اخبار و گزارش های کارگری ۱۱ دی ماه ۱۴۰۰

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

*دوران ملوک الکارفرمایی:

ادامه کنش های کارگران حق طلب مخابرات خوزستان برای بازگشت بکار وتره خرد نکردن کارفرما برای رای مراجع قضایی و درخواست نماینده رهبری و نماینده سیاسی امنیتی استان خوزستان

روزشنبه 11 دی ماه، کارگران حق طلب مخابرات خوزستان از ادامه کنش های دامنه دارشان برای بازگشت بکار وبی تفاوتی کارفرما از جمله تره خرد نکردنش برای رای مراجع قضایی و درخواست نماینده رهبری و نماینده سیاسی امنیتی استان خوزستان،خبردادند.

این کارگران حق طلب اخراجی به خبرنگاررسانه ای گفتند: بعد از مهلت یک هفته‌ای نماینده رهبری و نماینده سیاسی امنیتی استان خوزستان به مخابرات، حکم بازگشت به کار و تبدیل وضعیت نیروها همچنان اجرایی نشده است.

آنها افزودند:هفته‌ی گذشته در دیدار با نماینده رهبری در این استان، ارسلان غمگین (رئیس اداره کار خوزستان) و حیاتی (معاون سیاسی امنیتی استانداری) قول مساعد برای حل مشکل خود و اجرای احکام مراجع حل اختلاف گرفته بودند، از بلاتکلیفیِ خود و عدم اجرای احکام خبر دادند.

آنها درادامه اضافه کردند:متاسفانه بعد از مهلت یک هفته‌ای نماینده رهبری و نماینده سیاسی امنیتی استان خوزستان به شرکت پیشگامان و مخابرات، حکم بازگشت به کار و تبدیل وضعیت نیروها همچنان اجرایی نشده و این شرکت هیچ اهمیتی برای رای مراجع قضایی و درخواست نماینده ولی فقیه قائل نشده است.

خاطرنشان میشود که حدود 70 نفر از نیروهای مخابرات استان خوزستان که دو ماه بدون قرارداد به کار خود ادامه داده بودند، با استناد به تبصره 2 ماده 7 قانون کار برای تبدیل قراداد خود از موقت به دائم، شکایت تنظیم کردند. رای هیأت تشخیص به نفع این نیروها صادر شد و رأی هیأت حل اختلاف نیز برای تعدادی از مناطق صادر شده است.

در حال حاضر کارفرما به بهانه‌ی‌ عدم امضای قرارداد،این کارگران را اخراج کرده است در صورتیکه مطابق قانون کار و رایی که توسط هیاتهای تشخیص و حل اختلاف صادر شده است؛ این کارگران نیروهای دائم مخابرات به حساب می‌آیند و باید به کار خود برگردند.

*تجمع اعتراضی معلمان خرید خدمات آموزشی استان قزوین نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی مقابل استانداری

روز شنبه 11 دی، معلمان خرید خدمات آموزشی استان قزوین برای انعکاس هرچه بیشتر صدای اعتراضشان نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی دست به تجمع مقابل استانداری درکلانشهر قزوین زدند.

یکی از معلمان حاضر در این تجمع به خبرنگار رسانه ای گفت: حدود هشت تا نه سال است که در این طرح مشغول به خدمت هستیم؛ اما متاسفانه نزدیک به سه ماه است که قراردادی با ما منعقد نشده و حقوق و بیمه‌ای نداریم.

وی درباره خواسته این گروه از معلمان عنوان کرد: تنظیم قرارداد به صورت کامل و به همراه بیمه و حقوق از خواسته‌های ما است؛ چرا که ما به‌صورت تمام وقت کار می‌کنیم و 24 ساعته هستیم و باید حقوق ما به این شکل پرداخت شود.

یکی دیگر از معلمان معترض حاضر در این تجمع گفت: از سال 93 مشغول به فعالیت هستیم، نزدیک به چهار ماه از آغاز سال تحصیلی می‌گذرد و ما علی‌رغم نداشتن قرارداد در کلاس‌ها حاضر شده و تدریس‌ها را انجام داده‌ایم و حدود یک تا دو ماه است که اداره از ما خواستار امضای قراردادی است که شامل 14 روز حقوق و بیمه بوده و عنوان پاره وقت در آن درج شده است.

وی ادامه داد: ما مانند معلمان رسمی عمل می‌کنیم و به اذعان خود آموزش و پرورش حتی بهتر از رسمی‌ها عمل می‌کنیم؛ اما قراردادی نداریم و درصوتی که تمام وقت درحال فعالیت بوده و در روستاها و جاهایی که معلمان رسمی حاضر به حضور در آنجا نیستند تدریس می‌کنیم در قرارداد پیشنهادی از عنوان پاره وقت برای ما استفاده شده است.

این معلم عنوان کرد: ما پیگیری‌هایی داشتیم و نامه‌هایی برای وزیر ارسال شده؛ اما حاضر نیستند هیچ گونه همکاری با ما داشته باشند.

یکی دیگر از معلمان معترض با هشت سال سابقه کار گفت: اگر پاره وقت به حساب بیاییم طرح کمیسیون اجتماعی شامل ما نمی‌شود؛ سال گذشته شامل ما می‌شد اما امسال با قرارداد ناقص شامل ما نمی‌شود.

وی ادامه داد: ما در طرح‌ها رتبه آورده و در شرایط سخت روستایی و در کلاس با 30 تا 40 دانش آموز هم تدریس داشته‌ و کمبود نیروی آموزش و پرورش را جبران کردیم؛ اما امسال شرایط را خیلی سخت کردند و برای حل مشکل خیلی دوندگی کردیم اما تاکنون نتیجه مثبتی حاصل نشده است.

این معلم تاکید کرد: کارکردن با حقوق 14 روزه و بیمه 22 روزه ظلم است؛ چرا که ما پابه پای معلمان استخدامی کار می‌کنیم.

یکی دیگر از معلمان حاضر در این تجمع درباره خواسته و اعتراض خود گفت: آذر ماه امسال تعدادی از معلمان ورودی 98 را تعدیل کردند و توجیه مدیرکل آموزش و پرورش نیز این بود که چون قزوین نباید در آن سال نیرو جذب می‌کرد و همچنین به دلیل کسری بودجه، امروز باید این نیروها تعدیل شوند.

وی ادامه داد: ایبن تعدیل نیرو درحالی است که از ابتدای سال تحصیلی آموزش و پرورش داخل کانال‌های رسمی خود فراخوان زد که 130 نفر نیرو کم دارد و از بازنشستگان و حق التدرسی‌ها درخواست همکاری کرد؛ بنابراین اگر تعدیل نیرو به خاطر عدم کارایی یا داشتن نیرو است چرا برای کمبود نیرو فراخوان می‌زنند؛ ضمن اینکه پرداخت حقوق آن‌ها نیز به اعتبار نیاز دارد و حتی بیشتر از ما است.

*شماره ای دیگر از سریال تجمعات اعتراضی کارگران بازنشسته مخابرات راه دور شیرازنسبت به عدم پرداخت مطالبات و وعده های پوچ مسئولان

روز شنبه 11 دی، کارگران بازنشسته مخابرات راه دور شیرازدرادامه اعتراضات دامنه دارشان نسبت به عدم پرداخت مطالبات و وعده های پوچ مسئولان بابرپایی تجمع مقابل ساختمان خانه کارگر خواهان دیدار با استاندارفارس شدند.

بنابه گزارش رسانه ای شده، استاندار فارس در محل خانه کارگر حضور یافته و کارگران بازنشسته مخابرات راه دور توانستند با وی ملاقات کنند و اعتراضشان را نسبت به اجرا نشدن مصوبات استانداری فارس در دولت ابرازکنند.

درهمین رابطه:تجمع اعتراضی کارگران بازنشسته مخابرات راه دور شیرازنسبت به تره خرد کردن برای ابراهیم رئیسی وتوخالی بودن وعده هایش

روز سه شنبه 23 آذر،کارگران بازنشسته مخابرات راه دور شیرازبرای یکباردیگر دست به تجمع مقابل استانداری فارس زدند تا اعتراضشان را نسبت به وعده های توخالی ابراهیم رئیسی در مقام قوه های مقننه ومجریه مبنی بر پرداخت مطالباتشان بنمایش بگذارند واعلام کنند که مسئولان ذیربط در استان فارس برای وعده های رئیس الوعده تره هم خرد نمی کنند.

بنابه گزارش رسانه ای شده،کارگران بازنشسته مخابرات راه دور شیراز، امروز صبح در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات 15ساله خود با احتساب خسارت تاخیر و تادیه، مقابل استانداری فارس تجمع کردند.

معترضان با اشاره به 2 سفر استانی سال گذشته «سید ابراهیم رئیسی» در مقامِ رئیس قوه قضائیه و رئیس جمهور، یادآور شدند که حل مشکلات آن‌ها از وعده‌هایی بود که در سطح استان با مصوباتی هم همراه شد.

با این حال به گفته‌ی کارگران بازنشسته این شرکت، این مصوبات تاکنون اجرایی نشده است.

خاطرنشان می شودکه حدود 1500 کارگر بازنشسته مخابرات راه دور شیراز، بابت سنوات اشتغال و مطالبات مزدی گذشته طلبکار هستند. از آنجا که این شرکت در دهه 80 تعطیل شده و فعالیت اقتصادی ندارد، سال‌هاست که با وعده پرداخت مطالبات سرگردان شده‌اند.

*سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه:

در تداوم اعتراضات به عدم اجرای بازنگری طبقه‌بندی مشاغل و عدم پرداخت مطالبات معوق، رانندگان شرکت واحد شنبه ۱۸ دی با چراغ روشن و سرعت ۳۰ کیلومتر حرکت می‌کنند و دیگر کارگران در توقفگاه‌ها درحمایت از رانندگان ساعت ده صبح جلوی دفتر مدیریت تجمع کنند

با توجه به پیگیری‌ها و نامه‌نگاری‌های چند سال گذشته درخصوص عدم اجرای طرح بازنگری طبقه‌بندی مشاغل و بی‌توجهی مدیریت و مسئولین نسبت به اجرای آن، رانندگان در تاریخ ۲۸ آذر دست به تجمع اعتراضی مقابل شورای شهر و شهرداری تهران زدند. هر چند که با شروع اعتراضات اخیر، کارت اعتباری در چند نوبت گذشته برابر با کارکنان شهرداری شارژ شده است و مدیریت شرکت واحد همچون گذشته دوباره اعلام کرده که اجرای بازنگری طرح طبقه‌بندی مشاغل در دست اجراست و معاونت حمل و نقل شهرداری نیز وعده رسیدگی بیشتر به کارگران شرکت واحد را داده است. اما بنا بر تجربیات گذشته مشخص است که با فروکش کردن اعتراضات نه تنها وعده‌هایشان به فراموشی سپرده می‌شود بلکه تعرض بیشتری به حقوق کارگران خواهد شد و از طرفی با توجه باینکه تعداد زیادی از همکاران هر ساله بازنشسته می‌شوند، از افزایش حقوق ناشی از اجرای بازنگری طرح طبقه‌بندی مشاغل محروم خواهند شد.

همکاران گرامی اجرای بازنگری طرح طبقه‌بندی مشاغل و دریافت مطالبات معوق در گرو استمرار اعتراضات می‌باشد و چنانچه پس از اعتراض روشن کردن چراغ اتوبوس و کم کردن سرعت تا ۳۰ کیلومتر در روز ۱۸ دی (سایر کارگران شرکت واحد نیز در همبستگی با رانندگان ده صبح مقابل دفاتر مدیریت در سامانه‌ها تجمع خواهند کرد) مدیریت شرکت واحد حاضر به پذیرش خواسته‌های بحق‌مان نشود با نظر جمعی اعتراضی دیگر را برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

*خاتمه اعتراضات کارگران خشمگین نیروگاه گازی خلیج فارس وبازگشت بکارشان درپی وعده پاسخگویی به خواسته هایشان

روز شنبه 11 دی ،کارگران خشمگین نیروگاه گازی خلیج فارس از خاتمه اعتراض وبازگشت بکارشان درپی وعده پاسخگویی به خواسته هایشان،خبردادند.

کارگران شرکت نگهداشت کاران پیمانکار نیروگاه گازی خلیج فارس که در منطقه قلعه قاضی بندرعباس تحت مالکیت شرکت سرمایه‌گذاری سازمان تامین اجتماعی (شستا) فعالیت دارند، با اشاره به دست از کارکشیدنشان،به خبرنگاررسانه ای گفتند: در آخرین روز تجمع، مدیرکل روابط کار وزارت کار با دستور وزیر کار به جمع کارگران آمد و با گوش دادن به مشکلات آنها و برگزاری یک جلسه، وعده پیگیری مطالباتمان را داد.

این کارگران ادامه دادند: کورش یزدان (مدیرکل روابط کار وزارت کار) با همراهی مدیرکل کار استان هرمزگان، مدیرعامل و هیئت مدیره شرکت تولید نیروی برق خلیج فارس و جمعی از کارگران شرکت نگهداشت‌کاران، در این جلسه حضور داشتند.

آنها افزودند: مهمترین مشکل کارگران ترمیم حقوق متناسب با تورم و هزینه زندگی، پرداخت نشدن برخی پاداش‌ها به همراه مزایای انگیزشی و رفاهی و حذف یک بند از قرارداد کاری کارگران از زمان واگذاری سهام شرکت در سال 99 به تامین اجتماعی است که در این جلسه قرار شد که این مطالبه از ابتدای سال 1400 برای کارگران پرداخت شود.

این کارگران گفتند: بخش دیگری از مشکلات کارگران این واحد نیروگاهی مطابق با قانون کار بر الزام به اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل برای یکسان‌سازی و ترمیم حقوق است که در این خصوص نیز شرکت پیمانکار موظف شد این بند از قانون کار را برای همه کارگران پیمانکاری نیروگاه خلیج فارس اجرایی کند.

آنها درخاتمه گفتند:همچنین کارفرما موظف شده بعد از برگزاری این جلسه، مصوبات اجرا شده را به اطلاع وزارت کار برساند.

درهمین رابطه:کارگران نیروگاه گازی خلیج فارس درادامه اعتراضات دامنه دارشان نسبت به واگذاری به شستا وعدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل مانع از ورود مدیران شستا و مدیرعامل و هیأت مدیره نیروگاه بداخل شدند وشب را در محل کارشان به سحررساندند وبه تجمعشان ادامه دادند

روز سه شنبه 7 دی، کارگران نیروگاه گازی خلیج فارس واقع در شمال شرقی بندرعباس و در منطقه قلعه قاضی نسبت به واگذاری به شستا وعدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل مانع از ورود مدیران مدعی خرید شستا و مدیرعامل و هیأت مدیره نیروگاه بداخل شدند وآنان را به بیرون از نیروگاه هدایت کردند وسه شنبه شب را در محل کارشان به سحررساندند وروزچهارشنبه 8 دی به تجمعشان ادامه دادند.

براساس گزارش رسانه ای شده،کارگران این نیروگاه خواستار تغییر مدیرعامل و مدیران داخلی این نیروگاه به دلیل انفعال در برابر واگذاری آن هستند و از سوی دیگر خواستار اجرای طرح طبقه بندی مشاغل در این واحد نیروگاهی با توجه به تصویب و ابلاغ آن از سوی وزارت کارند.

همچنین کارگران می‌گویند در فرآیند واگذاری این نیروگاه تخلفاتی رخ داده که واگذاری آن به شستا (زیرمجموعه تأمین اجتماعی) را مشکوک و ابهام‌دار ساخته است.

آخرین گزارش رسانه ای شده حاکی ازحضورروزچهارشنبه 8 دی کوروش یزدان مدیرکل روابط کار و جبران زحمت وزارت تعاون در جمع کارگران معترض نیروگاه خلیج فارس می باشد.

وی در جمع کارگران نیروگاه خلیج فارس با بیان این که با دستور مستقیم وزیر تعاون به بندرعباس آمده‌ام، وعده بازنگری در احکام کارکنان نیروگاه خلیج فارس بدون فوت وقت داد ومدعی شد بر اساس بخشنامه وزیر کار و تعاون، کلیه شرکت‌های تابعه این وزارتخانه مکلف هستند نسبت به اجرای مفاد قانون کار از قبیل طرح طبقه بندی مشاغل و تمام مختصاتی که در قانون کار آمده است، پایبند باشند.

*گزارش رسانه ای شده درباره اعتصاب کارگران کارخانه کاشی تبریز:

وعده‌ی مسئولان کارخانه کاشی تبریز برای رسیدگی به مشکلات کارگران

اعتراض کارگران کاشی تبریز که روز گذشته انجام شده بود، با وعده‌ی مسئولان کارخانه برای پیگیری مطالبات صنفی آن‌ها به پایان رسید.

منابع کارگری در تبریز گفتند: اعتراض کارگران شیف صبح کاشی تبریز که روز گذشته در محل رختکن کارخانه انجام شده بود، با وعده‌ی مسئولان برای پیگیری مطالبات صنفی آن‌ها به پایان رسید و کارگران بعد از چندساعت شروع به کار کردند.

خواسته‌ی کارگران کاشی تبریز؛ افزایش حقوق، اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل و همسان‌سازی حقوق است. همچنین کارگران این کارخانه معتقدند آنچه به عنوان حقوق دریافت می‌کنند باتوجه به افزایش روزانه قیمت بسیاری از اقلام مصرفی و غذایی بسیار ناچیز است و کفاف معاش خانواده‌های آنها را نمی‌دهد.

به گفته‌ی کارگران؛ رایزنی برای حل مشکل کارگران این کارخانه با حضور مسئولان کارخانه صورت گرفته و قرار است ضمن افزایش حقوق، طرح طبقه‌بندی مشاغل که یکی از مهم‌ترین خواسته‌ی کارگران است، به زودی اجرایی شود. همچنین سایر مطالبات صنفی این کارگران در دست بررسی است.

گفته می‌شود؛ کارخانه کاشی تبریز حدود ۷۵۰ نفر کارگر دارد که در ۳ شیفت ۱۲ ساعت کار و ۲۴ ساعت استراحت مشغول به کار هستند.

درهمین رابطه:

+کارگران کارخانه کاشی تبریز پس از قول مساعد مدیرعامل برای افزایش دستمزد به اعتصاب خود پایان دادند

بنابر گزارش‌های رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران، بعدازظهر امروز جمعه ۱۰ دیماه کارگران کارخانه کاشی تبریز پس از چند ساعت اعتصاب و تجمع در محیط رختکن پرسنل، با صحبتهای آقای حسن‌زاده مدیرعامل شرکت مبنی بر افزایش پایه حقوق کارگران و اجرای آن در دریافتی‌های همین ماه، به اعتصاب خود پایان دادند.

اتحادیه آزاد کارگران ایران- ۱۰ دیماه ۱۴۰۰

++کارگران کارخانه کاشی تبریز دست به اعتصاب زدند

بنابر گزارش‌های رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران، کارگران شیفت صبح کارخانه کاشی تبریز امروز جمعه دهم دیماه در اعتراض به سطح نازل دستمزدها دست به اعتصاب زدند و در محل رختکن تجمع کردند.

پیش‌تر کارفرما وعده داده بود که پایه حقوق کارگران را افزایش دهد اما با توجه به خُلف وعده کارفرما، این کارگران امروز صبح در محل رختکن مانده و از رفتن به سر کار امتناع کردند.

کارخانه کاشی تبریز حدود ۷۵۰ نفر کارگر دارد که در ۳ شیفت ۱۲ ساعت کار و ۲۴ ساعت استراحت مشغول به کار هستند که تعداد ۲۵۰ نفر از کارگران شیفت صبح جمعه هم اکنون دست به اعتصاب زده‌اند.

اتحادیه آزاد کارگران ایران- ۱۰ دیماه ۱۴۰۰

*عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی علیرغم وعده و وعیدها

روز شنبه 11 دی، عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل برای کارگران در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی علیرغم وعده و وعیدها،رسانه ای شد.

درهمین رابطه یکی از کارگران شاغل در منطقه به خبرنگار رسانه ای گفت: از اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی خبری نیست. اجرای احکام صادره تا به این لحظه مسکوت است. به دلیل اینکه یک وکیل رسمی پرونده را پیگیری نکرده است و امضای الکترونیکی من به عنوان نماینده کارگران در پرونده‌ها ثبت شده، تمامی احکام صادره باطل شده است.

قابل یاد آوری است که اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل برای کارگران مدت موقت مطنقه ویژه پتروشمی با چالش‌های فراوانی همراه است. چالش مالی یکی از مشکلات اساسی کارگران این منطقه بود. اجرای حکم نیازمند محاسبات ریز ریالی بود یعنی مابه‌التفاوت اجرا نشدن طرح در سال‌های استخدام کارگران باید در نظرگرفته و به هیات حل اختلاف ارائه می‌شد. پس از انجام محاسبات ریالی، نماینده کارگران، مدارک را به اداره کار بندر امام تحویل داد اما مدارک در آنجا باقی مانده و به هیات تشخیص ارجاع نشد.

همچنین اداره کار سازمان منطقه ویژه موظف بوده تا این پرونده را خارج از نوبت رسیدگی کند. کارگران تمامی مدارک را به اداره کار تحویل می‌دهند و رسید هم دریافت می‌کنند. با این حال مدارک در اداره کار باقی مانده است و سازمان هم با وجود مصوبات صادره، اجرای احکام را پیگیری نمی‌کند.

*تجمع اعتراضی اهالی روستای زردین نسبت به حفرچاه جدید و انتقال آب مقابل استانداری یزد

روزشنبه 11 دی،جمعی از اهالی روستای زردین از توابع شهرستان تفت در استان یزد برای اعتراض به حفرچاه جدید و انتقال آب به شهر مقابل استانداری یزد تجمع کردند.

براساس گزارش رسانه ای شده،تجمع کنندگان با حمل پلاکاردهایی خواستار رسیدگی استاندار به موضوع کم آبی و توقف حفر چاه آب جدید در این منطقه شدند.

بنابهمین گزارش،دهستان زردین دارای بیش از 100رشته قنات است که با حفر 10 حلقه چاه عمیق در این دهستان عملا اکثر قنات‌ها خشک و دامداری و کشاورزی این روستا نابود شده است. در این وضعیت طرح حفر چاه جدید با عمق 190 متر برای انتقال آب آشامیدنی به شهر نیر با اعتراض‌های متوالی مردم زردین مواجه شده است.

همچنین اهالی این روستا با صدور بیانیه‌ای خواستار جدایی از شهرستان تفت و الحاق به شهرستان مهریز شدند.

*تجمع اعتراضی رانندگان تاکسی همدان نسبت به نرخ گذاری‌ها و برخورد تعزیرات مقابل ساختمان معاونت سازمان تاکسیرانی شهرداری همدان

روز شنبه 11 دی، رانندگان تاکسی همدان برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به نرخ گذاری‌ها و برخورد تعزیرات با آنها، با توقف خودروهایشان در خیابان مقابل ساختمان معاونت سازمان تاکسیرانی شهرداری همدان تجمع کردند.

*محمدحبیبی سخنگوی کانون صنفی معلمان ایران(تهران) به دادگاه انقلاب شهریار احضار شد

بازپرس شعبه ششم دادسرای عمومی و انقلاب شهریار طی حکمی محمد حبیبی را برای پاره‌ای از توضیحات به پلیس امنیت ویژه غرب استان تهران احضار کرد در این احضاریه آمده است که این فعال صنفی همراه وکیل خود حاضر شود .

سخنگوی کانون صنفی معلمان تهران پیش تر با اتهاماتی واهی به هفت سال و نیم زندان محکوم شده بود ، که نزدیک به سه سال را در زندان گذراند.همچنین دادگاه اداری وزارت آ.پ حکم اخراج ‌و‌بازخرید از خدمت را برای این فعال صنفی معلمان صادر کرده است .

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران ضمن حمایت از فعالیت های صنفی و قانونی آقای حبیبی خواهان توقف پرونده سازی علیه فعالین صنفی است.

*هیراد پیربداقی با تودیع قرار وثیقه از زندان اوین آزاد شد

هیراد پیربداقی، فعال کارگری، امروز شنبه ۱۱ دی‌ماه، با تودیع قرار وثیقه از زندان اوین آزاد شد. جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات این فعال کارگری، روز چهارشنبه ۸ دی‌ماه، در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران برگزار شد. آقای پیربداقی در تاریخ ۱۵ آبان‌ماه همراه با ضرب و شتم بازداشت و روز جمعه ۳ دی‌ماه از بازداشتگاه وزارت اطلاعات به بند عمومی زندان اوین منتقل شد.

اتحادیه آزاد کارگران ایران آزادی هیراد پیربداقی را به او و خانواده‌اش شادباش گفته و خواهان منع تعقیب قضایی از وی، عسل محمدی و دیگر کارگران و فعالین کارگری زندانی است.

اتحادیه آزاد کارگران ایران- ۱۱ دیماه ۱۴۰۰

*جان باختن کارگرشهرداری منطقه 8 اهواز براثرتصادف

صبح روز پنج شنبه 9 دی، کارگرشهرداری منطقه 8 اهوازبنام شاکر ناظرنیا درراه رفتن به محل کارش براثرتصادف جان خودرا ازدست داد.

*جان باختن یک کارگر جوان دریزد براثر سقوط از طبقه هفتم ساختمان

یک کارگر 20 ساله حین کاردر یک ساختمان نیمه کاردریزد براثر سقوط از طبقه هفتم ساختمان بشدت مصدوم وپس از انتقال به بیمارستان جان خودرا ازدست داد.

*جان باختن یک کارگر درکیش بدنبال سقوط از داربست طبقه ششم ساختمان

روزشنبه 11 دی،یک کارگر میهمان تبعه افغانستان حین کار در یکی از پروژه های ساختمانی کیش بدنبال سقوط از داربست طبقه ششم ساختمان در دم جان باخت.

*بازهم تصادف سرویس رفت وآمد کارگران و اینبارمرگ ومصدومیت در پی تصادف مینی بوس حامل کارگران معدن سنگان خواف

مسوول روابط عمومی مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: برخورد مینی بوس حامل کارگران معدن با خودرو سواری پژو در تایباد خراسان رضوی 2 کشته و 15 مصدوم به جا گذاشت.

وی افزود: این حادثه حوالی ساعت 18 و 30دقیقه در منطقه دربند واقع در شهرستان تایباد رخ داد.

وی با بیان اینکه مجروحان حادثه به مراکز درمانی اعزام شدند گفت: یکی از مجروحان این حادثه سر صحنه و مصدوم دیگر در بیمارستان فوت کرد.

وی افزود: در بین مجروحان افراد دارای قطع عضو نیز مشاهده شده است.

akhbarkargari2468@gmail.com

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.