وبسایت اینترنت خاموش، عفو بین‌الملل برای اعتراضات سراسری آبان ۱۳۹۸

وبسایت اینترنت خاموش، عفو بین‌الملل برای اعتراضات سراسری آبان ۱۳۹۸

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

وبسایت اینترنت خاموش، عفو بین‌الملل برای اعتراضات سراسری آبان ۱۳۹۸

سازمان عفو بین‌الملل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد وب‌سایتی به راه انداخته است که “شواهدی از سرکوب مرگبار” اعتراضات سراسری مردم ایران در آبان ۱۳۹۸ به دست می‌دهد.

عفو بین‌الملل این وب‌سایت را در پژوهشی مشترک با “دانشگاه حرتی” و “پروژه تشخیص و تحلیل قطعی اینترنت (IODA)”، وبسایتی با عنوان “اینترنت خاموش، کشتار بی صدا” به راه انداخته است.

در این وبسایت بیش از ۱۰۰ ویدئو تأیید شده از ۳۱ شهر ایران مربوط به اعتراضات سراسری آبان وجود دارد.

 

وبسایت اینترنت خاموش، کشتار بی صدا (نسخه ی فارسی)

وبسایت اینترنت خاموش، کشتار بی صدا (نسخه ی انگلیسی)

 

بنابر اطلاعیه عفو بین‌الملل، این ویدیوها مدارکی است که نشان می‌دهد جمهوری اسلامی ایران در جریان اعتراضات علیه معترضان غیرمسلح و حتی عابران، “به طور مکرر از سلاح گرم، گاز اشک‌آور و ماشین آبپاش” استفاده کرده‌ بودند.

در بیانیه عفو بین‌الملل آمده “مقامات ایرانی با قطعی عمدی اینترنت طی اعتراضات سراسری آّبان ۹۸، ابعاد واقعی کشتارهای صورت گرفته توسط نیروهای امنیتی را پنهان ساختند”.

گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور ایران بسیاری از کشته‌های اعتراضات آبان از سر و گردن و قلب هدف گلوله قرار گرفته‌اند، اعتراض‌ها به افزایش قیمت بنزین در ایران ۲۴ آبان ۱۳۹۸ آغاز شد و به سرعت به سرعت ۲۹ استان ایران را فرا گرفت. دولت ایران به فاصله کوتاهی پس از شروع حوادث، اینترنت و وسایل ارتباطی را تقریبا به طور کامل در کشور قطع کرد.

مدتی پس از آنکه اخبار این خشونت‌ها به مرور به بیرون درز کرد، عفو بین الملل خشونت مرگبار و همچنین کشته‌شدن حداقل ۳۰۴ مرد، زن و کودک در جریان اعتراضات خبر داد. هرچند برخی‌ آمارها نشان می‌دهد شمار کشته‌ها “احتمالا خیلی بالاتر” و بیش از هزار نفر است.

 

سازمان عفو بین‌الملل در پژوهش تازه خود گزارشی دقیق از قطع اینترنت در ایران منتشر کرده است:

“در تاریخ ۲۵ آبان، اعتراضات در بسیاری از شهرهای ایران شدت یافت. در واکنش، مقامات ایرانی به ارائه دهندگان خدمات اینترنتی (ISP) دستور دادند که اینترنت را قطع کنند و بدین ترتیب، مردم کشور را در تاریکی تقریباً مطلق اینترنتی فرو بردند. پروژه تشخیص و تحلیل قطعی اینترنت (IODA)، مستقر در دانشگاه کالیفرنیا در سان دیگو، از بعد از ظهر این روز شاهد افت مداوم سیگنال‌ها بود. اپراتورهای تلفن همراه ابتدا حدود ساعت ۲ بعد از ظهر به وقت محلی شروع به قطع شدن کردند و در پی آن، ارائه‌دهندگان دیگر نیز از دسترس خارج شدند. تا ساعت ۷ عصر، ایران در تاریکی کامل فرو رفت”. این وضعیت تا پنج روز بعد ادامه یافت.

وبسایت اینترنت خاموش، عفو بین‌الملل برای اعتراضات سراسری آبان ۱۳۹۸

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.