شرائط لازم برای رعایت مفاد اعلامیه جهانی حقوق بشر!

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

بمناسبت دهم دسامبر روز جهانی حقوق بشر

با گذشت بیش از سی و یکسال نقض فاحش حقوق بشر در جمهوری اسلامی و گذشت یک سال و چند ماه از تقلب فاحش حکومت در انتخابات ریاست جمهوری و جنایاتی که بر علیه مردم معترض انجام شده، شایسته است در چنین روزی یاد تمامی جانباختگان راه آزادی، مادران و خانواده هائی که در سوگ جگرگوشگان خویش نشسته اند و زنان و مردانی که شدیدترین سختی ها و شکنجه ها را برای بهبود حال و آینده ایران و شهروندان آن تحمل کرده و میکنند، را گرامی بداریم.

مردم ایران آگاهند که این فداکاری ها و پایداری ها برای آنست که همگی ما بالاخره روزی بدون تهدید و ارعاب و ترس از داغ و درفش و سرکوب و زندان، در آزادی و امنیت زندگی نمائیم.
تاکید بر این نکته را نیز ضروری میدانیم که رشد و گسترش حقوق بشر امروزه محصول مجموعه آن تجربیات و نتیجه مبارزه، تلاش و تفکری است که پژوهشگران در عصر روشنگری آغاز نموده و تا قرن کنونی همچنان ادامه داده اند. بدین خاطر حقوق بشر در عصر حاضر پدیده ایست مدرن و اجرا و رعایت آن در حکومت قرون وسطائی ولایت فقیه و با یک قوه قضائیه غیر مستقل که ابزار سرکوب مخالفین حکومت قرار گرفته است، ممکن و میسر نمیباشد. این قوانین با قوانین شرع که متعلق به هزاره های گذشته و شامل مجازات های غیر انسانی معمول در آن اعصار است، همخوانی ندارد. رعایت حقوق بشر تنها با یک حکومت ملی که بر اساس قانون اساسی متکی بر اراده مردم و در شرایطی که  آزادی، دموکراسی و جدائی دین و ایدئولوژی از حکومت مستقر باشد، همخوانی ‌پیدا میکند.
ما رعایت مفاد اعلامیه جهانی حقوق بشر را یک شرط لازم برای زندگی و همزیستی انسانها در قرن بیست و یکم میدانیم. دفاع ما از این حقوق انسانی یک امر تاکتیکی نیست و صرفا برای مقابله با رژیم کنونی نمیباشد و با برچیده شدن بساط این دیکتاتوری نیز پایان نمییابد. بنظر ما رعایت حقوق و آزادی های کلیه آحاد مردم، حتی آنهائی که امروز در صف مقابل آزادیخواهی قرار ګرفته اند، در همه شرائط لازم و ضروری است. ما اعتقاد داریم هر جا که حقوق و آزادی های یکی از شهروندان پایمال شود، بخشی از حقوق و آزادی های جمع و جامعه نیز پایمال شده است. ما دفاع از حقوق و آزادی های کلیه هموطنان را ورای مرزهای عقیدتی و سیاسی، یک پیش شرط مهم در امر همبستگی ملی و همبستگی ملی را پیش شرط آزادی و دموکراسی و پیروزی آن بر دیکتاتوری میدانیم.
ما مانند همیشه از هموطنان آگاه میخواهیم که ضمن تلاش همبسته و متحد برای دفاع از حقوق و آزادی های کلیه هموطنان و تلاش برای آزادی کلیه زندانیان سیاسی، از اهمیت برخورداری از ساختارهای مناسب برای رعایت مفاد اعلامیه جهانی حقوق بشر، غافل نمانند.
هیات اجرائی سازمانهای جبهه ملی ایران در خارج از کشور
مهندس کامبیز قائم مقام ـ مهندس بهمن مبشری – دکتر همایون مهمنش
هفدهم آذر ۱۳۸۹ برابر هشتم دسامبر ۲۰۱۰
info@iranazad.info
http://www.iranazad.info/
 

                  جامعه رنگین کمان

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.