پسر شاپور بختیار و بازماندگان قربانیان دیگر از ایران در دادگاه استیناف آمریکا بردند

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

2016227142553cropaaazimg_005_26

قربانیان ده حمله تروریستی که در مورد دعاوی مالی شان علیه ایران، از یک دادگاه فدرال حکم دریافت غرامت گرفته‌اند، روز جمعه بنا به رای یک دادگاه استیناف می‌توانند دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار بدهی آمریکا به وزارت دفاع ایران را به نفع خود ضبط کنند.

بر اساس رای این دادگاه فدرال پسر شاپور بختیار نخست وزیر پیشین ایران، که پدرش ۲۵ سال پیش ضمن مخالفت با جمهوری اسلامی ایران در پاریس به قتل رسید، از بازماندگان حملات تروریستی محسوب می‌شود.

خبرگزاری آسوشیتدپرس می‌گوید: بازماندگان بمب گذاری ۱۹ سال پیش در اورشلیم اسرائیل، نیز در میان افرادی هستند که حکم دادگاه استیناف شامل حالشان می‌‌شود. دادگاه می‌گوید، ایران آموزش و کمک‌های مالی به بمب‌گذاران را فراهم کرده و حکم داده بود به این بازماندگان خساراتی  از دو میلیون و ۵۰۰ هزار تا پانزده میلیون دلار پرداخت شود.

براساس رای این دادگاه فدرال قربانیان ده حمله تروریستی که در مورد دعاوی مالی شان علیه ایران، از یک دادگاه فدرال حکم دریافت غرامت گرفته‌اند، می‌توانند دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار بدهی آمریکا به وزارت دفاع ایران را  به نفع خود ضبط کنند. این رای با مخالفت وکلای جمهوری اسلامی در دادگاه بدوی روبرو شد به دادگاه استیناف رفته بود.

این پول در واقع حاصل جمع شدن سود ناشی از  بلوکه شدن ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار مرتبط با لغو یک معامله تسلیحاتی  پس از انقلاب اسلامی در ایران است.

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.