امام زمان با کیست: با خامنه ای و یا با احمدی نژاد؟!

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

بهرام رحمانی

اکنون یاران امام زمان در حکومت اسلامی ایران، به جان هم افتاده اند. در چنین شرایطی، احتمالا برای طرفداران آن ها، این سئوال پیش آمده است که بالاخره امام زمان با کیست: با خامنه ای و یا با احمدی نژاد؟!
اقدام سیدعلی خامنه ‌ای، رهبر حکومت اسلامی ایران، در ابقای حیدر مصلحی وزیر اطلاعات، با توجه به پذیرش استعفای او توسط محمود احمدی‌ نژاد، موج تازه ای از رقابت و کشمکش را در میان جناح حاکم دامن زد تا این که سرانجام با عقب نشینی احمدی نژاد و حضور مصلحی وزیر اطلاعات در جلسه یک شنبه ۱۸ اردیبهشت ۹۰ هیئت دولت، تا حدودی کشمکش طرفین فروکش کرده است.

بحران در حکومت اسلامی ایران، تازگی ندارد. از همان روزهای به قدرت رسیدن حکومت اسلامی، بحران هایش نیز ظاهر شدند. خمینی، فرمان اعدام قطب زاده، یکی از یاران نزدیک خود را صادر کرد و به مرحله اجرا گذاشته شد. بنی صدر، اولین رییس جمهور حکومت اسلامی که خمینی را پدرخوانده خود می دانست با فرمان خود خمینی عزل گردید و مجبور به خروج مخفیانه از کشور شد. خمینی، به شکل شنیعی جانشین خود آیت الله منتظری را از بارگاه راند و او تا آخر عمرش از آزاد و اذیت و فشارهای یاران خمینی و خامنه ای در امان نماند.
در سال ۱۳۸۴، با سپری شدن هشت سال قدرت و حاکمیت «اصلاح طلبان» به ریاست جمهوری محمد خاتمی، شخص نه چندان سرشناسی به نام پاسدار احمدی نژاد را به قدرت رساندند. از آن تاریخ تاکنون حکومت سعی کرده است در همه عرصه ها و ارگان هایش خود را یک دست کند و جناح های دیگر را به حاشیه براند. کشمکش های درونی حکومت اسلامی، در انتخابات ریاست جمهوری خرداد ماه ۸۸، به اوج خود رسید. چرا که شمارش آرا در ساعات اولیه نشان می داد که آرای موسوی بر رقیبش احمدی نژاد بالاست بلافاصله سربازان گمنام امام زمان به سردمداری مستقیم سیدعلی خامنه ای، دست به کار شدند و طی «معجزه ای؟» اعلام کردند که احمدی نژاد برنده این انتخابات است.
از آن تاریخ تاکنون، دو واقعه عمده و مهم جامعه ایران را تکان داد: اولی میلیون ها نفر از شهروندان جامعه ایران به بهانه تقلب در انتخابات به خیابان ها ریختند و خشم و نفرت خود از حکومت اسلامی را به گوش مردم ایران و جهان رساندند. واقعه دوم، سرکوب بی رحمانه و وحشیانه راه پیمایی های مردم توسط ارگان های امنیتی – پلیسی، به ویژه سپاه پاسداران حکومت اسلامی بود. حکومت اسلامی، هم زمان با سرکوب اعتراضات مردمی، صدها تن از چهره های سرشناس جناح اصلاح طلب حکومت را دستگیر و زندانی کرد.
یک واقعه مهم دیگری که در این دوره خود را به عیان تری شکلی نشان داد، آن بود که رهبر حکومت اسلامی، نقش فراجناحی خود را از دست داد و نهاد ولایت فقیه بیش از پیش متزلزل شد.
باز هم در این دوره، رهبری و دولت و مجلس و غیره سعی کردند خود را یک دست کنند؛ در یک صف متحد جلو مردم معترض و جناح رقیب بایستند و در این راه نیز از هیچ جنایتی فروگزار نبودند.
اما اکنون اختلافات شدیدی در میان جناح حاکم روی داده است. این اختلاف هر روز بیش تر از روز گذشته عمیق تر و گسترده تر می گردد به طوری که طرفین به همدیگر چنگ و دندان نشان می دهند؛ تاکنون علاوه بر این که همدیگر را به شنیع ترین شکلی مورد تهاجم زبانی قرار داده اند در عین حال ده ها تن از طرفداران احمدی نژاد را نیز دستگیر کرده اند. بنابراین، در حال حاضر با توجه به تحولات انقلابی منطقه و افزایش اعتراضات و اعتصابات کارگران در سطح کشور، سران حکومت اسلامی هم نگران خیزش تازه مردمی در کشور هستند و هم برای تقسیم قدرت و به طور کلی منافع اقتصادی، سیاسی و نظامی خود در حاکمیت صف بندی جدیدی را در مقابل همدیگر آرایش می دهند.
در واقع حامیان خامنه‌ ای از بی‌ اعتنایی و مقاومت احمدی‌ نژاد در برابر دستور بازگشت مصلحی به وزارت اطلاعات بسیار خشمگین شده اند و هم چون سابق از دولت احمد نژاد حمایت نمی کنند.
محمدتقی مصباح یزدی، از جمله روحانیونی بود که روزگاری سخت مدافع احمدی‌ نژاد به ‌شمار می‌ رفت٬ اما در حال حاضر او، به یکی از جدی‌ ترین مخالفان و منتقدان احمدی نژاد تبدیل شده است. او، در دیدار با مسؤلان «قرارگاه عمار» گفته است: «کدام عاقل به سراغ جن گیر و مرتاض می ‌رود.»
او، در اظهارات جداگانه دیگری به طور غیرمستقیم احمدی ‌نژاد را دروغ گو خوانده و گفته است برخی «برای رسوا نشدن مدعی پیروی ولایت ‌اند ولی رفتارشان نشان می ‌دهد دروغ می‌ گویند.» مصباح یزدی، افزوده که مردم «به سادگی فریب قسم ‌های افرادی که خود را به دروغ پیرو ولایت فقیه معرفی می‌ کنند، نمی ‌خورند.»
در این میان سپاه و بسیج و ارگان های اطلاعاتی – امنیتی که سال گذشته توسط با فرمان مستقیم رهبر و دولت به وحشیانه ترین شکلی اعتراضات بر حق مردم را سرکوب کردند؛ صدها تن را کشتند؛ هزاران تن را زخمی کردند و ده ها هزار تن را نیز زندانی کردند که حتی شکنجه گران حکومتی، برخی زندانیان را زیر شکنجه و تجاوز کشتند؛ اکنون این هیولای اقتصادی – نظامی منتظر است که کدام طرف این کشمکش جدید در حاکمیت را بگیرد. بخشی از سپاه خود را فدایی رهبر می داند و بخشی دیگر، هر چند که شاید در حال حاضر اظهارنظر صریحی نکند اما به معنای واقعی، ثروت و قدرت خود را مدیون دولت احمدی نژاد است. بنابراین، احتمال این که در این ارگان اقتصادی – نظامی مخوف شکاف به وجود آید دور از انتظار نیست.
با نگاهی به این صف بندی های جدید در میان جناح حاکم اصول گرا، به سادگی در می یابیم که حکومت اسلامی، دچار بزرگ ترین چالش درونی خود شده است که احتمالا به تصفیه های خشن تری نیز منجر خواهد شد.

ادامه کشمکش ها
محمود احمدی‌ نژاد، عصر یک شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ برابر با اول ماه می ۲۰۱۱ و برای نخستین بار از زمان بالاگرفتن «اختلاف ‌ها» بین او و خامنه ای در یک جلسه‌ رسمی دولتی حاضر شد. منابع خبری داخلی در ایران پیش از ظهر همین روز، از دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی با احمدی ‌نژاد خبر داده بودند. این منابع، هم چنین به نقل از محمدحسن صالحی ‌مرام، معاون ارتباطات و اطلاع‌ رسانی دفتر رییس جمهور، نوشتند: «جلسه هئیت دولت عصر امروز به ریاست احمدی ‌نژاد تشکیل می‌ شود.»
موسی غضنفرآبادی، نماینده‌ بم در مجلس شورای اسلامی، یکی از حاضران در جلسه‌ شامگاه شنبه‌ تعدادی از نمایندگان مجلس و رییس دولت دهم بود. به گزارش منابع خبری حکومتی، او پس از دیدار با احمد نژاد، گفته بود: «احمدی ‌نژاد اعلام کرد که من این مساله را با انجام یک گفتگو حل می‌ کنم. این موضوعی است که بین من و آقا است و انشاء الله حل می‌ شود.» این «مساله» ظاهرا همان موضوع «اختلاف» بین او و علی خامنه ‌ای است که خامنه ای، پیش تر در مورد آن، «اختلافی» که به جریان برکناری و ابقای حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات کابینه‌ دهم، و حاشیه‌ های آن باز می‌ گردد، سخن رانده بود.
پس از این ماجراها بود که احمدی‌ نژاد دیگر به نهاد ریاست جمهوری نرفت و جلسه‌ پیشین وزیران کابینه هم به ریاست رحیمی، معاون اول او، تشکیل شد. این موضوع واکنش شدید برخی از مقامات سیاسی و نظامی ایران را برانگیخت تا جایی که نمایندگان مجلس به احمدی ‌نژاد نامه نوشتند و هم از قصد گروهی از نمایندگان برای سئوال از رییس جمهوری منتشر شد. مجتبی ذوالنور، جانشین ولی فقیه در سپاه، هم اسفندیار رحیم مشایی، چهره‌ جنجالی رییس دفتر ریاست جمهوری را «رییس جمهور اصلی» ایران خواند.
از سوی دیگر، علی مطهری، از نمایندگان اصول گرای منتقد دولت گفته است رییس جمهوری اسلامی ایران می گوید ما در آخرین پیچ تاریخ هستیم. مطهری، در گفتگو با هفته نامه پنجره خطاب به احمدی نژاد گفت: «شما از کجا این مطلب را می گویید؟ آیا علم غیب دارید؟»
محمود احمدی نژاد، بارها از نزدیک بودن ظهور امام دوازدهم شیعیان سخن گفته است. او، دو سال پیش در اصفهان با اشاره به حضور نیروهای آمریکایی در عراق گفته بود: «اسنادی را به دست آوردیم که آن ها معتقدند یکی از خاندان پیامبر اکرم در این نقطه ظهور کرده و ریشه همه ظالمان عالم را خواهد خشکاند.»
او، هم چنین در جریان سفر استانی خود به مشهد و در جمع طلاب و آخوندهای آن شهر، مدعی نقش داشتن امام زمان در مدیریت و اقدامات خود و دولتش شد.
او، پیش از این نیز هنگام اعلام آغاز اجرای طرح هدف مند کردن یارانه ها در یک نطق تلویزیونی گفته بود پولی که دولت در مقابل حذف یارانه ها به مردم می دهد «پول امام زمان است» و او، از مردم خواست «آن را با پول های دیگر مخلوط نکنند.»
عصر یک شنبه ۱۱ اردیبهشت ۹۰، جلسه هیئت دولت به ریاست محمود احمدی ‌نژاد تشکیل شد. خبرگزاری‌ های حکومتی، در ابتدا به نقل از خبرنگاران حاضر در این جلسه از «غیبت حیدر مصلحی» خبر دادند. پس از آن خبرگزاری فارس، «نشست وزیر اطلاعات با برخی فضلای قم در مورد مسائل منطقه ‌ای» را دلیل عدم حضور مصلحی در جلسه‌ یک شنبه دانست.
این خبرگزاری پیش‌تر هم چنین نوشته بود: «احمدی‌ نژاد در دیدار با عزت الله ضرغامی (رییس صدا و سیما)، با تاکید بر این که در جلسه امروز هیئت وزیران نقشه‌ های دشمنان اسلام و انقلاب را برملا خواهد کرد، گفت که دشمنان ملت ایران از درک رابطه پدر و فرزندی رهبر انقلاب و رییس جمهور عاجز و ناتوانند.»
علی خامنه ‌ای، شروط سه‌ گانه احمدی ‌نژاد را نپذیرفت و رییس دولت دهم نیز در واکنش به این مخالفت٬ از حضور در جلسات هیات دولت و شورای عالی انقلاب فرهنگی خودداری کرد.
آن ‌طور که گفته شده٬ احمدی ‌نژاد شرط کرده در صورت معاونت اولی رحیم ‌مشایی و برکناری حیدر مصلحی و سعید جلیلی حاضر به بازگشت است؛ شروطی که به نظر می ‌رسد با مخالفت خامنه ‌ای مواجه شده است.
احمدی ‌نژاد، در اعتراض به ابقای حیدر مصلحی در وزارت اطلاعات از سوی رهبر حکومت اسلامی، حدود ۱۱ روز در نهاد ریاست جمهوری حاضر نشد.
در چنین شرایطی، اصول گرایان و هواداران خامنه ای، در سه هفته اخیر دولت محمود احمدی نژاد را به دلیل خودداری از پذیرفتن حکم رهبر حکومت اسلامی برای ادامه کار حیدر مصلحی وزیر اطلاعات، مورد حملات شدیدی قرار داده اند.
با وجود این که محمود احمدی نژاد، بعد از حدود ۱۱ روز خانه نشینی به کاخ ریاست جمهوری برگشته، اما موج حملات به او و اطرافیانش، هم چنان ادامه دارد. فرمانده سپاه از مقام های دولتی خواسته است تا «در مقابل امر ولایت سر تعظیم فرود آورند.» هم زمان خبرگزاری مهر از به جریان افتادن دوباره طرح سئوال از محمود احمدی نژاد در مجلس خبر داده است.
در جلسه روز یک شنبه ۱۱ اردیبهشت، احمدی نژاد درباره علت خانه نشینی خود گفت: «البته دورکاری و خانه ‌نشینی چند روزه دلایلی دارد که این دلایل را در دل خود نگه می‌دارم چون بسیاری از حرف‌ها باید در دل انسان باقی بماند.»
هم چنین وب سایت «اعتدال» گزارش کرده است، «برخی از مدعیان «علوم غریبه» نیز در میان بازداشت‌ شدگان بوده‌اند» و منابع خبری دیگر، روز سه ‌شنبه تعداد افراد بازداشت شده را ۲۵ نفر عنوان کردند. «رمالی و جن گیری»، «مدعیان علوم غریبه» و «مشارکت در تهیه سی دی ظهور بسیار نزدیک است»، از جمله اتهاماتی است که به افراد نزدیک به اسفندیار رحیم مشایی و اطرافیان احمدی نژاد وارد شده است.
دستگیری گسترده اطرافیان احمدی نژاد و تبلیغات وسیع طرفداران خامنه ای علیه این افراد و وارد آوردن اتهامات گوناگون، نشان دهنده تعمیق و گسترش ادامه درگیری ها در بالاترین سطوح حکومت دارد.
سردار عزیز جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران، دولت های جمهوری اسلامی ایران را به علت توجه به «توسعه سیاسی» و «مسائل داخلی»، به «انحراف» متهم کرده و گفته است: «بعضی در درون نظام اسلامی، ارزش های انقلاب را به وادی فراموشی سپرده و به دنبال توقف و برهم زدن معنا و جوهره اسلام هستند.»
جعفری، «انحراف در بخش های مختلف سیاست خارجی» را حمله به ولایت فقیه دانسته و گفته است: «در مسیر انقلاب ماندن یعنی اطاعت محض از ولایت فقیه و هر کس در هر طبقه و مقام و مسئولیتی که باشد باید در مقابل امر ولایت سر تعظیم فرود آورد.» به گفته عزیز جعفری، «مردم هیچ گونه انحرافی را تحمل نمی کنند و به دنبال شیطان داخلی و جن و انس نیستند.»
در واکنش های دیگر به اختلافات خامنه ای و احمد نژاد، استاندار خراسان رضوی گفته است که «مشروعیت هرگونه مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی مشروط به رضایت رهبری است.»
محمود صلاحی، از آیت الله علی خامنه ای به عنوان فردی نام برده است که به گفته او، «بر همه امور حق اشراف، نظارت و اعمال ولایت دارد.»
مهدی خورشیدی، دبیر شورای مشاوران محمود احمدی نژاد، در ارتباط با حیدر مصلحی، از مواضع رهبر حکومت اسلامی حمایت کرده و گفته است که «بنده مهدی خورشیدی، سرباز ولایت و در رکاب آقا هستم و ایشان به عنوان مولا صحبتی را در مورد جریان انحرافی مطرح کردند که بنده با عنوان سرباز ایشان تا آخرین قطره خونم در مقابل این جریان انحرافی که مد نظر ایشان است، خواهم ایستاد.»
«جریان انحرافی» که در ماه های اخیر وارد ادبیات اصول گرایان هوادار آیت الله خامنه ای شده است، به گروهی از اطرافیان محمود احمدی نژاد به ویژه اسفندیار رحیم مشایی اشاره دارد که به ترویج «مکتب ایرانی» و تلاش برای در اختیار گرفتن اکثریت کرسی های مجلس آینده متهم شده اند.
حمید روحانی، رییس بنیاد تاریخ پژوهی ایران معاصر، اطرافیان محمود احمدی نژاد را به «کودتای خزنده» بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ متهم کرده و گفته است: «نخستین حرکت، بی اعتنایی به نامه ای بود که مقام معظم رهبری به رییس جمهور راجع به جریان آقای مشایی نوشتند و گفتند صلاح نیست ایشان معاون شما باشد.»
به گزارش خبرآنلاین، روحانی در جلسه ای در قم گفته است: «کودتای خزنده از آن جایی شروع شد که مشایی با بودجه کلانی که از مال یتیمان و بیوه زنان در اختیار گرفت، یک مشت اراذل و اوباش را پروراند و تقویت کرد که چه کار کند؛ فکر کرد دوران ۲۸ مرداد است که با چهار ریال و دلار توانستند کودتا کنند.»
او، خطاب به اسفندیار رحیم مشایی، گفته است: «او فکر می کند که با همین کلاش ها و اراذل و اوباشی که به آن ها پول می دهد و تقویت شان می کند مشکل حل می شود، نتوانست بفهمد در دورانی زندگی می کند که ملت ایران هوشیار است و هر کسی قدم کج بردارد ملت قدمش را قطع می کند.»
جانشین فرمانده کل سپاه، با دفاع از جایگاه ولایت فقیه در نظام جمهوری اسلامی گفته است که «خداوند ولایت نبوی و ولایت ائمه را به طور یک جا در ولایت فقیه به ما عرضه کرده است و ما باید قدردان این نعمت باشیم.»
سرتیپ پاسدار حسین سلامی، آیت الله علی خامنه ای را «چشمه ‌سار حکمت، منطق و دین ‌شناسی» معرفی کرده و اظهار عقیده کرده که «خداوند این فضیلت منحصر به فرد را به جامعه ما عرضه کرده است.»
هم چنین حسین فدایی، دبیرکل تشکل اصول گرای «جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی» با اشاره به اختلاف های اخیر رییس جمهور و رهبر جمهوری اسلامی ایران گفته که «عدم تبعیت از ولایت فقیه برای همه غلط است، چه آن فرد یک شخص برجسته باشد و چه نباشد.»
او، از محمود احمدی نژاد انتقاد کرده که چرا دستور نخست آیت الله خامنه ای مبنی بر ادامه کار حیدر مصلحی در وزارت اطلاعات را نادیده گرفته است.
بر اساس روایت فدایی، رییس جمهوری اسلامی «به این نتیجه رسیدند که نمی توانند با وزیر اطلاعات کار کنند؛ با رسیدن خبر آن به مقام معظم رهبری، ایشان روز بیست و هشتم (فروردین) طی یادداشتی محرمانه و دربسته، توسط پیکی به آقای رییس جمهور اعلام می فرمایند که این کار به مصلحت نیست.»
به گفته او، رهبر جمهوری اسلامی ناچار شده که روز سی ام فروردین نامه ای خطاب به وزیر اطلاعات نوشته و از او بخواهد که با قوت به کار خود ادامه دهد.
دبیرکل این ارگان اصول گرا، تهدید کرده که «تعلل در اطاعت از ولی فقیه را از هیچ مقامی قبول نمی کنیم.»
با وجود عقب نشینی احمدی نژاد، موضع گیری های این چنینی علیه او و نزدیکانش در دولت، هم چنان ادامه دارد و احتمالا به این سادگی ها نیز پایان نخواهند یافت.

دستگیری طرفداران احمدی نژاد و مشایی
رسول سنائی ‌راد، جانشین رییس اداره سیاسی سپاه پاسداران در سخنانی در جمع شماری از بسیجیان در قم، از محمود احمدی‌ نژاد، رییس دولت دهم به سبب گذاشتن شرط برای رهبر جمهوری اسلامی انتقاد کرده و گفته است: «شرط گذاشتن احمدی نژاد برای مقام معظم رهبری با هیچ منطقی سازگار نیست.»
جانشین رییس اداره سیاسی سپاه پاسداران، در بخش دیگری از سخنان خود به بازداشت شماری از اطرافیان رییس دفتر رییس جمهور، گفته است: «مشایی دستگیر نشده است، فقط برخی از افرادی که ارتباطی با یک جریان حاشیه ‌ای با دفتر ریاست جمهوری داشته ‌اند، دستگیر شده اند.»
موج دستگیری ‌های اطرافیان اسفندیار رحیم‌ مشایی، رییس دفتر رییس جمهور، در روز یک شنبه هفته گذشته و اندکی پس از بازگشت محمود احمدی‌ نژاد به محل کار خود با بازداشت عباس امیری‌ فر، دبیر کمیسیون فرهنگی دولت و از حامیان سرسخت مشایی آغاز شده بود اکنون گزارش ‌هایی درباره بازداشت ۲۵ نفر از «افراد مرتبط با مشایی»، در رسانه های حکومتی منتشر شده اند.
در این میان روزنامه جوان که به سپاه پاسداران نزدیک است، از حسین نوبختی با عنوان «لیدر رسانه ‌ای جریان انحرافی اصول گرایان» نام برده و از تحت تعقیب بودن وی خبر داده است.
بر اساس این گزارش حسین نوبختی که به عنوان یکی از گردانندگان سایت‌ های اینترنتی حامی دولت شناخته می‌ شود، با خودرو فرار کرده و بنا به ادعای روزنامه جوان  قصد خروج از کشور را دارد.
در حالی که برخی از حامیان آیت ‌الله خامنه ‌ای و از جمله آیت ‌الله مصباح‌ یزدی آشکارا از توسل دولت به جن‌ گیری و رمالی سخن گفته ‌اند، گزارش‌ هایی نیز درباره بازداشت «جن‌ گیران» مرتبط با دولت از جمله فردی به نام عباس غفاری منتشر شده است
متهم کردن اطرافیان دولت دهم به ارتباط با جن‌ گیران و رمال ‌ها از سوی حامیان رهبر حکومت اسلامی و رسانه‌ های آن ها در حالی است که خامنه ‌ای در نخستین خطبه ‌های نماز جمهور خود پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ دادن نسبت رمالی و خرافاتی بودن به رییس جمهور را «خجالت‌ آور» خوانده بود.
طی روزهای اخیر، عباس امیری فر امام جماعت نهاد ریاست جمهوری و گزینه اصلی محمود احمدی نژاد برای تصدی وزارت اطلاعات پس از حیدر مصلحی به حکم دادگاه ویژه روحانیت و توسط نهادهای امنیتی دستگیر و روانه زندان شده است و رسانه های غیررسمی از دستگیری عباس غفاری یکی دیگر از نزدیکان اسفندیار رحیم مشایی که سابقه طولایی در امور خرافی و رمالی دارد توسط نهادهای امنیتی خبر می دهند.

بیرون انداختن مصلحی از جلسه هیئت دولت
محمود احمدی نژاد، در جلسه روز چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۰ برابر با ۵ می ۲۰۱۱، حیدر مصلحی را از جلسه هیئت دولت اخراج کرده است.
نائب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس، در این مورد گفته است: صبح روز چهارشنبه محمود احمدی نژاد تنها چند دقیقه پس از آغاز جلسه هیئت دولت، از طریق یکی از وزرای مورد اعتماد مصلحی به وی اعلام می کند تا زمانی که وزیر اطلاعات در جلسه حضور داشته باشد مذاکرات هیئت دولت رسمیت ندارد.
میرتاج الدینی، در ادامه افزوده است: «به فاصله کم تر از پنج دقیقه از شروع جلسه هیئت دولت و عدم واکنش مصلحی به درخواست رییس دولت، احمدی نژاد اعلام می کند که اگر ایشان داخل جلسه باشند من جلسه را ادامه نمی دهم. همین امر سبب می شود تا مصلحی از جلسه خارج شوند.
از سوی دیگر، محسن کوهکن دیگر نماینده اصول گرای مجلس به خبرنگاران پارلمانی حاضر در مجلس درباره اخراج وزیر اطلاعات از جلسه روز چهارشنبه هیئت دولت می گوید: «دوست نداریم بگوییم آقای مصلحی را اخراج کردند اما به هر حال هنوز آقای احمدی نژاد دلخور هستند.»
تقی پور، وزیر ارتباطات هم عنوان کرده است که مصلحی تنها دقایقی داخل جلسه هیئت دولت در روز چهارشنبه بوده است و در کم تر از ده دقیقه جلسه را (به درخواست غیرمستقیم احمدی نژاد) ترک کرده است.
علاءالدین بروجردی، یکی دیگر از نمایندگان شاخص اصول گرای مجلس نیز در گفتگو با خبرنگاران پارلمانی ضمن تایید خبر اخراج مصلحی از جلسه روز چهارشنبه هیئت دولت به آنان گفته است: «گویا چند دقیقه اول آقای احمدی نژاد در جلسه هیئت دولت حضور نداشته و عنوان کرده اند که به مصلحی بگوئید برود تا من جلسه را برگزار کنم و در پی این تذکر وزیر اطلاعات جلسه را ترک کرده و پس از آن احمدی نژاد وارد جلسه شده است.»
اخراج حیدر مصلحی از جلسه رسمی هیئت دولت در شرایطی رخ می دهد که تا روز گذشته ۲۵ نفر از نزدیکان احمدی نژاد و اسفندیار رحیم مشایی از جمله آزاده اردکانی رییس موزه ملی ایران توسط مراکز امنیتی دستگیر شده اند و حسین نوبختیان، چهره گردان اصلی سایت ‌های حامی محمود احمدی ‌نژاد هم چنان فراری است و تحت تعقیب نیرو‌های امنیتی قرار دارد.
اخراج مصلحی از جلسه کابینه، در حالی صورت گرفته که او، با حکم حکومتی رهبر حکومت اسلامی، به کار بازگشته است. آیت ‌الله خامنه ‌ای پیش از این دلیل این کار را «غفلت از مصلحتی بزرگ» دانسته بود.
در روزهای گذشته بسیاری از اصول‌ گرایان به انتقاد از احمدی‌ نژاد پرداخته و خواستار آن شده بودند که وی به احکام رهبر حکومت ‌اسلامی گردن نهد. آنان عدم رعایت این مساله را باعث دوری احمدی ‌نژاد از رهبری دانسته بودند. برخی دیگر از اصول‌ گرایان نیز خبر از آن داده بودند که خامنه‌ ای از اتفاقات اخیر دل‌ آزرده شده است.
روزنامه کیهان، به نقل از صادق لاریجانی، رییس قوه‌ قضاییه، نوشته است که «عصیان در مقابل ولی ‌فقیه و سرپیچی از اوامر رهبری، خلاف شرع و قانون اساسی است.»
بسیاری از اصول‌ گرایان و نزدیکان به رهبر حکومت ‌اسلامی، اسفندیار رحیم‌ مشایی را عامل اتفاقات اخیر و سرپیچی احمدی ‌نژاد از دستورات رهبر می‌ دانند. به همین دلیل در روزهای گذشته به شدت به وی حمله و حتی بحث فساد مالی وی را نیز مطرح کرده‌ اند. علاوه بر این خبرگزاری فارس، به نقل از سخن گوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اعلام کرده که احمدی‌ نژاد دستور داده به رابطه میان یک زن، که فارس وی را «رانت‌ خوار» نامیده است، با دفتر وی رسیدگی شود. گفته می ‌شود این زن در نقاط مختلف کشور مجوز تاسیس نهادهای گردشگری را گرفته و فرمانداران شهرهای مختلف را نیز تهدید کرده در صورت عدم صدور مجوز از طریق نهاد ریاست‌ جمهوری با آن ‌ها برخورد خواهد کرد؛بر اساس نوشته سایت ها حامی این زن در دفتر رییس جمهوری هم کسی نیست جز مشایی.

ماجرای استعفاء احمدی نژاد
سایت حکومتی آفتاب، پنج شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۰، نوشت: «حجت الاسلام دکتر مرتضی آقا تهرانی، اخیرا در یک سخن رانی عمومی و رسمی، به نقل مذاکرات انجام شده میان احمدی‌ نژاد با مقام معظم رهبری پرداخته است.»
آفتاب، نوشت: «حجت الاسلام دکتر مرتضی آقاتهرانی اخیرا در یک سخن رانی عمومی و رسمی، به نقل مذاکرات انجام شده میان دکتر احمدی ‌نژاد با مقام معظم رهبری پرداخته است.»
به گزارش آفتاب به نقل از آینده، این استاد موسسه آیت ‌الله مصباح که چند سالی در آمریکا اقامت و تحصیل داشته و پس از بازگشت به ایران به یکی از چهره ‌های حامی احمدی‌ نژاد در قم تبدیل شد، پس از ماجراهای اخیر مربوط به دورکاری و خانه ‌نشینی احمدی‌ نژاد، علاوه بر دارا بودن سمت استاد اخلاقی هیات وزیران به سخن گوی غیر‌رسمی دولت نیز تبدیل گردیده است.
آقاتهرانی که به گفته خودش در هفته جاری جلسه ۲ ساعت و نیمه‌ ای با محمود احمدی ‌نژاد داشته است، در یک سخن رانی رسمی که تصاویر آن بر روی اینترنت منتشر شده، از مذاکرات محمود احمدی ‌نژاد و خامنه ای در این باره خبر داده است.
آقاتهرانی، با اظهار این که شخصا این مسایل را از محمود احمدی‌ نژاد شنیده است، از قول وی اعلام می‌ کند رهبر انقلاب مهلتی تعیین کردند تا احمدی نژاد یا وزیر اطلاعات را بپذیرد، یا استعفا کند و یا نپذیرد.
او، اظهار می ‌کند که احمدی ‌نژاد هنوز تصمیم خود را نگرفته است. بخشی از سخن رانی آقا‌تهرانی، به نقل از احمدی ‌نژاد بدین شرح است: «پریشب ایشون گفت من صحبتی کردم، وزیر آیا از اختیارات من هست که بردارم، حتی خوب، به نظر شما خوبه، من به هر دلیل می‌ گذارم، به هر دلیل برمی‌دارم، نمایندگان مجلس حق دخالت ندارند انتخاب منه.
حضرت آقا باید نظر مبارک خودشان را بدهند، باید به نظرشان عنایت شود. آمدیم مخالفت کردند، من چه وظیفه ‌ای دارم؟
من صریحا به حضرت آقا گفتم، اگر ببینم نظر شما هست که باشد، اما نمی‌تونم باهاش کار کنم، آیا من حق انتقاد و گفتن دارم؟ گفتند: بله.
حتی نسبت به من هم داری.
گفتم: آقا، حق دارم اگر نتوانستم، حتی استعفا بدهم؟
گفتند اگر خواستی بده..
(آقا) یک زمانی به من دادند، من تا آن زمان فکر کنم. من تا آن زمان یا استعفا می‌ کنم یا می‌ پذیرم یا نمی‌ پذیرم.
این ضد ولایت فقیه است؟
من(آقا تهرانی) گفتم: نه.
آقاتهرانی، در بخش دیگری از سخن رانی می‌ گوید، «احمدی‌ نژاد چندی پیش به من می‌ گفت دوشنبه ‌ها که به دیدار رهبر انقلاب می ‌رود، تا نیمه‌ شب به وزرا زنگ می ‌زند تا اگر فردا زنده نماندم، دستور آقا بر زمین نماند.»؟!

ارتباط دولت با «اجنه» و «شیاطین»؟!
در ادامه افشاگری رسانه های اصول گرا علیه طرفداران دولت احمدی نژاد، یکی از سایت های نزدیک به محمدباقر قالیباف مدعی شد عباس غفاری که به اتهام «جن گیری» برای مسئولان ارشد دولت در بازداشت به سر می برد، علاوه بر جن گیری، «شیطان پرست» هم است.
سایت خبری «شفاف» با انتشار تصویر و متن نامه ای که آن را به غفاری نسبت داده، نوشته است که این فرد در حدود ۲۰ سال پیش بعد از آشنایی با یک «جن گیر و رمال شیطان صفت»، تصمیم گرفته ضمن «خروج از دین اسلام» با «تولید گناه» در کشور و در میان مومنان «امتیازاتی را نزد شیطان» به دست آورد.
این سایت افزوده که این سند، «اولین قسمت از گزارش» درباره فردی است که به نوشته سایت های اصول گرای منتقد دولت، طی سال های گذشته به برخی «مقامات متصل به جریان انحرافی» نزدیک شده و تعدادی از این مقامات هم «به صورت هفتگی» به منزل او رفت و آمد می ‌کردند و برخی از «سخنان جنجالی» آنان نیز ناشی از «القائات خاص» وی بوده است.
«شفاف»، درباره نحوه دسترسی خود به این نامه نوشته است که این متنی است که نام برده با دست خط و امضای خود در اختیار فردی با عنوان «وصی» خود قرار داده تا «بعدا افشا شود» اما وصی او که از اقدامات وی مطلع بوده با اعطای آن به دست اندرکاران این سایت، تلاش کرده تا بخشی از هویت واقعی فردی که هم اکنون خود را به جریان انحرافی نزدیک کرده است، روشن شود.
جریان انحرافی نامی است که رسانه های اصول گرایان منتقد دولت محمود احمدی نژاد در روزهای اخیر و به دنبال بروز اختلاف میان رهبر جمهوری اسلامی و محمود احمدی نژاد درباره برکناری وزیر اطلاعات، به نزدیکان محمود احمدی نژاد و منصوبان او در دولت و به طور مشخص افرادی مانند اسفندیار رحیم مشایی، محمدرضا رحیمی، حمید بقایی و… اطلاق کرده اند.
تعدادی از چهره های شاخص جریان اصول گرا که همه آن ها در انتخابات گذشته ریاست جمهوری از حامیان احمدی نژاد بودند، در سخنانی که طی روزها و هفته های گذشته بیان کرده اند، از ارتباط میان تعدادی از مقامات ارشد دولت با «اجنه» و «شیاطین» خبر داده اند.
به دنبال این افشاگری ها، رسانه های اصول گرا از بازداشت فردی به نام عباس غفاری خبر دادند که به گزارش آن ها وظیفه برقراری ارتباط میان راس این «جریان انحرافی» را از یک سو با امام دوازدهم شیعیان و از سوی دیگر با اجنه و قدرت های شیطانی بر عهده داشته است.
اکنون سایت «شفاف» با اشاره به فردی به نام آقای «ر» که به نظر می آید محمدرضا رحیمی، معاون اول رییس جمهور باشد، نوشته که غفاری پس از آشنایی با او که «هم اکنون از مقامات جریان انحرافی است»، با برخی دیگر از مقامات مشهور جریان انحرافی نیز آشنا می شود.
در متنی که این سایت آن را به عباس غفاری منتسب کرده، این فرد در روز ۱۶ فروردین ۱۳۸۱ برای «وصی» خود نوشته که … (در این جا خطاب به پدر و مادر و خواهران او نیز نسبت های جنسی بی شرمانه ای داده می شود که انسان از نوشتن آن ها، احساس شرم می کند.)
به گفته «وصی»، برخی اعضای جریان انحرافی «گاهی به صورت هفتگی به منزل وی (غفاری) رفت و آمد می‌ کردند و برخی از سخنان جنجالی آنان نیز ناشی از القائات خاص وی بوده است.»
به نوشته «شفاف‌نیوز»، عباس غفاری «به رغم باطن شیطان صفتش ظاهری کاملا متفاوت دارد و مدعی است که حافظ کل قرآن و نهج البلاغه است.»
این سایت هم چنین اضافه کرده که جن گیر دولت، «دچار مفاسد متعدد اخلاقی نیز می‌ باشد و در نزد دوست بسیار نزدیکش که اکنون وصی نیز هست، از سخیف‌ ترین ادبیات جنسی استفاده می ‌کرده است.»
در ادامه گزارش شفاف‌ نیوز، به نقل از این «وصی» آمده است که عباس غفاری «حدود ۲۰ سال پیش بعد از آشنایی با یک جن گیر و رمال شیطان صفت، تصمیم گرفته ضمن خروج از دین اسلام با تولید گناه در کشور و در میان مومنان امتیازاتی را نزد شیطان به دست آورد.»
به نوشته این سایت، نزدیک به قالیباف «وی (غفاری) در ابتدا برای مدتی به قرآن به عنوان کتاب آسمانی مسلمانان اهانت کرده و سپس وارد فضای رمالی و شیطان صفتی خاصی شده است که هدف اصلی آن کسب ثروت، قدرت و تولید گناه بوده است.»
این سایت، به نقل از یکی دیگر از دوستان غفاری نوشته است: «وی یک فالگیر و رمال است که ادعا می‌ کند با اجنه در تماس است و مردم برای پیدا کردن اشیا گم شده و یا خبر گرفتن از آینده به وی مراجعه می‌ کنند و حلقه انحرافی نیز با وی در تماس است و از پیش گویی‌ های وی بهره می‌ برد.» …
سایت شفاف، در پایان گزارش خود، از مخاطبانش خواسته اگر اطلاعاتی از عباس غفاری دارند برای این سایت ارسال کنند.

سخنان چند امام جمعه علیه احمدی نژاد
خطبه های نماز جمعه صدیقی، نشان می دهد که این بار رهنمودی که به امامان جمعه داده شده است سخن گفتن علیه طرفداران احمدی نژاد است.
کاظم صدیقی، امام جمعه تهران در نماز جمعه روز جمعه شانزدهم اردیبهشت ۱۳۹۰ محمود احمدی نژاد را تلویحا تهدید کرد که اگر از رهبری اطاعت نکند، نه تنها وزیران احمدی نژاد از او تبعیت نمی کنند، بلکه ممکن است همسرش هم بر او حرام شود .
صدیقی، سال ها پیش از آن که امام جمعه تهران شود یکی از چهره های نزدیک به خامنه ای بود که بسیاری از نزدیکان خامنه ای در جلسات موعظه اش شرکت می کردند و او را فردی با ویژگی های معنوی مورد پسند حکومت اسلامی توصیف می کردند .
صدیقی در کنار گفته های احمد خاتمی، دیگر امام جمعه تهران که گفته است نظریه «آقای احمدی نژاد منهای مشایی» به موضوع مذاکره در میان رهبران اصول گرایان تبدیل شده است و هم چنین حرف های احمد علم الهدی امام جمعه مشهد که رفتار احمدی نژاد و هوادارانش را «دشمن شادکن» توصیف کرده، حاکی از آن است که بعد از این، کار دولت احمدی نژاد سخت تر خواهد شد.
این بار و برخلاف بحران های پیشین که به حذف رقبای «رهبر» انجامید، خامنه ای این بار با رقبایی روبروست که قدرت خود را پیش از رقبای حذف شده پیشین برآورد می کنند. این بار همان طور که امام جمعه مشهد گفته است خامنه ای به جای رقبای بیرونی با خودی هایی طرف است که خود را بر اساس همان ارزش هایی مدعی می دانند که تاکنون خامنه ای آن ها را نمایندگی می کرد.
جمعه ۱۶ اردیبهشت، صدیقی گفت: یکی از وزرای کابینه به من گفت ما معتقدیم اگر حضرت آقا حکم طلاق همسر آقای رییس جمهور را ‌بدهد، همسر رییس جمهور برایش حرام می ‌‌شود و رییس جمهور نمی ‌تواند به او دست بزند.
کشیده شدن مسائلی در این سطح (مساله زناشوئی احمدی نژاد و همسرش) به میان نمازگزاران تهرانی، اقدامی است که تاکنون سابقه نداشته است. نکته بسیار مهم در این میان واکنش و همراهی نمازگزاران با ایراد تکبیرهای پیاپی بود.
پس از اظهارات صدیقی، جمعی از حاضران با شعار الله اکبر، خامنه ای رهبر از این اظهارات استقبال کردند و با سردادن شعار «دست خدا بر سر ما، خامنه ‌ای رهبر ما»، «وای اگر خامنه ‌‌ای حکم جهادم دهد، ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد» آمادگی خود برای مقابله با دشمنان انقلاب اسلامی ‌اعلام کردند.
صدیقی، امام جمعه تهران، در دفاع از مقام ولی فقیه به احمدی نژاد اولتیماتوم داد که حزب اللهی ها و حتی لوطی ها ساکت نخواهند نشست. او، گفت: اگر ولی حکمی کند، نه تنها مردم مقید ما نماز شب و نماز جماعت خوان ما بلکه داش‌ های محله نیز با غیرت دینی به خودشان اجازه نمی دهند لحظه ‌ای در اجرای فرمان آن بزرگوار تسامح و تساهل کنند»، که در این میان نمازگزاران به طور پیاپی شعار دادند «خونی که در رگ ماست، هدیه به رهبرماست»، «ما همه سرباز توایم خامنه ‌ای گوش به فرمان توایم خامنه ‌ای .
امام جمعه تهران، تایید کرد که چند شب پیش در حضور رهبری بوده و حرف هایی را در دفاع از خامنه ای به زبان آورده است. او، گفت: چند شب پیش در محضر آقا نیز گفتم ما قرائن زیادی داریم که می گوید هر کسی پرچم زعامت را به عنوان رهبر کل شیعه دادند، اولا نه تنها مراجع متدین ما که والله حامی ایشان هستند.
صدیقی، در باب ماهیت نظام ولی فقیه نیز با مجاز دانستن دروغ گویی در باب حفظ حکومت گفت: آیت الله گلپایگانی فرموده بودند که اگر در نظامی کارهای خلاف شرعی انجام شود ولی من اعلام کنم نظام تضعیف شود من اعلام نمی ‌کنم تا نظام تضعیف نشود، تضعیف ولایت را تضعیف کل دولت است.
صدیقی، در نهایت تهدید به اعتراضات کفن پوشان هم کرد و هشدار داد که لازم باشد مردم کفن خواهند پوشید و به میدان خواهند آمد. او، گفت: این بزرگوار (اشاره به رییس دولت) باید در زیر پرچم ولایت باشد و لحظه ای هم آقا را ناراضی نکند.

حجت الاسلام سیداحمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران، در مصاحبه ‌ای مفصل با نشریه «شما»، ارگان حزب موتلفه اسلامی، به مسائل اخیر سیاسی کشور از جمله قهر محمود احمدی ‌نژاد، مشایی، نقش جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در انتخابات ریاست ‌جمهوری دهم و … پرداخت.
او، در این گفتگو، ضمن دفاع از خامنه ای، به احمدی نژاد توصیه می کند که به فرمان های رهبر گوش بدهد. او، به نوعی به احمدی نژاد یادآوری می کند که اگر نقش رهبر نبود او در انتخابات ۸۸، رییس جمهور نمی شد و یا این که الان در سفرهای شهری او، اگر مردم جمع می شوند با توصیه های رهبر است و…
بخش هایی از این گفتگو به شرح زیر است: «در ایام اخیر، امت حزب ‌الله روزهای بسیار سختی را پشت سر گذاشتند و از شرایطی که پیش آمد، بسیار نگران شدند. برای بسیاری این سئوال مطرح است که ریشه این اتفاقات چه بود و چرا چنین بحرانی پیش آمد؟

احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد، در مصاحبه خبرگزاری فارس، گفته است: «چنان چه تبعیت از ولی فقیه از سوی کارگزاران کشور وجود نداشته باشد، حکومت آن ها نامشروع است، حتی اگر تمام مردم به او رای داده باشند.»
او گفت که آرای مردم در انتخابات مانند «عددهای صفر» هستند که که تنها زمانی معنا پیدا می کنند که تنفیذ ولی فقیه به آن ها مشروعیت بدهد.

«به خاطر همین قیافه گند و کثافتت بود که آقا انتخابت کرد»
سخنان سردار قاسمی، فرهنگ و زبان و ادبیات خشن و غیرانسانی حکومت اسلامی را به بهترین وجهی و آن هم بر علیه رییس جمهورشان به نمایش می گذارد و به شدت چندش آور است. علاوه بر این، او بی شرمانه به روستائیان کشور نیز توهین می کند. حال تصور کنید این جانیان، چه رفتارهای خشن و وحشیانه ای با شهروندان عادی کشور و به ویژه دستگیرشدگان و زندانیان ندارند؟!
سردار قاسمی، خطاب به احمدی نژاد، گفته است: «به خاطر همین قیافه گند و کثافتت بود که آقا انتخابت کرد.»
سایت سحام‌ نیوز، سایت نزدیک به دولت می نویسد: «سایت سحام‌ نیوز، در ابتدا لازم می ‌داند بابت باز نشر سخنان سردار قاسمی از خواننده‌ های خود عذرخواهی نماید و هم چنین از محمود احمدی ‌نژاد که در این گفتار به وی به عنوان یک انسان توهین شده است. اما ما لازم می ‌دانیم که با توجه به رخدادهای اخیر نگاهی مجدد به سخنان سردار قاسمی خطاب به محمود احمدی ‌نژاد، داشته باشیم.»
بخشی از سخنان جدید سردار قاسمی در مورد احمدی نژاد، چنین است: …برادر! عزیز دل! ما چند ماه پیش یک شکری خوردیم، شما چرا وِل نمی کنی؟ دیروز دیروز بود، امروز امروز است. به قول حضرت امام ملاک، وضع امروز افراد است. عزیزم! یادمان باشد که ما نوکر ولی فقیهیم نه نوکر بادمجان. بفرماید «چه عالی!» می گوییم «عالی تر از این نمی شود.» بفرماید «چه مزخرف!» می گوییم «مزخرف تر از این نمی شود.» این انتخاباتی که آقا کردند، و این بابا شد رییس جمهور، خیلی قد آرنولدی و هیکل آرنولدی داشت؟ نه والله! یک چیزی بود مثل تاپاله افتاده بود وسط شهرداری تهران. قیافه اش زیبا بود؟ نه بالله! تیپ اش یک جوری بود که آدم از دیدن اش دچار تهوع می شد. صورت چروکیده، ریش کثیف، سر و وضع نامرتب. آقا و ما به خاطر همین چیزها گول خوردیم و انتخاب اش کردیم. متاسفانه ایشان یک عورت داشت به چه گنده گی که هر برگ انجیری رویش می گذاشت یک طرف اش پیدا بود و ما او را ندیدیم؛ راست اش را بگویم دیدیم ولی به روی خودمان نیاوردیم. طرف بوی گند می داد. شپش هم داشت. ضدانقلاب می گفت یکی بیاد این را ببره حموم، یک ماهه حموم نرفته. به خاطر همین قیافه گند و کثافت اش بود که آقا انتخاب اش کرد. آقا فکر کردند روستائی ها از چنین قیافه ای خوش‌ شون می ‌آد و می گن این چون بدن اش شپش دارد از خودمونه. امان از این دل غافل که با ما چه کرد. خدا نگذره ازت احمدی نژاد. خدا از اون عورت کثیف ات نگذره که جلوش برگ انجیر نذاشتی.
از قرآن سوخته نگفتی و از کوروش و داریوش گفتی و ما هِی ماست ‌مالی کردیم. هی روی گندکاری ‌هات ماله کشیدیم… هی گفتی و گفتی، ما گفتیم عیبی نداره، آقا این بادمجون را پسندیده، ما هم باید بپسندیم و چشم به تلخی اش ببندیم.
خاک بر سرت کنند احمدی نژاد. خاک بر سرت کنند که دل آقای ما را شکستی. خاک بر سرت کنند که به فرمان  ایشان عورت ات را نبریدی بندازی جلوی سگ… خاک بر سرت کنند که قدر آقا و حمایت های ایشان را ندانستی. تو به جای این که بروی موتور لری کینگ را پایین بیاوری موتور آقای ما را پایین آوردی. به جای این که زیر یک خم رییس دانشگاه کلمبیا را بگیری زیر یک خم آقای ما را گرفتی. خدا ازت نگذره که با آقای ما چنین کردی. خدا ازت نگذره که کام آقای ما را تلخ کردی. حالا ای بادمجان تلخ! تو را تف می کنیم بیرون و می رویم دنبال کدوی سبزی، کدوی تنبلی، چیزی. والسلام.

سخنان ذولنور
مجتبی ذوالنور، در نشستی تحت عنوان «سیاست روحانی» در قم گفت: «دوستانه خدمت احمدی ‌نژاد عرض می‌کنم که ایشان در عبارات‌ شان هم تجدید‌نظر کنند؛ این که می‌ آیند و می‌ گویند من ثابت می‌ کنم رابطه من و مقام معظم رهبری، رابطه پدر و فرزندی است، معتقدم این سخن ولو این که این‌ طور هم باشد، اشتباه است.»
او، در ادامه اضافه کرد: «در روایات و احکام اسلامی داریم که ممکن است پدر یک فرد، او را امر به شرک کند و به همین دلیل نباید از او تبعیت کرد. ممکن است پدر اشتباه کند و طبق احکام اسلام، باید مخالف او حرکت کرد؛ حال باید پرسید این‌ که آقای احمدی ‌نژاد که می‌ گویند رابطه من با مقام معظم رهبری رابطه پدر و فرزندی است، یعنی چه؟»
جانشین نماینده آیت الله خامنه ای در سپاه پاسداران، سپس افزود: «باید گفت که رابطه با رهبر معظم انقلاب باید رابطه امام و ماموم باشد؛ این رابطه، رابطه مطیع و مطاع، رابطه مقلد و مقلد است؛ این حرف ‌ها یعنی چه که رابطه ‌ام با رهبری رابطه پدر و فرزندی است؟؛ این حرف ‌ها معنی ندارد. این حرف، حرفی انحرافی است.»
او با تاکید بر نامعلوم بودن این رابطه پدر و پسری افزود: «احمدی‌ نژاد موضع ا‌ش را شفاف ‌تر بیان کند؛ رابطه پدر و فرزندی یعنی چه؟؛ مقام معظم رهبری، «ولی حاکم» است، او نائب امام زمان (عج) است و بدون امر او، نه رییس‌ جمهور و نه هیچ‌ کس دیگر مشروعیت ندارد. اگر اذن و رضایت ولی حاکم نباشد، عمل آن فرد حرام است، حتی اگر عمل واجب انجام دهد.»
او، هم چنین تصریح کرد: «معنی ولایت را باید با حب و جان قبول کرد و از این عبارات دو پهلو مانند این که رابطه ‌ام با رهبری رابطه ‌ای پدر و فرزندی است، اجتناب کرد؛ البته من نمی‌گویم که احمدی ‌نژاد نظر و مقصود خاصی داشته است که این حرف‌ ها را می‌ زند، ولی به هر حال باید عبارات خود را درست کند و بگوید ولی امر، نائب امام زمان است، که مشروعیت همه ارکان نظام با اوست.»
این انتقادات جانشین آیت الله خامنه ای در سپاه پاسداران از محمود احمدی نژاد، در حالی است که محمود احمدی نژاد در ۹ مرداد ماه سال ۸۸ پس از روشن شدن اختلاف وی با آیت الله خامنه ای بر سر انتصاب اسفندیار رحیم مشایی به سمت معاون اولی گفته بود که «در روزهای اخیر عده ای با خیال خام خود به تکاپو افتادند تا رابطه دولت و رهبر عزیز انقلاب را خدشه ‌دار جلوه دهند و با جار و جنجال، جدایی و فاصله بین دولت و رهبری را القاء کنند در حالی که آنان نمی ‌دانند که نوع رابطه ما با مقام معظم رهبری فراتر از قالب‌ های سیاسی و اداری است و از جنس محبت، اعتقادی و پدر پسری است.»
این اظهارات احمدی نژاد، در شرایطی بود که او پس از تایید حکمش به عنوان ریاست دولت دهم، اسفندیار رحیم مشایی را به عنوان معاون اول خود برگزیده بود که با مخالفت آیت الله خامنه ای مواجه شد. آیت الله خامنه ای که مخالفتش را طی نامه ای به احمدی نژاد ابلاغ کرده بود با امتناع یک هفته ای او مواجه شد. سرانجام نیز هرچند محمود احمدی نژاد طی نامه ای این درخواست آیت الله خامنه ای را پذیرفت اما اسفندیار رحیم مشایی را به سمت ریاست دفتر خویش منصوب کرد.
از سوی دیگر، انتقادات جانشین نمایندگی خامنه ای در سپاه از احمدی نژاد آن هم با استناد به گفته اش درباره رابطه «پدری و پسری» با خامنه ای در شرایطی است که ماجرای «پدرحقیقی» محمود احمدی نژاد و فوت او هم پیش از این بسیار برایش حاشیه ساز شده بود چرا که بنا بر روایت مختلف پدر وی دوبار فوت کرده است.
محمود احمدی نژاد، در ۱۳ تیر ماه سال ۸۴ چند روز پس از پیروزی در انتخابات طی گفتگویی با خبرنگاران رسانه ها که خبرگزاری مهر هم آن را منتشر کرد گفته بود «پدر آهنگری داشت» که «سال ۷۲ بر اثر حادثه تصادف فوت کرده است.» در ادامه اما در ۹ خرداد ماه سال ۸۵  خبر درگذشت دوباره پدر احمدی نژاد در رسانه ها اعلام شد؛ امری که موجب تعجب همگان شد و بازتاب زیادی در رسانه ها داشت تا جایی که خبرگزاری مهر جمله مورد نظر درباره فوت پدر احمدی نژاد را حذف کرد؛ هر چند در بسیاری از منابع اصل گفته های وی موجود است. از جمله  ماجرای فوت اولیه پدر وی در سایت تبیان در همان تاریخ موجود است…
حجت الاسلام ذوالنور، جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، آیت الله علی خامنه ای را «نایب امام زمان» دانست و گفت که «بدون امر او، نه رییس جمهور و نه هیچ کس دیگر مشروعیت ندارد.»

هشدار بیش از ۱۰۰ وبلاگ ‌نویس محافظه ‌کار به احمدی‌ نژاد
هم زمان با هشدار بیش از ۱۰۰ وبلاگ ‌نویس محافظه ‌کار به احمدی ‌نژاد، مصباح به طور تلویحی احمدی ‌نژاد را دروغ گو خواند. بیش از ۱۱۵ وبلاگ ‌نویس محافظه‌ کار با انتشار بیانیه ‌ای به طور غیرمستقیم به محمود احمدی‌ نژاد هشدار دادند تا زمانی از او و دولتش حمایت خواهند کرد که تابع دستورات ولایت فقیه باشد.
در بیانیه این وبلاگ ‌نویسان محافظه ‌کار، بدون آن که نامی از احمدی ‌نژاد آمده باشد٬ نوشته شده است: «حمایت‌ ها و همراهی‌ های ما با گروه‌ ها و مسئولین تا زمانی است که در مسیر ارزش‌ های الهی و اسلامی گام بردارند.»
این وبلاگ ‌نویسان، اضافه کرده‌ اند: «ما با کسی عقد اخوت نبسته ‌ایم و مرزهای اعتقادیمان را با تمام وجود حراست می‌کنیم.» در بخش دیگری از این بیانیه، از مسئولان حکومت اسلامی (احمدی‌ نژاد) خواسته شده است تا «ولایت پذیری عملی» خود را اثبات کنند و راه را بر هرگونه شایعه و حرف‌ های حاشیه‌ ای ببندند.
آن ‌ها اضافه کرده‌اند: «معتقدیم که تبعیت از ولی فقیه در قالب سخنان زیبا نیست و باید این سخنان در عمل ظهور یابند.»
حامیان خامنه ‌ای در هفته‌ های اخیر حملات منسجم و گسترده‌ای علیه تیم احمدی ‌نژاد – مشائی ترتیب داده‌ و به آن ها و نزدیکان شان هشدار‌های صریحی درباره ادامه مقاومت در برابر دستور رهبر حکومت اسلامی داده‌ اند.
هم چنین در هفته‌ های اخیر، چند وبلاگ ‌نویس دیگر نیز در اعتراض به اقدامات دولت احمدی ‌نژاد، به صراحت اعلام کردند دیگر خود را «احمدی ‌نژادی» نمی‌ دانند.

درگیری شدید بین طرفداران خامنه ای و احمدی نژاد
گسترش دامنه اختلافات میان احمدی نژاد و خامنه ای بر سر تقسیم قدرت و ثروت، به میان هواداران آنان نیز در خیابان ها کشیده شده است. روز شنبه ۱۷ اردیبهشت ماه، در برخی از نقاط مختلف تهران، درگیری هایی بین هواداران آن ها به وقوع پیوسته است.
گزارش های منتشره حاکی است گروه هایی از طرفداران احمدی نژاد و خامنه ای، در مناطق مختلف شهر تهران از جمله میادین امام حسین، منیره، هفت تیر و در مقابل درب شمالی متروی «مصلی» و در بدو ورود به نمایشگاه کتاب با یکدیگر درگیر شده اند. گفته می شود در جریان درگیری های مذکور با چوب و چماق و قمه، ده ها تن از آنان زخمی شده اند.
خیابان های تهران به ویژه مناطق شرقی و مرکزی شهر هم چنان پرالتهاب است. رفت و آمد موتورسواران بسیجی در شهر ادامه دارد. ماموران نیروی انتظامی هم چنان در حد فاصل میدان امام حسین، میدان انقلاب و آزادی مستقر بودند. تعداد زیادی از نیروی های سپاه ولی امر در خیابان پاستور مستقر شده اند و حراست از مجموعه شهید مطهری که بیت رهبری و نهاد ریاست جمهوری در آن قرار دارد را برعهده دارند. حضور نیروهای امنیتی در اطراف منزل احمدی نژاد در منطقه نارمک بیش از حد معمول است.
لازم به یادآوری است که قبلا منتقدان احمدی نژاد گفته بودند که نزدیکان او به فراخواندن هوادارانشان به خیابان ها در حمایت از دولت فکر می کنند، مثلا سایت عماریون که به نیروهای مذهبی موسوم به «حزب الله» نزدیک است، نوشته است که هواداران آقای مشایی قصد دارند به بهانه عزاداری فاطمیه در محله منیریه تهران تجمع و «اقدام به هیاهو» کنند.
«طبق خبرهای موثق، مراسم روز شهادت حضرت زهرا (س) در میدان منیریه تهران از طرف جریان منحرف نفوذی در دولت برگزار می شود. بناست در این مراسم کارکنان یکی از نهادهای دولتی… حضور اجباری! پیدا کرده و اقدام به هیاهو بر ضد جریانات مذهبی امت حزب الله نمایند. امت حزب الله مانع از هرگونه بهره برداری جریان منافق و ضدولایت فقیه از روز شهادت حضرت زهرا (س) در این روز که نماد اصیل دفاع از ولایت است، خواهد شد.»
یا در نامه ای که چند روز پیش گفته می شد نزدیکان احمدی نژاد در حمایت از او نوشته اند و امضای تعدادی از استانداران را هم برای آن گرفته اند، هشدار داده شده بود که برخورد با آقای احمدی نژاد «منجر به نارضایتی آحاد مردم در سراسر کشور» خواهد شد.
یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در یکی از جلسات علنی روزهای اخیر به این نامه اشاره کرد، تصویر آن در بعضی سایت های اینترنتی منتشر شد و تعویض فرماندار شیراز هم به افشای همین نامه مربوط دانسته شد.
بعضی ها هم از «نفوذ» احمدی نژاد در بخش هایی از سپاه پاسداران و احتمال «کودتا» توسط او و نزیکانش سخن می گویند، اما به نظر می رسد که اظهارات چند روز اخیر فرماندهان سپاه و انتقادات بی سابقه بعضی از پرنفوذترین حامیان پیشین احمدی نژاد، از جمله محمدتقی مصباح یزدی که میان اعضای سپاه نفوذ فراوان دارد، نادقیق بودن این تحلیل را تا حدود زیادی آشکار کرده است.

درگیری در مجلس
بنا به گزارش خبرگزاری حکومتی فارس، هم زمان با بررسى جزئیات بودجه ۱۳۹۰ در جلسه علنى چهارشنبه هفته گذشته مجلس، قاسم محمدى نماینده اردبیل با گرجستان‌ چى عضو مجموعه برنامه ریزى و نظارت راهبردى ریاست جمهورى درگیر شد. به دنبال درگیرى لفظى و فیزیکى این دو نفر، نمایندگان دور آن ها جمع شدند و آن ها را از هم جدا کردند. به گفته نمایندگان مجلس، این درگیرى به خاطر برخى اعتبارات حوزه انتخابیه نماینده مذکور بوده است. ‌گرجستان‌ چى به عنوان یک نماینده دولت در جلسه بررسى لایحه بودجه در مجلس حضور دارد.

طرح مجدد سئوال از رییس جمهور اسلامی
خبرگزاری حکومتی مهر گزارش داده است که طرح سئوال از رییس جمهور، بار دیگر به جریان افتاده است و نوشته است: «جمعی از نمایندگان مجلس در جلسه ای که صبح روز پنج شنبه برگزار شد به این جمع بندی رسیدند که موضوع طرح سئوال از رییس جمهور را به دلیل اتفاقات اخیر رخ داده در دولت پیگیری کنند.»
این خبرگزاری، به هویت این نمایندگان اشاره ای نکرده ولی گفته است: «بر اساس متن تنظیم شده ای که قبلا از سوی علی مطهری تهیه شده بود با توجه به مسائل اخیر به روز شده و برای آن امضاء جمع آوری شده است.»
بر اساس این گزارش، تاکنون ۹۰ نماینده طرح سئوال از محمود احمدی نژاد را امضاء کرده اند، این در حالی است که بر اساس آیین نامه مجلس، طرح سئوال از رییس جمهور به حدود ۱۷۵ امضاء نیاز دارد تا در صحن علنی مجلس مطرح شود
خبرگزاری مهر، محور سئوالات از احمدی نژاد را «اقدامات غیرقانونی دولت از جمله عدم پرداخت اعتبارات مصوب برای مترو، معرفی نشدن وزیر برای وزارتخانه های ادغام شده و نحوه برخورد دولت با مصلحی، وزیر اطلاعات» عنوان کرده است.
متن نامه امضا شده از سوی تعدادی از نمایندگان که برای بررسی به کیمسون اصل ۹۰ مجلس ارجاع شده، با یک مقدمه کوتاه با ده بند در رسانه ها حکومتی منتشر شده است.

افشای بخشی از دزدی های تیم احمدی ‌نژاد – مشایی
شرکت سرمایه‌ گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران مشهور به سمگا که در هفتم تیرماه ۱۳۸۸ با سرمایه ۲۰ میلیارد تومان به ثبت رسیده و تاسیس شده است، ظرف مدت کوتاهی توانسته ۶ شرکت اقماری بزرگ تأسیس کند. یکی از شرکت های مولود سمگا، بانک جدیدالتاسیس «گردشگری» است که در بدو تولد، سرمایه آن از ۲۰۰ میلیارد به ۶۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده‌است.
یک رسانه حکومتی دراین باره نوشت: اسفندیار رحیم مشایی و حمید بقایی جزو اولین سهام داران شرکت سمگا بوده‌ اند و مدیر عامل این شرکت، مهدی جهانگیری، معاون سابق مشایی در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری است.
یکی از رانت های ویژه برای سمگا، واگذاری یک میلیون و دویست و پنجاه‌و هشت هزار متر مربع از زمین ‌های لویزان در شمال شرقی تهران به این شرکت خصوصی بوده است.
در همین حال، علی آقا محمدی سخن گوی ستاد موسوم به مبارزه با مفاسد اقتصادی فاش ساخت تنها یکی از عوامل حکومت مبلغ نجومی هزار میلیارد تومان به بانک ها بدهکار است که از پرداخت آن خودداری می‌ کند.
چندی پیش رسانه ‌های رقیب در حاکمیت، فاش کرده بودند که اکثر کسانی که رقم های نجومی به بانک ها بدهکار هستند، با وساطت و فشار مقامات بالای حکومت به بهانه‌ های مختلف وام های کلان دریافت کرده ‌اند، اما از پرداخت آن ها خودداری می ‌کنند. تعداد این عده که بین ۳۰ تا ۶۰ نفر اعلام شده، ۱۵درصد تمام بدهکاری بانکی کشور را تشکیل می ‌دهند.
سایت الف نیز گزارشی را منتشر کرده است که براساس آن اسفندیار رحیم ‌مشایی و حمید بقایی از سهام ‌داران شرکتی به نام سمگا هستند که به گفته این سایت، با سرمایه اولیه ۲۰ میلیارد تومان تاسیس شده و مدیرعامل آن مهدی جهانگیری، معاون سابق رحیم ‌مشایی در سازمان میراث فرهنگی بوده است.
این سایت، هم چنین گزارش کرده است که علاوه بر مشایی و بقایی، مرتضی تمدن استاندار تهران نیز از اعضای این شرکت است. به نوشته الف، از جمله رانت ‌های ویژه این شرکت واگذاری مجانی بیش از یک میلیون مترمربع زمین در لویزان با مصوبه هیات دولت و هم چنین واگذاری ۳۱ هزار مترمربع زمین در اطراف فرودگاه امام خمینی بوده که هزینه کارشناسی آن ‌ها ۳ میلیارد تومان بوده است.
«الف»، سایت احمد توکلی از نمایندگان اصول گرای مجلس، مدعی شده است که شرکت سمگا از زمان تاسیس تاکنون حداقل ۶ شرکت بزرگ اقماری تاسیس کرده که یکی از آن‌ ها با عنوان بانک گردشگری، اکنون ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه دارد.
این سایت، با اشاره به این که گزارش خود را پس از مشورت با وکلای دادگستری تنظیم کرده، آمادگی خود را برای حضور در دادگاه و دفاع از محتویات گزارش اعلام کرده است.
اما این تنها اتهام رحیم ‌مشایی در روز گذشته نبود. علاوه بر گزارشی که توسط الف منتشر شد، خبرگزاری فارس هم به نقل از سخن گوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اعلام کرد که احمدی‌ن ژاد دستور داده به رابطه میان یک زن، که فارس وی را «رانت ‌خوار» نامیده است، با دفتر وی رسیدگی شود. گفته می ‌شود این زن در نقاط مختلف کشور مجوز تاسیس نهادهای گردشگری را گرفته و فرمانداران شهرهای مختلف را تهدید کرده که در صورت عدم صدور مجوز از طریق نهاد ریاست‌جمهوری با آن ‌ها برخورد خواهد کرد.
پیش از این رضا گلپور نیز در نامه‌ای  خطاب به رحیم ‌مشایی، وی را به فساد اخلاقی و رابطه نامشروع متهم کرده بود
 
ادامه افشاگری ‌ها علیه مشایی
اما برخوردها با اسفندیار رحیم ‌مشایی و دیگر اطرافیان احمدی‌ نژاد، که از سوی اصول‌ گرایان «جریان انحرافی» نامیده می ‌شوند، هم‌ چنان ادامه دارد.
سایت الف، متعلق به احمدی توکلی، از چهره های شاخص اصول گرا در مجلس، در جلسه روز ۱۸ اردیبهشت ماه، متن نامه ‌ای را منتشر کرد که در آن اسفندیار رحیم ‌مشایی به دفاع از فردی پرداخته است که پیش از این از سوی احمدی ‌نژاد به عنوان یکی از دو مفسد بزرگ اقتصادی معرفی شده بود. براساس سند منتشر شده از سوی الف، رحیم‌ مشایی در این نامه به رییس بانک مرکزی دستور داده است که تسهیلات لازم در اختیار این فرد قرار گیرد.
اکنون شایعه شده است که محمدرضا رحیمی، معاون اول احمدی ‌نژاد، به دلیل نقش داشتن در پرونده فساد حلقه فاطمی، به زندان و انفصال از خدمات دولتی محکوم شده است.
تمامی شواهد و فاکت ها نشان می دهند که با وجود عقب نشینی احمدی نژاد، خامنه ای و حامیانش تصمصم گرفته اند هم چنان یاران احمدی نژاد را از مرکز قدرت دولتی دور سازند. احتمالا اولین قربانیان آن نیز رحیمی و مشایی خواهند بود.

جمع بندی
در حالی که حملات حامیان خامنه ای علیه محمود احمدی ‌نژاد، هم چنان ادامه دارد، حضور حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات در جلسه هیات دولت، و سخنان احمدی‌ نژاد در دفاع از ولایت ‌فقیه، ظاهرا به عنوان نشانه ای از شکست احمدی ‌نژاد در زورآزمایی با خامنه ‌ای تلقی شده است.  
دعوت از مصلحی، برای حضور در حلسه هیئت وزیران از سوی احمدی ‌نژاد، پس از آن صورت گرفت که رییس دولت در مراسم عزاداری برگزار شده از سوی رهبر حکومت ‌اسلامی شرکت کرد و هم چنین درگیری هایی که یک روز قبل در خیابان های تهران، بین هواداران آن ها به وقوع پیوست. خبر حضور حیدر مصلحی در جلسه روز یک شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه، کابینه با استقبال رسانه ‌های اصول‌ گرا روبرو شد، به طوری که روزنامه کیهان تیتر اول خود را به این خبر اختصاص داد و آن را نشان‌ دهنده پایان اختلافات دانست.
شاید همین فشارهای اصو‌ل‌ گرایان در حضور رهبر، سبب شد که احمدی ‌نژاد در جلسه کابینه به دفاع از ولایت‌ فقیه برخیزد و در این باره بگوید: «تمامی اعضای دولت عالمانه، دقیق و در راستای دفاع حقیقی از ولایت ‌فقیه هستند. ما باید این راه را  پرصلابت ‌تر از گذشته ادامه دهیم، و از این پس وزرا در کلام‌ شان نیز باید باید از ولایت‌ فقیه دفاع کنند، زیرا این یک تکلیف است.»
اما با وجود این سخنان احمدی ‌نژاد و حضور وی در جلسه عزاداری خامنه ای، انتقادات از او هم ‌چنان ادامه دارد به طوری که وب‌ سایت تریبون مستضعفین در این باره نوشته است: «آن ‌چه از همه مسئولان انتظار است، ولایت‌ پذیری در عمل است. نه حتی صرفا گفتار یا عکس ‌های دو نفره با رهبری.»
در جدل و چالشی حدود سه هفته ای که میان موافقان و مخالفان رهبر و احمدی ‌نژاد، جریان داشت به طور کلی لحن طرفین نسبت به همدیگر به حدی خصمانه و چندش آور بود که این برخوردهای خشن، قبل از هر مساله ای یک بار دیگر فرهنگ ارتجاعی و غیرانسانی و زبان خشونت حکومت اسلامی را در معرض قضاوت افکار عمومی جامعه قرار داده است. فرهنگی که متاثر از خرافات اسلامی و سیاست ها اعمال وحشیانه و تروریستی است.
با وجود این که احمدی نژاد، ابقای مصلحی را پذیرفته، حملات طرف مقابل به یاران نزدیک او، به ویژه اسفندیار رحیم مشایی و رحیمی ادامه خواهد یافت به گونه ای که این حملات، او را در موقعیتی بسیار دشوار و شکننده ای قرار خواهد داد. چرا که به نظر می رسد هدف اصلی این حملات، جلوگیری از عملی شدن برنامه های انتخاباتی هواداران احمدی نژاد برای انتخابات مجلس و ریاست جمهوری است.
در واقع دلیل دعوا و درگیری امام زمانی ها و جن گیرها و اجنه پرستان در حکومت اسلامی، دعوایی بر سر تقسیم قدرت و ثروت و هم چنین استثمار شدید نیروی کار و سرکوب مبارزات بر حق کارگران و محرومان و ستم دیدگان جامعه است. بنابراین، دعوا و دغدغه آن ها، کم ترین ربطی به خواست ها و مطالبات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مردم آزاده ندارد.
در چنین شرایطی، آن چه که برای کارگران، زنان، دانش جویان، روشنفکران و هنرمندان متعهد و محرومان جامعه ایران، مهم و حیاتی است سازمان دهی صف طبقاتی خود، مستقل از همه جناح های حکومتی و دست زدن به یک مبارزه پیگیر و سراسری بر علیه کلیت آن، با طرح شعارها و مطالبات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی شان است.

دوشنبه نوزدهم اردیبهشت ۱۳۹۰ – نهم می ۲۰۱۱
bahram.rehmani@gmail.com

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.