یازدهمین روز اعتراض به قانون ارتجاعی کار اولاند – والس: بهروز فراهانی

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

امروز , ۲۸ ژوئن ۲۰۱۶ در یازدهمین روز اعتراض به قانون ارتجاعی کار اولاند – والس , در وسط هفته , باز هم بیش از ۲۰۰ هزار کارگر و حقوق بگیر فرانسوی در پاریس و شهر های بزرگ فرانسه به خیابان آمدند تا به دولت یاداوری کنند که این مبارزه از نفس نیفتاده است . در همان حال, از هفته پیش , به ابتکار سندیکاها , همه پرسی کارگری در کارخانه ها , ادارات و واحد های تولیدی و خدماتی گوناگون , در باره این قانون به راه افتاد که امروز همزمان با این تظاهرات , اولین نتایج ۷۰۰ هزار رای , با بیش از ۸۵ در صد رای منفی , به کاخ الیزه تحویل داده شد . این همه پرسی در تمام طول تعطیلات تابستانی ادامه خواهد داشت و به این شکل فشار بر روی دولت همچنان باقی خواهد ماند . دولت که فکر میکرد با استفاده از تاثیر جام ملتهای اروپا مردم از خیر تظاهرات و اعتصاب خواهند گذشت و فکر کارگران با “فوتبال شویی ” از اعتراض تهی خواهد شد تازه متوجه شده که مردم فرانسه سیاسی تر از آنی هستند که آنها فکر میکرده اند!
تضمین ادامه کاری این اعتراض یکی از مهمترین دلمشغولی های رهبران اتحادیه هاست . ۴ ماه مبارزه بی امان به اشکال مختلف و بویژه اعتصاب فشار سنگینی به مخالفان وارد کرده است . به نقد , این مبارزه , در مقابل سرسختی دولت “سوسیالیست” که هر روز شعار میدهد که “عقب نخواهیم نشست!” بدل به طولانی ترین مبارزه دهه های اخیر شده است و برگزاری موفقیت آمیز یازدهمین روز تظاهرات خود دستآورد بزرگی است . حال , پس از فوتبال , دولت روی رسیدن تعطیلات تابستانی حساب میکند که طرح و اجرای این ابتکار همه پرسی و ادامه پیگیر آن در طول تعطیلات حسابی غافلگیرشان کرده است .
از طرف دیگر امروز اعلام شد که روز ۵ ژوییه باز هم به خیابانها خواهیم رفت ! و پس از بازگشت از مرخصی سالانه , چه قانون تصویب بشود چه نشود در اوائل سپتامبر اعتصابات و تظاهرات از سر گرفته خواهند شد ! عجب آدمهای ” بی فرهنگی ” هستند این مخالفان ! هیچ ملاحظه ای برای استراحت دولتمداران نداشته و از پیش استراحت تابستانی ایشان را پریشان کرده اند !
ما هم جزو ۵۵ هزارنفری بودیم که که در پاریس , بسیار منظم و با شکوه در خیابانهای این شهر پیاده روی کردند! به امید پیروزی !
این هم چند عکس برای شما دوستان و رفقا !

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.