مهدی کروبی: شاه با مردم این‌گونه برخورد نمی‌کرد، جرس

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

مهدی کروبی از رهبران مخالف دولت، با انتقاد از برخورد‌های خشونت‌بار دولتی با معترضان به نتیجه انتخابات گفت حکومت محمدرضا شاه پهلوی با مردم این‌گونه برخورد نمی‌کرد.

آقای کروبی در گفتگو با وب‌سایت جرس افزود از برخورد‌های خشونت‌آمیز جمهوری اسلامی با مردم «متاثر و شرمگین» است و معتقد است باید این نوع برخورد‌ها پایان یابد.

دبیرکل حزب اعتماد ملی، ۲۶ اسفند ماه سال گذشته نیز از مقام‌های جمهوری اسلامی پرسیده بود منطق آنها در منتسب کردن مخالفان به بیگانگان، چه تفاوتی با منطق شاه سابق ایران دارد؟

وی پرسیده بود چرا مسئولان جمهوری اسلامی، آن زمان که بی‌بی‌سی به «انقلاب کمک می‌کرد»، به آن اشکالی نمی‌گرفتند، اما حالا منتقد و مخالف آن شده‌اند؟

کروبی هفتم دی‌ماه نیز در اطلاعیه‌ای با «وصف‌ناپذیر» خواندن خشونت‌های روز عاشورا اعلام کرده بود حتی شاه هم «حرمت عاشورا» را نگاه داشت.

«جنبش سبز زنده است»
مهدی کروبی در بخش دیگری از این گفتگو به تلاش‌های سازمان‌یافته حکومت برای برگزاری مراسم سالگرد درگذشت آیت‌الله خمینی اشاره کرد و آن را نشاته زنده بودن جنبش سبز دانست.

کروبی گفت: «تدابیر امنیتی شدید در مراسم‌ها و نمایشگاه‌ها نشان از زنده بودن جنبش دارد. اینکه برخی سالگردها را نگذاشتند برگزار شود، نشان‌دهنده زنده بودن جنبش است.»

دبیرکل حزب اعتماد ملی اظهار داشت: ‌«حرکت ما یک حرکت مدنیست. حرکت و جنبش ما یک حرکت خشونت‌آمیز و مسلحانه نیست.»

وی در عین حال افزود: «آن‌قدر این جریان حاکم سخیف و ترسو شده است که از کسانی که به دیدار من می‌آیند تعهد کتبی می‌گیرند که دیگر نباید به دیدار کروبی بروید.»

کروبی باردیگر نظام جمهوری اسلامی را به قایقی تشبیه کرد که سرنشینان آن «صرفا حکومت را برای خودشان و منافع خودشان می‌خواهند.»

به گفته این رهبر مخالفان دولت، «یک عده قلیلی مدیریت کشور را در دست گرفته‌اند و به دلیل اینکه توانایی و قدرت اداره کشور را ندارند، سعی در اعمال فشار بر مردم دارند و فشارها را بیشتر می‌کنند.»

کروبی همچنین اظهار داشت: «این جریان حاکم به دلیل اینکه پایگاه مردمی ندارد، می‌خواهد روز به روز با اعمال فشار بر مردم برای خود وجاهت پیدا کنند.»

توصیه به ایرانیان خارج کشور
این رهبر مخالفان دولت در بخش دیگری از گفتگوی خود به ایرانیان ساکن خارج توصیه کرد شرایط داخل ایران را در نظر داشته باشند.

آقای کروبی افزود: «متاسفانه گاهی برخی تندروی‌هایی که در خارج از کشور صورت می‌گیرد، فشارش بر داخلی‌ها وارد می‌شود.»

به گفته دبیرکل حزب اعتماد ملی، جمهوری اسلامی از اقدامات «تند» ایرانیان خارج کشور به عنوان ابزاری در جهت فشار بر نیرو‌های داخل استفاده می‌کند.

وی همچنین توصیه کرد که معترضان باید مراقب «نفوذی‌ها» باشند که تلاش می‌کنند «با دادن شعارهای بسیار تند، دست‌آویزی به جریان حاکم در سرکوب جنبش مردمی» بدهند.

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.