… و شریک قافله: هوشنگ طالع

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

سخنان تکان دهنده ی رییس سازمان تعزیرات ( برنامه تیتر امشب ـ شبکه‌ی خبرِ سیمای جمهوری اسلامی ـ چهارشنبه ـ ۲۲ ار دیبهشت ماه ۱۳۹۵ ) آشکار کرد که چرا سال هاست از « قاچاق سازمان‌یافته » سخن گفته می‌شود ؛ اما نه تنها از حجم آن کاسته نمی‌شود ، بلکه هرساله ، بر حجم آن افزوده می‌گردد .

وی در این برنامه ، در باره‌یِ متولیان مبارزه با پدیده‌ی قاچاق گفتند : « بر پایه‌ی ماده ۳ قانون مبارزه با قاچاق ارز و کالا وزارت‌خانه‌های دادگستری ، اطلاعات ، امور اقتصادی و دارایی ، کشور ، امورخارجه ، صنعت ، معدن و تجارت ، راه و شهرسازی ، نفت ، جهاد کشاورزی ، بهداشت ، درمان و آموزش پرشکی ، نیروهای مسلح و سازمات تعزیرات حکومتی متولیان اصلی مقابله با قاچاق هستند » .
اما جالب این‌جاست که به گفته‌ی رییس سازمان تعزیرات : « در یک سال گذشته ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ، یک بار با حضور همه‌ی وزیران بر گزارنشده است » . این بدان معناست که به گونه‌ی عملی بدنه‌ی دولت یازدهم نه تنها گامی در راه مبارزه با قاچاق کالا و ارز بر نداشته است ؛‌ بلکه با « اخته کردن » ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ، « فرش قرمز » در راه قاچاق و قاچاق‌چیان محترم پهن کرده است . افزون بر آن ، از یاد نبرده‌ایم که نخستین اقدام وزیر صنعت ، معدن و تجارت ( از اعضای مهم و موثر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ) لغو طرح شبنم در راستای تسهیل قاچاق و آسودگی بیش‌تر خاطر « قاچاق‌چیان محترم » بود . هم‌چنین وزیر راه و ترابری و مسکن شهرسازی ( از اعضای ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ) به بهانه‌ی « اقتصاد رقابتی » چسباندن انگ‌ِ کمونیستی به سازمان حمایت از مصرف کننده و تعزیرات ، در حقیقت در پی انحلالِ سازمان تعزیرات حکومتی بود که در پایان به روان‌سازی قاچاق و آسودگی بیش‌تر خاطر « قاچاق‌چیان محترم » می‌انجامید .
آقای علی‌رضا جمشیدی تاکید کردند : « بسیاری از تصمیمات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ، تصمیمات جدی نیستند و بسیاری از آن ها اجرا نمی‌شوند » .
ایشان افزودند : « چند ماه پیش در این ستاد تصمیم گرفته شد با قاچاق گوشی‌های تلفن که میزان آن دو میلیارد دلار برآور می‌شود ، مقابله شود ؛ اما این مصوبه به اجرا در نیامد » .
ایشان تاکید کردند که : « برای مقابله با قاچاق گوشی‌های تلفن هم‌راه ، اقدام اپراتورهای فعال کشور کافی است ؛ اما می‌گویند یکی از اپراتورها با غیر فعال‌سازی گوشی های قاچاق مخالفت کرده است » . ؟!
آقای جمشیدی هم چنین گفتند : « عزم ملی و باور جدی برای مقابله با قاچاق در کشور وجود ندارد و مافیای ثروت و قدرت در بخش‌های اجرایی و حاکمیتی تنیده شده است که هر مسئولی که بخواهد در برابر آن بایستد ، به سختی می‌تواند دوام بیاورد » …
راستی را ، چشم همه‌ی مسئولان بیش‌تر روشن . با این سخنان می‌توان به نام دوقلوی دولت یازدهم یعنی « تدبیر و امید » بهتر پی برد و دریافت که « تدبیر و امید » در راه توسعه قاچاق و حاشیه‌یِ امن قاچاق‌چیان ، به کار گرفته شده است و در ضمن باید در انتظار برکناری ( ببخشید استعفای ) آقای علی‌رضا جمشیدی هم باشیم تا کسی « سخن حق » نگوید و سیما هم آن را پخش نکند .
پنج‌شنبه ۲۳ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۵ ـ هوشنگ طالع
نشانی کانال تلگرام هوشنگ طالع @hotale

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.