فراخوان برای بزرگداشت روز جهانی زن

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

Capture d’écran 2016-03-07 à 23.16.29

هم میهن !

نابرابریهایی که نیروهای پیشرو در سراسر جهان علیه‌شان مبارزه می‌کنند، در نظام جمهوری اسلامی با شدتی بسیار بیشتر، بر زنان اعمال میشود. برابری زنان با مردان در ایران تنها در برابر سرکوب حاکمیت است. دستگاه شکنجه، حبس و اعدام تفاوتی بین زنان و مردان آزادی‌خواه، برابریطلب و عدالت‌جوی ایرانی قائل نمی‌شود.

مبارزه زنان برای لغو قوانین مبتنی بر تبعیض بین زن و مرد، الهام بخش و یاری دهنده مبارزه دیگر جنبش های اجتماعی در ایران بوده است. هم اکنون ده ها فعال جنبش زنان، زنان روزنامه نگار، فعال اجتماعی و سیاسی در زندان‌های جمهوری اسلامی به سر می‌برند.

وضعیت ده ها زن بهایی هم که تنها به خاطر دین‌شان به حبس‌های طولانی محکوم شده اند اسف بار است. در همین ماه‌های اخیر، 16 نفر از 23 شهروند بهایی که به وسیله دادگاه انقلاب در استان گلستان به 193 سال زندان محکوم شدند، زن هستند.

امسال، راهپیمایی روز جهانی زن در پاریس از چشمه بی‌گناهان(Fontain des Innocents) شروع و در ایستگاه سن‌لازار پایان می‌یابد. برای آگاهی‌رسانی و پشتیبانی از مبارزه زنان در ایران، ما سه شنبه 8 مارس 2016 از ساعت 16 تا 18 در محل گردهم آمدن راهپیمایان(چشمه بی‌گناهان) چادر خواهیم داشت.

علاوه بر داشتن عکس زندانیان سیاسی – عقیدتی زن، در راستایِ افشای جنبه های مختلف تبعیض و قوانین ضد زن در جمهوری اسلامی، موضوع اصلی حرکت  امسال ما ممنوعیتِ آواز زنان در ایران است و ترانه‌های خوانندگان زن ایرانی از قمر، دلکش، پروین و مرضیه تا خوانندگان زن جوان امروز را پخش می‌کنیم.

هم‌چنین برای بزرگداشتِ پایداری هنرمند جوان و مردمی آتنا فرقدانی، طرح‌های کاریکاتوریست‌ها در سراسر جهان را که برای پشتیبانی از او کشیده اند به نمایش می‌گذاریم.

انجمن جمهوریخواهان ایران – پاریس ـ کمیته مستقل ضد سرکوب شهروندان ایرانی

 

8 مارس 2016، ساعت 16:00

، Fontaine des Innocents, Metro Châtelt les Halles

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.