پیام خانواده ی آقای بنی صدر به مناسبت در گذشت ایشان

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

بازگشت همه به سوی خداست

با تاسفی بی پایان و قلبی آکنده از اندوه، به اطلاع ملت شرافتمند ایران و تمامی رهروان و تلاشگران خط استقلال و آزادی می رسانیم که آقای ابوالحسن بنی صدر، رئیس جمهور منتخب مردم ایران پس از انقلاب بهمن ماه 1357، که هم با دفاع از آزادیها در مقابل استبداد و ستمگری جدید بنام دین ایستاد و هم بدنبال حمله عراق بعنوان فرمانده کل قوا از تمامیت ارضی ایران پاسداری نمود، در تاریخ 17 مهرماه 1400 برابر با 9 اکتبر 2021، پس از مدتی طولانی مبارزه با بیماری در بیمارستان سالپتریه شهر پاریس برحمت ایزدی پیوست.
در سال 1360 او پیشنهاد حفظ مقام و عناوین از سوی خمینی را نپذیرفت. از اینرو حزب جمهوری اسلامی و خمینی، کودتای خرداد 60 را با حذف بنی صدر به انجام رساندند و دهه سیاه 60 را آغاز کردند. اما او دفاع از حقوق شهروندی و ملی را، در تبعیدی دیگر، پیشه کرد و تا آخر عمر بدان ادامه داد. از آنجا که معتقد بود لازمه حقوقمند شدن جامعه و پایان دادن به استبداد دینی، دادن تعریفی از دین بمثابه بیان آزادی است، تلاش مستمری نیز در این راه انجام داد.
راه این مرد بزرگ، که با روشنگری و اندیشه پروری، از آغاز دوران دانشجویی بیش از هفت دهه با عزت و سربلندی برای استقلال و آزادی و عدالت و رشد و همبستگی ملی تلاش مستمر کرد، استوار باد و یادش گرامی.
همسر: عذرا حسینی، فرزندان: فیروزه، زهرا و علی بنی صدر، خواهران و برادران، خویشان، دوستان و همراهان

مطالب مرتبط با این موضوع :

یک پاسخ

  1. پیش از هر چیز من هم بسیار متاسفم از اینکه آقای حاج سید ابوالحسن بنی صدر بسیار زود درگذشت و نتوانست قرآن و سیره پیامبرش را دوره کند تا بفهمد که بدبختی هر ملتی و کشوری از جائی ست و بدبختی ایران از اسلام و تشیع است. و گر نه ایشان به مکه و نجف و کربلات پناهنده می شد و نه کشور کافران فرانسه. آقای بنی صدر یک مسلمان بود. پیرو محمد شوهر عایشه سه ساله و بردنش به حجله در شش سالگی بود. پیرو علی بود که اولین اوشویتس تاریخ بشر را با یهودیان بنی قریضه رقم زد. او پیرو و قاتلوهم لاتکون و الفتنه بود و پیرو بکشیدشان و سرشان را ببرید، از گردن بزنیدشان و انگشتانشان را قطع کنید بود. بنا بر این آزادیخواه نبود. او و دوستانش خمینی را سرکار آوردند، او دسبوس خمینی بود. او از موی زنان اشعه ای می دید که شیطانی ست. برای همه ی اینها شما در مورد بنی صدر و « مرد بزرگ» دانستنش بسیار غلو می کنید. بنی صدر می توانست انسان بزرگی باشد اما نبود. او بیخود و بیجهت در تمامی عمرش به رضا شاه و محمدرضا شاه بد و بیراهه گفت. اگر چه آنها بسیار عیب داشتند اما صرف یک عمر برای سزا و ناسزا به پهلویها هم خودش مقوله ایست غابل اعتناء! پس بنی صدر می توانست انسان مفیدی برای ایران باشد ولی نبود. می توانست انسان بزرگی بشود و نشد. چرا که سرسپرده اسلام بود و نه ایران. او و دوستانش بازرگان و قطب زاده نردبان خمینی شدند تا او چنین فاجعه ای را در تاریخ ایران به وجود آورد. بنی صدر البته خائن نبود اما اسلامش حکم می کرد که چنین باشد و چنین بود. من البته می فهمم که زن و فرزندش در عزای او باشند. من هم در غمشان شریکم اما حاج سید ابوالحسن بنی صدر آخوندزاده ای بود که سید بودنش گواه غیر ایران الاصل بودنش بود. او میتوانست با سربلند این سید بودن را دور بریزد و چگونه سید بودنش را برخ بکشد. ویلی برانت صدر اعظم آلمان با بزرگی باور نکردنی در مورد اینکه فرزند نامشروعی ست اذعان کرده بود! اما بنی صدر سید بودنش را تا پس از مرگ با خود برد. می توانست دور بریزد و نریخت. البته که دردآور است اما پس کی باید اینکه من عربزده ام و تو نیستی فاخر باشد! بله ولی بنی صدر نریخت. او خودش را پیامبر در هجرت میدانست. او بسیار دچار متوهم بود. توهم خود بزرگبینی. و حیف که این خود بزرگبینی در این اعلامیه بازماندگانش هم خود نمائی می کند. می فرمایند بنی صدر شجاع بود! کدام شجاعت!؟ می فرمایند مقاوم بود کدام مقاومت؟! مقاومت را الکسی نوالی روسی میکند که با مسمومیت با سری بلند برمی گردد روسیه. می فرمائید آنهائی که در ایران بر مسند قدرتند بسی بیشرفتر و آدمکش تر و حرامزاده تر از پوتین و دوستانش هستند. من هم موافقم! آنها مسلمان و پیرو پیامبر و قرآن و علی هستند و همدین و هممرام حاج سید ابوالحسن بنی صدر.
    و هزار البته با احترام به خانواده اش و تسلیت دوباره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.