اعلامیه تازه پارلمان اروپا در مورد نسرین ستوده

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

نمایندگان پارلمان اروپا از دولت‌مردان ایران خواستار شنیدن صدای نسرین ستوده شدند که جان خود را برای نجات زندانیان سیاسی به خطر می‌اندازد

نمایندگان برجسته‌ی پارلمان اروپا نسبت به سلامتی نسرین ستوده، برنده جایزه ساخاروف ابراز نگرانی می‌کنند و از دولت‌مردان ایران می‌خواهند تا به دعوی او در راه عدالت گوش فرا دهند.

هایدی ‌هاوتالا، نایب رئیس در امور دموکراسی، حقوق بشر و جامعه‌ی ساخاروف، و ماریا آرنا، رئیس کمیسیون فرعی حقوق بشر، بیانیه ی زیر را در مورد اعتصاب غذای تازه ی نسرین ستوده و افزایش فشار بر خانواده وی صادر کردند:

«ما به شدت در مورد سلامتی نسرین ستوده، برنده جایزه ساخاروف، نگران هستیم. او برای دومین بار در کمتر از شش ماه، زندگی خود را به‌خاطر اعتصاب غذا به خطر انداخته، زیرا دولت‌مردان ایران از پاسخگویی به هرگونه درخواست اقدام قانونی برای آزادی مدافعان حقوق بشر و زندانیان عقیدتی سر باز می‌زنند. وضعیت ناعادلانه و غیرقانونی زندانیان سیاسی در ایران در بحبوحه ی بیماری جهان‌گیر کووید ۱۹ بدتر شده است. آنها از آزادی گسترده ی زندانیان در واکنش به شیوع کرونا و از حق قانونی تجدیدنظر محروم شدند.

نسرین ستوده حکم ۳۸ سال* زندان را به اتهام‌های ساختگی می‌گذراند و با رفتارهای خودسرانه روبرو است. دادستان تهران در اواخر ماه جولای حساب‌های بانکی او را بدون هر توجیهی مسدود کرد. دختر او مهرآوه دیروز بازداشت و تا احضار بعدی آزاد شد.

با این حال، از شجاعت نسرین ستوده کاسته نمی‌شود و او همچنان به حمایت خود از آسیب پذیرترین مردمان ادامه می‌دهد. وقت آن رسیده است که دولت‌مردان ایران به دعوی او در راه عدالت گوش فرا دهند و از فشار آوردن به خانواده خود دست بردارند.»!

* حکم صادر شده ۳۸ سال و ۶ ماه است

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.