ثبوت»، وابسته به کشور افغانستان ضمن گزارشی در تاریخ 24-05-2011 تحت عنوان «معضل حل ناشدنی مواد مخدر در افغانستان»، می‌نویسد: روز 16 اسفندماه 1387، ژنرال دیوید مک‌کیرنان‌(David McKiernan) فرمانده آمریکایی نیروهای بین‌المللی در افغانستان گفت: حکومت اسلامی ایران، هم‌چنان از شبه‌نظامیان طالبان حمایت می‌کند. این حکومت، در زمینه‌های آموزشی و مالی این شبه‌نظامیان را تامین می‌کند و در قاچاق مواد مخدر هم‌دستی دارد.

جمهوری آذربایجان: ویکی‌لکس؛ سپاه پاسداران در قاچاق مواد مخدر دست دارد. مجله آلمانی دی ولت در شماره روز جمعه 21-01-2011 خود، با استناد به‌یکی از تلگراف‌های دیپلماتیک آمریکایی که سایت «ویکی‌لیکس» آن را فاش کرده نوشت که ایران یکی از بزرگ‌ترین صادر کنندگان مواد مخدر در جهان به‌شمار می‌آید و نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این قاچاق دست دارند.

این تلگراف سری در تاریخ 12 ژوئن 2009 از سفارت آمریکا در باکو ارسال شده است و در آن آمده مقادیر هروئینی از ایران به آذربایجان صادر می‌شود، از بیست هزار کیلوگرم در سال 2006 به 59 هزار کیلوگرم در یک چهارم اول سال 2009 رسیده است.

این تلگراف که به گزارش‌های محرمانه بازرسان سازمان ملل متحد مسئول این پرونده استناد کرده می‌افزاید که جمهوری آذربایجان، شاهراه اصلی صادرات هروئین ساخته شده با افیون افغانی به‌سوی اروپا و غرب است.

دیپلمات‌های آمریکایی، افزوده‌اند که ایران بزرگ‌ترین خریدار افیون افغانی و یکی از بزرگ‌ترین تولید گنندگان هروئین در جهان به‌شمار می‌آید. 59 در صد هروئین موجود در آذربایجان از راه ایران وارد این کشور می شود و این کشور نیز این مقدار را وارد بازار اروپا می‌کند همان‌گونه که تلگرافی به تاریخ 26 دسامبر 2009 باز می گردد گزارش داده است.

در تلگرافی دیگر که تاریخ آن به 15 اکتبر 2009 باز می‌گردد و جزو اسناد «محرمانه» طبقه‌بندی شده است، به سخنان «خلف خلف اف» وزیر امور خارجه سابق جمهوری آذربایجان اشاره شده که گفته قاچاق مواد مخدر به وسیله سازمان‌های امنیتی ایران صورت می‌گیرد. او در این باره تاکید کرده هنگامی که نیروهای امنیتی آذربایجان قاچاقچیان ایرانی مواد مخدر را دستگیر کرده و برای مجازات به کشورشان تحویل می‌دهند، به سرعت از زندان آزاد می‌شوند. یک دیپلمات آمریکایی به نقل از این وزیر افزوده است: «ما گاهی افرادی را دستگیر می‌کنیم که از زمان تحویل‌شان به ایران مدت زمان زیادی نگذشته است.»

برپایه این تلگراف‌ها، به‌نظر می‌رسد مقام‌های افغان به همتایان آذربایجانی خود گفته‌اند که نیروهای امنیتی ایران با قاچاقچیان مواد مخدر افغان همکاری می‌کند.

هم‌چنین بر پایه اسناد «ویکی‌لیکس»، به‌نظر می‌رسد شنودی که توسط آذربایجانی‌ها صورت گرفته دست داشتن مستقیم نیروهای امنیتی ایران در فروش و تبدیل افیون به هروئین را ثابت کرده است.

محمد خزایی سفیر ایران در سازمان ملل متحد، ماه سپتامبر 2009 گفته بود 89 در صد تولید جهانی افیون در افغانستان صورت می‌گیرد و بیش‌ترین بخش از این تولید وارد مرزهای ایران می‌شود. اما به‌ ادعای خزایی، تهران میلیارها دلار برای مبارزه با این قاچاق هزینه کرده است.

نیجریه: در تاریخ 28 آبان ماه 1389، مقامات دولتی نیجریه اعلام کردند که 130 کیلو گرم هروئین در محموله‌ای که از طرف ایران وارد کشور نیجریه شده بود را کشف کردند که مقصد نهایی آن اروپا بود. علاوه بر آن در اوایل آبان ماه 1389، نیروهای امنیتی نیجریه از توقف 13 کانتینر حاوی سلاح غیرقانونی که از کشور ایران آمده بودند خبر داد.

نیروهای امنیتی نیجریه چند ایرانی را در ارتباط با این محموله‌ها دستگیر کردند و با ذکر نام‌های عظیم آقاجانی و سید احمد طهماسبی رسماً لشکر قدس سپاه پاسداران را مسئول قاچاق مواد مخدر و اسلحه به نیجریه معرفی کردند.

گمرک ترکیه – بلغارستان: جاسازی 200 کیلوگرم هروئین در قوطی‌های رب گوجه‌فرنگی! در تیر ماه 1395، در خبرها داشتیم که حکومت اسلامی ایران در تازه‌ترین شیوه قاچاق مواد مخدر به اروپا، قصد داشته با استفاده از قوطی‌های رب گوجه‌فرنگی یک محموله 200 کیلوگرمی هروئین را در یک کامیون به اروپا منتقل نماید اما ماموران گمرک مرز ترکیه – بلغارستان این محموله 200 کیلوگرمی هروئین را در یک کامیون که از ایران راهی هلند بوده کشف کردند. ارزش محموله هروئین کشف شده در این کامیون معادل 9 میلیون یورو بوده است.

اوکراین: اوکراین از کشف یک محموله نظامی از یک هواپیمای عازم ایران در فرودگاه بین‌المللی ژولیانی در شهر «کیف» خبر داد. خبرگزاری روسی اینترفکس، نوشت روز یک‌شنبه سوم بهمن 1395 – 22 ژانویه 2017، به تایید کارشناسان، نگهبانان مرزی از یک هواپیمای عازم ایران قطعات سامانه موشک‌های هدایت‌شونده ضد تانک از نوع «فاگوت» کشف کرده‌اند. این خبر را یک سخن‌گوی گارد مرزی اوکراین در اختیار این خبرگزاری قرار داده است.

بر اساس این گزارش، نگهبانان روز اول بهمن ماه هنگام بازرسی محموله‌های هوایی عازم ایران در فرودگاه بین‌المللی ژولیانی شهر کیف، 17 جعبه حاوی محموله‌های بدون اسناد و مدارکی را پیدا کرده‌اند که در سفرنامه پرواز نیز به آنها اشاره نشده بود.

سه جعبه از محموله‌های کشف‌شده، حاوی قطعات مورد استفاده در موشک و بقیه با قطعات هواپیما پر شده بود.

خدمه هواپیما می‌گویند که فکر می‌کردند در این جعبه‌ها قطعات تعمیر هواپیما قرار داده شده بود. نیروهای امنیتی اوکراین، محموله یافت‌شده را به خاطر نقض قوانین بین‌المللی نقل و انتقال کالا ضبط کرده و در اختیار دولت اوکراین قرار داده‌اند. در گزارش‌ها ذکر نشده که این هواپیما مربوط به کدام شرکت هواپیمایی است.

موشک «فاگوت» که به‌نوشته اینترفکس، قطعات آن در این محموله کشف شده یک موشک کوچک و قابل حمل است که می‌توان با خودرو زرهی نیز آن را شلیک کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان به تازگی در گزارشی قیمت هر یک از موشک‌های فاگوت را 30 هزار دلار ذکر کرده و نوشته است که رد پای موشک‌های ضد تانک پیشرفته «فاگوت» در نبرد دو سال اخیر سوریه و به خصوص شمال این کشور به خوبی مشخص است.

در روزهای پایانی اسفندماه سال 90 مقام‌های امنیتی ترکیه یک هواپیمایی باری ایرانی را که عازم سوریه بود، مجبور به فرود در فرودگاه دیاربکر در شرق این کشور کردند و پس از آن اعلام کردند که در بازرسی از این هواپیما محموله غیرقانونی تسلیحاتی به مقصد سوریه کشف کرده‌اند.

آلمان: کشف 150 کیلو هروئین در دو کامیون ایرانی در آلمان.

به‌تازگی و در اوایل ماه گذشته، ماموران اداره آگاهی و جنایی آلمان، پس از تفتیش و بازرسی از دو کامیون ایرانی در بزرگراه شماره سه این کشور، به صد و پنجاه کیلوگرم هروئین دست یافتند. پس از ضبط این محموله، دو راننده ایرانی این کامیون‌ها روانه بازداشتگاه شدند.

ایتالیا: بنا به‌گزارش رادیو بین‌المللی فرانسه، سه‌شنبه 12 بهمن 1395 – 31 ژانویه 2017، پلیس ایتالیا اعلام کرد که در پی تحقیقات در یک پرونده مربوط به قاچاق اسلحه به مقصد ایران و لیبی، حداقل سه نفر بازداشت شده‌اند.

روزنامه‌های ایتالیایی عکس دو نفر از بازداشت شدگان را در کنار محمود احمدی‌نژاد منتشر کرده‌اند.

بازداشت‌شدگان یک زن و شوهر اهل شهر ناپل هستند که شوهر، قبلا مسلمان شده و ارتباطات زیادی با ایران دارد. اسم کوچک وی «جعفر» نقل شده است. نفر سوم، یکی از مسئولان یک شرکت فروش هلی‌کوپتر در رُم است.

مطبوعات ایتالیایی عکس‌هایی را منتشر کرده‌اند که زوج ناپلی را در کنار محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهور پیشین، نشان می‌دهد. اما تاریخ عکس‌ها معلوم نیست.

سه نفر متهم هستند که با دور زدن تحریم‌های بین‌المللی و به واسطه شرکت‌هایی که خارج از ایتالیا قرار دارند، وسائلی به ایران و لیبی فرستاده‌اند که می‌توان استفاده نظامی هم داشته باشند.

به‌نوشته روزنامه ایتالیایی «لا رپوبلیکا»، در این معاملات، هلی‌کوپترهایی که در اصل برای حمل زخمی‌ها‌(هلی‌کوپتر-آمبولانس) طراحی شده به هلی‌کوپتر جنگی تبدیل شده است. اما گفته نشده که خریدار این هلی‌کوپترها از کدام کشور بوده است.

دادسرای ناپل حکم جلب یک تبعه لیبی را نیز در ارتباط با همین پرونده صادر کرده است. تحقیقات مقامات قضایی ایتالیا در باره این شبکه قاچاق از سال 2011، در پی شنود مخفی مکالمات تلفنی اعضای مافیای ناپل‌(کامورا) آغاز شد.‌

سایت فارسی رادیوی بین‌المللی فرانسه درباره قاچاق مواد مخدر

سایت فارسی رادیوی بین‌المللی فرانسه، 17 نوامبر 2011، در رابطه با اهرم‌های مورد استفاده در قاچاق مواد مخدر توسط سپاه پاسداران عنوان کرد:

سپاه پاسداران در این قاچاق از لجستیک خاص خود که عبارت است از شرکت‌های کشتیرانی و هواپیمایی استفاده می‌کند و در عمل قدرتی نامحدود دارد.

پس از شکست در جنگ، حکومت اسلامی در تداوم این سیاست ضدانسانی و برای تامین هزینه‌های هنگفت مالی تسلیحات هسته‌‌ای هم‌چنان نیازمند خرید و فروش این مواد بود.

به‌گزارش دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در امور مبارزه با مواد مخدر در ارتباط با ایران نیز اشاره آمده است:

گزارش دفتر نمایندگی سازمان ملل‌متحد در امور مبارزه با مواد مخدر، بیانگر این واقعیت است که حدود 40‌ درصد از مواد مخدر وارد شده به ایران در همین کشور می‌ماند و 60‌ درصد بقیه آن به کشورهای عراق، ترکیه، آذربایجان و سرانجام به اروپا می‌رسد.

بر اساس ارزیابی ‌سازمان ملل به‌طور متوسط روزانه 10‌ تن مواد مخدر به ایران وارد می‌شود و 4 ‌تن آن در داخل ایران مصرف و 6‌ تن، ترانزیت می‌شود.

قاچاق شیشه در جنوب شرق آسیا

 گزارش سایت زنان پرس، در تاریخ 20-01-1392، به‌موضوع قاچاق شیشه توسط اتباع ایرانی پرداخته است. در این گزارش آمده است: «در اواخر سال 2010 روسای سازمان‌های مبارزه با مواد مخدر کشورهای جنوب شرق آسیا در سی و پنجمین نشست خود رسما اعلام کردند که، ایران بدل به‌یکی از مبادی ورودی ماده مخدر شیشه شده است. مقامات تایلندی از قاچاق شیشه توسط اتباع ایرانی خبر می‌دادند و مقامات ژاپنی می‌گفتند یک پنجم خارجی‌های غیرمقیمی که در رابطه با شیشه دستگیر می‌شوند، تبعه ایران‌اند.

پلیس مالزی با دستگیری 5 ایرانی قریب به 75 کیلوگرم و پلیس سری‌لانکا با دستگیری دو تن دیگر حدود 16 کیلوگرم شیشه کشف کرده بود.» هم‌چنین یک باند ایرانی 10 نفر از قاچاقچیان شیشه در اواخر سال 1388 توسط پلیس اندونزی دستگیر شدند که در این میان 8 نفر از آن‌ها دختران چادری بودند. این تیم محموله قاچاق به ارزش 12 و نیم میلیون دلار را که شامل شیشه و مایعات وابسته به آن بود به همراه خود حمل می‌کردند.

در بررسی‌های انجام شده، مشخص شد که این محموله‌ها از مرزهای هوایی ایران و از طریق سوریه و مالزی به کشور اندونزی وارد می‌شوند. علاوه بر آن سپاه پاسداران با اعزام زائران به اماکن مقدس در سوریه، لبنان، ترکیه و عراق به‌عنوان پوششی برای قاچاق مواد مخدر استفاده می‌کند. لازم به‌ذکر است که کنترل کامل فرودگاه امام در تهران توسط سپاه پاسداران دلایل تسهیل و تکثیر قاچاق هوایی مواد مخدر را روشن ساخته است.

همین‌طور قاچاق مواد مخدر توسط سپاه پاسداران به آمریکا و آمریکای لاتین. حکومت اسلامی ایران، از طریق نمایندگان خود در کشورهای آمریکای لاتین به‌منظور بالا بردن درآمد ناشی از فعالیت‌های غیرقانونی اقدام به قاچاق مواد مخدر، جعل و تقلب و پول‌شویی می‌پردازد. در پی گزارش پلیس دایره مواد مخدر، نگرانی آمریکایی‌ها از همکاری سپاه و حزب‌الله با کارتل و سندیکاهای مواد مخدر مکزیک به‌منظور استفاده از تکنیک‌ها و راه‌های قاچاق برای حمل و نقل افراد و مواد مخدر به ایالات متحده افزایش یافته است. هم‌چنین «از پاییز سال 2008 حداقل 111 مظنون از یک شبکه بین‌المللی مواد مخدر و پول‌شویان وابسته به حزب‌الله در عملیات مدیریت اجرای مواد مخدر دستگیر شده‌اند.» البته جای هیچ شکی وجود ندارد که حزب‌الله به‌عنوان یکی از شاخه‌های مافیایی برون‌مرزی سپاه پاسداران در اجرای فعالیت‌های غیرقانونی با سپاه قدس حکومت اسلامی ایران، هماهنگی کامل دارد و بدون کمک‌های اطلاعاتی و لجستیکی سپاه قادر به اجرای نقش مجرمانه خود در آمریکا نیست.

در سال 1381، سه نفر به‌نام‌های محمد نصیری پور، دکتر ایوبی و عبداللهی باند قاچاق مواد مخدر در هرمزگان راه اندخته‌اند. دو نفر از آن‌ها کارشناس بهداشت و دکتر ایوبی سابقا بازجوی اطلاعات در مشهد بو‌ده است. این باند 3 نفره بعد از ورود به بندرعباس در اداره کل امور زندان‌ها مشغول به‌کار شدند. در بدو ورود دکتر ایوبی، به‌عنوان رییس بهداری اداره کل زندان‌های استان هرمزگان، نصیری‌پور مسئول متادون تراپی زندان‌ها و عبداللهی معاون امور اداری دکتر ایوبی شد و در اولین گام با همکاری دکتر سالفی بزرگ‌ترین کلینک ترک اعتیاد در استان را راه‌اندازی و متادون، قرص و سایر داروهای مورد نیاز این مرکز نیز با ترفندهای رذیلانه توسط همین شرکای سه‌گانه هنوز که هنوز است از محل سهمیه زندان‌ها به‌طور مجانی تأمین می‌شود. علاوه بر این، سه عطاری در بندرعباس وجود دارد که به فروش متادون و قرص‌های غیرمجاز روانگردان مبادرت می‌ورزند. که از طریق همین باند به‌نمایندگی شخص نصیری‌پور تامین می‌شود و …

خط هوایی ماهان ایرلاین هم مشغول ترانزیت هوایی مواد مخدر است. این شرکت هواپیمایی انتقال مواد مخدر به کشورهای اروپایی را بر عهده دارد. این هواپیما از معروف‌ترین و اصلی‌ترین خطوط هواپیمایی در ایران است، که متعلق به خانواده هاشمی رفسنجانی است و سیدحسین مرعشی پسر عموی همسر اکبر هاشمی رفسنجانی با چراغ سبز او، این هواپیمایی را با نام خود راه‌اندازی کرد اما کلیه امتیازات متعلق به پسر هاشمی رفسنجانی است و دادن رانت‌های شخصی این‌چنینی، بی‌وقفه ادامه دارد.

ترانزیت مواد مخدر توسط دو شرکت هوایی با نام‌های آسمان و ماهان در داخل و خارج از ایران انجام می‌شود. این خطوط هوایی توسط اطلاعات سپاه کنترل و نوع فعالیت و نحوه جابه‌جایی مواد مخدر توسط این نیرو به آن‌ها دیکته می‌شود. چرا که این خط هوایی در انحصار سپاه پاسداران حکومت اسلامی ایران است.

سردار کریمی، ریاست هواپیمایی ماهان ایر، نماینده سپاه و نفر اول قاچاق مواد مخدر از سپاه پاسداران توسط این خط هوایی به کشورهای اروپایی، حوزه خلیج پارس و شرق آسیا است. این پاسدار، سال‌ها در سپاه مسئولیت‌های اطلاعاتی مختلفی داشته که با ذکر صلاحیت او در هدایت و همراهی نیروهای برون مرزی به این سمت برگزیده شده است.

فرمانده سپاه پاسداران در لیست قاچاقچیان مواد مخدر

دولت آمریکا نام یکی از فرماندهان سپاه پاسداران را به لیست قاچاقچیان مواد مخدر وارد کرد. سرتیپ باغبانی متهم است که در ازای کمک به قاچاقچیان افغان، برای طالبان اسلحه و مهمات ارسال کرده است.

سرتیپ غلامرضا باغبانی، از فرماندهان ارشد «نیروی قدس سپاه پاسداران»

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا روز چهارشنبه 7 مارس، در بیانیه‌ای سرتیپ غلامرضا باغبانی، از فرماندهان ارشد «نیروی قدس سپاه پاسداران» را قاچاقچی مواد مخدر معرفی کرد و او را تحت تعقیب قضایی قرار داد.

بنا به بیانیه‌ وزارت خزانه‌داری آمریکا، مدارکی به دست آمده که نشان می‌دهد، غلامرضا باغبانی به قاچاقچیان افغان اجازه می‌داد که با عبور از خاک ایران، به‌کشورهای اروپایی مواد مخدر بفرستند. او در عوض از آن‌ها برای رساندن اسلحه و مهمات برای نیروهای طالبان در افغانستان استفاده می‌کرد.

به‌گفته دیوید کوهن، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی، اسناد به دست آمده نشان می‌دهد که «نیروی قدس» سپاه پاسداران نه تنها به قاچاق مواد مخدر کمک می‌کند، بلکه از این همکاری برای پیش‌برد فعالیت‌های تروریستی استفاده می‌کند.

بنا به بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا، سرتیپ باغبانی که بر منطقه مرزی افغانستان تسلط دارد، به قاچاق مواد شیمیایی برای تولید هروئین یاری رسانده و راه قاچاقچی‌های افغان را برای ارسال بار تریاک به درون مرزهای ایران باز گذاشته است.

با این تصمیم وزارت خزانه‌داری آمریکا، اتباع آمریکایی از برقراری هرگونه دادوستد تجاری یا معامله مالی با سرتیپ باغبانی منع می‌شوند. به علاوه اگر او در آمریکا دارایی داشته باشد، توقیف خواهد شد.

مطابق قوانین جاری آمریکا، افرادی که در فهرست قاچاقچیان حرفه‌ای مواد مخدر قرار گیرند، در صورت دستگیری، به مجازاتی شامل یک تا ۵ میلیون دلار جریمه نقدی و تا سی سال حبس محکوم می‌شوند.

به‌گفته بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا، سرتیپ غلامرضا باغبانی از افسران عالی‌رتبه‌ «نیروی قدس» وابسته به «سپاه پاسداران» و فرمانده فعلی نیروی قدس در زاهدان، مرکز استان سیستان و بلوچستان ایران است.

سرتیپ غلامرضا باغبانی در انتخابات اخیر «مجلس شورای اسلامی» از حوزه انتخابی زاهدان برای نمایندگی نامزد شده بود، اما موفق به کسب آرای کافی نشد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا از ماه ژوئن سال 2000 میلادی تا کنون بیش از یک هزار نفر را در فهرست قاچاقچیان مواد مخدر قرار داده است. سرتیپ باغبانی اولین مقام حکومتی ایران است که نامش در این فهرست ثبت می‌شود.

 اقتصاد «زیرزمینی»

ارزش اقتصاد زیرزمینی را نمی‌توان به‌طور دقیق مشخص کرد و تخمین زدن در این زمینه نیز بسیار دشوارتر از سایر معیارهای اقتصادی مانند تولید ناخالص ملی است. اما مطالعات انجام‌شده توسط صندوق جهانی پول، نشان می‌دهد که ارزش یک اقتصاد زیرزمینی در کشورهای در حال توسعه حدود 35 تا 44 درصد تولید ناخالص ملی رسمی آنان است. روش‌های متفاوتی برای اندازه‌‌گیری اندازه‌ی اقتصاد زیرزمینی ایران وجود دارد، و برخی تخمین‌ها رقمی برابر با 36 درصد تولید ناخالص ملی ایران را نشان می‌دهند.

دورانی که در آن تحریم‌های بین‌المللی در جریان بود، آوار آن بر سر میلیون خانواده کارگری و محروم ریخت اما برای دور زدن تحریم‌ها باندهای مافیایی متعددی در داخل حکومت اسلامی و نزدیکان و ارتباطات آن‌ها شکل گرفت و به امری حیاتی و سودآور برای صادرات و واردات ایران تبدیل شد. گزارش‌ها و پرونده‌های دادگاهی در زمینه فساد و معاملاتی که به‌خصوص در دوران ریاست جمهوری پاسدار احمدی‌نژاد اتفاق افتاد اهمیت اقتصاد زیرزمینی را در آن دوران برجسته‌تر کرد.

در آن دوره، خود وزارت اقتصاد دولت اسلامی ایران، تخمین زده که تجارت‌ها و شرکت‌هایی که حدود 20 تا 25 درصد تولید ناخالص ملی را تشکیل می‌دهند از پرداخت مالیات معاف هستند. اگر برای اقتصاد زیرزمینی ایران مبلغ حداقلی 25 درصد را در نظر بگیریم، ارزش اقتصاد در سایه ایران بر اساس تولید ناخالص ملی کنونی این کشور، حدود 100 میلیارد دلار تخمین زده می‌شود. اگر آن را بر اساس نرخ 35 درصد مطرح شده توسط صندوق بین‌المللی پول محاسبه کنیم، ارزش اقتصاد زیرزمینی ایران حدود 140 میلیارد دلار است.

تشخیص این‌که دقیقا چه مقدار از این 100 تا 140 میلیارد دلار نصیب سپاه پاسداران می‌شود غیر ممکن است. اما نگاهی عمیق‌تر به فعالیت‌های سپاه پاسداران حاکی از این خواهد بود که سپاه بخش عمده‌ای از سود این تجارت قاچاق را به‌جیب می‌زند.

به‌گفته‌ منابع مختلف از جمله سازمان گمرک و مجلس شورای اسلامی ایران، ارزش کالاهای وارداتی قاچاق در ایران بین 20 تا 30 میلیارد دلار است. ایران که یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان نفت در جهان است، نفت خود را به‌طور «غیرقانونی» نیز صادر می کند. مقامات حکومت السامی ایران، بارها اقرار کرده‌اند سالانه حداقل 20 میلیون لیتر سوخت از ایران به خارج از کشور قاچاق می‌شود. در چند سال گذشته، ارزش نفت قاچاق‌شده از ایران بیش از 7 میلیارد دلار در سال تخمین زده شده است.

در واقع حر و ولع سران و مقامات حکومت اسلامی برای کسب سود بیش‌تر، علاوه بر استثمار شدید نیروی کار و تحمیل فلاکت اقتصادی بز مزدبگیران و بیکاران و محرومان جامعه، نیازهای متعدد و روزافزون حکومت اسلامی ایران به پول، جهت تکمیل پروژه تسلیحاتی، دروت زدن تحریم‌‌های اقتصادی و اجرای سیاست‌های مافیایی و تبه‌کارانه برون‌مرزی و …، این حکومت را بر آن داشت تا بی‌محابا تمامی امکانات سیاسی، دیپلماسی و لجستیگی خود را از جمله در خدمت خرید و فروش و قاچاق مواد مخدر و سلاح به کار گیرد. در نتیجه عدم مقابله جدی کشورهای برخی دولت‌ها و نهادهای بین‌المللی از این اقدام حکومت اسلامی ایران، زمینه را برای سپاه پاسداران مهیا نمود تا هم‌چنان پس از جنگ ایران و عراق تاکنون، بر اجرای این نوع عمکردها و سیاست‌های مافیایی اصرار ورزد و ابعاد فعالیت‌های خود را به کشورهای جنوب شرق آسیا، چین، ژاپن، کشورهای آمریکای لاتین، آفریقا، اروپا، آمریکا و کانادا  گسترش دهد و از طریق کنترل تجارت مواد مخدر در جهان، سالانه میلیاردها دلار نصیب خود و حکومت‌شان کند.

در حال حاضر دیگر بر همگان روشن شده است که ارگان‌های مختلف نظامی، اطلاعاتی و دیپلوماتیک حکومت اسلامی و در راس آن‌ها سپاه پاسداران و شاخه تروریستی برون‌مرزی آن، یعنی سپاه  «قدس»، نه تنها در تهیه و توزیع مواد مخدر در  داخل نقش دارند بلکه یک شبکه گسترده بین‌المللی را در تهیه و ترانزیت مواد مخدر در سطح بین‌المللی نیز با درآمدهای میلیاردی اداره می‌کنند.

سپاه پاسداران، هم‌چنین بازیگر اصلی در اقتصاد زیرزمینی ایران است که برایش منبع درآمد ارزشمندی به‌حساب می‌آید. این درآمد موجب شده است تا سپاه به سیاست‌مداران غیرنظامی وابستگی نداشته باشد. این مسئله، هم‌چنین سپاه را بر دنیای زیرزمینی ایران و گروه‌های خلاف‌کار و مافیایی آن نیز حاکم گردانده است.

برای مثال، سردار حسین همدانی، که اخیرا در سوریه کشته شد، در مصاحبه‌ای توضیح داده بود که چگونه سپاه گروه‌های اراذل و اوباش را در جریان اعتراضات سال 1388 برای سرکوب تظاهرات‌کنندگان در خیابان سازماندهی می‌کرده است.

***

جالب است که گردانندگان شبکه آکام نیوز، وابسته به‌ارگان‌های حکومت اسلامی ایران، در ادعاهای پوچ و دروغین خود؛ اما گنده‌شان از مسایلی هم‌چون «آکام نیوز اما در فضایی آزاد به مخالفین هم اجازه صحبت کردن داده و می‌دهد و هدف این سایت، شعار و کلی‌گویی نیست.»؛ «احترام به حقوق انسان‌ها و حتی مخالفین» و «روشنگری» حرف به‌میان آورده‌اندانگار نمی‌دانند که امام‌شان خمینی، از همان روزهای نخست پیروزی انقلاب 1357 مردم ایران؛ انقلابی که برای آزادی، برابری، رفاه و دموکراسی بود نه خرافات اسلامی و حکومت اسلامی، فرمان سرکوب انقلاب مردم را صادر کرد! هنوز یک ماهی از پیروزی انقلاب و سرنگونی حکومت پهلوی با قدرت و اتحاد مردم و رد پیشاپیش همه کارگران قهرمان صنایع نفت، نگذشته بود که خمینی، سرکوب وحشیانه زنان و مردم کردستان صادر کرد و همه نیروهای سرکوبگر قدیم و جدید، تهاجم همه جانبه ای را علیه دستاوردهای انقلاب 57 مردم ایران در همه جای ایران راه انداختند و خلخالی که جنون آدم‌کشی داشت با فرمان خمینی، راهی شهرها و روستاهای ایران شد و مخالفین را به دست جوخه‌های مرگ سپرد و…

اگر بدون اغراق و واقعی بگوییم امام خمینی، امام وقت شعیان، هم‌چون آخرین پیامبرشان محمد و امام‌ اول ‌شیعیان علی، در وقاحت، سفاحت، بلاهت و جنایت، نمونه‌های تاریخی‌-‌مذهبی هستند. خمینی، به بلافاصه بیش از حدود 1400 سال، به تبعیت از آن‌ها، حکم‌ها و فتواهای به غایت ارتجاعی و جانیانه‌ای صادر کرده اسـت که: برای مثال؛

خمینی، در کتاب تحریرالوسیله احکام دست و پا بریدن‌(ترجمه تحریرالوسیله، جلد چهارم، قصاص، مسئله‌ 7) کندن پوست و گوشت سر‌(همان‌جا، مسئله 16)، سوراخ کردن یا بریدن گوش‌(همان‌جا، مسئله 18)، چشم‌درآوردن‌(همان‌جا، مسئله 21)، بریدن لب و زبان‌(همان‌جا، مسئله 30 و 31) و… بسیاری احکام وحشیانه را صادر کرده است.

پایه‌های اساسی حکومت اسلامی ایران، عمدتا براساس نظریه‌ها و افکار سیاسی خمینی در نجف است که در سال 1348 تدوین شده و در آن طرح خمینی برای حکومت تاسیس اسلامی ارائه شده که همان نظریه ولایت‌فقیه است و در آن آمده است:

آخوندها «از طرف امام‌(ع) به‌مقام حکومت و قضاوت منصوبند و این منصب همیشه برای آن‌ها محفوظ می‌باشد.» او، هم‌چنین درباره مجازات‌های ضدانسانی تحت عنوان «اجرای حدود» «شلاق زدن» و «نفی بلد» و «حبس ابد» و «رجم»، به‌صراحت نوشته است: «اسلام برای این امور آمده است.»

خمینی، 19 اسفند 1358: روزنامه کیهان و جمهوری اسلامی»: «قلم‌ها را بشکنید و به‌اسلام پناه بیاورید؛ نه یک کلمه زیاد و نه یک کلمه کم» ما اسلام را می‌خواهیم. ملت ما اسلام را می‌خواهند… ملت ما یک‌پارچه خواهان جمهوری اسلامی است… کمونیست‌ها هم باید «جمهوری اسلامی» بخواهند… همه باید جمهوری اسلامی بخواهند… قلم‌ها را بشکنید و به‌اسلام پناه بیاورید. آن‌ها که می‌خواهند کلمه «دموکراتیک» را بر این عبارت اضافه کنند؛ آن‌ها غرب‌زدگانی هستند که نمی‌فهمند جاهل‌اند… جمهوری دموکراتیک یعنی جمهوری غربی یعنی بی‌بندوباری غرب.

خمینی، 5 خرداد 1358: … «هرکس اسم جمهوری اسلامی را «دموکراتیک» بگذارد این دشمن ماست هرکس «جمهوری دموکراتیک» بگوید این دشمن ماست برای این‌که اسلام را نمی‌خواهد…

خمینی در دیدار با «عده‌ ای از بانوان قم» گفت: «اسلام منهای روحانیت خیانت است اگر تمام آزادی‌ها را به‌ما بدهند و تمام استقلال‌ها را به‌ما بدهند و بخواهند قرآن را از ما بگیرند نمی‌خواهیم. ما بی‌زار هستیم از آزادی منهای قرآن.»

خمینی، 26 مرداد 1358: «اگر ما از اول چوبه‌های دار را در میدان‌های بزرگ برپا کرده بودیم…»؛ «… اشتباهی که ما کردیم این بود که انقلابی عمل نکردیم و مهلت دادیم به‌این قشرهای فاسد. اگر ما از اول که رژیم فاسد را شکستیم و این سد بسیار فاسد را خراب کردیم به‌طور انقلابی عمل کرده بودیم و قلم تمام مطبوعات مزدور را شکسته بودیم و تمام مجلات فاسد و مطبوعات فاسد را تعطیل کرده بودیم و روسای آن‌ها را به‌ محاکمه کشیده بودیم و حزب‌های فاسد را ممنوع اعلام کرده بودیم و روسای آن‌ها را به‌ جزای خودشان رسانده بودیم و چوبه‌های دار را در میدان‌های بزرگ برپا کرده بودیم و مفسدین و فاسدین را درو کرده بودیم این زحمت‌ها پیش نمی‌آمد. اگر ما انقلابی بودیم اجازه نمی‌دادیم این‌ها اظهار وجود کنند؛ تمام احزاب را ممنوع می‌کردیم؛ تمام جبهه‌ها را ممنوع اعلام می‌کردیم و یک حزب، حزب‌الله، حزب مستضعفین تشکیل می‌دادیم؛ «ما انقلابی رفتار می‌کنیم هرچه می‌خواهند روزنامه‌های خارج بنویسند.»

به‌نوشته روزنامه کیهان، با پیام خمینی مجلس خبرگان گشایش یافت. خمینی در این دیدار گفت: «… ما مسیر خودمان را می‌رویم و از هیچ چیز باک نداریم. از این وحشت نداریم که ما را دیکتاتور و مخالف آزادی بخوانند و …»

خمینی: ای ریشه‌های فاسد شما… باید از صحنه بیرون بروید. ما شما را مدفون می‌کنیم… آن‌هایی که به‌اسم دموکراسی و با اسم دموکرات می‌خواهند مملکت ما را به‌فساد و تباهی بکشند باید سرکوب شوند و ملت ما آن‌ها را سرکوب خواهد کرد.»

روز 22 تیرماه 1367، عراق اعلام کرد که «شهر زبیدات به‌طور کامل از نیروهای حکومت اسلامی ایران پس گرفته و عین خوش، موسیان، فکه و دهلران را به‌تصرف درآورده است اما نیروهای عراقی مدت زیادی در خاک ایران باقی نخواهند ماند و عقب‌نشینی خواهند کرد…»

در روز 27 تیرماه 1367 – 18 ژوییه 1988، خامنه‌ای رییس‌جمهور وقت حکومت اسلامی، در نامه‌ ای به «پرز دوکوئیلار» دبیرکل ملل‌ متحد، بعد از یک‌سال که خمینی از پذیرش قطعنامه 598 سازمان ملل سرباز زده بود اعلام کرد: «جمهوری اسلامی ایران، به‌منظور یاری کردن دبیرکل سازمان ملل جهت استقرار امنیت بر اساس عدالت قطعنامه 598 را به‌طور رسمی پذیرفته است»…‌(رادیو حکومت اسلامی ایران، اخبار ساعت 14، 27 تیرماه 1367)

خمینی سرانجام در اوج درماندگی داخلی و رسوایی بین‌المللی «زهر آتش بس» را سرکشید و ده ماه پیش از مرگش، گفت: «من باز می‌گویم که قبول این مسئله برای من از زهر کشنده‌تر است ولی راضی به رضای خدایم و برای رضایت او این جرعه را نوشیدم… شما می‌دانید که من با شما پیمان بسته بودم که تا آخرین قطره خون و آخرین نفس بجنگیم، اما تصمیم امروز فقط برای تشخیص مصلحت بود و تنها به امید رحمت و رضای او از هر آن چه گفتم گذشتم و اگر آبرویی داشته‌ام با خدا معامله کرده‌ام»… (رادیو حکومتی، 29 تیرماه 1367)

خمینی پس از سرکشیدن جام زهر قطعنامه 598، به‌ناگزیر آتش‌بس را پذیرفت، اما کشتاری وحشیانه در زندان‌ها راه انداخت. ناگفته نماند که بی‌تردید تدارک کشتار سال 1367، از مدت‌ها پیش برنامه‌ریزی شده و تنها به ‌دنبال فرصت مناسبی بودند تا این جنایت تاریخی خود را به‌مرحله اجرا بگذارند. خمینی یکی دو سال پیش از این قتل‌عام، در نامه‌‌ای به آیت‌اله منتظری‌(نایب وقت خود)، به تاریخ 12 مهر 1365، از «هیات عفو» و آزادی شماری از زندانیان سیاسی به پیشنهاد آن هیات، انتقاد کرده و نوشته بود: «… آزادی بی‌رویه چند صد نفر منافق به‌دستور هیاتی که آمار انفجارها و ترورها و دزدی‌ها را بالا برده است…»

خمینی، برای مقدمه‌چینی ترورهای و کشتارهای دسته‌جمعی سال‌های نخست انقلاب، علی امام اول شیعیان را به‌عنوان مثال می‌آورد که او گردن 800 نفر اسیر یهودی را در یک …

ﻋﻠﯽ ﭘﺲ ﺍﺯ ﭘﯿﺮﻭﺯﯼ ﺑﺮ ﻗﺒﯿﻠﻪ ﺑﻨﯽ‌ﻗﺮﯾﻈﻪ، ﺗﻌﺪﺍﺩ 900 ﻧﻔﺮ ﺍﺯ ﻣﺮﺩﺍﻥ ﻗﺒﯿﻠﻪ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻣﻘﺎﺑﻞ ﮔﻮﺩﺍﻟ‌ﻬﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺍﺯ ﭘﯿﺶ ﮐﻨﺪﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﺳﺮ ﺑﺮﯾﺪﻧﺪ.‌‏( ﺗﺎﺭﯾﺦ ﻃﺒﺮﯼ، ﺟﻠﺪ 3، ﺻﻔﺤﻪ 1088‏) ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ‌(محمد) ﺑﮕﻔﺖ ﺗﺎ ﺩﺭ ﺯﻣﯿﻦ ﮔﻮﺩﺍﻟ‌ﻬﺎ ﺑﮑﻨﺪﻧﺪ ﻭ ﺣﻀﺮﺕ ﻋﻠﯽ ﻭ «ﺯﺑﯿﺮ» ﺩﺭ ﺣﻀﻮﺭ ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ ﮔﺮﺩﻥ آن‌ﻬﺎ ﺭﺍ ﺯﺩﻧﺪ.‌‏(ﺗﺎﺭﯾﺦ ﻃﺒﺮﯼ، ﺟﻠﺪ 3، ﺻﻔﺤﻪ 1093)

در نقل قول‌ها نویسندگان مذهبی آمده است: «ﺣﻀﺮﺕ ﻋﻠﯽ ﻭ ﯾﺎﺭﺍﻧﺶ ﺩﺭ ﯾﮏ ﺭﻭﺯ ﺗﻌﺪﺍﺩ 250 ﻧﻔﺮ ﺍﺯ ﺧﺎﻧﺪﺍﻥ «ﺍﺯﺩ» ﺭﺍ ﺳﺮ ﺑﺮﯾﺪﻧﺪ. ﺑه‌ﻨﺤﻮﯼ ﮐﻪ ﮐﺴﯽ ﺯﻧﺪﻩ ﻧﻤﺎﻧﺪ ﺗﺎ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﺭﺍ ﺩﻟﺪﺍﺭﯼ ﺩﻫﺪ.‌‏( ﻣﺮﻭﺝ ﺍﻟﺬﻫﺐ، ﺟﻠﺪ ﺍﻭﻝ . ﺻﻔﺤﻪ 729‏)

«آنان که ﺩﺳﺖ ﺭﻧﮓ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﻭ ﺷﺎﺩﯼ ﻭ ﺷﻌﻒ ﺩﺭ ﺍﺛﺮ ﺩﺭ ﮔﺬﺷﺖ ﺣﻀﺮﺕ ﻣﺤﻤﺪ ﻧﺸﺎﻥ ﺩﺍﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﺣﻀﺮﺕ ﻋﻠﯽ ﻭ ﺧﺎﻟﺪ ﺑﻦ ﻭﻟﯿﺪ ﻫﻤﻪ ﺭﺍ ﺑﮑﺸﺘﻨﺪ ﻭ ﺍﺟﺴﺎﺩﺷﺎﻥ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺁﺗﺶ ﺳﻮﺯﺍﻧﺪﻧﺪ.‌‏(ﺗﺎﺭﯾﺦ ﻃﺒﺮﯼ، ﺟﻠﺪ 4، 1380‏) و ‏(ﺗﺎﺭﯾﺦ ﻃﺒﺮﯼ، ﺟﻠﺪ 6 ﺻﻔﺤﺎت 226 تا 242)

به‌این ترتیب، هنوز مدت کوتاهی از انقلاب 57 مردم ایران نگذشته بود که خمینی، فتواها و فرمان‌های جنایت‌کارانه‌ای هم‌چون کشتار مخالفین، سرکوب دستاوردهای انقلاب 57 مردم ایران را به‌سرعت و یکی پس از دیگری در حفظ روابط و مناست بی‌رحمانه سرمایی‌دار صادر کرد. او، حتی شیعیان  هم‌کیش خود و طرفداران آن‌ها را مانند آیت‌اله طالقانی، آیت‌الله شریعتمداری در تبریز و…، مجاهدین خلق ایران، دولت موقت به ریاست مهدی بازرگان، ریاست جمهوری بنی‌صدر، آیت‌الله منتظری نایب امام و… آیا تا به امروز حتی منتقدین برخی از سیاست‌های حکومت اسلامی در زندان‌ها نیستند؟ آیا محمد و علی که خمینی شاهد آورده مانند خود او، آدم‌کشان بیش از 1400 سال پیش، یعنی در دوره بربریت بشر نبودند؟ مثلی هست که می‌گویند به روباه گفتند شاهدت کیست؟ جواب دادم دمم است!

پس آیا گردانندگان آکام نیوز، از این همه وحشی‌گری حکومت‌شان و امام و پیامبرشان بی‌خبرند؟ آیا این «ژورنالیست»‌های «وطنی» ما هم‌چون آکام نیوز، کیهان، جمهوری اسلامی، فارس، تسنیم و…، از کشتارهای هولناک دهه نخست حکومت اسلامی، به‌این حد جاهلانه بی‌خبرند؟ آیا همین امروز نیز اعدام‌های روزانه مخفی و علنی دولت شیخ حسن روحانی امنیتی و وزیر دادگستری‌اش با سابقه آدم‌کشی بیش از سه دهه و حرفه‌ای آن را نمی‌بینند و نمی‌‌شنوند؟ آیا این‌ها نمی‌دانند که اتفاقا همه جناح‌ها حکومت اسلامی دست‌کم در جنایت‌های هولناک دهه نخست حکومت اسلامی، نقش اصلی را داشتند؟ و…

آیا گردانندگان آکام نیوز، از ترور صدها مخالف حکومت‌شان در خارج کشور، و یا داخل کشور با فتوای خمینی، رفسنجانی، فلاحی، خامنه‌ای و…، نمایندگان او بی‌خبرند؟ گناه فریدون فرخزادها، عفت قاضی‌ها، محمدجعفر پوینده،‌ها محمد مختاری‌ها و… چی بود؟ آیا آن‌ها، علیه حکومت‌تان دست به اسلحه برده بودند؟ حزب سیاسی داشتند؟ آیا جرم این افراد، غیر از گفتن و نوشتن چیز دیگری بود؟ آیا هم اکنون زندان‌های حکومت شما، مملو از زندانیان زن، مرد، کودک، پیر و جوان، فعالین جنبش زنان، جنبش کارگری، جنبش دانشجویی، فعالین حقوق کودکان کار و خیابانی، آزادی زبان مادری، محیط زیست و… نیست. جرم آن‌ها چیست؟

بهشتیها، شاهرخها و… چگونه و به چه جرمی در زندان کشته شدند؟ فزراد کمانگرها به چه جرمی اعدام شدند؟ هم اکنون از 31 زن زندانی در زندان اوین، هشت نفر یعنی مریم اکبری‌منفرد، لیلا جماعت، نیگارا افشارزاده، نرگس محمدی، زهرا ذهتابچی، فاطمه مثنا، آزیتا رفیع‌زاده و نازنین زاغری، کودکان خردسال دارند؛ زینب جلالی‌(جلالیان)، زندانی سیاسی کرد، به چه جرمی به اعدام محکوم شده است؟ سعید ماسوری، بهنام ابراهیم‌زاده، صالح کهندل، ابراهیم فیروزی، حسن صادقی، سهیل بابادی، رضا اکبری منفرد، رضا کاهه، شاهین ذوقی‌تبار، حسین غلامی آذر، محمد اکرمی، حسین کاکاوند، امیر حسین وند سیار، عباس توکلی، امیر علی قلی‌پور و… آیا این انسان‌ها شریف و آزاده‌ غیر از بیان حقایق، حق‌خواهی و دادخواهی، آزادی‌خواهی و تلاش برای زندگی بهتر و انسان‌تر، چه جرمی مرتکب شده‌اند؟ و…

آیا گردانندگان آکام نیوز مدعی آزادی و حرمت انسانی، نسبت به این مسایل مورد اشاره در بالا و یا در ادامه همین مطلب در پایین، چه جوابی و قضاوتی دارند؟ غیر از تهدید و اتهام‌زنی و ترور شخصیت؟ اگر تهدیدهای شما برای امثال من موثر بود اکنون شما و حکومت تان با خیال راحت مشغول جنایت و چاپیدن جامعه و حیت خالی کردن جیب های کارگران و مردم مرحوم، بازتولید جهل و خرافات، کارتن خوابی، گور خوابی، کودک خیابانی و…

آیا باز هم خواهید گفت: “سایت خبری تحلیلی آکام نیوز”آمادگی کامل دارد تا به شرط آنکه بهرام رحمانی کلی گویی و حرفهای بی ربط و شعارگونه را کنار بگذارد، پاسخ نامبرده به سوالات و ابهامات مطرح شده را منتشر کند.»

آیا این حرف‌های من، آن‌هم با اتکا به هزاران شاهد زنده و سند و ثبوت، کلی‌گویی و حرف‌های بی‌ربط است یا پرونده‌سازی‌ها و سنگ‌پراکنی‌های گردانندگان آکام نیوز به‌شیشه مردم در دل تاریکی؟! یا آن گلوله‌های حکومت شما، که مستقیما به قلب مخالفین خود و زندانیانی که اسیرند شلیک می‌شود و یا در کوه‌ها بر سینه و مغز کولبران محروم و زحمت‌کش شلیک می‌گرددد و… شما هم با قلم‌تان و جعل واقعیت‌ها، این همه وحشی‌گری حکومت‌تان را با هدف انحراف افکار عمومی توجیه می‌کنید!

در پایان می‌توان چنین نتیجه گرفت که نقش سپاه پاسداران حکومت اسلامی در اقتصاد زیرزمینی، به آنان اجازه می‌دهد تا توانایی‌های مالی، سیاسی، و عملیاتی خود را در ایران و سایر نقاط جهان افزایش دهند. سپاه پاسداران، شاید مجهزترین و پیچیده‌ترین و مخوف‌ترین گروه تروریستی منطقه است، این امکان و توانایی را دارد که با هم‌کیشان مافیایی و جنایت‌کار و خلاف‌کار خود، یک شبکه‌ جهانی «غیرقانونی» و «غیرانسانی» بسازد.

واقعیت این است که دهه‌هاست کسب و کار بسیاری از سران و مقامات و مسئولین حکومتی، جز قلدری، اعمال دیکتاتوری، سرکوب و سانسور، مفت‌خوری، رانت خواری، زمین‌خواری، ثروت‌اندوزی، آدمکشی، تجاوز و تبلیغ و ترویج و بازتولید جهل و جنایت، چیز دیگری است! از این‌رو، آن‌ها هیچ جایگاه و منزلت و ارزشی در نزد اکثریت مردم جامعه ایران ندارند. اکثریت مردم به آن‌ها، نگاه نفرت‌انگیزی دارند و هموار به‌دنبال فرصتی هستند تا دودمان‌شان را به آتش بکشند.

بی‌تردید تولید و توزیع مواد مخدر به‌عنوان یک تجارت پرسود برای قاچاقچیان عمده آن و نیز به‌عنوان یک وسیله سرکوب در زمین‌گیر کردن جوانان کشور با به اعتیاد کشیدن آن‌ها، چنان با منافع اقتصادی و سیاسی و فرهنگی سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات حکومت اسلامی جهل و جنایت و ترور و اعدام گره خورده و چنان در همه جای این حکومت و جامعه ریشه دوانده است که رهایی قطعی از این همه مصیبت و فلاکت سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، جز با رهایی از سلطه تبه‌‌کارانه کلیت حکومت اسلامی و کنترل جامعه مستقیما توسط خود مردم آزاده جامعه‌‌مان با حمایت و پشتیبانی حامیان منطقه‌ای و جهانی، میسر نیست.

سه‌شنبه نوزدهم بهمن 1395 – هفتم ژاویه 2017

ضمایم:

* جوابیه آکام نیوز به مطلبی از بهرام رحمانی ,

www.akamnews.com

*معرفی شبکه خبری وزارت اطلاعات و امنیت حکومت جهل و جنابت و ترور اسلامی! بهرام رحمانی

http://etehad-k.com/1395/10/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%d8%b4%d8%a8%da%a9%d9%87-%d8%ae%d8%a8%d8%b1%db%8c-%d9%88%d8%b2%d8%a7%d8%b1%d8%aa-%d8%a7%d8%b7%d9%84%d8%a7%d8%b9%d8%a7%d8%aa-%d9%88-%d8%a7%d9%85%d9%86%db%8c%d8%aa-%d8%ad/

*«کولبران قاچاقچی» و «قاچاقچیان حکومت اسلامی»! بهرام رحمانی

http://etehad-k.com/1395/11/%da%a9%d9%88%d9%84%d8%a8%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d9%82%d8%a7%da%86%d8%a7%d9%82%da%86%db%8c-%d9%88-%d9%82%d8%a7%da%86%d8%a7%d9%82%da%86%db%8c%d8%a7%d9%86-%d8%ad%da%a9%d9%88%d9%85%d8%aa/

*سپاه پاسداران، سازمانی مافیایی، حافظ حکومت سرمایه‌داری جهل و جنایت و ترور اسلامی ایران! بهرام رحمانی

http://etehad-k.com/1395/11/%d8%b3%d9%be%d8%a7%d9%87-%d9%be%d8%a7%d8%b3%d8%af%d8%a7%d8%b1%d8%a7%d9%86%d8%8c-%d8%b3%d8%a7%d8%b2%d9%85%d8%a7%d9%86%db%8c-%d9%85%d8%a7%d9%81%db%8c%d8%a7%db%8c%db%8c%d8%8c-%d8%ad%d8%a7%d9%81%d8%b8/

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.