pillay 01

ناوی پیلای اسرائیل را به “جنایت جنگی” علیه غزه متهم کرد

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

pillay 01

pillay 01ناوی پیلای، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، از حملات اسرائیل علیه ساکنان نوار غزه به عنوان “جنایات جنگی” یاد کرد و خواستار انجام تحقیقات فوری در این زمینه شد.

ناوی پیلای در نشست اضطراری شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، که امروز چهارشنبه (۲۳ ژوئیه) در ژنو برگزار شد، تاکید کرد: بطور حتم، حقوق بشردوستانه بین المللی، به گونه ای نقض شده است که می توان از آن با عنوان “جنایت جنگی” نام برد.

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، انجام تحقیقات بین المللی در خصوص تمامی حملات ارتش اسرائیل را که تخریب منازل مسکونی و کشته شدن غیرنظامیان فلسطینی را در پی داشته، خواستار شد.

نشست اضطراری حقوق بشر سازمان ملل متحد به درخواست فلسطین و کشورهای عربی با هدف رعایت حقوق بین المللی سرزمینهای اشغالی فلسطینیان برگزار شد.

این مقام سازمان ملل تاکید کرد که ارتش اسرائیل در حمله به فلسطینیان در نوار غزه از زور بیش از حد استفاده می کند.

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد با اشاره به “حملات بی هدف گروه حماس یا دیگر گروههای مسلح فلسطینی به مناطق غیرنظامی اسرائیل” گفت: حقوق شهروندان اسرائیلی و کودکان آنان هم، برای داشتن زندگی بدون ترس، زیرپا گذارده شده است.

ناوی پیلای در شانزدهمین روز از آغاز درگیریها در غزه در نشست اضطراری شورای حقوق بشر در حالی “بی توجهی و نقض آشکار حقوق بشردوستانه بین المللی” را عنوان می نماید که بر پایه آمار رسمی، حملات اسرائیل به نوار غزه تاکنون ۶۵٠ کشته برجای گذاشته که بیش از ١٠٠ تن از قربانیان، کودکان فلسطینی هستند. زنان، سالمندان و افراد معلول و ناتوان نیز بیشترین شمار کشته شدگان را تشکیل می دهند.

همچنین حملات حماس به سوی اسرائیل نیز ٣١ کشته برجای گذاشته است که ٢٩ تن آنان سرباز اسرائیلی و دو قربانی دیگر از شهروندان غیرنظامی هستند.

بر پایه گزارش سازمان ملل نزدیک به ١٢٠ هزار فلسطینی از خانه های خود آواره شدند.

اسرائیل می گوید به حملات خود تا نابودی توان موشکی حماس و شبکه تونل های مورد استفاده ادامه خواهد داد. حماس در واکنش می گوید تا لغو محاصره غزه حاضر به پذیرش آتش بس نیست.

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.