همسازی ملی جمهوری خواهان سوسیال دموکرات و لائیک ایران: بخش بیستم

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

همسازی ملی جمهوری خواهان سوسیال دموکرات و لائیک ایران
میهمانان: نیره انصاری و سیروس میرزائی
مجری برنامه: سعید جعفری
تهیه شده توسط تلویزیون اینترنتی رنگین کمان بنیاد آزادی اندیشه و بیان ۲۲ اسفند ماه ۱۳۹۹ پاریس

 

مطالب مرتبط با این موضوع :

یک پاسخ

  1. لطفا این نوشته ی من را به دید اپوزیسیون ایران و از جمله آقای رضا پهلوی برسانید.
    آخوند روحانی می گفت: اروپا نسبت به کار ما در مهار کرونا تعجب کرده. راست میگویداو در حقیقت میگوید که سلامتی مردم را مهار کرده تا کرونا به همه سرایت کند. و اما تعجب من از چند چیز است:

    یکم
    این اپوزیسیون سردرگم که نمی تواند یک ائتلاف نیرومند تشکیل دهد…
    چند روز پیش نوشته رضا علیجانی اصولگرا و بعد اصلاحطلب و حالا ملی مذهبی را می خواندم. دیدم که رضا پهلوی را متهم می کرد که از بالا نگاه میکند ، یا نگاه از بالا دارد! من از این آقا می پرسم که می فرمائید رضا پهلوی چکار کند!؟ شما فکر نمی کنید که خود شما نگاه از بالا دارید که چنین قضاوتی در مورد رضا پهلوی دارید!؟ رضا پهلوی باصدای بلند میگوید که جمهوری خواه است و سلطنت مورثی کارش تمام است! شما هم اگر «نگاه از بالا» نداشتید میخواستید به او «خوش آمدید» بگوئید و او را دریابید. او را در میان اصولگرایان سلطنت طلب کمک کنید. فقط شما بلد بودید از خاتمی که خودش و پدرش در جنایات و بهائی کشی در شهرهای مختلف جنوب رفسنجان و کرمان و یزد و اردکان دست داشته اند کمک کنید. خب مرد حسابی میخواستی حالا که او خواست دلش را و قلبیش را و قبلیش را از سویدای جان بیرون ریخته شما هم دستتان را به سوی او دراز کنید. من از آقای رضا علی جانی، سایت میهن ی ها، سایت زیتون ی ها و سایت کلمه ایها می پرسم آیا شماها شهامت چنین اقدامی را دارید!؟
    دوم
    بدانید که هر قدر در برابر این موقعیت بدست آمده درنگ کنید در طولانی تر کردن این شر مطلق که اسلام ناب است و خودتان هم به عنوان مسلمانهای ظاهری و باطنی این نحوست و نکبت را به خوبی می شناسید دخالت داشته و دارید. من البته مطمئنم که شماها در سرانجام مجبورید و این جبر جامعه ی ایران است که رضا پهلوی را به عنوان یک سرمایه بپذیرید. حتا به نظر من هیئت حاکمه و نیروهای نظامی ایراندوست هم به رضا پهلوی به عنوان یک فرصت نگاه می کنند و شماها میتوانید این روند را تسریع کنید. در عجبم که همگی در ایران همیشه دیر هنگام دست به عمل می زنیم. همچنانکه مقاله های میهن و زیتون و کلمه که می بایست در ده بیست سال پیش نوشته می شد، حالا نوشته می شود و حتا جمهوریخواهی رضا پهلوی هم اگر در ده سال پیش آمده بود ای بسا بسیار موثرتر می بود. حالا هم من به عنوان جمهوریخواه لائیک و سکولار به شما خوش آمد می گویم.

    سوم
    اگر اثتلافی را بسازید و در آن فقط مجموعه ای از جمهوریخواهان باشند که به تمامیت ارضی ایران بدون کوچکترین خدشه ای وفادار باشند، به دموکراسی واقعی و سکولاریته و لائیسیته و نگاه عدالت خواهانه باور داشته باشند و آن وقت در همین ماه آینده اردیبهشت اعلان اعتصاب عمومی بکنند واقعا مردم ایران آماده گی آنرا دارند.
    چهارم
    مربوط می شود به مردم ایران. من از مردم ایران می پرسم که آیا به خیابان آمدن و در خیابان برای فرهنگ و تاریخ و تمدن و در نهایت آزادی و دموکراسی در کشور مبارزه کردن و در خیابان ماندن خطرش بیشتر از کرونا ویروس بود، و است !؟
    آیا وجدان هر یک از ما ایرانیان که: کارمند را، که کامیوندار را، که مال باخته را، که پرستار را، که معلم را، که استاد و دانشجو و دانش آموز را، که کارمند را، که بازاری را، که کارگر را، که بازنشستگان را، که معدنچی را، که رانندگان شرکت واحد را و…تنها گذاشتیم و هر کدام دیگری را بی پشتیبان گذاشت و گذاشتیم سرکوب شوند راحت است. آری آیا وجدانتان وجدانمان راحت است. من از طبقه متوسط و حتا پولدار می پرسم: آیا فکر نمی کنید که وقتی اتش گرفته شود پولدارها را هم خواهد سوزاند!؟
    پنجم
    من برای همه ی اینها پیشنهاد می کنم که از همه ی این گروهها (منهای تجزیه طلبان و آنچه را ما در ایرانی پوششیان تجزیه طلبی یعنی فدرالیستها می نامیم) دعوت شود تا (به خاطر کرونا ویروس) سمیناری مجازی بین همه ی این گروهها و با شفافیت برگزار شود تا بتوان یک دبیرخانه تشکیل داد و با شور و مشورت برای هر اقدامی ملی اعلامیه ای داد. من امیدوارم سخنان من به عنوان یک آموزگار تاریخ بازنشسته که مجبورم در ۷۶ سالگی روزی چند ساعت هم شوفری تاکسی بکنم مورد توجه خوانندگان قرار گیرد. چرا که من بی هیچ ادعائی در تهران و حومه شاهد مرگ و مرگ و مرگ نه تنها مردم ایران که تمامی ارزشهای ایران عزیز هستم. اسلام اساسا برای نابودی تمامی تاریخها و تمدنها آمده. از تمدن ایران و مصر و شمال افریقا و هندوستان و…اسلام واقعا و حقیقتا یک بیماری ست. باید همه برای درمان آن اقدام کنیم.
    سپاسگزارم از توجهتان
    آموزگار بازنشسته از حومه تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.