اخباروگزارشات کارگری21و22فروردین1394

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

اخباروگزارشات کارگری21و22فروردین1394

– سریال اخراج کارگران معترض ادامه دارد:

اخراج 30کارگرمعترض شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه

– در محکومیت بازداشت نظام صادقی

– رحمان ابراهیم زاده: وضعیت فرزندم بهنام ابراهیم زاده نگران کننده است، به حمایت و پشتیبانی همگان نیاز داریم

– دومین تجمع کارگران کارخانه فولاد سازان فرآیند مقابل وزارت کار در اعتراض به ادامه یافتن بلاتکلیفی با وجود دریافت حکم بازگشت به کار

– تجمع کارگران بازنشسته نی بُر «کارون شوشتر» مقابل وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی

– فراخوان  تجمع اعتراضی سراسری فرهنگیان

– تجمع اعتراضی امروز معلمان در بوشهر و یزد‏

– بیکاری 400کارگربدنبال تعطیلی کارخانه سامان کاشی برای پنجمین بار

– سالی که نکوست از بهارش پیداست:دستان خالی کارگران سنگ آهن

– درخطرقرارگرفتن اشتغال 1200 کارگر با تعطیلی معادن سنگ‌آهن زنجان!

– دستورکاهش ۱۵درصدی کارکنان دولت توسط حسن روحانی صادرشد

– آخرین اخبار درباره حادثه نیروگاه برق شیروان  ووضعیت کارگرزخمی

سریال اخراج کارگران معترض ادامه دارد:

اخراج 30کارگرمعترض شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه

کارگران بیکار شده از یک تا ۱۵ سال سابقه کار دارند و حداقل ۳ تن از آن‌ها در اعتراضات سال گذشته فعالانه شرکت می‌کردند.

به گزارش22فروردین ایلنا،نزدیک به ۳۰ راننده شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه بیکار شدند. کارفرما با آغاز سال ۹۴ قرارداد کار این کارگران را تمدید نکرده است.

شمار کارگران بیکار شده شرکت واحد اصفهان در ابتدا حدود ۴۰ تن بوده است اما قرارداد کار ۱۰ تن از آن‌ها با پا درمیانی نمایندگان کارگران به مدت سه ماه تمدید شده است.

کارگران بیکار شده از یک تا ۱۵ سال سابقه کار دارند و حداقل ۳ تن از آن‌ها در اعتراضات سال گذشته فعالانه شرکت می‌کردند.

این اخراج‌ها در شرایطی صورت گرفته است که یکی از نمایندگان کارگران سال گذشته هشدار داده بود «این نگرانی وجود دارد که شرکت واحد در آستانه سال نو کارگرانی را که به صورت فعال در اعتراضات صنفی شرکت می‌کنند اخراج کند زیرا مشابه این اتفاق در سال گذشته به وقوع پیوسته است»، همزمان با طرح این شائبه از سوی کارگران، مدیرعامل شرکت واحد اصفهان‌‌ مدعی شده بود سخنان این فعال کارگری نا‌شناس «کذب محض» است.

پیش از این اخراج‌ها، هزار راننده معترض شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه در تاریخ ۲۲ بهمن سال گذشته مقابل ساختمان شهرداری تجمع کرده بودند. شورای تامین استان بعد از این تجمع وعده داده بود به مطالبات کارگران رسیدگی می‌کند.

در همین رابطه مدیر روابط عمومی شرکت واحد اصفهان امروز با تایید خبر عدم تمدید قرارداد کارگران، گفت: تا جایی که من خبر دارم شرکت واحد تاکنون اخراجی نداشته است اما عدم تمدید قرارداد کارگران طبیعی است و بی‌دلیل نیز نبوده است. به طور مثال کارگری بوده که غیبت‌های زیادی داشته و ۴ ماه سرکار نیامده است و ما قرارداد کار او را تمدید نکرده‌ایم.

مرتضی قرنفلی در عین حال گفت: البته عدم تمدید قرارداد کار این کارگران قطعی نشده است و احتمال بازگشت به کارشان وجود دارد.

او افزود: اخراج کارگران به دلیل شرکت فعال در اعتراضات صنفی صحت ندارد. به کسانی «گیر دادند» که مشکل داشتند. احتمالا کسانی بودند که چند مورد تصادف داشتند و تاکنون با آن‌ها مماشات می‌شده است اما بخاطر این قضایا قراردادشان را تمدید نکرده‌اند.

قرنفلی در ادامه درباره سرانجام رسیدگی به مطالبات کارگران در تجمع ۲۲ بهمن گفت: قول‌های مسئولان عالی رتبه استان هنوز عملی نشده است.

مدیر روابط عمومی شرکت واحد اصفهان در رابطه با تاخیر شرکت واحد اصفهان در پرداخت پول بیمه تکمیلی کارگران و واریز پول به تعاونی مصرف، گفت: به طور قطع شرکت واحد مشکل مالی دارد و ما هم منکر نمی‌شویم. حتی شهردار گفته است اگر به اتوبوسرانی نرسیم ورشکسته می‌شود. این مشکلات گاهی پیش می‌‌اید که حل آن‌ها به حمایت عملی دولتمردان نیاز دارد.

درهمین رابطه:

تجمع 1000کارگر شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه مقابل شهرداری درروز22بهمن دراعتراض به پایین بودن سطح دستمزد وواگذاری اتوبوس ها به بخش خصوصی!

روز22بهمن،نزدیک به هزار راننده شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه دست به  تجمع مقابل ساختمان شهرداری زدند.

به گفته کارگران ،این نگرانی وجود دارد که شرکت واحد در آستانه سال نو کارگرانی را که به صورت فعال در اعتراضات شرکت می‌کنند اخراج کند زیرا مشابه این اتفاق در سال گذشته به وقوع پیوست.

ایلنا طی گزارشی بتاریخ25بهمن از رسیدگی به مطالبات کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه در شورای تامین استان اصفهان خبر داد.

براساسا این گزارش بنقل از کارگران، رسیدگی به مطالبات‌شان پس از آن در دستور کار شورای تامین قرار گرفته است که نزدیک به هزار راننده معترض این شرکت اتوبوسرانی روز چهارشنبه هفته گذشته (۲۲ بهمن) مقابل ساختمان شهرداری تجمع کردند.

شورای تامین استان بعد از تجمع هزار نفری کارگران مقابل ساختمان شهرداری وعده داد که به مطالبات طرح شده در این تجمع تا روز یکشنبه این هفته رسیدگی خواهد کرد.

دراین گزارش درباره دلایل اعتراض کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه آمده است:

– شرکت واحد اصفهان به جای واگذاری اتوبوس‌ها به رانندگان به صورت خود مالکی، با بخش خصوصی قرارداد می‌بندد و اتوبوس‌ها را با قیمت پایین‌تری به شرکت‌ها واگذار می‌کند. شرکت‌های بخش خصوصی نیز رانندگان بازنشسته را برای کار بر روی این اتوبوس‌ها استخدام می‌کنند. این در حالی است که در سراسر کشور، اتوبوس‌ها به صورت خودمالکی به رانندگان واگذار می‌شوند.

– مدیر عامل وقت شرکت واحد اصفهان در سال ۸۳ طرح طبقه بندی مشاغل را با بودجه‌ای بالغ بر ۲ میلیارد تومان امضاء کرد اما چندی بعد از شرکت رفت. مدیرعامل بعدی در سال ۸۹ این طرح را با‌‌ همان بودجه ۲ میلیارد تومانی که ۶ سال پیش امضاء شده بود اجرا کرد. حقوق کارگران بر اثر اجرای این طرح روزانه بین ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ تومان افزایش پیدا کرد. بعد‌ها فهمیدیم که آن زمان [سال ۸۹] نامه‌ای مبنی بر افزایش ۱۰۵ هزار تومانی حقوق کارگران به سازمان شهرداری‌ها ابلاغ شده بود اما مدیران شرکت واحد با اجرای طرح طبقه بندی از اجرای آن نامه سر باز زدند.

درصورت اجرا آن نامه حقوق کارگران بیش از سه برابر میزانی که بر اثر اجرای طرح طبقه بندی مشاغل افزایش پیدا کرد افزایش می‌یافت.

-از ۲۰ سال پیش مقرر شد که روزانه ۳۴ تومان بابت نظافت اتوبوس به رانندگان پرداخت شود. در حال حاضر حق نظافت اتوبوس‌‌ همان ۳۴ تومان است.

– به گفته کارگران معترض،این نگرانی وجود دارد که شرکت واحد در آستانه سال نو کارگرانی را که به صورت فعال در اعتراضات شرکت می‌کنند اخراج کند زیرا مشابه این اتفاق در سال گذشته به وقوع پیوست. البته اعضای شورای تامین در جلسه دیروز قول داده‌اند که نگذارند شرکت واحد هیچ کارگری را اخراج کند.

اطلاعیه شماره ۴۱ کمیته دفاع از فعالین کارگری مهاباد

در محکومیت بازداشت نظام صادقی

کارگران ، تشکل‌های کارگری ، انسان‌های شریف و آزاده

در ادامه بازداشت ، احضار و تهدید فعالین کارگری روز چهار شنبه ۱۹ فروردین ماه ۱۳۹۴ نظام صادقی فعال کارگری عضو کمیته هماهنگی‌ برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری و عضو هیئت اجرایی کمیته دفاع از فعالین کارگری مهاباد هنگامی که تصمیم داشت با همسر خود از شهر سنندج به سوی شهر اشنویه برود از سوی چند مأمور امنیتی لباس شخصی‌ بدون هیچ توضیحی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد و تا لحظه تنظیم این اطلاعیه هیچ گونه خبری از او در دسترس نیست که همین امر باعث نگرانی شدید خانواده و همسر نظام شده است.

کمیته دفاع از فعالین کارگری مهاباد ضمن محکومیت بازداشت نظام صادقی خواستار توقف احضار ، بازداشت و تهدید کارگران و فعالین کارگری و همچنین آزادی بدون قید و شرط نظام صادقی و دیگر فعالین کارگری زندانی است.

کمیته دفاع از فعالین کارگری مهاباد

شماره تماس با سخنگوی کمیته دفاع از فعالین کارگری مهاباد، عثمان اسماعیلی :

09182842451

komitedefaa@gmail.com

http://komitedemahabad.blogfa.com/

بیست و یکم فروردین ۱۳۹۴

رحمان ابراهیم زاده: وضعیت فرزندم بهنام ابراهیم زاده نگران کننده است، به حمایت و پشتیبانی همگان نیاز داریم

وضعیت فرزندم بهنام ابراهیم زاده نگران کننده است، به حمایت و پشتیبانی همگان نیاز داریم من رحمان ابراهیم زاده پدر بهنام ابراهیم زاده هستم. پسرم (اسعد) بهنام یک فعال کارگری، مدافع حقوق کودک و حقوق انسانهاست. او از ٢٢ خرداد سال ٨٩ تاکنون در زندان است. او متولد سال ۵۶ است و بهترین سالهای زندگیش را در زندان میگذراند. این پنجمین نوروز بود که بهنام در کنار ما نبود و در اسارت بسر میبرد.

بهنام بخاطر مبارزاتش ابتدا به ٢٠ سال زندان محکوم شد و بعد از اعتراض فراوان، این حکم به ۵ سال تقلیل یافت. اکنون با وجود سپری شدن مدت محکومیش دوباره در دی ماه سال گذشته از سوی شعبه ١۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاضت قاضی صلواتی و با اتهامات جدیدی چون “تبانی با سازمان مجاهدی از داخل زندان و تبلیغ علیه نظام از طریق ارتباط با احمد شهید، گزارشگر ویژه سازمان مورد با پرونده جدیدی به ٩ سال و ۴ ماه حبس محکوم شده است.

بهنام طی نامه ای ضمن اینکه حق خود دانست که مدافع حقوق کارگر، حقوق کودک و حقوق انسانها باشد، تمامی اتهامات وارده را یک پاپوش دوزی دانسته و هر گونه ارتباط با سازمان مجاهدین را تکذیب کرده است.

من به عنوان پدر بهنام باید بگویم که ما به عنوان خانواده ای که فرزندمان بعنوان مدافع حقوق کارگر و کودک محبوب است و هر روز از سوی انسانهای آزادیخواه و انساندوست، از او خبر گرفته میشود، وظیفه خود میدانیم که افکار عمومی را از وضع فرزند دلبندمان که چنین زیر فشار و شکنجه است مطلع نگاهداریم. ما از کسانی که جویای وضع بهنام و خانواده اش میشوند نمی پرسیم که به چه جریان سیاسی ای مربوطند، برای ما نفس اطلاع رسانی و رساندن صدای بهنام و بهنام ها به مردم مهم است. بنابراین من نیز همچون بهنام اتهامات وارده به بهنام و وجود هر گونه ارتباطی بین بهنام و سازمان مجاهدین را تکذیب میکنیم و این اتهامات را یک پاپوش دوزی در حق فرزندمان و خودمان میدانم.

بهنام اکنون در بند ٢ زندان رجایى شهر معروف به دارالقرآن، که یک بند ویژه مذهبى است و در آن نماز جماعت و خواندن قرآن اجبارى است، به سر میبرد. او که نه دزد است و نه جنایتی کرده است، در کنار زندانیان عادی نگاهداری شده و بخاطر تهدیدات جانی ای که شده ، هیچ امنیتی ندارد و همه خانواده نگرانش هستیم. بویژه بهنام از نظر سلامتی نیز وضعیتی بدی دارد. از درد آرتروز گردن رنج می برد و انفرادی کشیدن های طولانی و فشارهای مستمر داخل زندان باعث شده که دچار خون ریزى معده و کلیه شود و مقامات زندان او را از برخوراداری از امکانات درمانی و حتی از دریافت داروهای مسکن محروم کرده اند.

و همه این مشکلات در حالیست که نیمای عزیز من و تنها فرزند بهنام با بیماری سرطان خون دست و پنجه نرم میکند و دراین وضعیت او نمیتواند کنار فرزند و همسرش باشد و حتی از ملاقات با آنان محروم است. بدین ترتیب بهنام تحت شکنجه و اذیت و آزار هر روزه قرار دارد. و همراه با بهنام فرزند و همسرش و همه ما مورد آزار و شکنجه قرار داریم.

من همین جا ضمن قدردانی از همه انسانهای آزادیخواه، همه تشکلهای کارگری مدافع کارگر که احوالپرس بهنام و ما بودند و همه سازمانهای جهانی بخاطر دفاع از بهنام و دفاع از خواستها و اعتراضات بهنام تشکر و قدردانی میکنم. به باور من ما همه میتوانیم به کمک یکدیگر و با اعتراضمان به این وضعیت این فشار را از روی بهنام و بهنام ها برداریم. میدانید وضعیت بهنام نگران کننده است. جانش در خطر است. ما خانواده بهنام نیاز به حمایت وسیع شما داریم. از شما درخواست داریم که به هر شکلی که میتوانید از بهنام و از خواست ما که خواست آزادی او و همه دربندان است، حمایت کنید. به حکم ٩ سال و ۴ ماه بهنام اعتراض کنید و خواستار لغو فوری این حکم و آزادی او از زندان شوید. ما خانواده بهنام انتظار داریم همچنان به حمایت هایتان از ما ادامه دهید ، تا بهنام را آزاد کنیم.

رحمان ابراهیم زاده

پدر بهنام ابراهیم زاده

١٧ فروردین ٩۴ 

دومین تجمع کارگران کارخانه فولاد سازان فرآیند مقابل وزارت کار در اعتراض به ادامه یافتن بلاتکلیفی با وجود دریافت حکم بازگشت به کار

کارگران کارخانه فولاد سازان فرآیند در اعتراض به ادامه یافتن بلاتکلیفی و بی‌توجهی کارفرما به مطالباتشان، امروز نیز برای دومین روز در چهار روز گذشته در مقابل ساختمان وزارت کار در تهران تجمع کردند.

به گزارش22فروردین ایلنا، در نخستین تجمع که روز چهارشنبه ۱۹ فروردین ماه در مقابل ساختمان وزارت کار برگزار شد، مسئولان این وزارت خانه از کارگران معترض خواسته بودند تا روز شنبه (امروز ۲۲ فروردین) برای تحویل مدارک مراجعه کنند. کارگران امروز با همراه داشتن مدارک و سایر مستندات و احکام صادره اداره کار و مراجع قضایی به وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی مراجعه کرده‌اند.

کارگران حاضر در تجمع امروز در خصوص مشکلاتشان گفتند: ۸۰ نفر از کارگران دائمی کارخانه «فولاد سازان فرآیند» واقع در شهرستان ملارد در اقدامی ناگهانی توسط کارفرما در روز ۲۵ فروردین ماه سال 93 اخراج شدند. پس از اخراج، کارگران برای بازگشت به کار به اداره کار شهرستان ملارد شکایت کردند. کارگران با وجود دریافت حکم بازگشت به کار و توقیف اموال کارخانه، تا به امروز حدود یکسال است بلاتکلیف بوده و تا کنون نتوانسته‌اند به مطالبات قانونی خود دست یابند.

به گفته کارگران معترض؛ کارفرما برای رهایی از کارگران رسمی کارخانه و پرداخت نکردن مطالبات معوقه‌شان، توجیه اقتصادی نداشتن تولیدات این واحد صنعتی را مطرح کرد و درب‌های کارخانه را بر روی کارگران رسمی بست. این اقدام کارفرما درحالی صورت گرفت که بعد از چند روز کارفرما تقریبا به تعداد کارگران اخراجی نیروی قرار دادی جدید استخدام کرد.

این کارگران معترض در خاتمه گفتند؛  هم اکنون در حال مذاکره  با یکی از معاونان وزیر کار به همراه تعدادی دیگر از مسئولان این وزارتخانه هستیم و امیدواریم آنان ما را در رسیدن به مطالبات معوقه یک ساله‌مان و نهایتا بازگشت به کار یاری کنند.

تجمع کارگران بازنشسته نی بُر «کارون شوشتر» مقابل وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی

حدود ۲۵۰ نفر از کارگران «نی بُر» مجتمع کارون شوشتر که آبان ماه سال ۹۳ تحت قانون بازنشستگی پیش از موعد در مشاغل سخت و زیان آور بازنشسته شده بودند، در اعتراض به میزان مستمریشان و همچنین درج نشدن نیمی از سوابق کاریشان به عنوان سخت و زیان آور با سفر به تهران صبح امروز در مقابل ساختمان وزارت کار تجمع کردند.

به گزارش22فروردین ایلنا،کارگران معترض گفتند مستمری‌شان به اندازه نیمی از حقوق کارگران دائمی است و هیچ تناسبی با وضعیت معیشتی‌شان ندارد. به همین دلیل حدود ۲۵۰ نفر از مجموع پانصد کارگر بازنشسته این مجتمع صبح امروز به تهران آمده و مقابل ساختمان وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی تجمع کردند.

کارگران که خواستار رسیدگی مسئولان وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی به مشکلاتشان هستند، می‌گویند: محاسبات بازنشستگی کارگران فصلی که ۶ ماه از سال را بیکار بوده‌اند بر مبنای محاسبات بازنشستگی دو سال پایان خدمت؛ یکسال به صورت سخت و زیان آور و یکسال به صورت عادی بوده است. به همین دلیل آنان مدعی‌اند این مستمری کمتر از حقوق واقعی‌شان است و تناسبی با وضعیت معیشتی‌شان ندارد.

به گفته آنان، کارگران فصلی پیش از این به دلیل وجود فاصله در پرداخت حق بیمه فصول بیکاری بعد از ۲۵سال، امکان بازنشسته شدن نداشتند، اما پس از پی گیری کارگران و مساعدت وزارت کار، کارفرما متعهد به پرداخت بیمه فصول بیکاری کارگران نی بر به تامین اجتماعی شد و این امکان سال گذشته (۹۳) برای کارگران نی بر فراهم شد.

فراخوان  تجمع اعتراضی سراسری فرهنگیان

زمان:27فروردین ماه1394 از ساعت 9:30 لغایت 12

مکان: تجمع همکاران در مراکز استانها مقابل اداره کل و در شهرستانها مقابل اداره آموزش پرورش آن شهرستان می باشد.

جمعی ازفرهنگیان سراسرکشورطی اطلاعیه ای همکارانشان را به برپایی تجمع سکوت فراخواند ند.

بخش هایی از این اطلاعیه بقرارزیراست:

با درود وعرض تبریک سال نو خدمت تمامی همکاران بزرگوار

دوستان و همدلان عزیز: باتوجه به تحصن سراسری سوم اسفند، تجمع سراسری دهم اسفند و تجمع های همکاران اغلب استانها در اواخر اسفندماه امید میرفت که دولت و مسئولین نظرشان درمورد آموزش و پرورش تغییر کرده و نسبت به ارتقاء جایگاه و سطح معیشت فرهنگیان اقدامات ویژه و درخور شان معلمان و متخصصان تعلیم و تربیت کشور انجام می داد.

 حال با توجه به احکام صادره و شانتاژ خبری رسانه ملی و تنویر افکار عمومی در مورد فرهنگیان محترم وهمچنین عدم توجه دولت و مسئولین به اوضاع وخیم مدارس،معیشت فرهنگیانی که کارد به استخوانشان رسیده است و آینده فرزندان این مرز و بوم و در راستای احقاق حقوق فرهنگیان زحمتکش باتکیه بر اصل 27 قانون اساسی در مورخه پنج شنبه 94/01/27 از ساعت 9:30 لغایت 12 “تجمع سکوت” طبق شرایط ذیل برگزار میگردد.

– تجمع همکاران در مراکز استانها مقابل اداره کل و در شهرستانها مقابل اداره آموزش پرورش آن شهرستان می باشد.

– تجمع صرفا صنفی بوده و فرهنگیان فهیم اجازه هیچ حرکت سیاسی و موج سواری به سیاسیون را نمی دهند.

– پلاکاردهایی به رنگ سیاه تهیه کرده و شعارهای در خور شان فرهنگیان بر روی آن نوشته می شود.

لازم به توضیح است چون کانون صنفی معلمان براساس بیانیه 22 اسفند به دولت و مسئولین تا اردیبهشت و هفته معلم فرصت داده و نمیتواند خلف وعده نماید لذا این تجمع کاملا خود جوش بوده و فقط در راستای اهداف صنفی فرهنگیان میباشد.

گزارش دریافتی همراه با تصاویر:

تجمع اعتراضی امروز معلمان در بوشهر و یزد‏

با سلام

امروز شنبه 15/04/11 (11آوریل2015برابربا22فروردین1394)در دو شهر بوشهر و یزد معلمان دست به تجمع اعتراضی زدند. معلمان که در اسفند ماه سال گذشته چندین تجمع اعتراض داشته اند هنوز به هیچکدام از مطالبات خود نرسیده اند.

ازجمله مطالبات معلمین:

۱-ترمیم واصلاح حقوق ودستمزد ها در هماهنگی با سایر کارمندان و خط فقر تا پایان سال ۱۳۹۴

۲-ساخت بیمارستانهای تخصصی فرهنگیان در مراکز استانها وفوق تخصصی در کلان شهرها تاپایان۱۳۹۸

۳-احیای بانک فرهنگیان برای گشایش مالی و اعطای تسهیلات ارزان قیمت به فرهنگیان تا خرداد۱۳۹۵

۴-احیای باشگاه فرهنگیان برای خدمت رسانی به فرهنگیان و خانواده ی آنان در زمینه های رفاهی ،فرهنگی،هنری،ورزشی تاپایان ۱۳۹۶

۵-ساخت وخرید هتل و مراکز اسکان قابل قبول ود شآن معلم وخانواده آناندر شهرهای مشهد ،قم،کرانه های در یای خزر،کیش وقشم و…که خود فرهنگیان میتوانند با خرید سهام آن ها بخشی از سرمایه و نقدینگی را تامین نمایند،این کار میتواند به تدریج تا سه سال آینده کاملا محقق شود.

۶-نظارت بیشتر و حسابرسی دقیق تر از صندوق ذخیره فرهنگیان و هدایت بخشی از سرمایه فرهنگیان عضو در این صندوق در پروژه هایی که نام برده شد.

۷-اختصاص سهمیه فرزندان فرهنگی در کنکور سراسری و جذب فرزندان فرهنگیان در آموزش وپر ورش که برخی سازمان ها سال هاست که این طرح جایگزینی فرزندان کارکنان را اجرا می کنند.که زمان مورد نیاز این خواسته برای ارسال لایحه به مجلس وتصویب آن بیشتر از یکسال نمی تواند باشد.

بیکاری 400کارگربدنبال تعطیلی کارخانه سامان کاشی برای پنجمین بار

با تعطیلی مجدد کارخانه «سامان کاشی»، حدود ۴۰۰ کارگر بدون دریافت ۵ ماه از مطالبات معوقه مزدی‌شان بیکار شدند.

به گزارش22فروردین ایلنا،، کارفرمای این واحد تولیدی از ۲۵ اسفند ماه سال ۹۳ کلیه خطوط تولید کارخانه را به دلیل نداشتن منابع مالی کافی برای تهیه مواد اولیه تولید، غیرفعال و تعطیل کرده است.

کارگران می‌گویند؛ پیش از این طی دو سال گذشته این واحد تولید کننده انواع کاشی در شهرستان بروجرد استان لرستان تقریبا پنج بار توسط کارفرما تعطیل اعلام شده و مجددا بازگشایی شده است.

کارگران گفتند هدف کارفرما از تعطیلی چند باره کارخانه و بیکاری کارگران دریافت تسهیلات بانکی است.

کارگران این کارخانه همچنین درباره معوقات حقوقی و بیمه‌ای خود اظهار داشتند: معوقات حقوقی کارگران این واحد تولیدی مربوط به دو ماه حقوق تیر و مرداد سال ۹۲ و سه ماه حقوق دی، بهمن و اسفند سال ۹۳ است. همچنین بیمه کارگران از دی ماه سال گذشته (۹۳) به تامین اجتماعی پرداخت نشده است.

منابع کارگری در کارخانه سامان کاشی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۰۰ کارگر بلاتکلیف‌اند و وضعیت شغلی و حقوقی روشنی ندارند، می‌گویند: کارفرما با بی‌توجه‌ای به سوابق بالای کارگران سامان کاشی، تلاش می‌کند همه کارگران را برای دریافت مقرری بیمه بیکاری به اداره کار معرفی کند.

کارگران سامان کاشی معتقدند مسئولان استان لرستان و شهرستان بروجرد نسبت به مشکلات آنان آگاهی دارند اما در این زمینه اقدام قابل ملاحظه‌ای انجام نمی‌دهند.

سالی که نکوست از بهارش پیداست:دستان خالی کارگران سنگ آهن

به گزارش22فروردین بافق خبر،هر ساله با به پایان رسیدن سال حقوق اسفند ماه مجموعه کارکنان و کارگران شرکت سنگ اهن پرداخت می شد.اما اتفاق نادری که سال 93 برای مجموعه پر درآمد شرکت سنگ آهن مرکزی رخ داد این بود که نه تنها حقوق اسفند ماه داده نشد ، حتی روال معمول پرداخت را نیز از دست داد و پراخت در 15 هرماه  نیز اجرا نشد و تا این لحظه یعنی 22 فروردین ماه 94 حتی حقوق اسفند ماه 93 نیز پرداخت نگردیده است.

لازم به ذکر است که در صورتجلسه سال 93 مقرر شد با درآمد شرکت سنگ آهن مرکزی به توسعه مجتمع های جوار معدنی بپردازند!

درخطرقرارگرفتن اشتغال 1200 کارگر با تعطیلی معادن سنگ‌آهن زنجان!

رئیس خانه معدن زنجان با هشدار نسبت به وضعیت معادن سنگ آهن این استان گفت:‌ در حال حاضر 90 درصد ظرفیت تولید سنگ آهن معادن استان عملا تعطیل شده و مابقی ظرفیت نیز با 30 تا 35 درصد در حال فعالیت هستند.

به گزارش22فروردین ماین نیوز،شهرام کدخدایی با اشاره به اینکه اگر وضعیت کنونی ادامه پیدا کند قطعا سایر معادن سنگ آهن استان زنجان نیز به زودی تعطیل خواهند شد، افزود: بالغ بر 1200 نفر در معادن سنگ آهن استان زنجان در حال کار هستند که ادامه وضعیت فعلی وضعیت اشتغال این افراد را به شدت تهدید می‌کند.

وی افزود: استان‌های کردستان، سمنان، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی نیز پس از زنجان وضعیت مشابهی داشته و معادن آنها نیز یا تعطیل شده و یا در آستانه تعطیلی هستند. این استان‌ها جزو استان‌هایی هستند که با توجه به فاصله از مبادی صادراتی سنگ آهن کشور دچار مشکلات شدید شده‌اند.

رئیس خانه معدن زنجان با اشاره به فعالیت حدود 26 محدوده بهره‌برداری سنگ آهن در استان زنجان توضیح داد: به جرات می‌توان گفت به جزء چند معدن خاص سایر معادن سنگ آهن استان عملا تعطیل شده‌اند.

کدخدایی با بیان اینکه قرار است به زودی جلسه‌ای بین معدنداران استان در خانه معدن استان تشکیل شده و درباره بحران به وجود آمده بحث و مذاکره شود، اضافه کرد: در همین راستا قرار است با مسئولان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز به صورت جدی وارد مذاکره شده و راهکارهای این بحران را بررسی کنیم. البته سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز در جریان بحران به وجود آمده و تعطیلی معادن قرار دارد.

دستورکاهش ۱۵درصدی کارکنان دولت توسط حسن روحانی صادرشد

رییس جمهور مصوبه‌ای از شورای عالی اداری را به همه دستگاه‌های مربوطه ابلاغ کرده که بخش مهمی از سیاست‌های دولت در زمینه ساماندهی نیروی انسانی در آن مشخص شده است.

طبق مفاد دستورالعمل ساماندهی نیروی انسانی دستگاه‌های اجرایی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور موظف است در تایید برنامه نیروی انسانی دستگاه‌های اجرایی، ضمن تطبیق برنامه دستگاه با الزامات قانونی، به گونه ‌ای عمل نماید که هر سال، کل نیروی انسانی شاغل در بخش دولتی به نحوی تعدیل شوند که در پایان برنامه سه ساله، حداقل ۱۵درصد کاهش یابد.

همچنین مصوب شده است که تمدید قرارداد هریک از نیروهای غیر رسمی (پیمانی و قراردادی)، علاوه بر وجود اعتبار مورد نیاز، مستلزم کسب شرایط و امتیازات لازم از ارزیابی عملکرد وی است که بر اساس عواملی چون، رضایت از خدمات کارمند، رضایت مدیران ذی ‌ربط و ارباب‌ رجوع و… بدست می‌آید.

در بخش شرایط و تعیین تکلیف نیروهای اضافه بر نیاز نیز گزینه‌های زیر مصوب شده است:

۱- انتقال نیروهای رسمی و پیمانی به سایر دستگاه‌های اجرایی و یا سایر واحدهای‌‌ همان دستگاه

۲- بازنشستگی مستخدمان واجد شرایط بازنشستگی

۳- آماده به خدمت نمودن کارمندان رسمی

۴- بازخرید سنوات خدمت کارمندان رسمی (بر اساس بند «ب» ماده ۲۱، ردیف دوم ماده ۴۸ قانون مدیریت و ماده ۴۵ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب ۱۵/۸/۱۳۸۴)

۵- اعطای مرخصی بدون حقوق به کارمندان رسمی و پیمانی با موافقت دستگاه (بر اساس تبصره «ج» ماده ۲۱ قانون مدیریت) و پرداخت حق بیمه سهم کارمند و دولت توسط کارمند به صندوق بازنشستگی (بر اساس ماده ۳۰ قانون برنامه پنجم توسعه)

۶- معرفی به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و سایر مراکز آموزش تخصصی- حرفه‌ای ذی‌ربط برای طی دوره‌های آموزشی مهارتی مورد نیاز بخش‌های غیردولتی با هزینه دستگاه اجرایی متبوع

۷- انتقال کارمندان رسمی به بخش غیردولتی (بر اساس بند «د» ماده ۲۱ قانون مدیریت)

۸- ماموریت کارمندان رسمی به بخش غیردولتی (بر اساس بند «هـ» ماده ۲۱ قانون مدیریت)

۹- لغو قرارداد با رعایت مفاد آیین نامه استخدام پیمانی یا مفاد قرارداد کارمندان قراردادی و یا استفاده از اختیار عدم تمدید قرارداد در پایان مدت قرارداد

وزارت آموزش و پرورش نیز موظف شده است نسبت به تخصیص «شناسه معلمان» که بر اساس شاخص‌ها و استانداردهای نیروی انسانی و متناسب با جمعیت دانش‌آموزی هر استان توسط سازمان ابلاغ می‌گردد به کلیه کارمندان کادر آموزشی (اعم از رسمی، پیمانی و قراردادی) اقدام کند. در صورت خروج از خدمت هریک از معلمان فاقد شناسه معلمی، استخدام معلم جدید به عنوان جایگزین مجاز نیست.

در ادامه این مصوبه نیز اعلام شده است که دستگاه‌های اجرایی مکلفند، آن دسته از نیروهای شرکتی طرف قرارداد دیپلم و پایین ‌تر که در سال‌های اخیر به موجب مصوباتی که توسط رییس مجلس، ملغی‌الاثر اعلام شده، به قرارداد کارمعین (مشخص) و کارگری تبدیل وضع یافته ‌اند را طی سه سال در قالب شرکت‌های پیمانکاری ساماندهی کنند.

منبع:گوشه های ازیک گزارش صبحانه بتاریخ22فروردین

آخرین اخبار درباره حادثه نیروگاه برق شیروان  ووضعیت کارگرزخمی

کارفرمای این پروژه «سازمان توسعه برق ایران»، مشاور کارفرما شرکت «مهندسین مشاور قدس نیرو» و ناظر کارگاهی شرکت «مشانیر» است. در این پروژه، شرکت توسعه یک و دو گروه سرمایه‌گذاری «مپنا» پیمانکاران اصلی بخش گاز و بخار نیروگاه بوده‌اند.

از میان چهار کارگر کشته شده در حادثه کار دو تن از نیروهای جوان پروژه و به ترتیب ۲۱ و ۲۲ ساله بودند و دو نفر دیگر که از نیروهای ماهر و غیربومی نیروگاه بودند به ترتیب ۴۹ و ۵۲ ساله بودند.

یک پایگاه خبری محلی در شیروان علائم هوشیاری و حیاتی تنها کارگری که از این حادثه جان سالم به در برده را رضایت بخش گزارش کرده است.

دکتر زارع رییس شبکه بهداشت شیروان در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی اخبار شیروان پیرامون وضعیت سلامت تنها مصدوم این حادثه گفته است: علائم حیاتی و هوشیاری نفر پنجمی که از این حادثه جان سالم به در برده رضایت بخش است و مصدوم دچار شکستگی‌های هر دو دست، پا و قفسه سینه است که برای انجام عکسبرداری سیتی اسکن و انجام عمل‌های جراحی به بیمارستان بجنورد انتقال داده شده است.

اطلاعات دریافتی نشان می‌دهند، برجی که حادثه در آن روی داده تا ارتفاع ۵۰ متری تکمیل شده است و قرار بر این بوده که تا ۱۲۰ متر ارتفاع داشته باشد.

گفته می‌شود این نیروگاه در حال تکمیل است و شنیده‌ها حکایت از آن دارد که فاز یک این پروژه تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید. کار در ارتفاع بالا و سرعت عمل در اجرای پروژه طبق زمان پیش بینی شده، از جمله مواردی است که می‌تواند در صورت عدم رعایت نکات ایمنی توسط کارفرما و پیمانکار، علت حادثه بوده باشد.

معاون روابط کار اداره کار استان خراسان شمالی درباره علت حادثهٔ کشته شدن ۴ کارگر در نیروگاه برق شیروان گفت: علت حادثه به طور قطعی هنوز مشخص نیست اما حتمالا وجود اشکال در سیستم نگه دارنده سکوهای قالب ریزی می‌تواند یکی از علل حادثه باشد.

منبع:ایلنا

بیست ودوم فروردین ماه1394

akhbarkargari2468@gmail.com

 

 

 

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.