قدرت گرفتن طالبان در افغانستان ، راهبرد آمریکاست

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

گفته‌ها وشنیده‌ها ، حکایت از آن دارد که جمهوری اسلامی ، با پیروی از راهبرد آمریکا ، در پی واگذاری افغانستان به طلبه‌های انسان‌نما یا کهنه‌سربازان بدون اونیفورم آمریکاست . در این زمینه سخنان سید موسوی دستیار وزیر امورخارجه اسلامی و مدیرکل غرب آسیا ،‌ در هم‌آوایی و همگامی کامل با حکومت تروریست آمریکاست ؛ البته برای فرار به‌جلو ، همگامی با خواسته‌های آمریکا را در “زرورق ” صلح پیچیده است ؟!
سید رسول موسوی دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل غرب آسیا:
” 
مردم افغانستان از هر قومیت و هر منطقه جغرافیایی که هستند صلح و آرامش می‌خواهند تا کشور خود را آباد کنند.
هرکس و در هر مقام و منصبی چه در افغانستان چه در ایران خلاف مسیر صلح بین طالبان و  جمهوریت کلامی بگوید خلاف خواسته مردم ، خلاف منافع و مصالح ملی و روابط همسایگی دو کشور سخن گفته است “.

کارنامه‌ی طلبه‌های انسان‌‌‌نما ، در دوران حکو‌مت شان در افغانستان روشن است : تخریب آثار باستانی ، نابود کردن موزه‌های افغانستان ، فروش زنان و دختران و نیز مردان و پسران به عنوان کنیز و غلام ، بستن مدرسه‌های دختران و جلوگیری از مراجعه زنان به پزشک ، تحمیل برقع بر زنان افغانستان و …
البته کم نیستند از بنیادگرایان در جمهوری اسلامی که حکومت دلخواهشان ، حکومت به شیوه‌ی طالبان است !؟ و اینان امروز در ایران بر کرسی‌های قدرت هستند .
بخشی از مسائل خوزستان و یا افزایش هم‌گیری کرونا،  حاصل عمل‌کرد دولت است تا مردم از مسایل اساسی مانند تجزیه‌ی دریای مازندران ، ننگ‌نامه‌ی برجام و مساله‌ی حیاتی افغانستان (ایرا‌ن شرقی ) ، غافل مانند .
راه نجات راستین برپایی دولت ملی است . در این راه متحد شوید .
شنبه ۲ امرداد ۱۴۰۰ – هوشنگ طالع

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.