پیروزی ملت در تحریم بیعت با نظام و برخی اقدامات نکوهیده در حرکتهای اعتراضی خارج از کشور

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

تحریم مضحکه انتخابات 1400 جمهوری اسلامی که در واقع چیزی جز بیعت با نظام نبود، از سوی خانواده های قربانیان رژیم و گروههای سیاسی و مدنی در ایران و همراهی گسترده هموطنان با آن، یک حرکت ملی پیروزمندانه بود. علیرغم آمارهای دلخواه که بدون کوچکترین کنترل و نظارت مردمی از سوی رژیم اعلام شد، در عکس ها و ویدئوها دیده شد که اماکن اخذ رای تا چه حد خالی مانده بود. ما اطمینان داریم که مردم ایران بیش از پیش با خودآگاهی و همبستگی که بارها در تاریخ معاصر از خود نشان داده اند، به مبارزات دیرپای خود برای استقلال، آزادی، دموکراسی، جدایی دین از حکومت، عدالت و حفظ تمامیت ارضی ایران ادامه خواهند داد.

در عین حال لازم میدانیم نظر خود را نسبت به برخی اقدامات نادرست در حرکتهای اعتراضی هموطنان خارج از کشور علیه این مضحکه انتخابات ابراز داریم. 

1 – متاسفانه علیرغم تحریم گسترده اکثریت قاطع هم میهنان در داخل و خارج از کشور باز هم عده قلیلی از ایرانیان برای شرکت در رای گیری به نمایندگی های جمهوری اسلامی در خارج از کشور رجوع نمودند. ویدئوها و گزارشات اعتراض کنندگان به انتخابات فرمایشی حاکی از آن است که برخی از معترضان به جای کوشش برای آگاه کردن و گفت و گوهای اقناعی و مسالمت جویانه، اقدام به توهین، و حتی برخوردهای خشونت آمیز به ایشان نموده اند. ما چنین کجرویهایی را محکوم میکنیم چرا که دادن رای یا خودداری از آن را حق مسلم هر شهروند دانسته، معتقدیم که علیرغم رودررویی همه جانبه ما با رژیم جهل، جنایت و فساد حاکم در ایران، مبارزان راه آزادی و دموکراسی نباید هیچگاه حقوق شهروندی یکدیگر را مورد سوال قرار دهند و شهروندی را به خاطر اختلاف نظر، عقیده یا ویژگی های دیگر هدف توهین یا خشونت نمایند. 

2 – در غالب کشورهای غربی هر فرد یا گروه میتواند برای زمان و محلی معین اجازه میتینگ یا تظاهراتی را بگیرد و با شعارها و پلاکاردهای خود آن را برگزار کند. متاسفانه این بار برای نمونه در پاریس شاهد بودیم که یک گروه طرفداران سلطنت با کوشش برای شرکت و بالا بردن عکس آقای رضا پهلوی در میتینگی که یک گروه جمهوریخواه اجازه برگزاری آن را گرفته بود، به کشمکش پرداخته و باعث شد که میتینگ مزبور کم اثر شود. چنین کجرویهایی نیز منافی آزادی و دموکراسی است و ما آن را از سوی هر شخص یا گروه که باشد محکوم میکنیم. 

سازمانهای جبهه ملی ایران در خارج از کشور 

6 تیرماه 1400 برابر 27 ژوئن 2021 

info@iranazad.info

http://www.iranazad.info 

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.