کشتار آبان ۹۸ : ننگ بر حکومت جمهوری اسلامی

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

۲۷ آبان ماه ۱۴۰۰ خورشیدی
پس از گران شدن بنزین تا سه برابر قیمت ولی فقیه علی خامنه ی بنا بر گزارش های گوناگون ۵ بار در سخنرانی هایش؛” بر سررشته نداشتن یا تخصص نداشتنش در مورد مسائل اقتصادی تاکید کرد.
” حسن روحانی رئیس جمهور ” مدعی شد که صبح ۲۴ آبان و پس از اجرای طرح، از افزایش قیمت بنزین مطلع شده‌است.” ولایت مطلقه ی فقیه به نادانی خود و رئیس جمهور به اطلاعی خود از گران شدن قیمت بنزین اعتراف می کنند.
نیروی های تا دندان مسلح جمهوری اسلامی به فرمان علی خامنه ای جلاد مردم بی گناه و معترض را در ۱۹۰ شهر کشور به گلوله میبندند.
خبرگزاری فرانسه AFP می نویسد: « … گزارشی تحقیقی نشان می دهد که بیش از ۷۵۰ تصویر و ویدئو از تیراندازی توسط نیروهای امنیتی و کشته و زخمی شدن معترضان به جای مانده است…».
خبرگزاری ها و سازمان های حقوق بشری خارج از کشور، بر اساس تحقیقات و منابع خود، تعداد کشته ها را از چند صد نفر تا ۱۵۰۰ نفر اعلام کردند. خبرگزاری رویترز در گزارش ویژه ی خود در ۲۳ دسامبر ۲۰۱۹ میلادی «… از قول سه مقام رسمی وزارت کشور جمهوری اسلامی و بدون بیان نام این افراد، تعداد کشته شدگان را ۱۵۰۰ نفر شامل ۴۰۰ زن، ۱۷ نوجوان و تعدادی از ماموران امنیتی و پلیس اعلام کرد…»
سازمان عفو بین الملل نوشت: « … در این گزارش آمده بیشتر قربانیانی که عفو بین الملل مرگ آن ها را ثبت کرده، بر اثر اصابت گلوله به ناحیه سر، قلب، گردن و سایر ارگان های حیاتی بدن کشته شده اند…»
نیویورک تایمز اول دسامبر ۲۰۱۹ در گزارشی اعتراضات آبان ۱۳۹۸ را «بزرگترین ناآرامی» در ایران در ۴۰ سال گذشته توصیف کرد. میشل بشله Michelle Bachelet کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل گفت: «تصاویری دریافت کرده ایم که بنظر می رسد نیروهای امنیتی از روی بام ساختمان ها و سوار بر بالگرد به سر یا سایر اعضای حیاتی معترضان در حال فرار تیراندازی می کنند.»
در ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ سازمان عفو بین الملل جزئیات مرگ ۳۰۴ نفر از معترضان آبان ۱۳۹۸ در ایران را منتشر کرد. بر اساس این گزارش ها آن ها (این ۳۰۴ نفر) در فاصله ی ۲۴ تا ۲۸ آبان توسط نیروهای امنیتی کشته شده اند. شمار دستگیر شدگان آبان را چندین هزار نفر گزارش کرده اند که شماری از آنان را در زندان کشته اند و صدها نفر از آنان هنوز در سراسر ایران در زندان هستند. بسیاری از خانواده های کشته شدگان و ناپدید شدگان و زندانیان هنوز از سرنوشت عزیزان خود بی خبر و سرگردانند.

 

حزب سوسیال دموکرات و لائیک ایران انزجار خود را از این جنایت به گوشش مردم جهان می رساند، یاد جانباختگان آبان ۹۸ و مبارزات قهرمانانه ی زندانیان آبان و همه ی زندانیان سیاسی در ایران را گرامی میدارد و جنایات ننگین حکومت جمهوری اسلامی مانند قتل عام ترکمن صحرا، کردستان، کشتار زندانیان در سالها ۱۳۶۰ و ۱۳۶۷ و دیگر جنایات و کشتارها و همچنین کشتار آبان ۹۸ و دی ماه ۹۶ را محکوم می کند.
دیگر پس از ۴۳ سال، رسوایی جنایات حکومت جمهوری اسلامی بر همگان در جهان آشکار شده است حزب ما پیگیر جنایات جمهوری اسلامی است تا جنایتکاران و مسئولان حاکم در ایران در دادگاههای بین المللی به پای میزهای داوری خوانده شده و به سزای جنایات خود برسند.
حزب سوسیال دموکرات و لائیک ایران – همسازی ملی جمهوریخواهان –

 

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.