پدر سلمان سیما اعتصاب غذای او را تایید کرد: اینجا غزه نیست که برای ورود و خروج از خانه باید اجازه بگیریم، کمپین بین المللی حقوق بشر

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

سلمان سیما، از فعالان دانشجویی و عضو سازمان ادوار تحکیم وحدت که روز ۲۲ خرداد برای دومین بار بعد از انتخابات ریاست جمهوری بازداشت و به بند ۲-الف سپاه پاسداران در زندان اوین منتقل شده است، در اعتراض به بازداشت خود دست به اعتصاب غذا زده است. پدر سلمان در گفتگویی با کمپین بین المللی حقوق بشر، ضمن تایید اعتصاب غذای خشک پسرش گفت: “ایشان اعتصاب غذای خشک کرده اند، چرا که بدون دلیل بازداشت شده اند. ایشان در مسیری با خواهر خود در حرکت بوده و این بازداشت با طراحی قبلی انجام شده است. ماموران امنیتی به او تلفن زدند که برای گرفتن وسایل خود که در بازداشت قبلی توقیف شده بود، به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات مراجعه کند. اما این تماس درست در روز ۲۲ خرداد بود که ما بنا داشتیم به همراه خانواده به جایی برویم. سلمان به همراه خواهرش در راه اداره پیگیری بود که در خیابان وصال شیرازی یکی از لباس شخصی ها از پست سر او را صدا می کند و می گوید شما علیه همکار ما شکایت کرده اید. سلمان انکار می کند و این فرد به زور دست سلمان را می گیرد و او را به سمت موتور کشانده و دستبند می زند. اعتراض سلمان و ساعده خواهر او به این برخورد نتیجه ای نداشته و ساعده را هم تهدید به بازداشت می کنند.”

آقای سیما در ادامه با تاکید بر این که پرونده بازداشت جدید سلمان ارتباطی به پرونده قبلی وی که منجر به صدور ۶ سال حبس تعزیری شده است ندارد گفت: “این برخورد مربوط به بازداشت آبان ماه سلمان بوده است و در این خصوص برای پرونده قرار منع تعقیب صادر شده است. او در آبان ماه بازداشت و اول اسفندماه گذشته آزاد شده بود و این سومین بار است که بازداشت می شود.”

پدر این فعال دانشجویی تاکید کرد که پیگیریهایش برای یافتن ردی از سلمان هیچ نتیجه ای در پی نداشته و پس از تماس تلفنی پسرش که از اعتصاب غذای خود خبر داده از محل نگهداری او مطلع شده اند. او با ابراز نگرانی از وضعیت جسمی سلمان به کمپین گفت: “چون از وضعیت سلمان خبری نبود، او دست به اعتصاب غذای خشک می زند تا حداقل بتواند موقعیت خود را به ما اطلاع دهد که ناچار می شوند که به او تلفن بدهند و بعد از این تماس تلفنی در ظاهر اعلام می کند که اعتصاب غذای خود را شکسته است اما این طور نیست و همچنان در اعتصاب غذا به سر می برد. من به او اصرار کردم که نگران سلامتی اش هستیم و… اما قبول نکرد که اعتصاب خود را بشکند.”

پدر سلمان سیما با اشاره به این که در مراجعه حضوری موفق به ملاقات با دادستان تهران نشده است، گفت: “متاسفانه دادستان محترم دیواری را دور خود کشیده و خود را از ملاقات معذور می داند. راه ورود به شعبه دادسرای انقلاب که در زندان اوین تشکیل شده است برای هیچ کسی وجود ندارد و نه تنها من دسترسی به پسرم ندارم، بلکه هیچ کسی اعم از خانواده و وکلا به بازپرس دسترسی ندارند. درعین حال به من گفته شد که پرونده سلمان در شعبه ۵ بازپرسی دادسرای ویژه زندان اوین است. ….بازداشت بدون هیچ گونه دلیلی انجام گرفته است. حضور کسی در خیابان دلیل موجهی برای بازداشت، آن هم بدون حکم دادستانی نیست. اگر قرار باشد که برای ورود و خروج مردم از خانه هم حکم بدهند اعلام کنند که کل ایران زندان است. مقامات قضایی و مقامات مسئول باید بدانند که اینجا زندان نیست، اینجا غزه نیست که تحت محاصره اسراییل باشد و بخواهند به ما اجازه ورود و خروج بدهند.”

او ادامه داد: “برای پیگیری وضعیت پسرم تا به حال حدود سی نامه نوشته ام . حتا خود دادستان و همینطور آقای بیگی بازپرس شعبه سوم دادسرای امنیت نامه نوشته اند اما متاسفانه آقایانی که با عنوان کارشناس خود را فراتر از قانون و مافوق همه چیز می دانند هیچ توجهی به این مکاتبات نمی کنند. من تمام این موارد را به صورت مکتوب هم اطلاع دادم که به نامه دادستان که مقام مافوق قضایی است هم توجهی نکرده و هر کاری که دلشان می خواهد را انجام می دهند. بازداشت پسرم طراحی شده بود. ما از کربلا برگشته بودیم و قرار بود که برای دیدار با بستگان به منزل آنها برویم. به سلمان تلفن شد و گفت که می روم وسایلم را می گیرم و می آیم. او به همراه خواهرش رفته بود در حالی که اگر بنا داشت در تجمعی شرکت کند تنها می رفت. متاسفانه این گرفتاری را برای همه مردم درست کرده اند و بالاخص ما از این مساله آسیب می بینیم.”

زمینه خبر:
سلمان سیما از فعالان دانشجویی و عضو سازمان ادوار تحکیم وحدت سال گذشته نزدیک به ۱۰۰ روز را در شرایط دشوار که با ضرب و شتم شدید ماموران امنیتی همراه بود در زندان اوین بند ۲۰۹ و ۳۵۰ زندان اوین به سر برده است. شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی وی را به شش سال حبس تعزیری محکوم کرده است. او روز شنبه گذشته در جریان ناآرامی های سالروز انتخابات ریاست جمهوری توسط نیروهای لباس شخصی بازداشت و به زندان منتقل شد. وی در آبان‌ماه سال پیش نیز در هنگام خروج از منزل، بازداشت شده بود. سلمان سیما در تیرماه ۸۷ نیز از سوی وزارت اطلاعات بازداشت شده و بیش از ۴۰ روز در بند ۲۰۹ به سر برده بود.

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.