تظاهرات در برابر پارلمان اروپا برای همیستگی و حمایت از اعتصاب و مطالبات کارگران صنایع نفت و پتروشیمی

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

هم میهنان عزیز!
از هفته گذشته تا امروز ۶۱ مرکز که شامل چند ده هزار کارگر در بخش های مرتبط با صنایع نفت و پتروشیمی و نیروگاه ها، مانند کارگران پیمانی پتروشیمی دماوند، آبادان، قشم، ارومیه، کرمان، خارک، عسلویه، بندرعباس، تهران، بندر ماهشهر، جهرم، ساحل جفیر، ایلام، کارگران شرکت راژان در پالایشگاه آدیش، پالایشگاه گاز بید بلند، کارگران کیهان پارس در اصفهان و … می شوند در اعتصاب سراسری به سر می برند و هر روز اعتراضات سراسری کارگران دامنه ی بیشتری می گیرد. مطالبات کارگران افزایش حقوق، بهبود وضعیت بهداشتی و ایمنی محیط و شرایط کاری، استخدام مستقیم کارگران پیمانی از طریق شرکت نفت و کوتاه شدن دست واسطه های پیمانکار، دائمی شدن قراردادهای کار، افزایش مرخصی ها، لغو قوانین ویژه اقتصادی و پایان یافتن فضای امنیتی و پادگانی حاکم در محیط های کاری می باشند. اعتصابیون اعلام کرده اند که انتظار بیشترین پشتیبانی ها را از مردم دارند. کارگران اعتصابی نیز اعتراض به اخراج ۷۰۰ همکار خود دارند و خواستار بازگشت آنان به کارشان می باشند. همه خواسته های کارگران انسانی و حقوق بشری می باشد و اعتصاب آنان به صورت مدنی و مسالمت آمیز است.
“جمهوریخواهان ایران در بلژیک” از اعتصاب سراسری و مطالبات کارگران حمایت می کند و بدین منظور برای حمایت و همبستگی با مبارزات مدنی و صنفی کارگران کشورمان، تظاهراتی را در برابر ساختمان پارلمان اروپا در روز نشست دوره ای “گروه روابط ایران در پارلمان اروپا” در بروکسل برگزار می کند.
ما از عموم ایرانیان دمکرات و آزادیخواه ساکن بلژیک دعوت می کنیم برای همبستگی و در حمایت از اعتصاب و مطالبات “کارگران پیمانی صنعت نفت” در ایران، در این گردهمایی شرکت کنند.

زمان: دوشنبه ۲۸ ژوئن (۷ تیر ۱۴۰۰) ساعت یازده و نیم

مکان: میدان لوکزامبورگ در بروکسل ـ place Luxembourg

جمهوری خواهان ایران در بلژیک

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.