اخباروگزارشات کارگری۱۴اردیبهشت۱۳۹۵

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

پرونده قضایی9کارگرمعترض معدن سنگ آهن بافق مختومه باید گردد

– اشغال کارخانه توسط کارگران سابق شرکت غدیردراعتراض به عدم پرداخت مطالباتشان!

– آخرین اخبار از دادگاه 9کارگرمعترض معدن سنگ آهن بافق پس از گذشت20روز!

– وضعیت جسمی جعفرعظیم زاده و اسماعیل عبدی پس از اعتصاب غذا

– حمایت جمعی از پرستاران تهران از خواسته های اسماعیل عبدی و جعفر عظیم زاده

– حمایت کارگران ساختمانی در تهران از خواستهای برحق جعفر عظیم زاده واسماعیل عبدی

– ادامه اعتصاب دامنه دارکارگران خدمات شهری خرمشهر!

– گفتگوی رادیو ندا با محمود صالحی پیرامون برگزاری اول ماه مه در ایران

– بر گزاری مراسم اول ماه مه در مریوان:اول ماه مه روزجهانی کارگر گرامی باد

– تجمع بازنشستگان ذوب‌آهن اصفهان مقابل وزارت کاردراعتراض به عدم پرداخت به موقع حقوق و‌برای بازگشت به نظام بیمه‌ای گذشته!

– تجمع اعتراضی دستفروشان اهوازی مقابل فرمانداری!

– بیکاری1200کارگر آریان فولاد بدنبال تعطیلی کارخانه!

– اخراج تعدادی ازکارگران پیمانکاری فازهای ۲۰ و ۲۱ عسلویه باحقوق معوقه!

عدم پرداخت 2ماه حقوق کارگران پیمانکاری شاغل فازهای ۲۰ و ۲۱!

– عدم پرداخت 4ماه حقوق،6ماه حق بیمه ومطالبات دیگر50 کارگرکارخانه نساجی پاکان!

– گفتگوبا کارگران شهرداری میانه در باره قراردادهای یک ماه وسطح نازل حقوق کارگران!

– خاتمه تجمع آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی در دومین روزدرپی وعده تعدادی ازمجلسیان!

– تجمع متقاضیان مسکن مهر استان تهران در اعتراض به وزارت راه ‌وشهرسازی مقابل مجلس!

– آتش سوزی دریکی از کمپ های کارگران فاز 14 پارس جنوبی!

اشغال کارخانه توسط کارگران سابق شرکت غدیردراعتراض به عدم پرداخت مطالباتشان!

صبح امروز14اردیبهشت ماه، جمعی از کارگران سابق شرکت غدیر به دلیل دیرپرداخت شدن مطالبات آنان از سوی این شرکت با حضور در کارخانه ضمن قطع برق و بستن درب ورودی آن مانع فعالیت این کارخانه به مدت حدود دو ساعت شدند.

به گزارش14اردیبهشت صدای زرند، امروز صبح14اردیبهشت ماه، جمعی از کارکنان سابق شرکت غدیر به دلیل دیرپرداخت شدن مطالبات آنان از سوی این شرکت با حضور در کارخانه این شرکت ضمن قطع برق و بستن درب ورودی آن مانع فعالیت این کارخانه به مدت حدود دو ساعت شدند.

14-02-95-1

آنان سپس با تجمع در دفتر مرکزی این شرکت مراتب اعتراض چندین مرتبه ای خود را نسبت به شرایط ایجاد شده برای آنان را به مسئولین این شرکت اعلام کردند.

شرکت تعاونی غدیر زرند با فعالیت در زمینه تولید آجر رسی چندین سال است به دلیل مشکلات مالی با حاشیه های متعددی روبروست.

این شرکت با توجه به عدم توان در پرداخت حقوق، از اردیبهشت ماه سال گذشته و به مرور کارگران خود را اخراج کرده است و اکنون با گذشت حدود ۶ ماه الی ۱ سال همچنان کارگران اخراجی این شرکت درگیر عدم پرداخت حق بیمه مشاغل سخت و زیان آور و بازنشستگی هستند.

صبح امروز حدود ۲۰ نفر از این کارگران با حضور جلوی درب ورودی این کارخانه با قطع برق مانع فعالیت کارخانه شدند و از این طریق اعتراض خود را به شرایط به وجود آمده اعلام نمودند.

طبق گفته ی کارگران معترض، از حدود یک سال قبل، با اخراج کارگران شرکت قرار بوده با اختصاص سختی کار به بسیاری از بخش های کارخانه، مراحل بازنشستگی آنان تا آبان ماه سال گذشته به سرانجام برسد که متاسفانه هنوز بعد از گذشت حدود ۶ ماه از آن تاریخ حدود ۱۰۰ کارگر اخراج شده ی این کارخانه در بلاتکلیفی وعده های مسئولین کارخانه به سر می برند.

 

یکی از کارگران حاضر در تجمع کارگریِ امروز، گفت: کارگران حاضر در این تجمع اکنون حدود ۶ ماه الی ۱ سال است که هیچگونه حقوقی از این کارخانه و بیمه بیکاری دریافت نکرده اند و مسئولین شرکت غدیر هم به نظر می رسد هیچ قصدی برای حل مشکلات ما ندارند.

ایشان ضمن بیان اینکه در حال حاضر سختی کار به مشاغل کارخانه اختصاص داده شده است، گفت: به گفته مسئولینِ شرکت، با توجه به مشکلات مالی قرار است دفتر مرکزی این شرکت را به فروش برسانند تا بتوانند مبلغ ۴ درصد حق بیمه مشاغل سخت و زیان آور برای بازنشستگی کارگران را پرداخت کنند، که متاسفانه تاکنون به دلایل مختلفی شرایط فروش دفتر این شرکت فراهم نشده است.

یکی دیگر از کارگران حاضر در تجمع، با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از بانک ها از ما شکایت کرده اند و دیگر هیچ بانکی به ما اعتماد ندارد، گفت: شرکت از ما خواسته است که مبلغ ۵ میلیون تومان از مزایا خود را به شرکت ببخشیم تا آنان بتوانند بدهی مربوط به ۴ درصد حق بیمه مشاغل سخت و زیان آور را از این طریق پرداخت کنند و مراحل بازنشستگی ما نهایی شود. در حال حاضر نیز با گرفتن امضاء از برخی از کارگران این مبلغ را از آنان گرفته اند، اما مشکلات ما همچنان برقرار و چیزی تغییر نکرده است.

وی گفت: به ما گفته اند که شرکت به دلیل مشکلات مالی قادر به ادامه فعالیت نیست، اما بعد از اخراج ما از کارخانه، فعالیت کارخانه همچنان با ورود کارگران جدیدادامه دارد. متاسفانه به نظر می رسد که شرکت تنها برای پرداخت حقوق ما پول نداشته است و کارگران جدید از این لحاظ از ما در اولویت بیشتری قرار دارند.

آخرین اخبار از دادگاه 9کارگرمعترض معدن سنگ آهن بافق پس از گذشت20روز!

وکیل 9کارگرمعترض معدن سنگ آهن بافق گفت: طبق ماده ۳۷۴ قانون آیین دادرسی کیفری بایستی حکم ظرف یک هفته صادر شود ولی علیرغم گذشت بیست روز از آخرین جلسه رسیدگی، هنوز حکمی صادر نشده است.

فردا (۱۵ اردیبهشت) جهت پیگیری موضوع به شعبه ۱۰۵ دادگاه کیفری ۲ یزد مراجعه خواهم کرد و طبیعی است که علی القاعده در صورت عدم صدور حکم، بایستی جلسات دادرسی ادامه داشته باشد.

به گزارش14اردیبهشت ایلنا،محمدعلی جداری فروغی وکیل کارگران معدن سنگ آهن بافق از تاخیر در صدور حکم موکلانش خبر داد.

این وکیل دادگستری که وکالت ۹ نفر از کارگران معدن بافق را برعهده دارد اظهار داشت: آخرین جلسه رسیدگی به پرونده کارگران معدن سنگ آهن بافق در تاریخ ۲۳ فروردین ماه برگزار گردید.

وی ادامه داد: طبق ماده ۳۷۴ قانون آیین دادرسی کیفری بایستی حکم ظرف یک هفته صادر شود ولی علیرغم گذشت بیست روز از آخرین جلسه رسیدگی، هنوز حکمی صادر نشده است.

جداری فروغی در پایان افزود: فردا (۱۵ اردیبهشت) جهت پیگیری موضوع به شعبه ۱۰۵ دادگاه کیفری ۲ یزد مراجعه خواهم کرد و طبیعی است که علی القاعده در صورت عدم صدور حکم، بایستی جلسات دادرسی ادامه داشته باشد.

وضعیت جسمی جعفرعظیم زاده و اسماعیل عبدی پس از اعتصاب غذا

با گذشت ۵ روز از آغاز اعتصاب جعفرعظیم زاده واسماعیل عبدی در اعتراض به امنیتی کردن فعالیت های حق طلبانه کارگران و معلمان که مقاومت در برابر تعرضات بی وقفه دولت به معیشتشان است ؛ موجی از حمایتها و پشتیبانی های گسترده را بدنبال داشته که همچنان ادامه دارد.

این حمایت های وسیع از مطالبه قانونی و حق طلبانه آنها با ابراز نگرانی از صدمات وارده به جسم وجان این عزیزان همراه بود.

در آخرین خبر دریافتی از وضعیت این دو رهبر جنبش های کارگران و معلمان علیرغم روحیه بالا و انگیزه قوی و مصمم در رسیدن به خواسته هایشان اما آثار تحریم غذا اثرات و کمبودهای خودرا بر جسمشان آشکار کرده و در آخرین کنترل پزشکی هر دو با کاهش فشار خون و کم کردن وزن بین دو تا سه کیلوگرم روبرو بوده اند.

اتحادیه آزاد کارگران ایران همصدا با تمامی حمایت کنندگان اعم از کارگران و معلمان و تشکلها و شخصیت ها و اقشار مختلف در پشتیبانی از این خواست عمومی مبنی بر رد اتهامات امنیتی از فعالیتهای معیشتی مزد بگیران جامعه؛ُ قوه قضاییه را مسول عواقب و تبعات ناشی از بی توجهی به خواست آنها وادامه اعتصاب غذا و صدمات جسمی و روحی بر اعتصاب کنندگان میداند.

اتحادیه آزاد کارگران ایران

14 اردیبهشت 95

حمایت جمعی از پرستاران تهران از خواسته های اسماعیل عبدی و جعفر عظیم زاده

ما پرستاران به خاطر شرایط سخت کار و بهره کشیهائی که از ما می شود و نیز به خاطر اینکه حاصل کار و زحمتمان به جیب چپاولگران می رود، فرقی با کارگران کارخانه ها نداریم و خود را کارگران بخش خدمات بهداشتی می دانیم. ما هم مثل همه کارگران و معلمان زیر خط فقر زندگی می کنیم. می دانیم که کسانی مثل اسماعیل عبدی و جعفر عظیم زاده از همه کارگران، معلمان، پرستاران و بیکاران دفاع کرده اند و حالا در زندان هستند.می دانیم که تشکیل پرونده های به اتهامات اقدام علیه امنیت ملی و اخلال در نظم برای این جور فعالینی به خاطر ساکت کردن ماست که زندگی با فقر و نداری را قبول کنیم و هیچی نگوئیم. این دو فعال زندانی از روز دهم اردیبهشت در اعتراض  به پرونده سازیهای امنیتی اعتصاب غذا کرده اند و سلامتیشان در خطر است. ما خواهان برآورده کردن خواست جعفر عظیم زاده و اسماعیل عبدی هستیم تا هر چه زودتر به اعتصاب خود پایان دهند.

جمعی از پرستاران تهران

14 اردیبهشت 95

منبع:سایت اتحادیه آزاد کارگران ایران

حمایت کارگران ساختمانی در تهران از خواستهای برحق جعفر عظیم زاده واسماعیل عبدی

ما کارگران ساختمانی واز امضا کنندگان طومار اعتراضی 40 هزارنفری ، حمایت خودرا از خواسته های بر حق و قانونی جعفرعظیم زاده(رئیس وهیت مدیره اتحادیه ازاد گارگران ایران) واسماعیل عبدی(رئیس کانون صنفی معلمان)که در زندان به سر میبرند،اعلام میکنیم.

این دو رهبر جنبش کارگری در اعتراض به شرایط فلاکتباری که بر زندگی اکثریت قاطع جامعه ایران نزدیک به چهار دهه سایه افکنده است توسط صاحبان سرمایه و زیر چتر حمایت سرکوبهای عریان و سازمانیافته همه دستگاههای دولتی همچون دیگر رهبران جنبش کارگری به زندان نا حق طولانی مدت محکوم شده و اعتصاب غذای خود را علیه پرونده سازیها وامنیتی کردن فعالیت های حق طلبانه کارگران و معلمان، شروع کرده اند.

اعتراض به تنگناها وفشار های معیشتی و دفاع از سطح زندگی حق طبیعی کارگران در همه جای جهان است وهرنوع اتهامات واهی از قبیل اقدام علیه امنیت ملی وپرونده سازیهای امنیتی را محکوم می کنیم.

اعتراض به سرمایه داران وقدرتهای حامی آنان که با هجوم به سطح معیشت و رفاه عمومی، امنیت جامعه و زندگی مردم را به مخاطره میاندازند اقدامی درجهت تامین امنیت زندگی مردم است .در نتیجه اتهام “اقدام علیه امنیت ملی” حربه ای برای خاموش کردن و زمینگیر ساختن جنبشهای کارگری و اجتماعی است . ما ضمن نگرانی از ادامه اعتصاب غذای فعالین جنبش کارگری که اکنون صدای اعتراض کارگران و معلمان هستند، خواهان آزادی فوری همه زندانیانی هستیم که به خاطر همین پرونده سازیها در زندان به سر میبرند.

جمعی از کارگران ساختمانی در تهران

14 اردیبهشت 95

منبع:سایت اتحادیه آزاد کارگران ایران

ادامه اعتصاب دامنه دارکارگران خدمات شهری خرمشهر!

کارگران خدمات شهری شهرداری خرمشهر بیش از 5 ماه است که حقوق و مزایای خود را دریافت نکرده‌اند همین امر سبب شد تا از بهمن‌ماه سال94 شاهد اعتصابات کارگری در شهرداری خرمشهر باشیم.

در تعطیلات نوروزی و پس‌ از آن این اعتصابات بالا گرفت، با بالا گرفتن اعتصابات رسیدگی به خدمات شهری در بخش‌های مختلف متوقف شد.

اکنون بیش از 3ماه است که زباله‌ها در سطح شهر جمع‌آوری نمی‌شود، بسیاری از مناطق خرمشهر ماه‌ها است که با زباله‌های انباشته سر می‌کنند، برخی از شهروندان خود دست‌به‌کار شده و ناچار به سوزاندن زباله‌ها در محیط مسکونی خود شده‌اند که تبعات بدی برای محیط‌زیست و بهداشت عمومی در پی دارد.

از 11اردیبهشت‌ماه جمعی از کارگران شهرداری در ادامه اعتصاب خود به منطقه آزاد اروند مراجعه و درب این سازمان تجمع کردند.

14-02-95-214-02-95-314-02-95-4

به گزارش14اردیبهشت تسنیم،۵ ماه از عدم پرداخت حقوق و بیمه کارگران شهرداری خرمشهر و اعتصابات متعدد آنان می‌گذرد، کارگران خدمات شهری شهرداری خرمشهر هم‌زمان با روز کارگر مقابل منطقه آزاد اروند تجمع کرده و خواستار پرداخت حقوق معوق خود شدند.

به گفته شهردار خرمشهر درزمانی که شهردار پیشین تصدی مسئولیت را بر عهده داشت بخش عمده حقوق کارگران به مجموعه‌های خارج از شهرداری مانند پالایشگاه نفت آبادان و منطقه آزاد اروند گره‌خورده است، در بخشی از خدمات شهری نیز شهرداری خرمشهر حکم پیمانکار منطقه آزاد اروند را دارد.

محمدعلی دوایی‌فر در تشریح آشفتگی پیش‌آمده در خدمات شهری و پرداخت حقوق کارگران شهرداری خرمشهر با تأیید مطالب فوق اظهار می‌کند: حقوق کارکنان و کارگران شهرداری خرمشهر یک جریان پیچیده‌ای است، هر دستگاهی به‌ویژه شهرداری باید توان ارائه حقوق بر اساس درآمد خود را داشته باشد اما در شهرداری خرمشهر حقوق مجموعه را وابسته کردند و این‌یک ضعف بزرگ است.

وی می‌افزاید: مشکل را باید ریشه‌ای حل کرد، راه‌حل برای آن داریم اما در فضای آشفته فعلی امکان مانور وجود ندارد باید ابتدا مشکلات حقوق کارکنان را از همان دستگاه‌ها تأمین کنیم.

شهردار خرمشهر عنوان می‌کند: پالایشگاه نفت آبادان عوارض آلایندگی که متعهد است به شهرداری پرداخت کند را پرداخت نکرده و این‌یک بخش مهم منبع تأمین حقوق کارکنان شهرداری است که مختل شده البته قول‌های مساعدی دادند که به‌زودی پرداخت شود.

وی می‌گوید: 6 میلیارد تومان طلب شهرداری از شرکت نفت آبادان بود که امسال آن را پرداخت نکرد، این موضوع به‌سادگی قابل‌حل نیست، البته قول دادند که به‌زودی این مبلغ را پرداخت کنند.

دوایی‌فر بیان می‌کند: یکی دیگر از چالش‌های مهم نبود مبلغ خالص بدهی است چراکه فقط حقوق خالص نیست، سنوات و بیمه کارکنان فعلی و برخی بازنشستگان درگذشته پرداخت‌نشده که بعضی از این موارد به بیش از 10سال پیش بازمی‌گردد، تلاش ما برای پرداخت کامل این بدهی‌های پراکنده است.

گفتگوی رادیو ندا با محمود صالحی پیرامون برگزاری اول ماه مه در ایران

محمود صالحی، چهره سرشناس جنبش کارگری، در گفتگو با رادیو ندا ضمن تشریح برگزاری مستقل مراسم اول ماه مه در شهرهای سنندج، سقز، بانه، و تاکید بر ایجاد تشکل سراسری کارگران، گفت: ” کارگران باید به نیروی خودشان متکی باشند و با نیروی خودشان به پیش حرکت کنند!”

گوش کنید: http://www.radioneda.de/2016/05/02/M_Salehi160501.mp3

بر گزاری مراسم اول ماه مه در مریوان:اول ماه مه روزجهانی کارگر گرامی باد

با توجه به اینکه تصمیم بر این بود که انجمن صنفی کارگران خباز وکارگران ساختمانی شهرستان مریوان به مناسبت روز جهانی کارگر به قله ایمام بروند ومراسمی برگزار کنند مورد مخالفت شدید سلیقه ای مسئولان قرار گرفت.

 

اما کارگران خباز شهرستانهای مریوان وسرو آباد با شعار کارگران جهان متحد شوید وغیره انسانی خواندن برنامه ضد کارگری توسعه ششم در محل انجمن یاد این روز را گرامی داشتند وخواهان افزایش وپرداخت دستمزدهای معوقه خود وبه رسمیت شناخته شدن تشکلات مستقل کارگری شدند.

وبا قرائت بیانیه مشترک انجمن صنفی کارگران خباز مریوان انجمن صنفی کارگران خباز سنندج وپخش شیرینی میان کارگران وعابیرین میدان دوازده سواره مریوان که مورد استقبال گرم همشهریان قرارگرفت به مراسم خود پایان دادند.

منبع: http://mahmoodsalehi.com/archive/272

تجمع بازنشستگان ذوب‌آهن اصفهان مقابل وزارت کاردراعتراض به عدم پرداخت به موقع حقوق و‌برای بازگشت به نظام بیمه‌ای گذشته!

روز گذشته(13اردیبهشت ماه)، تعدادی از بازنشستگان ذوب‌آهن اصفهان دراعتراض به عدم پرداخت به موقع حقوق‌های معوق و‌برای بازگشت به نظام بیمه‌ای گذشته خود دست به تجمع مقابل وزارت کار زدند.

به گزارش14اردیبهشت اعتماد، بازنشستگان این شرکت از ابتدای سال حقوقی دریافت نکردند و حتی حقوق اسفندماه خود را در دو قسط، که قسط آخر آن در هفته جاری پرداخت شده، گرفتند.

علاوه بر این، در حالی که آنها با توجه به سخت و زیان‌آور شغل‌شان، تحت آیین‌نامه و بیمه درمانی خاص بودند، تحت فشار قرار دارند که دفترچه‌های بیمه خود را تحویل داده و به بیمه تامین اجتماعی اکتفا کنند؛ به همین روی از ابتدای سال بیمه درمانی‌ این بازنشستگان قطع شده است.

مطالبه اصلی آنها دریافت به موقع حقوق‌های‌شان، بازگشت به نظام بیمه‌ای گذشته و دریافت حقوق معوقه خود هستند.

در همین رابطه یکی از این بازنشستگان گفت: من از روز اول تاسیس ذوب‌آهن توسط روس‌ها در آن مشغول به کار شدم. می‌توانم با قاطعیت بگویم که شرکت ملی فولاد را ما ساختیم ولی امروز که پیر و از کار افتاده شدم، نه تنها حقوقم را سر وقت نمی‌دهند، ادعا می‌کنند که حقوق ما عامل توسعه‌نیافتگی کشور است!

بازنشسته دیگری ادامه داد: از زمانی‌که شروع به خصوصی‌سازی کردند و سهام شرکت واگذار شد، اوضاع به مراتب بدتر شد. خصوصی‌سازی یکی از بدترین ظلم‌هایی است که به کارگران ایران می‌شود زیرا بخش خصوصی تاکنون نه تنها حقوق کارگران را به درستی نپرداخته است، بلکه حتی در توسعه اقتصادی هم ناکام مانده و تنها فساد را در کشور افزایش داده است.

بازنشسته دیگری ضمن تایید گفته‌های همکاران خود گفت: ما کارگران بخش صنعت و معدن فولاد در دوران اشتغال زیر سخت‌ترین فشارها بودیم و تمام بدن‌مان دچار بیماری‌هایی شده که در زمان اشتغال به آنها دچار شدیم. حال که پیر و فرتوت شدیم، باید به فرزندان خود برای ازدواج کمک کنیم، ما را تنها گذاشتند. دولت وقتی به مشکل خورد، ٢٠ هزار میلیارد تومان از صندوق فولاد استقراض کرد ولی ما حتی حقوق قانونی خود را به شکلی مستمر از دست می‌دهیم.

تجمع اعتراضی دستفروشان اهوازی مقابل فرمانداری!

امروز14اردیبهشت ماه، دستفروشان هسته مرکزی شهر اهواز که چندی پیش با تصمیم مسئولان محلی به پارک ربیع واقع در منطقه آخر آسفالت این شهر منتقل شدند به دلیل استقبال کم شهروندان از این محل، به نشانه اعتراض مقابل فرمانداری اهواز تجمع کردند.

14-02-95-5

به گزارش14اردیبهشت ایرنا،حدود 50 نفر از دستفروشان شهرستان اهواز روز سه شنبه به دلیل استقبال کم شهروندان از این محل، به نشانه اعتراض مقابل فرمانداری اهواز تجمع کردند.

این دستفروشان با در دست داشتن پلاکاردهایی مبنی بر حمایت مسئولان استان بویژه از این قشر از جامعه خواستار مشخص شدن محل مناسب تری برای استقرار خود شدند.

یکی از این دستفروشان اظهارکرد: پارک ربیع از مناطق کم تردد اهواز است و استقرار ما در این محل بیشتر از این که به سود ما باشد برای ما ضرر دارد.

وی که خواست نامش ذکر نشود ادامه داد: دستفروشی اگرچه برای ما مشکلاتی را به دنبال دارد اما تنها راه امرار معاش ماست و هم اکنون بسیاری از دستفروشان با مشکلات جدی معیشتی روبه رو هستند.

وی بیان کرد: مشخص شدن یک محل مناسب در سطح شهر و یا استقرار ما در ساعات خاصی از روز در مرکز شهر تنها درخواست ما از مسئولان است.

پیش از این در پی مصوبه شورای اسلامی شهر اهواز مبنی بر جابجایی دستفروشان هسته مرکزی از روز شنبه چهارم اردیبهشت، تعدادی از دستفروشان خیابان سلمان فارسی (نادری) در دو شب با تجمع در این خیابان نسبت به این مصوبه اعتراض کردند.

به اعتقاد این دستفروشان محلی که برای استقرار آنها در پارک ربیع در نظر گرفته شده، بسیار دورافتاده است و محل مناسبی برای کسب نیست.

بیکاری1200کارگر آریان فولاد بدنبال تعطیلی کارخانه!

کارخانه آریان فولاد با بیش از یک‌هزار و دویست کارگر در هفته گذشته تعطیل شد.

به گزارش 14اردیبهشت تسنیم، «بهمن قاسمی» مدیرعامل این واحد صنعتی در تشریح دلایل این مسئله اظهار داشت: این کارخانه در سال 85 با ظرفیت 300 کارگر به بهره برداری رسید و طی زمان با توسعه فعالیت خود، به اشتغال‌زایی 1200 نفری دست یافت.

قاسمی با اشاره به مشکلاتی که در بحث تعیین میزان مالیات و نحوه وصول آن پدید آمده، گفت: مأموران مالیاتی اداره امور مالیاتی بوئین‌زهرا (اداره‌کل امور مالیاتی استان قزوین) بدون داشتن اسناد و مدارک لازم موضوع دستورالعمل‌های مالیاتی کشور با اقدام به بستن حساب‌های شرکت در این بحران اقتصادی به‌ویژه در شرایطی که صنعت فولاد کشور در بحران قرار دارد، کارخانه را دچار مشکل کرده‌اند؛ ازاین‌رو تصمیم گرفته شد که از تاریخ هشتم اردیبهشت ماه کارخانه را تعطیل کنیم.

وی افزود: بروز این مشکل و تعطیلی کارخانه به مدیرکل مالیاتی استان اعلام شده، اما متأسفانه ایشان تعطیلی کارخانه را مربوط به آن سازمان ندانست.

مدیرعامل کارخانه آریان فولاد تصریح کرد که سازمان امور مالیاتی خود را نسبت به این مسئله بی‌تفاوت نشان می‌دهد و عنوان می‌کند: باید از فروش 600 میلیاردی کارخانه با احتساب 60 میلیارد تومان سود معمول، 15 میلیارد مالیات پرداخت کنید و اینکه کارخانه در فروش خود سود کرده یا زیان، به سازمان امور مالیاتی ارتباطی ندارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر کارخانه تعطیل است. حقوق کارگر از تعطیل بودن کارخانه حاصل نمی‌شود. رکودی که می‌گویند همین است.

قاسمی با انتقاد از عملکرد دولت در تعطیل شدن یک به یک واحدهای تولیدی گفت: دولت یازدهم از زمانی که بر سر کار آمد کشور را به تعطیلی کشانده و با تعطیل شدن واحدهای تولیدی و صنعتی عنوان می‌کند که تورم پایین آمده؛ مثل اینکه بگویید تهران ترافیک است، بعد تهران را تعطیل کنید و بگویید: اکنون ترافیک کجاست؟ این نوع عملکرد دولت یک فاجعه است.

وی افزود: دولت تورم را پایین نیاورده است، بلکه کشور را به تعطیلی کشانده است.

این فعال بخش خصوصی اذعان داشت: به‌فرض اینکه ما سود هم می‌بردیم، نباید مالیات می‌دادیم؛ چرا که در ماده 132 قانون سازمان امور مالیاتی آمده است صنایعی که در مناطق محروم هستند 10 سال معافیت مالیاتی دارند و طبق قانون چون ما طرح گسترشی داشتیم تا سال 1400 باید از معافیت مالیاتی برخوردار باشیم که کسی گوشش به این حرفها بدهکار نیست.

 

وی ادامه داد: کارشناسانی که از امور مالیاتی قزوین برای بررسی دفاتر ما آمده بودند می‌گفتند که؛ “ما می‌دانیم حق با شما است و شرکت سودی نداشته است، اما از بالا دستور داده‌اند”! من به معاونت سازمان امور مالیاتی مراجعه و مسئله را مطرح کردم و پرسیدم: “چرا به‌دنبال تعطیلی کارخانه ما هستید؟” آنها با تأکید بر “ما به‌دنبال تعطیلی کارخانه شما نیستیم” من را دوباره به سازمان مالیاتی قزوین فرستادند که در آنجا هم به کار من رسیدگی نشد و هم مأمورانی که حقیقت را گفته بودند توبیخ کردند.

اخراج تعدادی ازکارگران پیمانکاری فازهای ۲۰ و ۲۱ عسلویه باحقوق معوقه!

عدم پرداخت 2ماه حقوق کارگران پیمانکاری شاغل فازهای ۲۰ و ۲۱!

با وجود گذشت بیش از ۴۰ روز از سال جدید، مطالبات مزدی کارگران پیمانکاری فازهای ۲۰ و ۲۱ عسلویه همچنان پرداخت نشده باقی مانده است.

با تعدادی ازکارگران که در سال جدید اخراج شده‌اند، تسویه حساب صوری بدون پرداخت مطالبات مزدی انجام شده است.

به گزارش14اردیبهشت ایلنا،منابع خبری در عسلویه از عدم پرداخت مطالبات مزدی کارگران پیمانکاری فازهای ۲۰ و ۲۱ خبردادند.

به گفته این منابع، در نیمه اردیبهشت دستمزد بهمن ۹۴ پرداخت شده است اما دستمزد اسفند و فروردین ماه این کارگران که تعداد آن‌ها تا چندصد نفر برآورد می‌شود، همچنان پرداخت نشده باقی مانده است.

از قرار معلوم، این کارگران در شرکت‌های پیمانکاری دست چندم مشغول به کار هستند. با تعدادی از آن‌ها نیزکه در سال جدید اخراج شده‌اند، تسویه حساب صوری بدون پرداخت مطالبات مزدی انجام شده است.

ظاهرا کارفرمایان شرکت‌های پیمانکاری کمبود نقدینگی را دلیل عدم پرداخت مطالبات مزدی کارگران اعلام کرده‌اند و تا کنون، هیچ وعده‌ای در ارتباط با زمان پرداخت معوقات به کارگران داده نشده است.

عدم پرداخت 4ماه حقوق،6ماه حق بیمه ومطالبات دیگر50 کارگرکارخانه نساجی پاکان!

پرداخت دستمزد حدود ۵۰کارگر کارخانه نساجی پاکان با سوابق ۱۵ تا ۲۰ سال کار ۴ماه به تاخیر افتاده است. همچنین ۵۰ درصد از حق عیدی و پاداش پایان سال کارگران تا کنون پرداخت نشده است.

به گزارش14اردیبهشت ایلنا،کارگران این واحد تولیدی که در زمینه بافت نمدی روکش‌های صندلی خودرو در جنوب غرب تهران مشغول کارند در ۴ ماه گذشته حقوقی دریافت نکرده‌اند.

به گفته کارگران؛ معوقات حقوقی نیروی کار این واحدصنعتی در ماه‌های دی، بهمن واسفند سال گذشته وفروردین ماه سال جاری به تاخیر افتاده است. همچنین ۵۰ درصد از حق عیدی و پاداش پایان سال کارگران تا کنون پرداخت نشده است.

 

بنا به گفته کارگران، نساجی پاکان به دلیل کمبود نقدینگی توان پرداخت به موقع حقوق آنان و سایر هزینه‌های جانبی را ندارد در نتیجه این تاخیر و تعلل چند ماهه، کارگران را از نظر معیشتی و روحی در وضعیت نامطلوبی قرار داده است.

کارگران می‌گویند؛ علاوه بر دستمزد، ۶ ماه از حق بیمه کارگران به اداره تامین اجتماعی واریز نشده است.

کارگران می‌گویند پاسخی که کارفرما برای پرداخت نشدن مطالبات معوقه به آنان داده؛ وصول نشدن حدود ۲ میلیارد تومان طلب این کارخانه از شرکتهای خودرو ساز است.

کارگران با اشاره به اشتغال حدود ۲۰ کارگر رسمی و ۳۰ کارگر قرار دادی درشرکت «نساجی پاکان» می‌گویند: ادامه روند کنونی باعث توقف کامل فعالیت‌ کارخانه نساجی پاکان وبیکاری کارگران شاغل در آن می‌شود.

همچنین گفته می‌شود، تعدادی از کارگران قدیمی این شرکت که در ماه های آینده امکان بازنشسته شدن دارند به دلیل عدم واریز ۴ درصد حق بیمه کارفرما با مشکل مواجه شده‌اند و هنوز تکلیف بازنشستگی آن‌ها مشخص نیست.

گفتگوبا کارگران شهرداری میانه در باره قراردادهای یک ماه وسطح نازل حقوق کارگران!

کارگران شهرداری میانه:

تمدید قراردادها یک ماهه است!

حقوق های دریافتی کارگران نسبت به تورم موجود، کفاف معیشت خانواده را نمی دهد!

نظرتان در خصوص قراردادهای موقت و امنیت شغلی کارگران چیست؟

نماینده کارگران شهرداری میانه:چنانکه استحضار دارید وقتی کارگری در یک شرکت و یا کارخانه ای مشغول به کار می شود معمولاً ۳ ماه بصورت آزمایشی با کارگر قرار داد بسته می شود و پس از اینکه در طول این مدت کارفرما از نحوه عملکرد، کارایی و رادمان کاری و خصوصیات فرد رضایت داشته باشد، قرار داد بصورت دائمی بسته می شود. که این مسئله در اکثر کشورهای جهان صادق است ولی متاسفانه در کشور و برای مثال در شهر میانه، بخصوص شهرداری کارگران با سوابق ۵ سال به بالا با مدارک تحصیلی مختلف همچنان بصورت قراردادی و قرارداد یک ماهه سالهاست مشغول بکار هستند.

یعنی در طول یکسال ۱۲ قرارداد امضا می نمایند، که این مسئله باعث ایجاد استرس و اضطراب و دغدغه خاطر و تضعیف روحیه کارگران شده است و کارگران هیچ گونه امنیت شغلی ندارد.

آیا حقوق های دریافتی کارگران نسبت به تورم موجود، کفاف معیشت خانواده را می دهد؟

نه، حقوق های دریافتی کارگران به نسبت به تورم موجود در جامعه سنخیت ندارد، چنانکه هم مسئولان تصمیم گیرنده اطلاع دارند، با حقوق ۸۰۰ هزار تومانی مصوب شورای کار برای سال ۹۵ نمی توان یک خانواده ۲ نفری را اداره کرد، چه برسد به اینکه یک خانواده چهار نفری.

متاسفانه علی رغم اینکه دولتمردان به این مسئله واقف هستند که آیتم های تعیین حداقل دستمزد کارگران باید برا اساس بنده های ۱ و ۲ ماده ۴۱ قانون کار باشد ولی همچنان سالهاست که شاهد نقض آشکاراین قانون هستیم و بصورت توافقی و سلیقه ای در شورای عالی کار کشور حداقل دستمزد کارگران تعیین می گردد.

انتظار شما از مسئولین قوه مقننه و مجریه نسبت به کارگران چیست؟

انتظار کارگران این است که بجای شعار دادن در برخی از محافل و همایش ها، اولیت استخدام در ادارات و سازمان باید از میان نیروهای قراردادی و شرکتی باشد ، یعنی لایحه ای از طرف دولت به مجلس ارائه شود و در خصوص اینکه افرادی که بصورت قراردادی کار می کنند و بیش از ۵ سال سابقه دارند، تبدیل وضعیت شده و بصورت پیمانی و دائمی مشغول به کار شوند.

منبع:میانا-14اردیبهشت

خاتمه تجمع آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی در دومین روزدرپی وعده تعدادی ازمجلسیان!

تجمع اعتراضی آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی که روز گذشته (دوشنبه، ۱۳ اردیبهشت ماه) برای دومین روز متوالی در قالب برپایی تجمع در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی برگزار شده بود، بدنبال وعده تعدادی از نمایندگان مجلس خاتمه یافت.

به گزارش 14اردیبهشت ایلنا، تجمع کنندگان که تعداد آن‌ها حدود ۲۰۰ نفر است و پیش از این در روز یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه نیز در همین محل تجمع کرده‌ بودند، دارای سابقه تدریس طولانی هستند و از بابت لغو قرارداد آموزش دهندگی در سال جدید اعتراض دارند.

از قرار معلوم، روز گذشته تجمع کنندگان با تعدادی از نمایندگان مجلس دیدار کردند و نمایندگان در این دیدار‌ها قول پیگیری داده‌اند.

صحبت‌هایی که میان تجمع کنندگان و نمایندگان مجلس صورت گرفته، ظاهرا قرار است برای آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی نیز مانند مربیان پیش دبستانی طرح جذب به صورت «حق التدریس» در دستور کار قرار گیرد.

به گفته یکی از این آموزش دهندگان، سال‌ها تدریس در نهضت سوادآموزی بدون محاسبه سابقه کار و بیمه، برای آموزش دهندگان به صورت یک شغل کاذب درآمده است و وزارت آموزش و پرورش نیز از جذب این کادر آموزشی باسابقه سرباز می‌زند.

این آموزش دهندگان امیدوارند که طرح جذب حق التدریس به زودی در مجلس تصویب شده و برای اجرایی شدن به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شود.

تجمع متقاضیان مسکن مهر استان تهران در اعتراض به وزارت راه ‌وشهرسازی مقابل مجلس!

تعدادی از متقاضیان مسکن مهر در اعتراض به بی‌توجهی وزارت راه‌وشهرسازی و عدم واگذاری مسکن‌های مهر به متقاضیانی که هزینه آن را پرداخت کردند مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

به گزارش14اردیبهشت خبرگزاری مجلس، متقاضیان مسکن مهر پرند، پردیس و هشتگرد صبح امروز (سه‌شنبه 14 اردیبهشت‌ماه) در اعتراض به عدم واگذاری مسکن‌های مهر و بی‌توجهی وزارت‌ راه‌وشهرسازی به تعهدات خود مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

 

بنابراین گزارش، متقاضیان مسکن مهر نسبت به عدم تحقق وعده‌های مکرر افتتاح مسکن مهر پردیس، پرند و هشتگرد در تهران انتقاد داشته و خواستار تعیین تکلیف قراردادها و هزینه‌های پرداختی شان جهت تحویل مسکن مهر بودند.

نماینده متقاضیان مسکن مهر از پرداخت 40 میلیون تومان برای دریافت مسکن مهر به جای 18 میلیون خبر داد و گفت: قراردادهای 18 ماهه پس از گذشت 4 سال هنوز به نتیجه نرسیده این در حالی است که با گذشت زمان سهم پرداختی متقاضیان مسکن مهر را افزایش داده اند؛ متاسفانه افرادی هم که پول کامل را پرداخت کردند از داشتن قرارداد محروم هستند.

آتش سوزی دریکی از کمپ های کارگران فاز 14 پارس جنوبی!

آتش سوزی در یکی از کمپ های کارگران پارس جنوبی بدون تلفات جانی مهار شد، هرچند به بخشی از کانکس ها آسیب رسید.

به گزارش 14اردیبهشت خلیج فارس،براساس اطلاعات واصله، ساعت 16 امروز یکی از کمپ های فاز 14 پارس جنوبی که فضای استراحت کارگران بود، دچار حریق شد که اتصال برق در کولر پنجره ای کمپ دلیل آن عنوان می شود.

به دلیل شدت حریق، علاوه بر آتش نشانی فاز 14، از نیروها و تجهیزات فاز 12 و همچنین منطقه ویژه پارس نیز کمک گرفته شده و نهایتا حریق پس از یک ساعت مهار گردید.

خوشبختانه به دلیل عدم حضور اغلب کارگران در این کمپ و خروج بموقع حاضران، این آتش سوزی تلفاتی نداشته، ولی بخشی از کمپ که شامل 20 اتاق استراحت بوده، خسارت کلی دید.

چهاردهم اردیبهشت ماه1395

akhbarkargari2468@gmail.com

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.