اعتراض به احکام اعدام در ایران

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

اعلامیه جنبش جمهوری‌خواهان دموکرات و لائیک ایران

در اعتراض به احکام اعدام در ایران

“نه” به اعدام

اعتراضات مردم به گرانى بنزین در آبان ماه گذشته با شقاوت و بى رحمى کم نظیرى سرکوب شد، نتیجه‌ی آن بیش از ١۵٠٠ کشته و ٧٠٠٠ دستگیرى تنها به مدت چند هفته بود. جمهوری اسلامی تا کنون حتا آمار کشته و دستگیر شدگان را اعلام نکرده است.

اینک این رژیم، براى ترساندن و زهرچشم گرفتن از مردم، قصد دارد جوانانى که در اعتراضات گذشته دستگیر شده‌اند را اعدام کند. امیرحسین مرادی، سعید تمجیدی و محمد رجبی، از معترضین جنبش آبان ١٣٩٨، در یک دادگاه‌ فرمایشى، که احکام آن‌را نیروى هاى امنیتى و اطلاعاتى نظام تعیین مى‌کنند، به اعدام محکوم شده و در خطر مرگ قرار دارند.

جمهورى اسلامى ایران، امروزه، بیش از هر زمان دیگر، بقا و هستى خود را در خطر می‌بیند.  از این رو، شمیشر را از رو بسته و هر صداى مخالف و اعتراضى را با سرکوب، اعدام و زندان پاسخ مى‌دهد. کارگران معترض به عدم پرداخت دستمزد را شلاق مى‌زند و به زندان مى اندازد. زندانیان سیاسى مانند هدایت عبدالله پور را مخفیانه در زندان اعدام مى‌کند. حتا فعالان مدنی مانند انجمن‌های حمایت از کودکان کار، دفاع از حقوق حیوانات و محیط زیست نیز از سرکوب در امان نیستند.

چنانچه مردم و اپوزیسیون آزادی‌خواه ایران امروز، در برابر این موج جدید سرکوب، زندان و اعدام‌، دست به اعتراض و مبارزه گسترده نزنند، احکام جنایت‌کارانه‌ی رژیم به اجرا گذاشته شده و ادامه خواهند یافت. باید صداى اعتراض به اعدام‌ها و جنایت‌های جمهورى اسلامى را بلند کرد و به گوش مجامع بین‌المللى رساند. باید براى جمهورى اسلامى هزینه‌ی سرکوب را چنان سنگین کرد که توانایی ادامه‌ی‌ان را نداشته باشد.

رویداد‌های اخیر در ایران، بار دیگر خط بطلان بر دیدگاه و نظر آن بخش از “مخالفان” حکومت جمهورى اسلامى می‌کشد که هنوز بر اصلاح رژیم پای می‌فشارند. حکومتى با چهل و یک سال کارنامه بى بدیل خود در سرکوب، زندان و کشتار، که هم‌چنان در استمرار چنین سیاستى می‌تازد و در آن هیچ‌گونه نشانی حتى از تغییرات و اصلاحاتى جزئی دیده نمی‌شود. دستگیرى روزنامه‌نگاران، نویسندگان و دگراندیشان هنوز و با شدت ادامه دارد.

جمهورى اسلامى ایران در سال‌هاى اخیر با بحران‌هاى متعددى دست به گریبان بوده است. تظاهرات گسترده مردم در دى ماه ٩۶ و آبان ماه ٩٨، اعتراضات معلمان، بازنشستگان و مالباختگان، اعتصابات مداوم و پى در پى کارگران هفت تپه، هپکو و دیگر اعتراضات سراسرى در کنار بحران اقتصادى و تحریم‌ها و شیوع ویروس کوید-19… نمونه‌هاىی از بحران فزاینده رژیم می‌باشند. تحریم‌هاى وسیع و گسترده آمریکا نیز این بحران‌ها را تشدید کرده که بار و فشار اصلى ان بر دوش مردم ایران است.

جمهورى اسلامى، با سیاست هاى نابخردانه‌ی خود، کشور ما را با بیشتر کشور‌هاى جهان و منطقه درگیر دشمنى‌ها و رقابت‌هاى هژمونى‌طلبانه کرده است. تنها کشورهای محدودی با این نظام نابهنگام هنوز مراوده دارند که آنان نیز به دنبال ستن قراردادهاى اسارت بار با ایران هستند.

واقعیت این است که این نظام براى بقاى خود از اعدام و جنایت تا به حراج گذاردن کشور ما آبائى ندارد و هیچ راهى جز سرنگونى این رژیمِ دینى ترور و وحشت باقى نمانده است.

جنبش جمهورى خواهان دموکرات و لائیک ایران احکام اعدام جوانان معترض آبان ماه گذشته را با انزجار محکوم مى‌کند و خواستار لغو فورى احکام اعدام صادره در بی‌دادگاه‌هاى رژیم، حذف مجازات اعدام و ازادى بى قید وشرط تمامى زندانیان سیاسى و عقیدتى در ایران است.

برقرار باد آزادى، جمهورى، دموکراسی و لائیسیته

شوراى هماهنگى جنبش جمهورى‌‍خواهان دموکرات و لائیک ایران

30 ژوئن 2020 – 10 تیر 1399

——————–

آدرس تماس با شورای هماهنگی ج.ج.د.ل.ا.:

jomhouri.democrat.laiic@gmail.com

آدرس تارنمای ندای آزادی‌: 

http://nedayeazady.org/

آدرس تماس با ندای آزادی:

 jjdli.nedayeazadi@gmail.com

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.