قتل عام کارگران توسط کارفرماها را محکوم می کنیم

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

قتل عام کارگران توسط کارفرماها را محکوم می کنیم

فاجعه هولنا ک و جانگذار کشته و زخمی شدن کارگران مظلوم معدنچی کشور ترکیه موج بزرگی از غم و اندوه را در سراسر جهان و از جمله در کشور ما و به ویژه در میان جامعه کارگری بوجود آورد .

سندیکای کارگران شرکت واحد همراه با همدردی و همبستگی با خانواده های داغدار مراتب همدردی خود را به ایشان و جامعه کارگری و دیگر مردم ترکیه اعلام می دارد و در این راستا خشم و اعتراضات گسترده مردمی و سازمان های مبارز کارگری علیه مقصران و مسئولان و مقامات دولتی را تائید کرده و حمایت خود رااز این اعتراضات اعلام و سرکوب حرکات اعتراضی را محکوم می کند.

کشتار وحشتناک کارگران در حوادث کاری در کشور بنگلادش و ترکیه و دیگر نقاط جهان نشان می دهد که صاحبان شرکت های بزرگ چند ملیتی فقط و فقط به افزایش سود و سرمایه خود می اندیشند و جان و زندگی کارگران برای انها اهمیتی ندارد،این وضعیت حاصل سرکوب و تضعیف برنامه ریزی شده سازمان های کارگری در کشور های مختلف در چند دهه گذشته و غفلت و کم کاری سازمان بین الملی کار و دیگر نهادهای مسئول حقوق بشری می باشد.

متاسفانه در کشور ما نیز این شرایط وخیم وجود دارد و امار بالای مرگ و میر و صدمه دیده گی در محیط های کار و حوادث حین کار، ان را بخوبی نشان می دهد. از انجا که مسئولیت مستقیم حفظ جان و جلوگیری از صدمات از وظایف مهم و اولیه حاکمیت ها می باشد ، ما ضمن در خواست برکناری و مجازات مسئولان مقصر در حوادث حین کار با اعلام هشدار باش ،از مسئولان دولتی می خواهیم برای جلوگیری از تکرار فجایعی همچون فاجعه کشور ترکیه وظایف خود را به دقت انجام دهند ،کم کاری و کوتاهی و سهل نگاری در این باره را کارگران به هیچ وجه نپذیرفته و نمی بخشند و پیشاپیش ان را محکوم می نمایند.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه-اردیبهشت ۹۳

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.