مذاکرات هسته‌ای با آمریکا یعنی دچارشدن به سرنوشت صدام و قذافی (خبرگزاری رسمی جمهوری خلق کره)

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

کره شمالی

به آنان [ عربستان سعودی ] حق دادیم بمب اتمی بسازند لذا اگر آن را نسازند باید آن را بخرند

( دونالد ترامپ نامزد ریاست جمهوری حزب جمهوری‌خواه آمریکا )

این گفته‌ها از دو سوی اوقیانوس آرام ، سرنوشت بدی را که دولت یازدهم با خلع‌سلاح هسته‌ای ایران و ازهم‌گسیختن آخرین پیچ و مهره‌های صنایع پرتوان هسته‌ای را برای کشور رقم زده است ، آشکارتر و شفاف‌تر نشان می‌دهد .

به دنبال آزمایش بمب هیدروژنی از سوی جمهوری خلق کره ( کره‌شمالی ) ، خبرگزاری دولتی این کشور اعلام کرد : « این کشور نه با آمریکا مذاکره می‌کند و نه برنامه‌ی هسته‌ای خود را رها می‌کند ،‌چون نمی خواهد به سرنوشت صدام و معمر قذافی دجار شود » .

این خبرگزاری افزود : « چهارمین آزمایش هسته‌ای تحول بزرگی بود و این آزمایش برای کشور در مرزهایش و در برابر ایالات متحده ، قدرت بازدارندگی قوی‌ترین و ارزشمندترین شمشیر برای حنثی کردن تهاجمات خارجی است .

از سوی دیگر دونالد ترامپ یا بخت اول حزب جمهوری‌خواه برای تکیه زدن بر کرسی ریاست جمهوری آمریکا ، بدون پرده‌پوشی و « سییاست‌کاری » می‌گوید : عربستان بدون حمایت آمریکا دوام نمی آورد و سعودی‌ها باید بهای حمایت‌های آمریکا را بپردازند … عربستان باید برای این که در برابر عربستان حمایت کنیم ، باید به ما پول بدهد »

وی افزود : « در عربستان دوستان خوبی دارم ؛ اما اگر آن‌ها بخواهند از آن در برابر ایران حمایت کرده و به قدرت بزرگی تبدیل نماییم ، باید بهایش را بپردازند … به آنان حق دادیم بمب اتمب بسازند لذا اگر نسازند باید بخرند چون پول زیادی دارند » .

سه شنبه 22 دی ماه 1394 ـ هوشنگ طالع   

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.