اخباروگزارشات کارگری22دی1394

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

61

– درپی اعتصاب کارگران فازهای23و24 عسلویه 10کارگربازداشت شدند!

– تجمع صدها بازنشسته البرز مرکزی مقابل استانداری مازندران دراعتراض به عدم پرداخت حقوق ومطالباتشان!

– هشدار!

روغنکاری تبصره های24 و33 پیش نویس برنامه ششم برای جانداختن به علی ربیعی واگذار شد!

– تجمع اعتراضی کارگران بیکارشده چوبفریم وبستن جاده ورودی به کارخانه!

– فرزاد مرادی نیا به زندان بازگردانده شد

– ادامه بلاتکلیفی مزدی وشغلی 300 کارگر ماشین آلات صنعتی تبریزبدنبال تعطیلی کارخانه!

– عدم پرداخت 5ماه حقوق،مطالبات وحق بیمه کارگران خدماتی مترو تهران!

پاسکاری کارگران از جانب مسئولان شرکت بهره برداری مترو و شرکت پیمانکاری خدمات پشتیبانی زمان روب!

– سریال تجمعات اعتراضی مربیان پیش دبستانی ادامه دارد!

– عدم پرداخت6ماه کارانه پرستاران تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ارومیه!

پایمال شدن حقوق پرستاران شرکتی تحت پوشش قراردادهای غیرشفاف!

– پرستاران امنیت شغلی ندارند!

مهاجرت سالانه هزارپرستار !

– هفتمین روز اعتصاب دانشجویان دانشگاه صنعت نفت وتهدید وزیرنفت!

سنگواره

– حادثه در کارخانه تراکتور سازی کردستان

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری:مرگ 2 کارگر در کارخانه قند نقده

جان باختن یک کارگردر چاه کشاورزی    

درپی اعتصاب کارگران فازهای23و24 عسلویه 10کارگربازداشت شدند!

روز21دی،بدنبال اعتصاب کارگران پیمانکاری فازهای ۲۳ و ۲۴ منطقه ویژه عسلویه دراعتراض به عدم پرداخت ماه ها حقوقشان،شماری از کارگران توسط عوامل انتظامی بازداشت شده‌اند.

به گزارش22دی ایلنابه نقل از کارگران شاغل در منطقه ویژه عسلویه ، در روزهای اخیر حدود ۴۰۰ نفر از کارگران پیمانکاری فازهای ۲۳ و ۲۴ منطقه ویژه عسلویه برای پیگیری معوقات مزدی خود از حضور در محل کار خودداری کرده و در بیرون کارگاه و اطراف مسیرهای منتهی به محل کارشان تجمع می‌کنند که در ادامه این وضعیت روز گذشته حدود ۴۰ نفر از این کارگران تصمیم می‌گیرند تا برای پیگیری خواسته‌های خود به فرمانداری کنگان مراجعه کنند.

در جریان مراجعه روز گذشته این کارگران به فرمانداری روز گذشته شماری از کارگران توسط عوامل انتظامی بازداشت شده‌اند.

براساس این گزارش،این کارگران که شمارشان تا نزدیک به هزار نفر برآورد می‌شود،از طریق شرکت‌های پیمانکاری دست سوم و چهارم با عناوین مختلفی همچون نقاش، عایق‌کار، ابزار دقیق درپروژه‌های در دست ساخت در این قسمت از عسلویه مشغول کارند و بخش قابل توجهی از آن‌ها، به دلیل آنچه که پرداخت نشدن صورت وضعیت مالی و یا بدحسابی کارفرما و پیمانکار عنوان می‌شود از میانه تابستان مزد معوقه طلبکارند.

در این رابطه یک مقام آگاه در منطقه ویژه عسلویه با تایید موضوع پرداخت نشدن معوقات مزدی کارگران پیمانکاری فازهای ۲۳ و ۲۴ گفت: کارگرانی که به نمایندگی از همکاران خود برای پیگیری وصول خواسته‌هایشان مراجعه کرده‌بودند از طریق مسئولان مربوطه در جریان اقدامات انجام شده قرار گرفتند و هیچ برخودری با آن‌ها صورت نگرفته است.

وی افزود: اما از آنجا که در جریان اعتراضات اخیر حدود ۱۰ نفر از کارگران به عنوان عامل برهم زننده نظم عمومی شناخته شده بودند تعدادی از آن‌ها با تصمیم مقامات مسئول بصورت جداگانه توسط عوامل انتظامی بازداشت شده‌اند.

تجمع صدها بازنشسته البرز مرکزی مقابل استانداری مازندران دراعتراض به عدم پرداخت حقوق ومطالباتشان!

پیش از ظهر امروز 22دی،صدها بازنشسته البرز مرکزی دراعتراض به عدم پرداخت حقوق ومطالبات گذشته شان دست به تجمع مقابل استانداری مازندران زدند.

هفته‌های گذشته نیز بازنشستگان البرز مرکزی در مقابل نهاد ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی حضور یافته بودند که محمد‌باقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور قول پرداخت علی‌الحساب به صندوق بازنشستگی را داد که هنوز محقق نشده است.

به گزارش22دی فارس، صدها تن از بازنشستگان البرز مرکزی که ساکن کیاسر و قائم‌شهر هستند با تحصن در مقابل استانداری مازندران خواستار پرداخت حقوق آذر‌ماه، دی‌ماه و مطالبات گذشته خود شدند.

هفته‌های گذشته نیز بازنشستگان البرز مرکزی در مقابل نهاد ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی حضور یافته بودند که محمد‌باقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور قول پرداخت علی‌الحساب به صندوق بازنشستگی را داد که هنوز محقق نشده است.

صنعت فولاد کشور بیش از 80 هزار نفر بازنشسته دارد که بیش از 6 هزار و 600 نفر آنها بازنشسته البرز مرکزی و مستمری‌بگیر آن هستند.

هشدار!

روغنکاری تبصره های24 و33 پیش نویس برنامه ششم برای جانداختن به علی ربیعی واگذار شد!

علی ربیعی گفت: با حمایت رئیس جمهور تبصره‌های نگران‌کننده را که به زیان جامعه کار و کارگری بود از برنامه ششم برداشتیم و قرار شد موارد دیگری را جایگزین کنیم که رئیس جمهور این کار را برعهده من گذاشت.

به گزارش21دی ایسنا، وزیر کار در همایش بررسی مسایل و مطالبات کارگران تصریح کرد: با حمایت رییس جمهور قرار شد تا شخصا مواردی را به جای تبصره های برداشته شده تنظیم و جایگزین کنم که در این خصوص بیشتر روی نظامات تشویقی رفته ایم ولی آن بخشهای نگران کننده را به طور کامل حذف کرده ایم و دیگر از لایحه برنامه ششم حذف شده اند.

تجمع اعتراضی کارگران بیکارشده چوبفریم وبستن جاده ورودی به کارخانه!

گزارش دریافتی:بامدادامروز22دی،کارگران بیکارشده کارخانه چوبفریم بخش دودانگه ساری دست به تجمع در جاده روستای سنگده زدند وبابستن جاده از عبورسرویس حامل کارگران این واحد تولیدی مصنوعات چوبی جلوگیری کردند.

تجمع اعتراضی کارگران بیکارشده وجوانان متقاضی کارمنطقه دودانگه پس ازحدود4ساعت با حضور نیروها ی انتظامی وامنیتی  و وعده  رسیدگی  به خواستشان از جانب بخشدا،خاتمه پیداکرد .

فرزاد مرادی نیا به زندان بازگردانده شد

براساس خبر رسیده فرزاد مرادی نیا  کارگر زندانی و از اعضای کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری  بعد از عمل جراحی در بیمارستان سنندج در تاریخ 19 دی مجددا به زندان بازگردانده شد.

این در حالی است که طبق نظر پزشک معالج فرزاد، این فعال کارگری بایستی حداقل به مدت دو ماه استراحت پزشکی داشته و در محیطی خارج از زندان تحت مراقبت های درمانی قرار گیرد. مسئولین امنیتی با استراحت پزشکی وی موافقت نکرده و علیرغم شرایط نامساعد جسمی دستور بازگشت فرزاد به زندان را صادر کرده اند.

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری ضمن محکوم کردن این اقدام غیر انسانی، خواهان آزادی فوری فرزاد مرادی نیا و ادامه درمان وی در شرایطی بدون استرس می باشد و مسئولیت هر گونه عواقبی در رابطه با سلامت این فعال کارگری را بر عهده مقامات امنیتی می داند.

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری

21 دی 1394

ادامه بلاتکلیفی مزدی وشغلی 300 کارگر ماشین آلات صنعتی تبریزبدنبال تعطیلی کارخانه!

پس از گذشت سه ماه از اعلام توقف فعالیت کارخانه ماشین آلات صنعتی تبریز هنوز وضعیت ۳۰۰ کارگر بیکار شده این واحد صنعتی نامعلوم است.

به گزارش22دی ایلنا،منابع کارگری در تبریز با اعلام این خبر می‌گویند با توقف فعالیت تولیدی این کارخانه از ابتدای مهر ماه سال جاری تاکنون، حدود ۳۰۰ کارگر با سابقه در بلاتکلیفی به سر می‌برند و در عین حال هنوز بابت  ۹ ماه مزایای مزدی معوقه طلبکارند.

به گفته این کارگران وضعیت پیش آمده در حالی ادامه دارد که بیشتر کارگران کارخانه تعطیل شده ماشین آلات صنعتی تبریز به دلیل داشتن بیش از بیست سال سابقه انجام کارهای سخت و زیان آور از هم اکنون نگران بازنشستگی خود هستند.

مطابق این اطلاعات ازمهر ماه امسال فعالیت کارخانه ماشین آلات صنعتی به دلیل مشکلات مالی متوقف شده است و باگذشت نزدیک به چهار ماه از این زمان هنوز اقدام مشخصی در خصوص پرداخت معوقات مزدی و روشن شدن وضعیت استخدامی آنها صورت نگرفته است.

به نقل از این کارگران گفته می‌شود که در حال حاضر آنها  هر روز در محل کار حاضر شده و پس از چند ساعت سرگردانی دوباره آنجا را ترک و با انجام مشاغلی چون مسافرکشی مخارج زندگی خود را تامین می‌کنند.

از قرار معلوم به دلیل غیت طولانی مدت کارفرما ، کارگران این واحد تولیدی درصدد هستند تا برای وصول مطالبات معوقه و تعیین تکلیف کارگران به کمک مسئولان اداری بحث اعلام ورشکستگی کارخانه را دنبال کنند و در  این رابطه نیز هم اکنون هیاتی با نظارت دستگاه قضایی در کارخانه حضور دارد.

کارگران ماشین آلات صنعتی همچنین می‌گویند که به غیر از آنها اشخاص حقیقی و حقوقی دیگری نیز از کارفرمای آنها طلبکارند اما خوشبختانه با مداخله دستگاه قضایی و مسئولان اداری هنوز روند پرداخت حق بیمه‌های آنها متوقف نشده است.

عدم پرداخت 5ماه حقوق،مطالبات وحق بیمه کارگران خدماتی مترو تهران!

پاسکاری کارگران از جانب مسئولان شرکت بهره برداری مترو و شرکت پیمانکاری خدمات پشتیبانی زمان روب!

کارگران بخش خصوصی متروتهران اوضاع خوبی ندارند و تاکنون چندین بار اعتراض کرده اند ولی به مشکل آنها رسیدگی جدی نشده است.

به گزارش 22دی تهران پرس،درست زمانی که شورای اسلامی شهر تهران جلسه علنی داشت تعدادی از کارگران خدماتی شرکت بهره برداری مترو که زیرمجموعه شرکت های پیمانکاری هستند، در مقابل درب شورای شهر حضور پیدا کردند و نسبت به عدم پرداخت حقوق و مزایای خودشان در طی بیش از 3 ماه و عدم پرداخت اضافه کاری بیش از 6 ماه دست به اعتراض زده بودند.

حسین از کارگران خدماتی ایستگاه های مترو که در شرکت پیمانکاری خدمات پشتیبانی زمان روب مشغول به فعالیت است ، می گوید که بیش از 5 ماه است که حق بیمه بیشتر کارگران این شرکت پرداخت نشده است. همچنین 2 ماه کامل است که پایه حقوق را پرداخت نکرده است و از خرداد ماه بود که اضافه کارها نیز پرداخت نشده است.

رضا از دیگر کارگران این شرکت خدماتی نیز گفت: بیش از یک سال است که سنوات کارگری توسط مدیران این شرکت پرداخت نشده است. افرادی که تحت پوشش این شرکت هستند در خطوط 1 و 2 و همچنین خط 4 مترو که بالغ بر 400 نفر می شوند. تمامی دغدغه ها و مشکلاتمان را به مسئولین شرکت بهره برداری مترو و همچنین شرکت خدماتی زمان روب اعلام کردیم و هر کدام می گویند وظیفه دیگری است که هنوز برای ما مشخص نشده است که مشکلاتمان را به چه فردی بگوییم.

احمد که یکی دیگر از کارکنان این شرکت گفت: هر ساله شرکت بهره برداری مترو، طی مزایده ای اقدامات خدماتی ایستگاه ها را به شرکت برنده واگذار می کند و سالانه تنها کارگران و کارکنان لباس تعویض می کنند. مدیران شرکت خدماتی زمان روب اعلام می کنند که شرکت بهره برداری پول آنها را پرداخت نمی کند و به دنبال آن پول کارکنان و کارگران نیز پرداخت نمی شود. آیا واقعا دود این اختلاف بایستی به چشم کارکنان این شرکت برود که هر کدام مشکلاتی دارند و بیشتر آنها متاهل هستند.

علی از دیگر کارکنان این شرکت خدماتی گفت: جالب این است که کارگران بارها به شرکت بهره برداری مترو مراجعه کردند و حتی آقای نایبی مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو در جمع این کارگران حاضر نشدند و هیچ توجهی به مشکلات ما ندارند. حتی آقای واحدی نیز به عنوان حراست شرکت بهره برداری مترو نیز هیچ پاسخی به معوقات حقوقی کارکنان شرکت خدماتی زمان روب ندادند.

وی در ادامه افزود: جالب این است که بدانید که شرکت بهره برداری متروی تهران طی مزایده ای که برگزار کرد، دفتر شرکت خدماتی مذکور در شهرستان بوده است و فعلا به گفته کارکنان این شرکت، مدیران شرکت خدماتی فراری هستند و هیچ ضمانتی برای پرداخت معوقات و حقوق و مزایای کارکنان این شرکت وجود ندارد. حتی بیمه های کارگران از استان خراسان رضوی و شهر مشهد رد می شد.

میانگین حقوق کارگران بخش خدماتی ایستگاهی متروی تهران حدود 12 میلیون ریال در ماه بوده است که حقوق پایه حدود 900 هزار تومان و 300 هزار تومان مربوط به اضافه کاری بوده است که بیش از 5 ماه اضافه کاری ها پرداخت نشده است و بیش از 2 ماه است که حقوق پایه کارگران به آنها پرداخت نشده است. این در حالی است که تمامی مدارک و فیش حقوقی مربوطه به این شرکت مشخص است که در اختیار شما قرار می دهیم. مدیران شرکت بهره برداری مترو اعلام می کنند که از این شرکت شکایت کنید. آیا واقعا با شکایت کردن کارمان درست می شود و حقوق و مزایای معوق کارگران پرداخت خواهد شد؟

پیگیری برای مصاحبه با مدیرعامل شرکت خدماتی زمان روب و همچنین مدیر شرکت بهره برداری مترو به بن بست خورد.

سریال تجمعات اعتراضی مربیان پیش دبستانی ادامه دارد!

صبح امروز22دی، جمعی از مربیان پیش دبستانی در اعتراض به وضعیت استخدامی‌شان مقابل مجلس تجمع کردند.

به گزارش 22دی تسنیم، جمعی از مربیان پیش دبستانی صبح امروز در اعتراض به وضعیت استخدامی‌شان مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

به گفته نماینده این تجمع‌کنندگان، آنها که سابقه چند سال خدمت در حوزه پیش دبستانی دارند و از شهرستان‌های سراسر کشور آمده‌اند، هنوز به صورت مرتب حقوق دریافت نمی‌کنند و با وجود مصوبه مجلس، همچنان وزارت آموزش و پرورش به مشکل آنها رسیدگی نکرده است.

یکی از تجمع‌کنندگان گفت که وزارت آموزش و پرورش باید بدون برگزاری آزمون و با اولویت نسبت به استخدام مربیان پیش دبستانی و آموزشیاران حق‌التدریس که مدت 5 سال و بیشتر سابقه کار دارند، اقدام کند.

این تجمع‌کنندگان که برای چندمین بار است مقابل مجلس تجمع می‌کنند، خواستار حق‌التدریسی شدن، بدون در نظر گرفتن شرایط سنی هستند.

عدم پرداخت6ماه کارانه پرستاران تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ارومیه!

پایمال شدن حقوق پرستاران شرکتی تحت پوشش قراردادهای غیرشفاف!

عضو هیئت مدیره نظام پرستاری ارومیه از تاخیر ۶ ماهه در پرداخت کارانه پرستاران تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ارومیه خبر داد.

به گزارش22دی پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری،وی اظهارداشت: متاسفانه روند پرداخت کارانه پرستاران با تاخیر چند ماهه انجام می شود.

وی با اشاره به انجام نظرسنجی برای نحوه پرداخت کارانه پرستاری، گفت: این اقدام جای سئوال دارد که چرا برای پرداخت کارانه از پرستاران نظرسنجی می کنند.

عضو شورای عالی نظام پرستاری کشور در پاسخ به این اقدام دانشگاه علوم پزشکی برای نحوه پرداخت کارانه پرستاران، گفت: به نظر می رسد با این کار می خواهند مسئولیت پاسخگویی را از دوش خود بردارند و توپ را به زمین پرستاران بیاندازند.

وی همچنین به وضعیت پرستاران شرکتی اشاره کرد و افزود: متاسفانه در نحوه قرارداد این قبیل پرستاران شفاف سازی نکرده اند و این همکاران از حق و حقوق خود اطلاع دقیقی ندارند.

عضو هیئت مدیره نظام پرستاری ارومیه ادامه داد: ساعت کار پرستاران شرکتی مثل سایر پرستاران است، اما مواردی از دریافتی آنها کسر می شود که جای سئوال دارد.

پرستاران امنیت شغلی ندارند!

مهاجرت سالانه هزارپرستار !

قائم‌مقام سازمان نظام پرستاری گفت: سالانه حدود 500 پرستار برای مهاجرت به خارج از کشور جهت دریافت معرفی‌نامه به سازمان نظام پرستاری مراجعه می‌کنند ولی تعداد زیادی از آنها نیز بدون دریافت معرفی‌نامه اقدام به ترک کشور کرده و بر اساس آمارهای اعلام شده می‌توان گفت: حدود هزار پرستار سالانه از کشور مهاجرت می‌کنند.

به گزارش22دی فارس،وی در رابطه با مقصد پرستاران مهاجر گفت: استرالیا و کانادا جزو کشورهایی است که بیشترین ورود پرستاران ایرانی را دارد البته پرستاران به انگلیس،‌ هلند، سوئیس و کشورهای حوزه خلیج‌فارس نیز مهاجرت کرده و برخی از آنها که نسبت به دریافت معرفی‌نامه‌ اقدام نمی‌کنند کشورهای دیگر را برای مهاجرت برمی‌گزینند.

قائم‌مقام سازمان نظام پرستاری تصریح کرد: کمبود پرستار نداریم، بلکه مشکل پرستاران، امنیت شغلی است که باعث شده تا شاهد مهاجرت، ترک شغل و خانه نشینی پرستاران باشیم.

شریفی مقدم با تأکید بر لزوم تربیت پرستار طبق استانداردهای روز علمی، گفت: بیمارستان ها در حال حاضر توان پوشش دانشجویان پرستاری را ندارند و دانشکده های پرستاری کشور نیز به لحاظ تعداد هیئت علمی به دانشجو کمبود دارند پس چگونه می توان به تربیت دانشجوی پرستاری و نظارت بر آموزش آنها در بیمارستان ها امیدوار بود.

وی خاطر نشان کرد: این کار باعث تهدید سلامت مردم و جامعه خواهد شد و نقض آشکار حقوق بیماران است و موجب تضعیف تربیت آکادمیک پرستاری در کشور می شود و به نظر می رسد اتخاذ چنین تصمیماتی از سوی وزارت بهداشت برای از بین بردن مشکلات پرستاری حاصلی جز تضعیف و تخریب حرفه پرستاری ندارد و نظام پرستاری به طور جدی با این گونه سیاست های اتخاذی مخالف است.

هفتمین روز اعتصاب دانشجویان دانشگاه صنعت نفت وتهدید وزیرنفت!

تحصن و اعتصاب غذا و امتحان دانشجویان دانشگاه صنعت نفت  وارد هفتمین روز شد و این در حالی است که مسئولان وزارت نفت هیچگونه اقدام موثری برای جلوگیری از ادامه تجمع و رفع مشکل  انجام نداده اند.

به گزارش 22دی خبرنامه دانشجویان ایران، تجمع خود جوش دانشجویان دانشگاه صنعت نفت که به طور همزمان در دانشکده‌های نفت اهواز و آبادان در حال برگزاری است، هفتمین روز خود را سپری می‌کند.

آغاز این ماجرا پس از پخش مصاحبه معاونت تأمین نیروی انسانی وزارت نفت خورده شد؛ وقتی که سلحشور در بخش خبری بیست و سی روز چهارشنبه 16 دی ماه، تعهد وزارت نفت ر قبال استخدام دانشجویان را رد کرد و دانشجویان دانشکده های نفت آبادان و اهواز به نشانه اعتراض، تجمع و اعتصاب غذا کردند.

در طی تحصن یک هفته دانشجویان که به لغو امتحانات کشید، مسئولان دانشگاهی ضمن دعوت به آرامش وعده هایی را به دانشجویان اعلام می کردند، که با توجه به عدم تحقق وعده ها این تجمع ادامه پیدا کرد.

یکی از نمایندگان دانشجویان از مشخص شدن تکلیف این دانشجویان تا روز چهارشنبه خبر داد. گفتنی است اول هفته جاری بود که شورای صنفی دانشکده صنعت نفت به صورت دسته جمعی استعفا دادند.

به گزارش امروزواحدمرکزی خبر،وزیر نفت گفت: استخدام در وزارت نفت و شرکتهای تابعه این وزارتخانه تابع قانون و آیین نامه استخدامی است و هیچ کس را با اعتصاب و تحصن استخدام نمی کنیم.

بیژن نامدار زنگنه در خصوص سرنوشت دانشجویان متحصن دانشگاه نفت که به وضع استخدام خود معترض بودند گفت: استخدام در وزارت نفت حسب نیاز انجام می شود و باید به خدمت افراد نیاز باشد تا استخدام صورت پذیرد.

وی افزود: علاوه بر نیاز، باید صلاحیت افراد از نظر هسته های گزینش هم احراز شود و همچنین باید افراد استخدام شده از حداقل سواد هم برخوردار باشند.

سنگواره

مسعود حسینی

به تازگی از کارش اخراج شده بود. باید کاری می کرد. شکم ها که با دلداری سیر نمی شوند. از آنجایی که هیچ پولی در بساط نداشت ، تعدادی سنگ را رنگ آمیزی کرد و برای فروختن آنها کنار خیابان ایستاد. شب شده بود و ازدحام خیابان به آرامی ناپدید می شد. هنوز هیچ کدام از سنگ های رنگ شده را نفروخته بود. کیسه ی سنگ ها را جمع کرد و روبروی یک بانک ایستاد

سنگ اول

سنگ دوم….

سنگ سوم…..

……

تابلو و شیشه های بانک خُرد می شدند… هنوز چند دقیقه ای نگذشته بود که چند ماشین چند هزار دلاری با چراغ های گردان و بوق و هیاهو رسیدند. روی درِ ماشین ها نوشته بود پلیس!

قبل از انکه دست پلیس ها به او برسد از مهلکه گریخت و در میان تاریکیِ کوچه ها ناپدید شد

شکم ها همچنان گرسنه بودند…

برگرفته از سایت کانون مدافعان حقوق کارگر

حادثه در کارخانه تراکتور سازی کردستان

بنا به گزارش ارسالی روز  19 دی ماه 1394 یکی از کارگران تراکتورسازی کردستان به نام کامبیز رشیدی به علت حادثه در محیط کار به شدت از ناحیه سر مجروح و به بیمارستان انتقال یافت.

بر اساس این گزارش این حادثه در اثر سقوط جرثقیل سقفی رخ داده است. نامبرده بعد از حادثه به بیمارستانی در سنندج منتقل شده و از ناحیه سر مورد جراحی قرار گرفته است. وضعیت عمومی ایشان نامساعد بوده و هم اکنون در بخش ICU بستری می باشد.

بر طبق گفته کارگران شاغل در این واحد تولیدی ، آنان بارها در رابطه با شرایط غیر ایمن جرثقیل سقفی به کارفرما اطلاع داده بودند اما کارفرما هیچ اقدامی در راستای ایمن سازی انجام نداده است.

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری ضمن آروزی سلامتی برای کامبیز رشیدی، اعلام می نماید سودخواهی کارفرمایان در محیط های کار علت وقوع چنین حوادثی می باشد و خواهان برقراری استانداردهای ایمنی درمحیط های کار می باشد.

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری

21 دی 1394

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری:مرگ 2 کارگر در کارخانه قند نقده

به گزارش رسیده امروز 21 دی ماه بر اثر انفجار مخزن کارخانه قند نقده متاسفانه 2 کارگر به نام های رسول محمد نژاد و منصور باقری جان خود را از دست دادند.

همچنین 3 تن از کارگران بر اثر این حادثه مصدوم شدند که 2 نفر از آنان در بیمارستان نقده بستری شدند و نفر سوم به دلیل وخامت حالش به ارومیه اعزام شد. هر دو کارگر فوت شده از اهالی نقده می باشند.

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری ضمن عرض تسلیت به خانواده و دوستان رسول محمدنژاد و منصور باقری ، بروز چنین حوادثی در محیط های کار را ناشی از سودخواهی کارفرمایان دانسته و خواهان برقراری استانداری ایمنی در محیط های کار جهت حفظ جان کارگران می باشد.

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری

21 دی 1394

جان باختن یک کارگردر چاه کشاورزی    

فرماندار سیریک گفت: بر اثر گاز گرفتگی در چاه کشاورزی یک کارگردر شهرستان سیریک جان خود را از دست داد.

به گزارش 21دی ایسنا، سعیدالله مبارکی با اعلام این مطلب افزود: این کارگر به همراه دو کف زن دیگر برای کف شکنی چاه کشاورزی در روستای سردرنک از توابع بخش مرکزی سیریک به درون چاه رفتند .

وی اضافه کرد: از پنج سال گذشته تاکنون بیش از شش نفر به علت افتادن یا بروز حادثه در چاه جان خودشان را از دست دادند.

فرماندار سیریک در پایان خاطر نشان کرد: روستای مهمانی و سردرنگ با جمعیت هزار نفر در ۳۵ کیلومتری جنوب شرقی مرکز شهر سیریک قرار دارد.

بیست ودوم دی ماه1394

akhbarkargari2468@gmail.com

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.