پرسپولیس قهرمان غرب آسیا

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

دیدار مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب این قاره امروز شنبه بین دو تیم پرسپولیس ایران و النصر عربستان برگزار شد که در نهایت تیم #پرسپولیس راهی فینال شد.

مسابقه که در ورزشگاه «جاسم بن حمد» قطر برگزار شد، در پایان ۹۰ دقیقه و سپس دو وقت اضافه، با نتیجه تساوی یک – یک تمام شده بود و ضربات پنالتی تعیین کننده فینالیست شد.

حمدالله عبدالرزاق (۳۶ – پنالتی) برای النصر و مهدی عبدی (۴۲) برای پرسپولیس گلزنی کردند. شجاع خلیل زاده و وحید امیری در این بازی از محمد تقی الجعفری داور سنگاپوری کارت زرد گرفتند و احسان پهلوان هم با دریافت دو کارت زرد در دقیقه ۱۰۴ از زمین اخراج شد.سه ساعت مانده به شروع مسابقه، کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد عیسی آل کثیر مهاجم پرسپولیس به خاطر نوع شادی گلش در بازی با پاختاکور ازبکستان مدت ۶ ماه محروم شده است تا به این شکل شوک بزرگی به پرسپولیس وارد شود. یحیی گل محمدی در غیاب آل کثیر، مهدی عبدی را به جای وی و با این ترکیب وارد زمین کرد:

حامد لک، بشار رسن (۹۹ – مهدی شیری)، محمدحسین کنعانی زادگان، احمد نورالله‌ی (۹۶ – میلاد سرلک)، کمال کامیابی نیا، شجاع خلیل زاده، احسان پهلوان، مهدی عبدی (۹۶ – آرمان رمضانی)، وحید امیری، سعید آقایی (۱۱۴ – علی شجاعی) و سیامک نعمتی.
نیمه نخست؛ پنالتی برای النصر و جبران توسط عبدی

این مسابقه با فشار و پِرس سنگین تیم فوتبال النصر عربستان آغاز شد و پرسپولیس در ۱۰ دقیقه ابتدایی زیر فشار تیم حریف بود. با گذشت زمان و از دقیقه ۲۰ به بعد این تیم پرسپولیس بود که با پاس‌کاری‌های متوالی مالکیت توپ را در اختیار گرفت. پرسپولیس در دقیقه ۲۶ مهدی عبدی این فرصت را داشت که پاس وحید امیری را درون محوطه جریمه النصر به گل تبدیل کند اما عبدی توپ را به اوت زد.

در دقیقه ۳۲ بشار رسن از سمت راست تیم پرسپولیس خود را به محوطه جریمه النصر رساند و پاسی را برای مهدی عبدی ارسال کرد اما مهاجم جوان پرسپولیس بازهم قدر این پاس را ندانست.
در حالی که جریان بازی به سود پرسپولیس بود، بشار رسن در دقیقه ۳۴ روی بازیکن تیم النصر مرتکب خطای پنالتی شد. حمدالله عبدالرزاق این ضربه پنالتی را در دقیقه ۳۶ با یک ضربه «چیپ» وارد دروازه حامد لک کرد.

پرسپولیس برای جبران گل جلو کشید و دروازه تیم النصر را تحت فشار قرار داد. در نهایت فشار پرسپولیس در دقیقه ۴۲ جواب داد و سانتر بشار رسن را مهدی عبدی با ضربه‌ای سر زیبا درون دروازه حریف جای داد تا نیمه نخست با نتیجه تساوی یک – یک تمام شود.
نیمه دوم؛ تلاش بی نتیجه دو تیم برای گلزنی

در دقایق ابتدایی نیمه نخست هم این تیم النصر بود که کار را هجومی تر آغاز کرد. این تیم در دقیقه ۴۷ پشت محوطه جریمه پرسپولیس صاحب یک ضربه کاشته شد که حمدالله عبدالرزاق این ضربه را به تیرک دروازه پرسپولیس کوبید.

تیم پرسپولیس هم باوجود این، پا پس نکشید و با در دست گرفتن جریان بازی سعی بر گلزنی داشت. در دقیقه ۵۹ ارسال احمد نورالله‌ی از سمت راست محوطه جریمه النصر با ضربه سرضرب بشار رسن همراه شد اما توپ به مدافع النصر خورد و بازگشت.

در دقیقه ۷۶، حمدالله مهاجم خطرناک النصر با یک ضربه سر دروازه پرسپولیس را تهدید کرد اما توپش راهی اوت شد. النصر در ادامه بازهم برای گلزنی تلاش کرد اما حملاتش بی نتیجه ماند تا کار به وقت‌های اضافه کشیده شود.
اخراج پهلوان در وقت‌های اضافه

بعد از تساوی دو تیم در ۹۰ دقیقه، تعیین برنده مسابقه به وقت‌های اضافه کشید. پرسپولیس از نظر بدنی خسته‌تر از تیم النصر به نظر می‌رسد. گل محمدی در دقیقه ۹۶ میلاد سرلک و آرمان رمضانی را به جای نورالله‌ی و عبدی وارد زمین کرد. مهدی شیری هم در دقیقه ۹۹ جای بشار رسن را گرفت تا پرسپولیس نفسی تازه کند.

اتفاق ناراحت کننده برای پرسپولیس اما در دققه ۱۰۴ رخ داد و احسان پهلوان که در طول ۹۰ دقیقه از داور کارت زرد گرفته بود، با انجام یک خطای دیگر کارت زرد دوم را دریافت کرد و از زمین مسابقه اخراج شد تا پرسپولیس ۱۶ دقیقه پایانی را با یک بازیکن کمتر دنبال کند.
در ۱۵ دقیقه ابتدایی گلی از خط دروازه‌ها عبور نکرد. در وقت دوم، سیامک نعمتی این فرصت را داشت که دروازه النصر را باز کند ولی توپ او به مدافعان النصر برخورد کرد و به کرنر رفت. خستگی بازیکنان پرسپولیس به حدی بود که مصدومیت مدام و پیاپی آنها را در پی داشت. سعید آقایی به همین دلیل در دقیقه ۱۱۴ تعویض شد و جایش را به علی شجاعی داد. در نهایت وقت‌های اضافه هم نتوانست برنده بازی را تعیین کند و کار به وقت اضافه کشید.

ضربات پنالتی

ضربات پنالتی پرسپولیس را در این مسابقه محمدحسین کنعانی زادگان، سیامک نعمتی، میلاد سرلک، شجاع خلیل زاده و علی شجاعی به گل تبدیل کردند. در مقابل مایکون مدافع برزیلی النصر پنالتی را از دست داد تا پرسپولیس فینالیست آسیا شود. این برای دومین بار است که پرسپولیس به فینال این رقابت ها می رسد.

دیدار فینال روز ۱۹ دسامبر یعنی ۲۹ آذر برگزار می شود و پرسپولیس به مصاف نماینده شرق آسیا می رود.

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.