حمله جنایتکارانه به هفته نامه «شارلی اِبدو» را محکوم می‌کنیم!

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

من شارلی هستم
آزادگان جهان!
تاریک اندیشان و مرگ پرستان در روز چهارشنبه هفتم ژانویه 2014، آزادی وجدان، آزادی اندیشه و آزادی قلم را در دفتر هفته نامه «شارلی ابدو» به رگبار بستند. در حمله تروریستی اسلامگرایان افراطی به دفتر این نشریه، ۱۲ نفر به قتل رسیدند و ۱۱ نفر دیگر زخمی شدند که حال تعدادی از آن ها وخیم است. «استفان شاربونیه» کاریکاتوریست برجسته و سردبیر نشریه، سه تن دیگر از کاریکاتوریست‌های سرشناس فرانسه و عضو هیئت تحریریه نشریه که هرگز سلاحی جز قلم خویش نداشتند، «برنارد ماریس» اقتصاددان و دو مامور پلیس جزو قربانیان این اقدام جنایتکارانه هستند.

حمله به دفتر این نشریه خشم و انزجار جهانی را برانگیخته است. بان کی‌مون دبیر کل سازمان ملل به درستی این حمله را «تهاجمی مستقیم به بنیان دموکراسی، رسانه‌ها و آزادی بیان» دانسته است. دفتر نشریه «شارلی اِبدو» در سال ۲۰۱۱ نیز به خاطر انتشار کاریکاتور پیامبر اسلام، مورد حمله اسلامگرایان افراطی قرار گرفته بود و مسئولین و نویسندگان آن تهدید به مرگ شده بودند.

در کشور ما نیز دگراندیشی و آزادی بیان همواره مورد هجوم اسلامگرایان افراطی قرار داشته است. بسیاری به خاطر دگراندیشی و دفاع از آزادی بیان و قلم جان باخته و یا به زندان‌های طولانی محکوم شده اند. فتوای خمینی برای قتل سلمان رشدی، نمونه روشن نبود تحمل دگراندیشی و آزادی بیان و قلم از طرف افراط گرایان اسلامی در کشور ماست. هنوز هم، با قانون جزای جمهوری اسلامی مرتکبین سب نبی به اعدام محکوم می‌شوند. در حقیقت، تروریسم طالبانی، داعشی و ولی فقیهی یک ریشه دارند. آبشخور همه آنها اسلام سیاسی، اسلام قدرت طلب و تلفیق دین با دولت است.

ما نیروهای سکولار ایران که در کشور خود همواره با ترور و اعدام نویسندگان و روزنامه نگاران به نام دین و توهین به پیامبر مواجه بوده ایم، عمیقا از کشتار کاریکاتوریست‌ها و روزنامه نگاران شارلی ابدو متاثریم و با مردم فرانسه احساس همبستگی می‌کنیم.

آزادی اندیشه، بیان و رسانه، ارزش‌هایی جهانشمول هستند که هیچ استثنای فرهنگی و یا مذهبی نمی‌پذیرند و در همه کشورها باید رعایت شوند. ما افراط گرایی اسلامی در سراسر جهان و از جمله در ایران را شدیدا محکوم نموده و با ابراز انزجار از عمل جنایتکارانه و غیر انسانی حمله به هیأت تحریریه «شارلی اِبدو» در پاریس، پشتیبانی کامل و بی‌قید و شرط خود را از آزادی اندیشه، بیان و رسانه اعلام می‌کنیم.

ما همدردی عمیق خود را با خانواده های قربانیان این جنایت و خانواده مطبوعات آزاد جهان اعلام می‌کنیم.

انجمن جمهوریخواهان ایران – پاریس

کمیته مستقل ضد سرکوب شهروندان ایرانی – پاریس

۱۸ دی ۱۳۹۳ – ۸ ژانویه ۲۰۱۵

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.