پیام اتحادیه آزاد کارگران ایران به مناسبت فرا رسیدن سال نو

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

کارگران و مردم شریف ایران

سالی دیگر در گردش دیرین طبیعت و در پس مبارزه و امید و آرزوی ما انسانها برای برخورداری از یک زندگی شاد و مرفه در حال تولد است. سالهاست ما کارگران ایران با پیام درد و رنج به استقبال سال نو میرویم اما در نتیجه ایستادگی و مبارزه رو به گسترش مان، جنبش کارگری ایران شکوفاتر و آگاه تر از هر سالی قدم به سال نو میگذارد. امسال نیز همچون سالهای پیش چنین بود و علاوه بر بخشی از کارگران که حول طومار اعتراضی جنبش افزایش حداقل مزد را به پیش بردند، فریاد افزایش مزد به داخل برخی مراکز تولیدی و صنعتی نیز کشیده شد. کارگران چادرملو و پلی اکریل اصفهان و دهها و صدها کارخانه دیگر اعتصابات و تجمعاتی قدرتمند سازمان دادند و کارگران فولاد زاگرس در واپسین روزهای سال، مقابل وزارت کار را صحنه اعتراضی کوبنده کردند و با اتکا به قدرت اتحاد و همبستگی خود نشان دادند کارگران ایران علیرغم تشدید سرکوب اعتراضات شان در دولت تدبیر و امید!! محکم و استوار پای دفاع از حقوق انسانی شان ایستاده اند و در دفاع از زندگی و بقا خود ذره ای کوتاه نخواهند آمد. این پیام امسال کارگران ایران از خوزستان تا آذربایجان و از اصفهان و کردستان تا یزد و تهران و جای جای کشور به دولت و کارفرمایان بود. پیامی که در صورت تداوم وضعیت موجود و عدم تجدید نظر فوری در حداقل مزد مصوب، دامنه ظهورش در سال آینده وسعتی به مراتب بیشتر و تعیین کننده تر پیدا خواهد کرد.

اتحادیه آزاد کارگران ایران با تاکید بر تجدید نظر فوری در حداقل مزد مصوب و فراخوان به عموم کارگران برای اعتراض به آن، فرا رسیدن عید نوروز را به کارگران، عموم مردم شریف ایران و بویژه به خانواده های کارگران دربند و خانواده های تمامی زندانیان آزادیخواه صمیمانه تبریک میگوید و به همه عزیزانی که بدلیل دفاع از حقوق انسانی کارگران و مردم ایران به زندان افکنده شده اند درود میفرستد و سبد سبد شکوفه بهاری تقدیم این عزیزان میکند.

ما تلاش و مبارزه بیشتر و اتحاد و همبستگی برای پایان دادن به وضعیت مشقت بار کنونی را سرلوحه آغازی دگرگون کننده در سال جدید خواهیم کرد و همدوش با کارگران در سراسر کشور لحظه ای از مبارزه برای دست یابی به حقوق انسانی مان باز نخواهیم ایستاد.

بهاران خجسته باد

اتحادیه آزاد کارگران ایران – ۲۸ اسفند ماه ۱۳۹۲

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.