فایل صوتی منتظری سندی از جنایات جمهوری اسلامی علیه زندانیان سیاسی عقیدتی در تابستان سال ۱۳۶۷: بهروز سورن

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

 نوار صوتی منتشر شده از سوی وب سایت آیت الله منتظری یکی از جدید ترین اسنادی است که درباره کشتار سراسری زندانیان سیاسی در سال 1367 منتشر شده است. منتظری علیرغم تعلق خاطری که به کلیت نظام جمهوری اسلامی داشت اما حاضر نشد که خمینی جلاد و آمران این قتلعام را در جنایاتشان در این مقطع همراهی کند. در این جلسه تعدادی از اعضای هیئت مرگ این بیدادگاه ها همانند حسینعلی نیری (حاکم شرع)، مرتضی اشراقی (دادستان)، ابراهیم رئیسی (معاون دادستان) و مصطفی  پورمحمدی (نماینده اطلاعات در اوین)  نیز حضور داشته اند.

این مصاحبه در تاریخ 24 مردادماه سال 1367 صورت گرفته است.  این دیدار پس از کشتار دستجمعی اعضای سازمان مجاهدین صورت گرفته است. صراحت لهجه منتظری در خطاب قرار دادن اعضای هیئت مرگ بعنوان جنایت کار کاملا مشهود است. بالا بودن اهمیت این نوار صوتی از اینجهت است که اسراری که نزدیک به سه دهه پشت پرده های سکوت و کتمان مانده بود افشا شده و سندیت می دهد.

از جمله موارد بسیار مهم این نوار اعترافات اعضای هیئت مرگ با صدای خود آنهاست. از جمله اعترافات آنها کشتار افرادی است که هنگام دستگیری در سنین نوجوانی بوده اند. بیداد تفتیش عقاید و کشتار زندانیان سیاسی در گفتار منتظری و اعضای هیئت مرگ کاملا مشهود است.  از جمله تاکیدات منتظری نقش حمله نظامی سازمان مجاهدین از غرب کشور در سرعت بخشیدن به نقشه شوم وزارت اطلاعات و احمد خمینی در کشتار زندانیان سیاسی است که مدتها قبل آرزوی آنرا داشتند در اجرایی کردن کشتار سراسری و گسترده زندانیان سیاسی در زندان هاست.

اما آنچه هنوز در پرده ابهام قرار دارد دلایل گسترش و تداوم این جنایات در کشتار زندانیان سیاسی چپ پس از آن است. حماسه مقاومت زندانیان سیاسی را نیز از لابلای گفتار دژخیمان میتوان یافت. منتظری از طرفی نگران خمینی است و از سویی  از هرگونه آلودگی با این جنایت بزرگ پرهیز می کند. حال آنکه  جنایات رژیم حاکم نه با تابستان سال 67 آغاز شد و نه پایان یافت.

استبداد افسار گسیخته حاکم از فردای پیروزی قیام بهمن 1357 به سرکوب دگر اندیشان همت گماشت  و اوج این جنایات را با کشتار سراسری هزاران زندانی سیاسی در معرض قضاوت تاریخ قرار داد. پیش بینی های منتظری همانطور که در نوار افشا شده شنیده میشود کاملا درست از آب درآمد و روح اله خمینی و هیئت مرگش در زندان ها عناوین جلادان اسرای دربند را امروز یدک می کشند.

حسینعلی نیری (حاکم شرع): ما تا الان هفتصد و پنجاه نفر را در تهران اعدام کرده ایم، دویست نفر را هم به عنوان سر موضع از بقیه جدا کرده ایم که در انفرادی هستند و اگر برگردند به زندان مشکل ایجاد می کنند.، بعد هر چه بفرمایید.

جای دیگر: به التماس افتادیم که این ( دختر ) دو سطر بنویسد و ما بگیم برگرده زندان…

 

تابستان سال 67 زندانیان سیاسی دربند را مثل برگ درخت زدند و ریختند و جوانان و فرهیختگان دگ رتندیش دربند را درو کردند.هراس رژیم از خانواده های زندانیان سیاسی در گفتار اعضای هیئت مرگ کاملا مشهود است.نگرانی آنها از آزاد کردن ملاقات ها که بیش از دو ماه قطع شده بود, هویداست.

هیئت کشتار زندانیان سیاسی در سال 67 هنوز به میزان جنایات خود اعتراف روشن نکرده اند و این نوار صوتی در شرایطی منتشر شده است که رژیم جمهوری اسلامی کوشش میکند بر چهره خبیث و جهنمی آنها هاله ای از تقدس و خلوص و پاکی داده و برای فردای مردم ستم کشیده کشورمان رهبران جدید بسازد.

بهروز سورن

10.08.2016

برای شنیدن فایل صوتی اینجا را کلیک کنید

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.