حمله با سلاح سرد به رهگذران در نزدیکی مقر پیشین هفته نامۀ «شارلی هبدو» در پاریس

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

در پی زخمی کردن چهار تن از رهگذران در برابر ساختمان پیشین هفته نامۀ «شارلی هبدو»، پلیس فرانسه با مسدود کردن خیابان‌های بخشی از منطقۀ یازدهم پاریس دو مطنون به این حملات را دستگیر کرد. اندکی پس از این حمله واحدهای پلیس ویژه، ژاندارمری و نظامیانِ وابسته به عملیات تامین امنیت داخلی، در اطراف محل وقوع این حادثه مستقر شده و با بکار گرفتن پهپادهای دیده بانی دو مطنون به ارتکاب این حملات را دستگیر کردند.

حمله به رهگذران در حوالی ساعت ١١ و ۴۵ دقیقه جمعه ٢۵ سپتامبر در خیابان «نیکلا اَپر» که ساختمان پیشین هفته نامۀ «شارلی هبدو» در آن قرار دارد، صورت گرفت. در این حملات ۴ تن زخمی شدند که حال ٢ نفر از آنان وخیم گزارش شده است. تحقیقات قضائی که در آغاز به دادسرای پاریس سپرده شده بود، پس از نخستین بررسی‌ها به «دادسرای ملی ضدتروریسم» محول شد و پروندۀ آن با اتهام «اقدام به قتل در چارچوب عملیات تروریستی و توطئۀ تروریستی جنایتکارانۀ بزه کاران» گشوده گردید.

پلیس که در نخستین ساعت پس از حمله، فردی را در میدان باستیل در نزدیکی محل حمله دستگیر کرده بود، اندکی بعد اعلام کرد که فرد دوم را نیز در همان محله در نزدیکی ایستگاه مترو «ریشار لونوار» دستگیر کرده است. اما هنوز ارتباط آنان با این حمله مورد تائید قرار نگرفته است.

ژان کَستکس، نخست وزیر فرانسه، و وزرای کشور و دادگستری که برای گفتگو با مقامات «سِن سَن دّنی» واقع در شمال پاریس در این شهرستان بسر می‌بردند، بلافاصله پس از حمله برای هدایت عملیات تجسس به ستاد ویژۀ بحران وزارت کشور بازگشتند.

شهردار منطقۀ یازدهم پاریس اعلام کرد که کلیۀ نهادهای آموزشی واقع در نزدیکی محلۀ حمله بسته و تحت کنترل پلیس قرار گرفته است.

دو تن از مجروحان این حادثه همکاران آژانس خبری «پرومییِر لین» هستند که در تهیۀ گزارش‌های تحقیقاتی با شبکۀ‌های تلویزیونی فرانسه همکاری می‌کند. دفاتر این آژانس نیز در ساختمان پیشین هفته نامۀ یادشده قرار دارد.

محاکمۀ متهمان به شرکت در حملات ژانویۀ ٢٠١۵ در پاریس، از جمله به هفته نامۀ «شارلی هبدو»، از آغاز ماه سپتامبر جاری در پایتخت فرانسه در جریان است. با آغاز این محاکمه، کارکنان این هفته نامه با تهدیدات فراوانی روبرو شدند. «شارلی هبدو» همزمان با آغاز محاکمه، کاریکاتورهای پیشین را که موجب خشم اسلامگرایان و تهدیدات آنها شده بود، مجدداً به چاپ رساند.

 

rfi

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.