اخباروگزارشات کارگری25اسفند1393

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

– حداقل دستمزد سال1394کارگران 712413 تعیین شد!

– بیانیه اتحادیه آزاد کارگران ایران پیرامون تصویب مزد 712 هزار تومانی:

  پیش بسوی اعتراضات متحدانه و سراسری برای رهائی از ستم معیشتی

– تجمع کارگران نساجی کاشان مقابل ساختمان تامین اجتماعی

-200کارگرکارخانه کاشی کرد کرمانشاه اخراج شدند

– بیکاری300کارگربدنبال تعطیلی شرکت حفاری شمال بهشهر در سالروز تاسیسش

فرهنگیان رفسنجان در اعتراض به وضعیت معیشتی خود مقابل فرمانداری تجمع کردند

– اهالی روستای شموس در مقابل استانداری خوزستان تجمع کردند

– مرگ 407کارگربراثر حوادث کارطی 11ماه دراستان تهران

– کولبری ٢۴ ساله با گلوله هنگ مرزی مریوان کشته شد

حداقل دستمزد سال1394کارگران 712413 تعیین شد!

اخباروگزارشات کارگری – 25اسفند1393:نمایش امسال شورای عالی کار باشرکت نمایندگان دولت،کارفرمایان خصوصی وعوامل کارگری حکومت بپایان رسید.

همچون سال های گذشته تصمیم ازپیش گرفته شده دولت یازدهم مبنی برافزایش17 درصدی حداقل دستمزدسال94کارگران اعلام شد.

همانطوریکه پیش بینی می شد نمایندگان تشکل های وابسته حکومتی علیرغم شاخ وشونه کشیدن ها باهدف خاک پاشیدن به چشم کارگران با تصمیم دولت موافقت کردند.

امسال بازهم روسیاهی برای آنهایی که به نمایندگان تشکل های قلابی کارگری امید بسته بودند برجا ماند.

با افزایش 17درصدی رقم 103513به حداقل حقوق سال 93کارگران608900تومان حداقل حقوق سال 94کارگران 712413 تعیین شد.

بیست وپنجم اسفندماه1393

akhbarkargari2468@gmail.com

بیانیه اتحادیه آزاد کارگران ایران پیرامون تصویب مزد 712 هزار تومانی:

  پیش بسوی اعتراضات متحدانه و سراسری برای رهائی از ستم معیشتی

همانطور که پیش بینی می شد نماینده های دست ساز کارگری همراه با دولت تدبیر و امید سرمایه داران ، پس از چندین هفته تبلیغات پر سر و صدا و لاف زنی های عوامفریبانه در تامین معیشت کارگران که تحت فشار اعتراضات کارگری صورت گرفت، نهایتا تصمیم خود مبنی بر تحمیل فقر و فلاکت روز افزون بر میلیونها خانواده کارگری را اعلام کردند.

اکنون دیگر همه چیز روشن است و سناریوی دولت تدبیر و امید سرمایه داران و تشکلها و نهادهای دست ساز کارگری برای تحمیل مزدی خفت بار بر طبقه کارگر ایران به پایان رسیده است. این سناریوی ننگین در مقابل چشمان ما کارگران با اعلام سبد هزینه بیش از سه میلیون تومانی توسط نهادهای دست ساز کارگری از حدود سه ماه پیش کلید خورد و سپس با تبلیغات پر سر و صدا حول  ایستادگی نماینده های به اصطلاح کارگری در شورایعالی کار  برای افزایش حداقل مزد به میزان 34 درصد ادامه پیدا کرد و  نهایتا در چند روز گذشته با کف زدن برای خود فروختگانی به نام نماینده های کارگری در شورایعالی کار و ستایش از شجاعت آنان بدلیل مقاومت جهت افزایش حداقل مزد به میزان 25 درصد به اوج خود رسید و نهایتا با امضای آنان بر پای حداقل مزدی خفت بار، با صوت شادمانی و تبریک مشمئز کننده وزیر کار به کارگران در حالی به پایان رسید که حکم زندان به جعفر عظیم زاده و جمیل محمدی از هماهنگ کنندگان طومار چهل هزار نفری افزایش مزد و نماینده های سازش ناپذیر کارگران، به آنان ابلاغ شد.

تصویب افزایش حداقل مزد به میزان 17 درصد، آنهم در آخرین روزهای سال که عملا امکان هیچ اعتراضی از سوی کارگران وجود ندارد، اگر برای تصویب کنندگان چنین مزد خفت باری به معنای پایانی مسرت بخش و قابل تبریک و استثنائی بود، برای ما کارگران نمیتواند معنایی چیزی جز تحمیل فقر و گرسنگی مطلق و تشدید مبارزه ای سراسری و متحدانه برای داغ کردن زمین بر زیر پای چپاولگران دسترنج مان داشته باشد.

دولت تدبیر و امید سرمایه داران، با نادیده گرفتن مبارزات ما کارگران در طول سه سال گذشته برای پایان دادن به ستم معیشتی که با طومار چهل هزار نفری آغاز و امسال با تجمعات معلمان و کارگران در مقابل مجلس و وزارت کار و اعتراضات کارگران صنایع خودرو سازی و برخی دیگر از کارخانه ها وارد مرحله تعرضی تری شد، بیش از پیش این واقعیت محرز را در مقابل ما کارگران قرار داد که هیچ چیزی جز اعتراضات زیر و رو کننده میلیونی و سراسری نمیتواند چاره ی ما کارگران برای برخورداری از یک زندگی انسانی باشد.

اینان ما کارگران را با حقیرترین موجودات نیز اشتباه گرفته اند، به همین دلیل نیز چشم در چشم ما، خود سبد هزینه زندگی را بالای سه میلیون تومان و سطح معیشت  میلیونها خانواده کارگری را زیر سه برابر خط فقر  اعلام میکنند و آنوقت  در کمال بی شرمی  تصویب حداقل مزد 712 هزار تومانی را که کفاف خرج توی جیبی فرزندانشان را نیز نمی دهد به ما تبریک میگویند. تبریک چنین مزد خفت باری از سوی وزیر کار یک دهن کجی  وقیحانه به میلیونها خانواده کارگری است که به یقین  با سیل خروشان اعتراضات ما کارگران و معلمان در سال آینده پاسخ خواهد گرفت.

پیش بسوی اعتراضات سراسری و متحدانه برای رهائی از ستم معیشتی

همبسته تر باد مبارزات کارگران و معلمان ایران برای افزایش مزد

اتحادیه آزاد کارگران ایران – 25 اسفند ماه 1393

تجمع کارگران نساجی کاشان مقابل ساختمان تامین اجتماعی

حدود ۵۰ نفر از کارگران کارخانه نساجی کاشان، صبح امروز در اعتراض به آنچه سخت‌گیری‌های تامین اجتماعی در خصوص بازنشستگی پیش از موعد کارگران این واحد صنعتی می‌خواندند، مقابل ساختمان اداره تامین اجتماعی این شهر تجمع کردند.

به گزارش 25اسفندایلنا ، بخش قابل توجهی از کارگران این واحد تولیدی به دلیل سخت‌گیری‌های سازمان تامین اجتماعی نمی‌توانند از بازنشستگی تحت قانون مشاغل سخت و زیان آور استفاده کنند.

کارگران  معترض در تشریح مشکلاتشان گفتند؛ پس از تعطیلی نساجی کاشان در سالهای ۸۳ و ۹۰ کارگران در دو مرحله برای دریافت مقرری بیمه بیکاری به اداره کار معرفی شدند اما امروز که بخش قابل توجهی از این کارگران مشمول بازنشستگی تحت قانون مشاغل سخت وزیان آور شده‌اند، تامین اجتماعی دوران مقرری بگیری بیمه بیکاری آن‌ها را با سوابق سخت وزیان آور محاسبه نمی‌کند.

به گفته آنان، این در حالیست که در زمان مقرری بگیری کارگران نساجی کاشان، ایام بیکاری با قانون مشاغل سخت و زیان آور محاسبه می‌شد اما تامین اجتماعی امروز ازاین قانون پیروی نمی‌کند.

به گفته کارگران معطل ماندن درخواست بازنشستگی کارگران نساجی کاشان درحالی ادامه دارد که تامین اجتماعی ۱۰۰ میلیارد تومان از اراضی این کارخانه را به بهانه دریافت مطالبات معوقه‌اش مصادره کرده است.

 همچنین منابع خبری از تعویق حدود ۵۲ ماه از مطالبات کارگران نساجی کاشان خبر می‌دهند. این کارگران در سال جاری بیش از۵ ماه حقوق از کارفرما طلب دارند. همچنین عیدی پایان سال کارگران نیز به صورت علی الحساب ۳۰۰ هزار تومان پرداخت شده است.

200کارگرکارخانه کاشی کرد کرمانشاه اخراج شدند

روز23اسفند 200کارگرکارخانه کاشی کرد کرمانشاه اخراج شدند.

به گزارش24اسفند پاک پرس، بنقل ازیک منبع آگاه،روز 23اسفند با اخراج200 کارگر کاشی کرد ، دستگاه های تولیدی کارخانه نیز خاموش شد.

شرکت کاشی کرد تولید کننده کاشی و سرامیک و چینی بهداشتی می باشد و در تاریخچه آن ذکر شده که گروه صنعتی کُرد در سال 1362 با هدف تولید باکیفیت انواع چینی بهداشتی تاسیس شد و طی مدت کوتاهی به جایگاه بزرگترین تولیدکننده انواع چینی‌آلات بهداشتی در ایران رسیده است و در حال حاضر گروه کُرد امکان تولید بیش از 5/1 میلیون محصول در سال را داراست.

شرکت کاشی کُرد به عنوان یکی از کارخانه‌های زیرمجموعه گروه کُرد در سال 1379 تاسیس و با بکارگیری نیروهای بومی استان و تحت نظر تکنسینهای شرکت ساکمی ایتالیا، تولید انواع کاشی لعاب‌دار قابل استفاده در کف و دیوار را آغاز کرد.

توجه گروه کُرد به برآورده‌سازی نیاز مشتریان به صورت شایسته، موجب گردیده تا علاوه بر استقبال از محصولات کُرد در ایران، این محصولات به کشورهای متعددی در قاره‌های اروپا، آفریقا و آسیا نیز صادر شود.

بیکاری300کارگربدنبال تعطیلی شرکت حفاری شمال بهشهر در سالروز تاسیسش

روز24اسفند،مدیران شرکت حفاری شمال با خداحافاظی جدی از کارکنان خود تعطیلی این شرکت را رسما اعلام کردند.

به گزارش24اسفند خط امید،یک منبع آگاه از خداحافظی جدی شرکت حفاری شمال بهشهر با پرسنل و کارگران خود خبر داد و افزود: متاسفانه در جلسه ای که امروز با حضور پرسنل و کارکنان شرکت حفاری شمال برگزار شد، رسما تعطیلی این شرکت اعلام شد.

 وی افزود: در سالروزتاسیس شرکت حفاری شمال به پرسنل و کارگران این شرکت گفته شد که از ابتدای فروردن سال 94 هیچ یک از کارکنان درشرکت حاضر نشوند، و در صورتیکه تا پایان فروردین ماه مشکلات مالی شرکت حل نشود باید برای خود به دنبال کار دیگری باشند.

 بنابهمین گزارش، اوایل دی‌ماه سال جاری شرکت حفاری شمال در بهشهر حدود 300 نفر از کارکنان خود را اخراج کرد که دلیل این اخراج مشکلات مالی شرکت مطرح شد .پس ازمدتی این کارگران دوباره کار خود بازگشتند.

اما طی ابلاغیه ای این شرکت روز24اسفند در جلسه‌ای رسما تعطیلی شرکت حفاری شمال را اعلام کرد.

فرهنگیان رفسنجان در اعتراض به وضعیت معیشتی خود مقابل فرمانداری تجمع کردند

جمعی از فرهنگیان رفسنجان با حضور در مقابل فرمانداری، به وضعیت معیشتی شان اعتراض کردند.

به گزارش 24اسفند“خانه خشتی”، صبح امروز جمعی از فرهنگیان رفسنجان با حضور در مقابل فرمانداری، به وضعیت معیشتی شان اعتراض کردند.

حضار در نامه ای به حمید ملانوری فرماندار رفسنجان، بیان داشتند: بسیار مایه تأسف است ما که روزگاری بر تخته سیاه از ارزش معنویت سخن می گفتیم وو غم نان را برای شاگردانمان بسیار بیمعنی جلوه می دادیم، امروز در پشت ضربات بی رحمانه تورم فزاینده و مشکلات معیشتی و اقتصادی خود گرفتار قصه تکراری شده ایم.

فرهنگیان در ادامه خطاب به فرماندار، اظهار داشتند: مشکل ما فرقی است که به طور فاحش بین اعضای خانواده بزرگ فرهنگیان و سایر کارمندان و دوایر دولتی می بینیم.

جمعیت حاضر خواستار گشایشی در کارشان شدند و با اشاره به اینکه میانگین حقوق یک همکار فرهنگی با مدرک کارشناسی و با سابقه ای بیست ساله به زحمت به سیزده میلیون ریال می رسد و میزان تورم به حدی بالاست که با افزایش ۱۰ و حتی ۲۰ درصدی دردی از فرهنگیان دوا نمی شود، بیان کردند: ما مصرانه خواهان افزایش بیش از ۱۴ درصد هستیم که نمایندگان مجلس جهت بودجه آموزش و پرورش منظور داشته اند؛ همانگونه که وزیر بهداشت در طی دو مرحله افزایش ۳۶ درصدی بودجه را برای همکاران خود تثبیت نموده، پس این انتظار برای ما دور از دسترس نخواهد بود.

موارد مطرح شده از سوی جامعه فرهنگیان معترض اینگونه بیان شد: ساعات کار موظف از سال ۱۳۶۰ چهار ساعت بنا به شرایط زمان جنگ اضافه شده که البته بعد از جنگ و دوران سازندگی دیگر به روال اولیه بازنگشت؛ کارمندان دولت هر سال از یک ماه مرخصی برخوردارند و در پایان هر ماه برای آنان بین ۶۰ تا ۸۰ ساعت اضافه کاری در نظر گرفته می شود که بدون احتساب ایام تعطیل و جمعه برایشان منظور می شود، در صورتی که اضافه کاری فرهنگیان دستخوش محاسبات تعطیل و غیره می شود و هر ماه نسبت به ماه پیش تقلیل می یابد و بعد از گذشت ۶ ماه تنها سه ماه آن در چندین نوبت و به صورت اقساط پرداخت می شود.

فرهنگیان در ادامه تعطیلات قانونی تابستان را اشکال دیگری عنوان کردند که بر جامعه فرهنگیان می گیرند و ابراز داشتند: با توجه به اینکه شرایط فعلی جامعه، معلمی شغلی کاملاً به روز است و هر معلم برای تدریس موفق باید هر ساله و هر ماه خود را به دانش روز مجهز کند، این فرصت زمانی برای بازنگری، مطالعه و تحقیقات جدید و یافته های تازه است.

تغییر در نگرش، اجحاف در تحقق مزایا، عدم استفاده ابزاری و قرار دادن افکار عمومی در مقابل فرهنگیان از دیگر اعتراضات مطرح شده فرهنگیان بود که در توضیح آن، بیان کردند: متأسفانه عده ای از مسئولین عدم اختصاص بودجه لازم برای این قشر را در تعداد کثیر آن ها می دانند و تا زمانی که ما را زیادی و و مصرف کننده بدانند، هیچ چیز تغییر نمی کند.

در ادامه این توضیح برخوردار نبودن از حقوق ثابت و شفاف را از دیگر تفاوت های فرهنگیان با سایر ارگان ها بیان کردند که خواستار بحث و پیگیری آن شدند و ابراز داشتند: اعطای وام مسکن با بهره کم و استفاده از منازل سازمانی و مزایایی از قبیل انواع کارانه، حق سفر، وام خرید کالا، کارت خرید غیر نقدی، پاداش های متفرقه و … از دیگر خواسته های ماست.

جمعیت حاضر با اعتراض به طرح رتبه بندی فرهنگیان که اثر و نتیجه ای جز تفرقه و اختلاف بین این قشر زحمتکش ندارد، بیان کردند: این طرح تنها بهانه ای است برای پوشاندن مسئله اصلی که همان تبعیض در پرداخت حقوق می باشد و اگاهیم که این طرج در صورت اجرایی شدن کثل طرح پرداخت هماهنگ حقوق، حاصلی برای فرهنگیان فرهیخته ندارد.

اهالی روستای شموس در مقابل استانداری خوزستان تجمع کردند

بیش از 30 نفر از اهالی روستای شموس واقع در دو کیلومتری اهواز به دلیل نبود امکانات رفاهی در این روستا در مقابل استانداری خوزستان تجمع کردند.

به گزارش25اسفند ایرنا،شورا یار محلات روستای شموس دوشنبه اظهارکرد: به علت نبود امکانات لازم مانند آب، گاز، شبکه جاده ای و هر گونه امکانات رفاهی در این روستا اهالی تصمیم گرفتند که امروز در مقابل استانداری حضور یافته تا در خصوص مشکلاتشان با مسوولان استانی صحبت کنند.

وی گفت: در حال حاضر روستاییان آب آشامیدنی خود را از کانال زهکش نیشکر سلمان فارسی تامین می کنند که با توجه به بالا بودن شوری این آب شاهد بروز بیماری های پوستی بسیاری در میان اهالی روستا هستیم.

وی بیان کرد: تا کنون بارها مشکلات را با مسوولان محلی درمیان گذاشتیم اما هیچ اقدامی برای رفع مشکلات انجام نشده است.

شورا یار محلات روستای شموس افزود: این روستا فاقد مرکز بهداشت روستایی است و روستاییان برای درمان به روستاهای مجاورمراجعه می کنند.

وی اظهار کردک در حال حاضر تعداد بیشتری از روستاییان در حال آمدن به مقابل استانداری هستند.

در روستای شموس بیش از 40 خانوار زندگی می کنند و این روستا در دو کیلومتری اهواز در جاده خرمشهر نرسیده به پل شهرک نورد است.

مرگ 407کارگربراثر حوادث کارطی 11ماه دراستان تهران

به گزارش 25اسفند روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان تهران، در 11 ماهه امسال 407 مورد فوت ناشی از حوادث کار به مراکز پزشکی قانونی استان ارجاع شده است که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تعداد تلفات ناشی از حوادث کار 443 مورد اعلام شده بود 8.1 درصد کاهش یافته است.

بنابر این گزارش از کل تلفات حوادث کار 11 ماهه امسال 403 نفر مرد و 4 نفر زن بوده اند.

در بهمن ماه امسال نیز تعداد فوت ناشی از حوادث کار با 64.3 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل 15 مورد اعلام شده است.

کولبری ٢۴ ساله با گلوله هنگ مرزی مریوان کشته شد

درپی شلیک نیروهای هنگ مرزی حکومت اسلامی ایران در مناطق مرزی شهرستان مریوان، یک کولبر جان خود را از دست داد.

به گزارش 25اسفند کُردپا، شامگاه گذشته یک شهروند مریوانی به نام سوران خسروی فرزند رئوف که در منطقه مرزی “موران” مشغول کولبری بوده، براثر شلیک نیروهای هنگ مرزی مریوان جان سپرد.

این کولبر ٢۴ ساله، مجرد و اهل روستای “کانی سپیکه” از توابع مریوان می‌باشد.

سوران خسروی فرزند رئوف که در منطقه مرزی “موران” مشغول کولبری بوده، براثر شلیک نیروهای هنگ مرزی مریوان جان سپرد.

بیست وپنجم اسفندماه1393

akhbarkargari2468@gmail.com

 

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.