اخباروگزارشات کارگری3مهر1393

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

اخباروگزارشات کارگری3مهر1393

– سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه:باز‌داشت کارگران چاره‌‌ساز نیست، حق‌‌شان را بدهید!

– پاسخ دبیرکل اتحادیه سراسری آموزگاران انگلیس به سندیکای کارگران فلزکارمکانیک در حمایت از بهنام ابراهیم زاده‎

– اعتصاب کارگران کارخانه کاشی گیلانا وارد نهمین روز شد

– کارگران قطار شهری اهواز در چهارمین روز اعتصاب تهدید به اخراج شدند

– ترکیدن لاستیک جان آپاراتی را گرفت

– اعتصاب تاکسیرانان لندنی

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه:باز‌داشت کارگران چاره‌‌ساز نیست، حق‌‌شان را بدهید!

نتیجه‌ی گسترش فقر و فساد و تبعیض و دیگر شرارت‌های اقتصادی ناشی از تبه‌کاری مسولان حکومتی امثال مرتضوی‌ها و رحیمی‌ها و جهرمی‌ها و باندهای وابسته همچون باند مافیایی بابک زنجانی هم راستا با فشار تحریم‌های اقتصادی برون‌مرزی، زندگی مردم به ویژه خانواده‌های طبقات مفید اجتماعی نظیر کارگران و دیگر زحمتکشان شهر و روستا را در طی سالیان دراز دچار توفان‌های سهمگین کرده و جامعه را آبستن حرکات اعتراضی این طبقات به ویژه اعتراضات کارگری نموده است.

یکی از اعتراضات روزافزون کارگری این روزها، اعتراضات کارگران کارخانه‌ی کاشی‌سازی گیلانا در استان گیلان می‌باشد.

کارگران این کارخانه که همانند دیگر کارگران این مرز و بوم از مشکلات کاری و بی‌عدالتی‌های اجتماعی دچار رنج هر روزه بوده و فریادرسی هم نیافتند، برای دادخواهی و رسیدن به حق‌شان چون کارگران دیگر جوامع از حق اعتراض خود استفاده کرده و دست به اعتراض و اعتصاب زدند، اما متاسفانه به جای رسیدگی عادلانه  به خواست‌های این کارگران ستمدیده، با همدستی کارفرما برایشان پرونده‌سازی شده و گروهی از آنان دستگیر می‌شوند.

عواملِ نابخردِ این جور روش‌های عقب‌مانده و سرکوب و بگیر و ببند باید بدانند استفاده از این‌گونه روش‌ها محکوم بوده و دوره‌اش مدت‌هاست به سرآمده و حاصلی جز ننگ و نفرت تاریخی برای فاعلانش ندارد.

پیروان آیین دادگری و آزادگی، داد‌خواهی کارگران را ارج می‌نهند و می‌پذیرند و به انجام می‌رسانند.

به امید روزی که در این سر‌زمین داد‌گری پیروز شود.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

3/مهر/93

پاسخ دبیرکل اتحادیه سراسری آموزگاران انگلیس به سندیکای کارگران فلزکارمکانیک در حمایت از بهنام ابراهیم زاده‎

به:رئیس جمهور حسن روحانی

            ریاست جمهوری اسلامی ایران

            تهران، ایران

ارسال از طریق ایمیل Rouhani@csr.ir

موضوع: درخواست مدارا و ملایمت نسبت به بهنام ابراهیمزاده

رئیس جمهور گرامی،

اتحادیهٔ سراسری معلمان بریتانیا (NUT) به نمایندگی از سوی ۳۰۰ هزار عضوش، بهشدت نگران و بیمناک از رفتار غیرانسانی و بیرحمانهای است که با فعال سندیکایی بهنام ابراهیمزاده میشود. بهنام ابراهیم زاده، عضو کمیتهٔ پیگیری ایجاد تشکلهای آزاد کارگری و از فعالان و مدافعان حقوق کودکان است که از خرداد ماه ۱۳۸۹ در زندان اوین حبس شده است.

بهنام در مدت زندانی بودنش مورد شکنجه و رفتارهای غیرانسانی و بیرحمانهای قرار داشته و در سلول انفرادی حبس شده است. وضعیت بهنام با افزودن اتهامهای تازه علیه او بدتر شده است. این اتهامها را به او میزنند تا بتوانند او را به «جرم» استفاده از حقش برای سازمان دادن کارگران و فعالیت در راه احقاق حقوق سندیکایی در ایران همچنان در زندان نگه دارند.

اتحادیهٔ سراسری معلمان بهشدت نگران امنیت و سلامت بهنام است که در حال حاضر در اعتراض به اتهامهای تازهای که در ارتباط با ایجاد ناآرامی در زندان علیه او مطرح کردهاند، اعتصاب غذا کرده است. منابع قابلاعتماد به من اطلاع دادهاند که مسئولان زندان بهنام را تهدید کردهاند که اگر به اعتصاب غذایش پایان ندهد، او را به سلول انفرادی منتقل خواهند کرد.

ما از شما میخواهیم که به حقوق بشر و حقوق کارگران احترام بگذارید، و نسبت به بهنام ابراهیمزاده که حالش بهسرعت در حال وخیمتر شدن است، مدارا و ملایمت نشان دهید. ادامهٔ حمله به جنبش سندیکایی ایران ضربهٔ دیگری به شهرت کشور شما خواهد زد. سرنوشت بهنام و دیگران در دستان شماست.

با احترام،

کریستین بلوئِر

دبیرکل

رونوشت:

آیتالله خامنهای، رهبر info@leaser.ir

قوهٔ قضاییهٔ جمهوری اسلامی ایران jpr@iranjudiciary.org و info@judiciary.ir

وزارت دادگستری جمهوری اسلامی ایران office@justice.ir

جناب فیلیپ هاموند، نمایندهٔ مجلس بریتانیا، وزیر امور خارجهٔ بریتانیا fcocorrespondence@fco.gov.uk

اعتصاب کارگران کارخانه کاشی گیلانا وارد نهمین روز شد

در حالی که اعتصاب ۱۶۰ کارگر کارخانه کاشی گیلانا که امروز وارد نهمین روز خود شده است، یکی از کارگران این واحد صنعتی از احتمال تشکیل جلسه مذاکره میان  کارفرما و کارگران معترض در روز شنبه آینده خبر داد.

به گزارش3مهرایلنا،یکی از کارگران کارخانه کاشی گیلانا با اعلام این خبر گفت: معترضان همانند روزهای گذشته در ساعات کاری بصورت آرام در محوطه کارخانه جمع شده‌ و بدین وسیله فعالیت کارخانه متوقف شده است.

وی بابیان اینکه کارگران خواهان مشخص شدن وضعیت پرداخت مطالبات معوقه، تامین امنیت شغلی و رفتار مودبانه کارفرمای جدید کارخانه هستند، گفت: تا این لحظه از جانب مدیریت کارخانه و مسئولان اداری شهرستان رودبار پاسخ مشخصی به این خواسته‌های کارگران داده نشده است.

او با بیان اینکه مدیریت قبلی و کنونی کارخانه کاشی گیلانا با پرداخت نامنظم دستمزد و حق بیمه ۱۶۰ کارگر این واحد صنعتی باعث تشدید وضعیت اقتصادی خانواده‌های این کارگران شده‌اند، افزود: در شرایطی که به نان شب خود بیش از هر زمان دیگری محتاجیم از مسئولان توقع داریم که به جای احضار هشت نفر از کارگران معترض از مدیریت کارخانه عمل به تعهدات قانونی را خواستار بشوند.

به گفته این کارگر، مجموع مطالبات کارگران کاشی گیلانا از سال ۸۸ تا سال ۹۳ بیش از ۱۶ ماه است و کارگران از کارفرمای جدید انتظار دارند حداقل مطالبات سال جاری آنان را پرداخت کند.

او بابیان اینکه از سه شنبه هفته گذشته که اعتصاب کارگران کاشی گیلانا شروع شده است، مدیریت در محل کارخانه حضور ندارد، گفت: شنیده‌ها حاکی از آن است که روز شنبه کارفرما برای مشخص شدن شرایط کار وارد کارخانه شود که امیدواریم در این مورد بتوان به توافق مشخصی دست یافت.

کارگران قطار شهری اهواز در چهارمین روز اعتصاب تهدید به اخراج شدند

کارگران پیمانی قطار شهری اهواز صبح امروز (پنج شنبه ۳ مهر) برای چهارمین روز متوالی دست از کار کشیده و نزدیک به ۱۵۰ نفر از آنان در کارگاه مرکزی این پروژه عمرانی تجمع کردند.

به گزارش 3مهرایلنا، علاوه بر کارگران کارگاه مرکزی قطار شهری اهواز (مترو)، کارگران سایر کارگاه‌های این پروژه عمرانی در تجمع صبح امروز شرکت کردند، تجمع کنندگان به تعویق ۴ ماهه حقوق‌ از ابتدای خرداد ماه امسال معترض‌اند.

براساس این گزارش،حدود ۱۰۰ کارگر شیفت شب قطار شهری اهواز شب گذشته برای چهارمین شب متوالی دست از کار کشیده بودند.

بنابهمین گزارش،حداقل دو مدیر میانی شرکت پیمانکاری کیسون در چهارمین روز متوالی اعتصاب کارگران قطار شهری اهواز، کارگران معترض را به اخراج تهدید کردند اما مدیرعامل این شرکت به آنان وعده داده است حقوق‌ ماه های گذشته را به زودی پرداخت می‌کند.

گفتنی است حدود ۹۰۰ کارگر پیمانی در قطار شهری اهواز کار می‌کنند که ۴۰۰ نفر از آنان در شیفت صبح و ۱۰۰ نفر دیگر در شیفت شب یه کار گرفته می‌شوند. همچنین ۱۰۰ کارگر این پروژه عمرانی به صورت روزمزد کار می‌کنند که اکثرا از کارگران با سابقه و اخراجی به شمار می‌آیند.

لازم به ذکر است مابقی کارگران قطار شهری اهواز در بخش‌های اداری این پروژه عمرانی کار می‌کنند.

ترکیدن لاستیک جان آپاراتی را گرفت

ترکیدن لاستیک کامیون موجب کشته شدن آپاراتی در سنندج شد .

به گزارش 3مهرپایگاه خبری پلیس ، جانشین فرمانده انتظامی شهرستان سنندج در تشریح این خبر بیان داشت : در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر وقوع یک فقره حادثه منجر به فوت در پایانه باربری ، بلافاصله مأموران کلانتری 14 شهرستان سنندج در محل حاضر شدند.

سرهنگ “چگینی” در ادامه افزود : با بررسی مأموران مشخص شد که متوفی 44 ساله که شغل او آپاراتی بوده در حین رفع پنچری لاستیک خودرو کامیون به علت ترکیدن لاستیک خودرو مذکور مصدوم و پس از انتقال به بیمارستان بر اثر شدت جراحات وارده فوت می کند .

اعتصاب تاکسیرانان لندنی

به گزارش25سپتامبریورونیوز، صدها راننده تاکسی لندنی، روز چهارشنبه، در اعتراض به وضعیت کاریشان دست به اعتصاب زدند. آنها معترضند که چرا سازمان حمل و نقل شهری و شهرداری لندن به شرکت های تاکسیرانی غیر رسمی و مجازی مانند اوبر اجازه کار می دهند.

یکی از آنها می گوید: «ما از بی توجهی مقامات خسته شده ایم؛ اصلا برای شان مهم نیست ما در چه حالیم. روز به روز بر مخارج ما افزوده می شود و آنها به تاکسی های غیر رسمی اجازه کار می دهند. آنها نگران اوبر نیستند؛ کمی پول می گیرند و اجازه می دهند که هر کسی هر کاری می خواهد بکند.»

تاکسیرانان لندنی در ماه ژوئن گذشته نیز اعتصابی مشابه را در اعتراض به آنچه آنها رقابت غیرمنصفانه می دانند برپا کردند.

در حال حاضر ۲۵ هزار تاکسی رسمی و بیش از ۶۰ هزار تاکسی غیررسمی در لندن مشغول به کار هستند.

سوم مهرماه1393

akhbarkargari2468@gmail.com

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.