اخباروگزارشات کارگری30فروردین1395

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

160411170919_drivers_bandarabas_640x360_ugc_nocreditاخباروگزارشات کارگری30فروردین1395

پرونده قضایی9کارگرمعترض معدن سنگ آهن بافق مختومه باید گردد

– تجمع کارگران اعتصابی کارخانه لاستیک سازی خوزستان مقابل فرمانداری گتوند!

– تجمع  کارگران کارخانه پارسیلون دراعتراض به عدم پرداخت2سال حقوق و5ماه حق بیمه مقابل استانداری لرستان برای هفتمین بار!

– پایان اعتراضات کارگران پیمانکاری شرکت بلندطبقه (فاز 19 عسلویه)بدنبال وعده پرداخت مطالباتشان!

– بیکاری3000کارگر بدنبال تعطیلی 200 واحد سنگ‌بری

– بیکاری200کارگرکارخانه ارج درپی توقف خط تولید!

-30 کارگر کارخانه عرف ایران اخراج شدند

– تجمع بازنشستگان صنعت فولاد کشور مقابل مجلس برای دومین روز متوالی!

– تجمع معلمان باز نشسته مقابل مجلس

– عدم پرداخت عیدی بازنشستگان راه آهن!

– تجمع اعتراضی تاکسی‌داران خرم آباد مقابل استانداری لرستان

– تمجع اعتراضی متقاضیان مسکن فرهنگیان  مقابل استانداری زنجان!

– اعتصاب غذای دانشجویان دانشگاه بین‌المللی قزوین در اعتراض به کیفیت پایین غذای سلف!

– جزئیات بیکاری خاموش ۲۴۰ هزار نفر/ شب عید به بازار کار چه گذشت؟

– نیروهای انتظامی باحمله به مراسم گرامی‌داشت یاد «ستایش قریشی» مفابل سفارت افعانستان تعدادی از شرکت کنندگان رابازداشت کرد!

-«مرگ براثر برق گرفتگی غیرمستقیم» نتیجه قصور کارفرماست

– شعله گاز پیک نیک چراغ زندگی یک راننده جوان در مشهد را خاموش کرد

– تراژدی در مدیترانه، صدها پناهجو غرق شدند

تجمع کارگران اعتصابی کارخانه لاستیک سازی خوزستان مقابل فرمانداری گتوند!

روزیکشنبه29فروردین، کارگران اعتصابی کارخانه لاستیک سازی خوزستان دراعتراض به تحمیل قراردادهای یک ماهه، برای باردیگر دست به تجمع مقابل فرمانداری گتوند زدند.

به گزارش30فروردین ایرنا، این کارگران که نسبت به نحوه انعقاد قرارداد و شرایط سخت و طاقت فرسای کاری در این شرکت معترض بودند با برپایی تجمع خواستار پیگیری و رفع مشکلات این شرکت از سوی مسوولان ذیربط شدند.

تعدادی از این کارگران با اشاره به اینکه سوء مدیریت باعث ایجاد این اختلال ها در شرکت لاستیک سازی خوزستان شده است، بیان کردند:در روز چهارشنبه 25فروردین ماه با توافقی که با نماینده مدیریت شرکت صورت گرفت مقرر گردید قراردادها بر اساس سابقه کار به صورت سه ماهه، شش ماهه و یکساله باشد، ولی نماینده شرکت پس از چند روزاین نوع قرارداد را رد کرد واز انعقاد قرارداد بصورت یک ماهه خبر داد.

این کارگران همچنین با اشاره به اینکه در کارخانه لاستیک سازی خوزستان،کارگرانی با بیش از 20سال سابقه وجود دارد افزودند: در طی روزهای گذشته 25نفر از کارگران که با شرکت قرارداد داشتند اخراج شدند و مدیریت 25نفر دیگر را به جای آنها به صورت پیمانکاری بکار گرفت.

تجمع  کارگران کارخانه پارسیلون دراعتراض به عدم پرداخت2سال حقوق و5ماه حق بیمه مقابل استانداری لرستان برای هفتمین بار!

صبح امروز30فروردین، کارگران کارخانه پارسیلون خرم‌آباد دراعتراض به عدم پرداخت2سال حقوق و5ماه حق بیمه،برای هفتمین بار دست به تجمع مقابل استانداری لرستان زدند.

یکی از کارگران کارخانه پارسیلون:

در حال حاضر چهار ماه حقوق و بیمه کارگران پرداخت‌ نشده و در سال‌های گذشته نیز 19 ماه طلب عقب‌افتاده داریم که هنوز پرداخت‌ نشده است. ما مشکلات خاص خود را داریم و به جد پیگیر مطالبات خود هستیم.

یکی از همکارانمان فرزندش بیمار شد و چون دفترچه او اعتبار نداشت که با خواهش و تمنا توانست فرزندش را از بیمارستان ترخیص کند. یکی دیگر از همکارانمان که بیماری سرطان داشت و در بستر بیماری به سر می‌برد مطالباتش پرداخت نشد تا خرج درمان خود کند که متأسفانه فوت کرد و هنوز مطالباتی به خانواده این مرحوم پرداخت‌ نشده است.

به گزارش30فروردین تسنیم ، کارگران کارخانه پارسیلون خرم‌آباد صبح امروز برای چندمین بار در محل استانداری لرستان به نشانه اعتراض تجمع کردند.

با وجود اعتراضات مکرر این کارگران هنوز گره از مشکلاتشان باز نشده و کسی پاسخگوی آن‌ها نیست به‌ طوری‌که هر چند وقت یک‌ بار شاهد تجمع‌ این کارگران هستیم.

صنعت 40 ساله لرستان از زمانی که به بخش خصوصی واگذار شده بدهکاری‌های زیادی را به بار آورده و اکنون توان پرداخت حقوق و مزایای کارگران خود را ندارد و با وجود اینکه کارگران این کارخانه 19 ماه طلب عقب‌افتاده قبلی خود را هنوز دریافت نکرده‌اند و در حال حاضر نیز بیش از چهار ماه حقوق و بیمه آن‌ها پرداخت‌ نشده است.

چندین ساعت از اعتراضات این کارگران در مقابل استانداری لرستان می‌گذرد اما کسی پاسخگوی آن‌ها نیست تا مسئولان استان به درد دل این کارگران گوش دهند و حرف‌های آن‌ها را بشنوند و بتوانند برای مشکلات آن‌ها چاره‌ای بیندیشند.

یکی از کارگران شرکت پارسیلون اظهار داشت: امروز برای هفتمین بار است که برای گرفتن مطالبات خود مقابل استانداری لرستان تجمع می‌کنیم ولی متأسفانه مسئولان استان تاکنون هیچ کاری برای ما انجام نداده‌اند.

وی افزود: مدیر کارخانه برنامه کاری خود رابه اداره کار استان داده که این برنامه به‌ هیچ‌وجه به نفع کارگران نیست و از مواضع خود کوتاه نیامده است.

مدیر تعاون، کار و رفاه استان نیز از کارگران خواسته تا نظر خود را در این زمینه اعلام کنند اما دلیلی ندارد نظر خود را اعلام کنیم، ما چندین بار اعتراض کرده‌ایم که مسئولان استان پیگیر مطالبات ما باشند و حقوق خود را دریافت کنیم و الان نیز فقط مطالبات خود را می‌خواهیم.

کارگر کارخانه پارسیلون خرم‌آباد عنوان کرد: نظر برخی مسئولان بر این است که فعلاً کارخانه تولید خود را آغاز کند و بعد از فروش تولیدات یک ماه از حقوق کارگران را بدهد و مابقی را در طول سال پرداخت کند در حالی‌که این کارخانه 100 گرم مواد اولیه ندارد و باید گفت چندین ماه پیش که کارخانه تولید داشت چرا نتوانست حقوق کارگران را پرداخت کند.

وی بیان کرد: مدیر کارخانه از مسئولان استانداری درخواست داشته که بانک‌ها بدهی خود را پیگیری نکنند و باز بتواند وام دریافت کند و اداراتی که از این شرکت طلب دارند فعلاً اقدامی در جهت دریافت بدهی خود انجام ندهند.

این کارگرتصریح کرد: در حال حاضر چهار ماه حقوق و بیمه کارگران پرداخت‌ نشده و در سال‌های گذشته نیز 19 ماه طلب عقب‌افتاده داریم که هنوز پرداخت‌ نشده است. ما مشکلات خاص خود را داریم و به جد پیگیر مطالبات خود هستیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از همکارانمان فرزندش بیمار شد و چون دفترچه او اعتبار نداشت که با خواهش و تمنا توانست فرزندش را از بیمارستان ترخیص کند. یکی دیگر از همکارانمان که بیماری سرطان داشت و در بستر بیماری به سر می‌برد مطالباتش پرداخت نشد تا خرج درمان خود کند که متأسفانه فوت کرد و هنوز مطالباتی به خانواده این مرحوم پرداخت‌ نشده است.

کارگر کارخانه پارسیلون خرم‌آباد گفت: مسئولان استان تاکنون هیچ کاری برای ما انجام نداده‌اند و به‌ جای اینکه با مدیر کارخانه برخورد کنند فقط حرف‌های او را تکرار می‌کنند.

وی اظهار داشت: آیا کسی در استان هست که بر کارهای مدیر این کارخانه رسیدگی کند. مشکل ما مشکل اقتصادی است که در نزدیک‌ترین زمان ممکن مدیر شرکت باید مقداری از بدهی‌های خود را پرداخت کند تا بتوانیم به کار خود ادامه دهیم.

وی افزود: 10 سال است که مشکلات ما ادامه دارد اگر استانداری لرستان نتواند مشکلات کارگران را حل کند به استانداری استان مرکزی مراجعه می‌کنیم و اگر باز به نتیجه نرسیدیم به تهران می‌رویم.

یکی دیگر از کارگران کارخانه پارسیلون خرم‌آباد اظهار داشت: با توجه به اینکه چندین بار است در مقابل استانداری لرستان تجمع می‌کنیم اما مسئولان استان تاکنون نتوانستد برای پرداخت مطالبات ما کاری انجام دهند.

وی افزود: در چند روز گذشته تجمعی در همین مکان داشتیم و مسئولان استان جلسه‌ای برای رسیدگی به مشکلات کارگران برگزار کردند اما باز نتیجه‌ای در برنداشت و مشکلات ما پابرجا است و هنوز مطالبات خود را دریافت نکرده‌ایم.

کارگر کارخانه پارسیلون خرم‌آباد عنوان کرد: بدون محاسبه 19 ماه طلبی که از این کارخانه‌ داریم حدود پنج ماه است که بیمه و حقوقمان پرداخت‌ نشده و دفترچه درمانی نداریم حال پیشنهاد داده‌اند که کار را آغاز کنیم و فقط یک ماه از حقوقمان را پرداخت کنند آن‌هم کارخانه‌ای که مواد اولیه را ندارد.

یکی دیگر ازکارگران کارخانه پارسیلون خرم‌آباد داشت: با وجود اینکه بارها برای دریافت حقوق معوقه‌ای که داریم اعتراض خود را اعلام کرده‌ایم ولی مدیر کارخانه نامه‌ای به استانداری داده که بانک‌ها همکاری لازم را با وی داشته و بر اساس یک برنامه زمان‌بندی‌شده حقوق کارگران را پرداخت کند.

وی با بیان اینکه برنامه‌ای که مدیر کارخانه در نظر دارد اصلاً به نفع کارگران نیست افزود: چند ماه اجاره مسکن و وام‌های خود را پرداخت نکرده‌ام و الان مدیرکارخانه به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده که در اردیبهشت‌ماه فقط حقوق یک ماه را پرداخت کند و پس‌ از آن هر ماهی 100 هزار توان از حقوق ما را پرداخت کند که هیچ دردی از ما را درمان نمی‌کند.

کارگر کارخانه پارسیلون عنوان کرد: کارگران پارسیلون گرسنه هستند، ما مشکلات معیشتی داریم و الان چندین ساعت است در مقابل استانداری تجمع کرده‌ایم ولی کسی پاسخگو نیست. بهتر می‌توان گفت لرستان استان تعطیلی است و مقامات استان ‌همیشه در تعطیلی به سر می‌برند.

پایان اعتراضات کارگران پیمانکاری شرکت بلندطبقه (فاز 19 عسلویه)بدنبال وعده پرداخت مطالباتشان!

کارگران پیمانکاری فاز 19 عسلویه پس از آنکه از وعده پرداخت معوقات مزدی خود برای روز اول اردیبهشت ماه مطمئن شدند به اعتراضات خود خاتمه دادند.

به گزارش30فروردین ایلنا،تعدادی از کارگران فاز 19 عسلویه اعلام کردند: طی جلسه ای که دیروز یکشنبه (22 فروردین ماه) با حضور کارفرما، نماینده کارگران معترض و مسئولان اداری منطقه ویژه عسلویه برگزار شده است، مقرر شد که تمامی معوقات مزدی کارگران تا روز چهارشنبه (اول اردیبهشت ماه) پرداخت شود.

برپایه این اطلاعات کارگران مورد نظر که شمار آنها به 280 نفر  می‌رسیده است، پس از اطمینان از قطعی بودن پرداخت معوقات مزدی خود به اعتراضات خودکه از واپسین روزهای سال گذشته آغاز و تا روزهای اخیر نیز ادامه داشت، پایان دادند.

بیکاری3000کارگر بدنبال تعطیلی 200 واحد سنگ‌بری

رئیس هیئت مدیره کانون سنگ ایران گفت: ۲۰۰ واحد سنگ‌بری در استان لرستان تعطیل و ۳۰۰۰ کارگر در این حوزه بیکار شده است.

به گزارش30فروردین تسنیم،محسن غیاثوند اظهار داشت: در حال حاضر 550 واحد سنگ‌بری در سطح استان لرستان وجود دارد که حدود 200 واحد از آن‌ها تعطیل‌شده و مابقی نیز زیر 30 درصد ظرفیت خود مشغول کار هستند.

وی با اشاره به اینکه 10 درصد واحدهای سنگ‌بری کشور در استان لرستان وجود دارد افزود: 27 درصد سنگ کشور نیز در واحدهای سنگ‌بری استان لرستان تولید می‌شود.

رئیس هیئت‌مدیره کانون سنگ ایران مجموع کارگرهای واحدهای سنگ‌بری استان لرستان را 10 هزار نفر برشمرد و عنوان کرد: این 10 هزار نفر به معنای اشتغال 36 درصد در حوزه صنعت استان است.

 

وی به مشکلات واحدهای سنگ‌بری لرستان اشاره کرد و گفت: متأسفانه اکنون حدود 3 هزار نفر از کارگران واحدهای سنگ‌بری این استان بیکار شده‌اند.

غیاثوند بیان کرد: صادرات سنگ در لرستان تقریباً 20 درصد نسبت به سال گذشته کاهش‌یافته که این امر سبب شده تا واحدها انگیزه‌ای برای کار کردن نداشته باشند.

وی عمده‌ترین مشکل واحدهای سنگ‌بری را رکود دانست و تصریح کرد: از دیگر مشکلات این واحدهای سنگ‌بری قوانین مالیاتی (ارزش‌افزوده و نحوه دریافت آن)، جرائم تصاعدی، عدم دسترسی به بازارهای جهانی، نبود پایانه‌های صادراتی، خام فروشی، نبود آموزش، نبود سرمایه در گردش و مشکلات گشایش اسناد اعتباری LC است.

بیکاری200کارگرکارخانه ارج درپی توقف خط تولید!

خط تولید لوازم خانگی ارج از ابتدای سال جدید تعطیل است و حدود ۲۰۰ کارگر باسابقه این کارخانه به بیمه بیکاری معرفی شده‌اند.

به گزارش30فروردین ایلنا،کارخانه لوازم خانگی ارج که مدتهاست مانند بسیاری از صنایع قدیمی و باسابقه کشور حال و روز خوشی ندارد، از ابتدای سال جاری به طور کامل خط تولید را متوقف کرده است.

این برند قدیمی لوازم خانگی که دیرزمانی از سالهای اوجش در دهه‌های ۵۰ و ۶۰ نمی‌گذرد، ماههاست که نفسهای آخرش را می‌کشد و این روز‌ها کارگران متخصص و باسابقه این کارخانه در صف دریافت بیمه بیکاری ایستاده‌اند و در انتظار نوبت به سر می‌برند.

یکی از کارگران این کارخانه می‌گوید: با حدود دویست کارگر باسابقه در بهمن و اسفند سال گذشته تسویه حساب شده است و فقط حدود نیمی از آن‌ها توانسته‌اند بیمه بیکاری بگیرند و دیگران همچنان مشغول کاغذبازی و رفت و آمد به تامین اجتماعی هستند.

این کارگر که نزدیک ده سال سابقه کار فنی در خط تولید ارج دارد وضعیت کارخانه را اینگونه توصیف می‌کند: خط تولید این واحد تولیدی متوقف شده است و از آن همه کارگر شاغل در آن کارخانه بزرگ قدیمی فقط حدود ۶۰ نفر کادر اداری باقی مانده‌اند. بیشتر اداری‌ها هم، کارگرانی هستند که قرار است به زودی بازنشسته شوند.

از قرار معلوم برندهای ایرانی این روز‌ها از مرحمت رکود و بحران‌های پی در پی بازار در حال محو شدند و ارج نیز که جزئی فراموش نشدنی از نوستالوژی سالهای کودکی و نوجوانی نسل میانسال ایرانی است، انگار این روز‌ها به معنای واقعی به انتهای خط رسیده است…

30 کارگر کارخانه عرف ایران اخراج شدند

30کارگرکارخانه عرف ایران دراول فروردین ماه سال جاری از کاراخراج شدند.

به گزارش30فروردین ایلنا،کارگران این واحد صنعتی واقع در تهران افزودند: این اخراج در تاریخ اول فرودین  ماه  سال جاری صورت گرفته و در حال حاضر همکاران اخراج شده آنها برای پیگیری مطالبات مزدی خود در اداره کار شکایتی را مطرح کرده‌اند.

این کارگران با یادآوری اینکه جدا از تعدیل‌های اخیر هنوز نزدیک به 30کارگردر این واحد مشغول کارند، افزودند: این تعدیل‌ها در راستای کاهش هزینه‌ها صورت گرفته و باعث شده است تا همکاران باقیمانده آنها از بابت امنیت شغلی خود احساس خطر کنند.

کارگران  اخراجی کارخانه عرف ایران در ادامه  گفتند:در حال حاضر این واحد تولید کننده علائم فنی وترافیکی به بهانه نامطلوب بودن شرایط تولید هنوز فعالیت خود را برای سال 95 آغاز نکرده است و همین مسئله باعث نگرانی همکاران  باقیمانده آنها شده است.

کارگران اخراجی عرف ایران درباره مطالبات معوقه خود می‌گویند؛ کارفرما بیشتر مطالبات کارگران اخراجی وشاغل کارخانه را پایان سال گذشته پرداخت کرده اما آنچه کارگران طلب دارند حق بن یک ساله 94 است که هنوز به هیچ یک از کارگران پرداخت نشده است.

تجمع بازنشستگان صنعت فولاد کشور مقابل مجلس برای دومین روز متوالی!

امروز30فروردین،برای دومین روز متوالی جمعی از بازنشستگان صنعت فولاد کشور در اعتراض به وضعیت حقوقی خود مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

به گزارش امروزخبرگزاری مجلس،جمعی از بازنشستگان صنعت فولاد از سراسر کشور در اعتراض به معوقات حقوق بازنشستگی و عدم دریافت آن در زمان مشخص برای بار دوم مقابل مجلس شورای اسامی تجمع کردند و خواستار توجه دولت و نمایندگان ملت به رفع مشکلات‌شان شدند.

نماینده تجمع‌کنندگان درخصوص علت حضور در مقابل مجلس شورای اسلامی، گفت: مطالبات ما همچون دریافت حقوق در زمان مشخص، تکمیل احکام سال 91 و رفع مشکلات درمانی مورد بی توجهی مسئولان واقع شده است.

به گزارش امروز مهر درهمین رابطه،بعدازظهر امروز و در جریان تجمع این بازنشستگان، یکی از آنها که پیرمردی حدود ۶۰ ساله به نظر می رسید، درحالی که برای تهیه ناهار خود به سمت دیگر خیابان رفته بود، با یک دستگاه پژو تصادف کرد و دچار آسیب از ناحیه پا شد.

این فرد با کمک همراهانش و جمعی از خبرنگاران به بیمارستان شفا یحیائیان در حوالی میدان بهارستان منتقل شد.

با گذشت دو روز از تجمع بازنشستگان صنعت فولاد کشور مقابل مجلس، تاکنون هیچ پاسخ روشنی از سوی دولت و مجلس به درخواست آنها داده نشده است.

به گفته یکی از معترضان،  قرار شده امروز بعد ظهر کمیسیون تلفیق مجلس تشکیل جلسه بدهد و به اعتراض بازنشستگان در مورد اختصاص رقم هزار و هشتصد میلیارد به صندوق بازنشستگی فولاد برای پرداخت حقوق سال 95 بازنشستگان رسیدگی کند.

این بازنشسته فولاد افزود: در صورتی که بعد از جلسه امروز کمیسیون تلفیق نتیجه‌ای حاصل نشود فردا هم به تجمع خود ادامه می‌دهیم.

بازنشستگان فولاد که تعداد آنها بین 85 تا 90 هزار نفر است به عدم پرداخت کامل حقوق اسفند 94 و مشکلات بیمه خدمات درمانی خود که از یک سال و نیم پیش به بخش خصوصی واگذار شده معترض هستند.

درهمین رابطه:

گزارش خبرنگار پیام سندیکا از مشکلات بازنشستگان ذوب آهن

بازنشستگان ذوب‌آهن اصفهان در ابتدا و انتهای هر سالی در رابطه با عدم پرداخت معوقات و حقوق آنها، سر و صدایی به پا می‌کند که با اعتراض این افراد در قالب تجمع و پس از قول مسئولین، تا ماه‌ها بعد فراموش می‌شود، اما اکنون تکرار توقف بیمه درمانی آنها و رد آن توسط مسئولان بیش از یکسال این زحمتکشان را وادار به اعتراض کرده است. قطع بیمه درمانی بازنشستگان ذوب‌آهن اصفهان ،عقب افتادن حقوق آنها تکراری است. در ابتدای سال ۹۳؛ به دلیل عدم تمدید قرارداد شرکت ذوب‌آهن با صندوق بازنشستگی فولاد ایران، بیمه درمانی این تعداد افراد باطل و دفترچه‌های درمانی آنها فاقد اعتبار شد.

در این مدت، پرداخت هرگونه وجه درمانی برای بازنشستگان ذوب‌آهن اصفهان بدون پوشش بیمه و کاملا آزاد انجام گرفته و مسئولان صندوق بازنشستگی فولاد ایران اعلام کردند که تا رفع این مشکل، فیش‌ قبوض پرداختی را آزاد به بازنشستگان ارائه دهند تا هر زمان شرکت سهامی ذوب آهن وجوه مقرر شده برای پوشش بیمه‌ای را پرداخت کرد، این فیش‌ها و فاکتورها واریز شود.

بعد از ۲ سال، مشکلات دریافت حداقل خدمات بیمه‌ای بازنشستگان ذوب‌آهن که ۳۰ سال به عنوان کارگر و حقوق بگیر، بخشی از حقوق ماهانه خود را به صندوق بازنشستگی فولاد واریز کرده‌اند، تکرار شده است.

در روزهای اخیر شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان رسماً با ارسال نامه‌ای به صندوق بازنشستگی فولاد ایران اعلام کرده که بازنشستگان ذوب‌آهن اصفهان دیگر تحت پوشش بیمه درمانی نیستند.از این رو، کسانی که با امید پوشش درمانی و مالی در زمان بازنشستگی، ۳۰ سال حق بیمه ماهانه پرداخت کرده‌اند با تصمیم مسئولان این شرکت، از دریافت حق قانونی خود محروم شدند.

بازنشستگان ذوب آهن خواستار تعیین تکلیف اندوخته های شان و همچنین برقراری بیمه مانند سابق هستند و به هیچوجه نمی خواهند در صندوق تامین اجتماعی ادغام شوند.

تجمع معلمان باز نشسته مقابل مجلس

اتحادیه آزاد کارگران ایران : امروز دوشنبه 30 فروردین بیش از چند صد نفر از معلمان باز نشسته برای مطالبات صنفی خود مقابل مجلس تجمع اعتراضی بر گزار کردند. این تجمع که با تجمع کارگران باز نشسته فولاد اصفهان,کرمان,همزمان بود یک جمعیت چند هزار نفری را در جلوی مجلس تشکیل داد.

معلمان باز نشسته که از سکوت به نتیجه ای نرسیده بودند امروز با فریاد شعارهایی: چون,,خط فقر سه میلیون,حقوق ما یه میلیون بیمه رایگان برای باز نشستگان بیمه رایگان,حق مسلم ماست,, معیشت,منزلت حق مسلم ماست بی عدالتی چرا؟ عدالت,عدالت سکوت را شکستند و این بار با فریاد خواستار مطالبات خود شدند. شعار ها وپلاکارد هایی هم که بیان خواسته های برحق معلمان باز نشسته بود در گویاست.

طبق گزارشات رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران تجمع امروز بدون در گیری با خواندن بیانیه ای پایان یافت,اگر چه محیط کاملا امنیتی بود وبه تعداد نیروهای مسلح در لحظات پایانی افزوده می شد. لازم به تذکر میباشد یکی از همکاران مسن,که گویا با گوشی اش مشغول عکس گرفتن شد توسط یکی از افراد نیروی انتظامی کتک خورد که با عکسل العمل جمعیت روبرو گردید. همکارانش که اورا دوره کرده واز جلوی معلمان وکارگران دور کردند سعی میکردند از طرف همکارشان به نوعی عذر خواهی کنند،میگفتند :همکار ما اشتباه کرد نباید با یک آقای مسن این جوری رفتار میکرد و….

از طرف مجلس نماینده اردبیل آمد تا برای معلمان سخنرانی کند،آنقدر معلمان،کارگران یک صدا او را هو کردند که او با بدرقه هو با محافظینش وماشین های مخصوصشان مجبور به ترک از آنجا کردند. .تجمع تا حدود یک وسی دقیقه ادامه داشت.

اتحادیه آزاد کارگران ایران

30 فروردین 95

عدم پرداخت عیدی بازنشستگان راه آهن!

پرداخت نشدن عیدی بازنشستگان راه‌آهن، خبری بود که چندی پیش روی خروجی رسانه‌ها رفت. مدیرعامل شرکت راه‌آهن در توضیح این مساله که در چه سازوکاری عیدی بازنشستگان پرداخت نشده،گفت: دستور تخصیص پرداخت عیدی بازنشستگان از سازمان مدیریت صادر شده است ولی به دلیل خالی بودن خزانه در شب عید پرداخت این وجوه با تأخیر مواجه شد.به محض وصول اعتبارات، این وجوه به بازنشستگان راه‌آهن پرداخت خواهد شد.

به گزارش30فروردین تین نیوز،بر اساس اعلام محسن پورسیدآقایی ، حجم عیدی پرداختی به بازنشستگان راه‌آهن ۳۰ میلیارد تومان است و دلیل بالا بودن این مبلغ هم این است که تعداد بازنشستگان راه‌آهن ۴ برابر شاغلان فعلی است.

به گفته او مشکلی که در حال حاضر با آن روبه‌رو هستیم، این است که تعداد بازنشستگان راه‌آهن چهار برابر شاغلان فعلی راه‌آهن است به طوری که در حال حاضر ۱۰ هزار نفر شاغل در راه‌آهن وجود دارد و ۴۲ هزار نفر نیز بازنشسته رسمی کشوری داریم.

با توجه به بقیه بازنشستگان قانون کار راه‌آهن، این شرکت مجموعا ۵۶ هزار نفر بازنشسته دارد که البته این نشان از وسعت و قدمت راه‌آهن به عنوان یکی از اولین سازمان‌های کشور، دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: حجم رقم مورد نیاز پرداختی این عزیزان مجموعا برای حقوق بارنشتگی٬ حق اولاد و عایله‌مندی بازنشستگان در سال حدود ۱۰۰ میلیارد تومان است و از سال گذشته این ارقام به صورت ماه به ماه پرداخت شده است که میزان آن بیش از ۶۰ میلیارد تومان بوده است.

بر اساس اعلام پورسیدآقایی، به دلیل کمبود درآمدهای راه‌آهن به‌دنبال ارائه تخفیف و نداشتن حق دسترسی، پرداخت عیدی کمی به تعویق افتاده است. البته دستور تخصیص پرداخت عیدی بازنشستگان از سازمان مدیریت صادر شده است ولی به دلیل خالی بودن خزانه در شب عید٬ پرداخت این وجوه با تأخیر مواجه شد.

تجمع اعتراضی تاکسی‌داران خرم آباد مقابل استانداری لرستان

امروز30فروردین،عده‌ای از تاکسی‌داران خرم‌آباد نیز در محل استانداری لرستان حضور یافته و اعتراض خود را از عدم نظارت تاکسیرانی و حمل‌ و نقل استان بیان کردند.

به گزارش30فروردین تسنیم،تاکسی‌داران درون‌شهری از زحمتکش‌ترین اقشار جامعه‌اند که هر روز ملزم به ارائه خدمات مورد انتظار جامعه با کمترین چشم‌داشت هستند این افراد از مشکلات و سختی‌های کار خود همیشه گلایه‌مند هستند، اگر پای درد دل آن‌ها بنشینی دل پردردی از مزد کم، درآمدهای ناچیز با ساعت‌های طولانی کار در سرما و گرما، ترافیک‌های سنگین، خیابان‌های کم‌عرض و نامناسب و رقابت‌های فشرده با خودروهای مسافرکش شخصی دارند.

یکی از رانندگان ناوگان حمل‌ و نقل مسافری بین‌شهری خرم‌آباد اظهار داشت: با وجود مشکلات اقتصادی که در کل کشور ایجاد شده، ناوگان حمل‌ و نقل عمومی سهمیه بنزین داشتیم که در دولت تدبیر قطع‌شده و برای مسافربرهای ناوگان حمل و نقل عمومی و شخصی یک نرخ محاسبه می‌شود.

وی افزود: رانندگان بین‌شهری ناوگان حمل‌ونقل عمومی برای گرفتن مجوز بالغ‌ بر18 کارت باید بگیرند و برای دریافت کارت سلامت، قوانین مقررات اخلاق و دفترچه کار سالانه 800 هزار تومان باید بپردازیم ولی متأسفانه در میدان بسیج راننده شخصی بدون هیچ‌گونه مجوز امنیتی حداقل روزی چهار سرویس رفت‌  و آمد می‌کند.

راننده ناوگان حمل‌ونقل مسافری بین‌شهری خرم‌آباد عنوان کرد: جایگاه رانندگان ناوگان حمل‌ونقل عمومی ترمینال شرق خرم‌آباد مناسب نیست و رانندگان باید از صبح تا شب منتظر مسافر بمانند.

یکی دیگر از رانندگان ناوگان حمل‌ و نقل مسافر بین‌شهری خرم‌آباد اظهار داشت: تاکسیرانی خرم‌آباد و حمل‌ و نقل استان هیچ‌گونه نظارتی در جایگاه‌های تاکسی ندارند.

وی افزود: از صبح تا غروب فقط منتظر مسافر می‌مانیم و مسافربرهای شخصی در سطح شهر مشغول حمل مسافر هستند که باید مسئولان از حمل مسافر توسط خودروهای شخصی جلوگیری کنند که متاسفانه کسی نظارت نمی‌کند.

راننده ناوگان حمل‌ و نقل مسافر بین‌شهری خرم‌آباد عنوان کرد: با این وضع موجود نمی‌توانیم اقساط خودرو خود را پرداخت کنیم وهیچ خدماتی از طرف اداره حمل‌ونقل و راهنمایی و رانندگی داده نمی‌شود حتی استهلاکی نیز برایمان در نظر نمی‌گیرند.

تمجع اعتراضی متقاضیان مسکن فرهنگیان  مقابل استانداری زنجان!

امروز30فروردین،فرهنگیان در مقابل استانداری زنجان به دلیل تاخیر در تحویل پروژه یک هزار و 196 واحدی فرهنگیان پونک تجمع کردند.

به گزارش30فروردین موج رسا،احداث پروژه یک هزار و ۱۹۶ واحدی فرهنگیان زنجان در حدود 10 سال به طول انجامیده و متقاضیان که از طولانی شدن بهره‌برداری و تحویل واحدها به ستوه آمدند برای اعتزاض خود در مقابل استانداری تجمع کردند.

پروژه یک هزار 196 واحدی مسکن فرهنگیان از سال 85 در زنجان کلید خورده است و این پروژه در 16 بلوک در زمینی به مساحت 44 هزار و 100 متر مربع و 130 هزار مترمربع زیربنا با شرکت تأمین مسکن فرهنگیان بسته شد.

عملیات ساخت این پروژه در شهریور سال 86 آغاز شده تا سال 88 پروژه پیشرفت چندانی نداشت تا اینکه پس از مدتها وقفه در احداث واحدهای مسکونی و عدم انجام تعهدات پیمانکار برای تحویل پروژه در موعد مقرر، شرکت تأمین مسکن فرهنگیان از ادامه پروژه کنارگذاشته شد و در سال 91 این پروژه به شرکت بتن کاوه واگذار شد.

معترضان پروژه یک هزار و 196 واحدی پونک اعتراض خود را این چنین عنوان می‌کنند که در این 10 سال این پروژه تحویل داده نشده و هر روز بهانه‌ای مختلفی را مطرح میکنند.

آنها می‌گویند هنوز این واحد‌ها تحویل داده نشده اما وام‌ها اقساط بندی شده و وام 20 میلیون تومانی را 30 میلیون تومان کردند و 9 میلیون تومان نیز سود مشارکت به آن تعلق گرفته است.

این معترضان می‌گویند بیشتر این فرهنگیان مستاجر هستند و با این درآمد چگونه هم وام پرداخت کنند و هم اجاره خانه بدهند.

یکی از این معترضان در مورد آورده متقاضیان می‌گوید همه متقاضیان آورده نقدی دارند که از 14 میلیون تومان تا 25 میلیون تومان بوده است.

آنها می‌گویند در این مدت 10 سال از مسئولان مربوطه قول‌های واهی شنیده‌اند و خواستارند که شخص استاندار پاسخگوی این مشکل فرهنگیان باشد.

از حرف‌های معترضان گویا این واحد‌ها قرار بوده در فروردین ماه سال 95 به متقاضیان تحویل داده شود ولی با ادعای برخی از معترضان هنوز بیش از 50 درصد کار پروژه مانده است.

یکی از معترضان در این خصوص اداره مسکن و شهرسازی را به عنوان داوری بین فرهگیان و پیمانکار می‌داند که در روند پروژه هیچ دخالتی ندارد و می‌گوید در اداره مسکن و شهرسازی کسی به حرفمان بها نمی‌دهد.

یکی دیگر از فرهنگیان در مورد انتظار 10 ساله خود می‌گوید 10 سال است که مستاجر هستم و در حال حاضر نیز از یک طرف اقساط بانکی که بدون اینکه مسکن تحویل داده شده را باید پرداخت کنم و از طرف دیگر ماهیانه اجاره خانه بپردازم.

اعتصاب غذای دانشجویان دانشگاه بین‌المللی قزوین در اعتراض به کیفیت پایین غذای سلف!

ظهر روز یکشنبه29فروردین، جمعی از دانشجویان دانشگاه بین المللی قزوین در اعتراض به آنچه کیفیت پایین غذا عنوان می کردند، ضمن چیدن ظروف غذا در محوطه دانشگاه، اقدام به برگزاری تجمع کردند.

به گزارش 29فروردین خبرنامه دانشجویان ایران، در این تجمع که به گفته یکی از دانشجویان، 200 نفر حضور داشتند؛ دانشجویان ضمن اعتراض به کیفیت غذا خواستار بهبود غذای دانشگاه شدند.

یکی از دانشجویان تجمع کننده در توضیح این تجمع گفت: این تجمع در اعتراض به کیفیت پایین غذای سلف صورت گرفته است، و دانشجویان از رئیس دانشگاه خواستار رسیدگی هستند.

وی افزود: این اعتراض قبلا توسط شورای صنفی دانشجویان به مسئولین رفاهی رسیده بود، اما عدم رسیدگی باعث این تجمع شد.

گفتنی است این تجمع پس از یکساعت و خواندن بیانیه ای توسط دانشجویان به پایان رسید.

جزئیات بیکاری خاموش ۲۴۰ هزار نفر/ شب عید به بازار کار چه گذشت؟

آمارها نشان می‌دهند در فاصله پاییز تا زمستان ۹۴ اوضاع بازار کار بدتر شده و با افزایش ۱.۱ درصدی نرخ بیکاری، ۲۴۰ هزار نفر در شب عید شغل خود را از دست داده و به آمار بیکاران افزوده شده‌اند.

به گزارش 30فروردین مهر، به تازگی آماری درباره تحولات زمستانی بازار کار ایران ارائه شده است که نشان می دهد در فاصله پاییز تا زمستان سال گذشته، بیش از ۲۴۰ هزار نفر شغل خود را از دست داده و بیکار شده اند و نرخ بیکاری در فاصله پاییز تا زمستان به میزان یک دهم درصد بیشتر شده است.

به بیان دیگر تعداد بیکاران کشور در پاییز سال ۹۴ به میزان ۲ میلیون و ۶۴۶ هزار و ۶۸۳ نفر بوده که این تعداد در زمستان به ۲ میلیون و ۸۸۷هزار و ۳۳ نفر بالغ شده است که نشان می دهد تنها در فاصله یک فصل، بر تعداد بیکاران کشور افزوده شده و متاسفانه ۲۴۰ هزار نفر در روزهای پایانی سال گذشته، بیکار شده اند.

همچنین تعداد کل شاغلان و بیکاران در بازار کار ایران نیز از ۲۴ میلیون و ۶۹۳ هزار و ۴۱۶ نفر با ۲۳۰ هزار نفر کاهش به ۲۴ میلیون و ۴۶۳ هزار و ۱۷۰ نفر رسیده که این موضوع نشان می دهد احتمالا این گروه از شاغلان و یا جویندگان شغل یا کار خود را از دست داده اند و یا در پایان سال از یافتن شغل ناامید شده و جستجو را به صورت موقت و احتمالا تا بهار امسال، رها کرده اند.

بیکاری زمستانی شاغلان در بازار کار ایران

در فاصله پاییز سال ۹۴ تا زمستان بر نرخ بیکاری کل به میزان ۱.۱ درصد، نرخ بیکاری مردان ۱.۲ دهم درصد و به نرخ بیکاری زنان نیز ۸ دهم درصد افزوده شده که متعاقب آن ۲۲۴ هزار مرد و ۱۶ هزار نفر بر تعداد بیکاران زن کشور افزوده شد. به صورت کلی در زمستان سال گذشته، بر نرخ بیکاری جوانان ۱۵ تا ۲۴ ساله نیز ۳.۲ درصد افزوده شده و تعداد بیکاران این گروه سنی از ۷۲۶ هزار نفر به ۷۸۸ هزار نفر رسیده است.

از سویی، بر نرخ بیکاری جوانان ۱۵ تا ۲۹ ساله کشور نیز در زمستان سال قبل ۲.۱ درصد افزوده شده که این موضوع نیز نشان دهنده افزایش تعداد بیکاران در این گروه سنی که مهم ترین و جدی ترین گروه جوینده شغل در کشور محسوب می شوند، به تعداد ۱۱۷ هزار نفر افزوده شد.

عموما در فصول سرد سال از تعداد مشاغل کشاورزی کاسته می شود و در این دوره نیز تعداد شاغلان در بخش کشاورزی از ۳ میلیون و ۸۸۱ هزار نفر به ۳ میلیون و ۴۷۸ هزار نفر کاهش یافته که نشان دهنده افت ۴۰۳ هزارنفری تعداد شاغلان بخش کشاورزی در ایران است.

با این حال، نمی توان ارتباط منطقی بین کاهش نیروی کار بخش صنعت کشور در فاصله پاییز تا زمستان ۹۴ یافت و شاید افت نیروی کار در این بخش به نرخ رشد منفی بخش صنعتی کشور در سال گذشته مرتبط باشد. با این حال، تعداد شاغلان صنعتی کشور در پاییز ۹۴ به تعداد ۷ میلیون و ۱۷۶ هزار نفر بوده که این تعداد در زمستان به ۶ میلیون و ۹۹۱ هزار نفر کاهش یافته است.

اشتغال کشاورزی و صنعتی منفی شد

 

اما تعداد شاغلان در بخش خدمات کشور برعکس دو بخش دیگر، در زمستان پارسال نسبت به پاییز افزایش داشته و از ۱۰ میلیون و ۹۸۰ هزار نفر به ۱۱ میلیون و ۱۰۴ هزار نفر افزایش یافت. البته تعداد افراد دارای اشتغال ناقص و گروه هایی که مشاغل آنها چندان شغل هم محسوب نمی شود و آنها از طریق آن شغل احتمالا هزینه های زندگی خود را نمی توانند تامین کنند در این دوره افزایش داشته است.

اگر بخواهیم بررسی دقیق تر و درست تری از اوضاع بازار کار در زمستان گذشته داشته باشیم باید آن را با زمستان ۹۳ مقایسه کنیم، با این وجود در فاصله زمستان ۹۳ تا ۹۴ نه تنها چیزی از تعداد بیکاران کاسته نشده بلکه به گواه آمارهای مرکز آمار ایران، بر تعداد آنها ۱۳۸ هزار نفر نیز افزوده شده است؛ بنابراین در فاصله یکساله زمستان ۹۳ تا زمستان ۹۴، اوضاع کار و اشتغال بدتر شده است.

در فاصله زمستان سال ۹۳ تا ۹۳ به نرخ بیکاری کشور ۳ دهم درصد افزوده شده و از ۱۱.۵ درصد به ۱۱.۸ درصد رسیده است. همچنین تعداد بیکاران نیز از ۲ میلیون و ۷۴۸ هزار نفر به ۲ میلیون و ۸۸۴ هزار نفر رسید. روند افزایش نرخ بیکاری دراره گروه سنی ۱۵ تا ۲۴ ساله نیز وجود داشته و در این بخش نیز شاهد رشد ۲.۲ درصی نرخ بیکاری در فاصله یکسال هستیم.

برای گروه سنی ۱۵ تا ۲۹ سال کشور که به دلیل جدی بودن تقاضای شغل، اهمیت بالایی دارد نیز نرخ بیکاری ۱.۶ درصد بالاتر رفته و این موضوع نشان می دهد با وجود علاقه و تلاش دولت به مهار بیکاری جوانان و همچنین ایجاد رونق در بازار کار کشور، همچنان قفل های این بازار بسته مانده و اوضاع شغلی جوانان رضایت بخش نیست.

[Message tronqué]  Afficher l’intégralité du message

Zone contenant les pièces jointes

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.