کتاب تلاش برای استقلال + دانلود کتاب

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

بالاخره پس از مدتها گرفتاری و معطلی کتاب خاطرات سیاسی عبدالکریم انواری تحت عنوان “تلاش برای استقلال ” در لندن منتشر شد.

عبدالکریم انواری یکی از برجسته‌ ترین حقوق‌دانان و از اعضای فعال جبهه ملی ایران است که به دنبال تکفیرجبهه ملی مجبور به ترک میهن شد و زندگی سیاسی خود را در خارج از کشور با استقلال و آزادی تمام و با اتکا به راه  و روش محمد مصدق ادامه داد و هر وقت لازم بود از بیان کلام حق خودداری نکرد. این کتاب به غایت در همین راستاست.

نقش جبهه ملی ایران در تاریخ معاصر ایران بر مردم و صاحبنظران سیاسی و اجتماعی میهن ما پوشیده نیست. عبدالکریم انواری در بحبوحه انقلاب اسلامی در مسئولیت خطیر دبیر شورای مرکزی جبهه از نزدیک شاهد و گزارشگر حوادثی تاریخی بوده است که اینک در کتاب خاطراتی که دردست دارید برای نخستین بار منتشر میشود.

در ۳۳ سال گذشته مناقشات مستمری بین ملیون ایران از یکطرف و سلطنت طلبان و طرفداران دکتر شاپور بختیار از طرف دیگردر جریان بوده است و هریک با گمانه زنی های بی پایه نتیجه گیریهائی بنفع خویش کرده اند. اکنون برای اولین بار برمبنای اسناد و صورتجلساتی که منحصرا در اختیار مولف کتاب بوده واقعیت جریانات مربوط به نقش جبهه ملی در انقلاب و اخراج دکتر شاپور بختیار از این جبهه پیش روی خواننده قرارداده شده است

نقش چشم گیروکلای دادگستری بصورت اوانگارد روشنفکری انقلاب ایران و سپس اضمحلال و بلعیده شدن کانون وکلای دادگستری بوسیله انقلاب اصولا در سی و سه سال گذشته بررسی نشده است . این پروسه تاریخی و عبرت آموز نیز با استناد به مدارک و صورتجلسات مربوطه دقیقا در این کتاب به رشته تحریر کشیده شده است.
علاقمندان کتاب “تلاش برای استقلال ” که بهای آن ۱۵ پوند انگلیس به اضافه ۳ پوند هزینه پست درنظر گرفته شده است میتوانند تعداد کتاب مورد احتیاج خود را به  ایمیل زیر سفارش دهند.
akanvai@yahoo.co.uk

دانلود کتاب کتاب تلاش برای استقلال

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.