اخباروگزارشات کارگری ۲۳ و ۲۴ خرداد ماه ۱۳۹۹

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

– بیانیه جمعیت دفاع از کودکان کار و خیابان به مناسبت روز جهانی مبارزه با کار کودکان

– اقدام به خودکشی  کارگر یک کارگاه‌های راه‌سازی سروستان بدلیل عدم پرداخت به موقع حقوق و مطالباتش

– اقدام به خودکشی یک کارگر حراست شرکت نفت امیدیه بدلیل عدم پرداخت حقوق

– تجمع اعتراضی کارگران شرکتی مخابرات استان فارس نسبت به عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل،تبعیض در پرداخت حقوق واخراج همکاران حق طلبشان

– نامه سرگشاده هزاران  فرهنگی بازنشسته سال 98 به سطح پایین حقوق وعدم همسان سازیش با شاغلین وعدم پرداخت مطالبات

– محکومیت خسرو صادقی بروجنی به 7 سال زندان به اتهام واهی اجتماع وتبانی علیه امنیت داخلی و خارجی و توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی

– آخرین اخبار از حیدرقربانی پس ازگذشت 7 روز ازبازداشتش

– کانون نویسندگان ایران: احضار چهار فعال حقوق زن برای اجرای حکم زندان

– ادامه اعتراضات مال‌باختگان شرکت صنعت خودرو آذربایجان(شرکت آذویکو) با تجمع مقابل سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان

– تجمع اعتراضی اهالی روستای غوری شهرستان نی‌ریز نسبت به کار اکتشاف و معدنکاوی در منطقه حفاظت شده بهرام گورودخالت نیروهای انتظامی

– اعتراض اهالی روستای دشترزم جاوید ممسنی نسبت افت فشار آب و قطعی آب در اوج گرما و بی توجهی مسئولان

– تجمع اعتراضی جمعی از کشاورزان خوزستان نسبت به عملکرد رئیس سابق سازمان جهاد کشاورزی استان

– اعتراض دانشجویان معلول دانشگاه علمی کاربردی به برگزاری امتحانات حضوری وبی توجهی مسئولان

*بیانیه جمعیت دفاع از کودکان کار و خیابان به مناسبت روز جهانی مبارزه با کار کودکان

با شیوع ویروس کرونا، بحرانی عمیق در ساختار اقتصادی و اجتماعی جهان آشکار شد که نشان از ناکارآمدی و پوسیدگی سیستم تولیدی حاکم داردکه روایت گر فجایعی ست که در راه است.مناسباتی که جان انسان در آن کم بهاترین کالاست و ره آورد آن برای اکثریت جامعه فلاکت،فقر، بیکاری وبیماری است.

در این میان امارئیس سازمان جهانی کار به مناسبت روز جهانی مبارزه با کار کودکان ادعا میکند “تا سال 2025 کارگری کودکان را محو میکنیم”. صحت این ادعا را با نگاهی گذرا به وضعیت جامعه و کودکان در شرایط حاضر می توان دریافت.

ناتوانی در دستیابی به مایحتاج زندگی، محرومیت از زیست روزمره، عمیق تر شدن و چند بعدی شدن فقردر خانواده ها و متعاقب آن افزایش فشار برای کسب درآمد، فشار روحی و نا امیدی را بدنبال دارد که کودکان از اولین قربانیان آن هستند.

با شروع موج اول این بحران، شاهد بیکاری نزدیک به 200 میلیون نفر بودیم. بسیاری از رشته ها به نابودی کامل رسیدند و شاغلین در آن دچار بحران و فقر مطلق شدند.

این موج بیکاری دو جنبه بسیار مهم درون خود دارد که به زودی شکل بحرانی و فاجعه بارش عریان تر میشود.

قبل از هر چیز باعث محقر شدن و کوچکتر شدن سبد کالاهای اساسی شده و در این میان کودکان بیشتر از همه دچار محدودیت و محرومیت شده اند. از سوی دیگر باعث افزایش زمان و شدت کار میشود. گاه به شکل بالا رفتن زمان کار برای تامین درآمد و معیشت و یا حتی دو شغله و چند شغله شدن و گاهی هم از طریق ورود به بازار کار زنان و کودکان برای مشارکت در تأمین هزینه ها.

ارزان شدن نیروی کار و تشدید رقابت برای جستجوی کار بحران دیگری است که هر روزه دامنگیر نیروی کار در جامعه است.

همه این شرایط بستری را برای استفاده بیشتر از نیروی کار کودکان فراهم می آورد.

در ایران اهمال کاری باعث شیوع گسترده تر بیماری و درگیری همگانی شد. هیچ برنامه حمایتی موثر برای تحت پوشش قرار دادن اقشار ضعیف در جامعه اجرا نشد و بحران در اشکال مختلفش گسترده تر شد.

سازمان های مردمی نیز مانند سایر بخش های جامعه غافلگیر شده و از اثرات بحران در امان نبوده و تقریبا با موج اتفاقات خود را هماهنگ میکردند. علت این موضوع هم از زاویه عدم آمادگی و سازمان دهی برای مقابله با بحران روی داد و هم از تشتت و پراکندگی جریان فعالیت برای دستیابی به مطالبات حقوق کودکی. چرا که طی سالهای اخیر و با بروز بحران های اجتماعی اقتصادی پس از حوادثی مانند زلزله، سیل، خشکسالی و غیره کار تشکیل ستادهای مردمی و پیگیری مطالبات کودکان می بایست به یک امر روزمره و روتین تبدیل می شد. این امر نه تنها این زمان، بلکه در دراز مدت هم مانعی جدی برای پیشبرد اهداف حقوق کودکی خواهد بود.

با جمع بندی نکات فوق به مواردی می رسیم که می توان بعنوان مطالبه از سازمان ها و نهادهای مسئول و از طرف دیگر به عنوان دستور کار سازمان های فعال در حوزه کودکان قرار داد.

1-تدوین و تصویب فوری قوانینی که منافع حال و آینده کودکان را به هیچ ملاحظه ای محول نکند(لایحه حمایت از کودکان).

2-پرداختن حداقل مستمری به تمامی کودکان به عنوان بیمه تحصیلی و آموزشی.

3-تامین و تضمین درمان و خدمات بهداشتی رایگان برای تمامی کودکان

4-تهیه و تخصیص امکانات و ابزار لازم آموزشی برای تمام کودکان، بویژه امکانات آموزش از راه دور.

5-طرح فوری کمک مالی و تامین اجتماعی برای تمامی خانواده هایی کودکان شان از چرخه تحصیل بازمانده اند

6-تجدید و بازنگری سیستم آموزش رسمی و تغییر ضوابط و مقررات آن به نفع کودکان برای جلوگیری از گریز کودکان از محیط آموزشی.

7-به رسمیت شناسی و تأمین امنیت فعالان عرصه دفاع از حقوق و منافع کودکان؛ یکی از اولین ضمانت های دستیابی به حقوق کودکان که می بایست به فوریت حاصل شود.

بدیهی است برای دست یابی به مطالبات ذکر شده، می بایست جامعه و بویژه سازمان های مردمی پیگیر این حقوق و مطالبات شده و موضوعاتی را در دستور کار روزمره خویش قرار دهند که بخشی از آن بدین شرح است:

نقش و وظایف سازمان های مردمی

1-تشکیل ستادهای مردمی مقابله با بحران ها

2-دعوت از جامعه جهت نظارت و هدایت سازمان های ذیربط

3-تدوین پروتکل های اجتماعی برای همکاری و مشارکت عمومی و تبلیغ و ترویج برنامه ها و راهکارهای حمایت از کودکان

4-پیگیری، اعمال فشار و چانه زنی بر سر مطالبات کودکان به ویژه کودکان کار در دستگاه ها و سازمان های ذیربط برای دستیابی به بیمه های تامین اجتماعی (بیمه آموزشی، درمانی و بیمه های فراگیر) از مبرم ترین وظایف سازمان های مردمی است.

با نظر به موارد فوق و برای اجرایی شدن مطالبات حقوق کودکی، هم اکنون می بایست شعار “لغو کار کودکان همین امروز ممکن است” را در دستور کار خویش قرار دهیم تا به جهانی شایسته کودکان دست یابیم.

جمعیت دفاع از کودکان کار و خیابان

۲۳ خرداد ۱۳۹۹

*اقدام به خودکشی  کارگر یک کارگاه‌های راه‌سازی سروستان بدلیل عدم پرداخت به موقع حقوق و مطالباتش

روز شنبه 24 خرداد، کارگر یک کارگاه‌های راه‌سازی شهرستان سروستان بدلیل عدم پرداخت به موقع حقوق و مطالباتش، قصد پرتاب خود از بالای ساختمان به پایین را داشت که خوشبختانه بدلیل اقدام بموقع همکارانش منصرف شد واز مرگ حتمی نجات پیداکرد.

*اقدام به خودکشی یک کارگر حراست شرکت نفت امیدیه بدلیل عدم پرداخت حقوق

عصر روز چهارشنبه 21 خرداد، یک کارگر حراست شرکت نفت امیدیه بدلیل عدم پرداخت حقوق قصد خودکشی داشت که دخالت بموقع همکارانش موجب نجات جانش شد.

*تجمع اعتراضی کارگران شرکتی مخابرات استان فارس نسبت به عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل،تبعیض در پرداخت حقوق واخراج همکاران حق طلبشان

روز شنبه 24 خرداد، کارگران شرکتی مخابرات استان فارس برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل،تبعیض در پرداخت حقوق واخراج همکاران حق طلبشان دست به تجمع مقابل ساختمان مرکزی مخابرات استان درشیراز زدند.

تجمع کنندگان به خبرنگار رسانه ای گفتند:خواستاراجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل  وبازگشت به کار همکارانشان که پس از پیگیری برای اجرای طرح طبقه‌بندی از کار اخراج شده اند،هستند.

آنها افزودند: این عادلانه نیست که دو نفر زیر یک سقف بنشینند و یک کار را انجام بدهند اما یکی چون رسمی است هشت میلیون حقوق بگیرد و دیگری چون شرکتی است سه میلیون تومان.

*نامه سرگشاده هزاران  فرهنگی بازنشسته سال 98 به سطح پایین حقوق وعدم همسان سازیش با شاغلین وعدم پرداخت مطالبات

هزاران فرهنگی بازنشسته سال 98 با انتشار نامه ای سرگشاده خطاب به حسن روحانی اعتراضشان را نسبت به سطح پایین حقوق وعدم همسان سازیش با شاغلین وعدم پرداخت مطالبات،رسانه ای کردند.

بخش هایی از این نامه که بتاریخ 24 خرداد رسانه ای شده است بقرارزیراست:

1-عدم پرداخت پاداش آخر خدمت پس از گذشت چندین ماه.

2- افزایش ۵۰ درصدی فصل دهم شاغلین با ابلاغیه ۳۰ بهمن ۹۸ نوبخت و عدم اجرای این افزایش برای بازنشستگان که در تضاد آشکار با ماده ۶۴ قانون خدمات کشوری می‌باشد که در ماده ۶۴ دقیقا قانون گذار به صراحت‌ اشعار داشته است.

3-ماده ۶۴ نظام پرداخت کارمندان دستگاه‌های اجرایی بر اساس ارزشیابی عوامل شغل و شاغل و سایر ویژگی‌های مذکور در مواردی خواهد بود که امتیاز از نتایج ارزشیابی عوامل مذکور در این فصل ضرب در ضریب ریالی، مبنای تعیین حقوق و مزایای کارمندان قرار می‌گیرد و برای بازنشستگان و موظفین و مستمری‌بگیران نیز به همین میزان تعیین می‌گردد.

به عبارت قانونگذار؛ هر نوع افزایش امتیازی برای شاغلین در اجرای ماده ۶۴ (فصل دهم) و تبصره ۴ ماده ۱۰۹حق تاهل و اولاد، مشابه شاغلین می‌بایست برای بازنشستگان را در پی داشته باشد.

باتوجه به عدم اجرای این افزایش طبق ماده ۶۴ و تبصره ۴ ماده ۱۰۹ از سوی رئیس‌سازمان برنامه و بودجه و براساس اصول ۳ بند ۹ و اصل ۱۲۶ قانون اساسی، کانون‌های بازنشستگان شکایت خود را بر عدم اجرای موارد مذکور تقدیم ریاست جمهوری نموده است که ریاست جمهوری طی نامه‌ای به شماره ۱۶۰۸۸۹ مورخ ۱۹/۱۲/۹۸ به ریاست سازمان برنامه و بودجه ارسال و این سازمان با قانون‌شکنی و تضییع حقوق بازنشستگان على الخصوص فرهنگیان و به ویژه فرهنگیان بازنشسته ۹۸ تواماً با عدم پرداخت پاداش آخر خدمت، سختی عید سال ۹۹ در اوج مبارزه با ویروس منحوس کرونا را دوچندان سخت‌تر کرد.

4- عدم اجرای کامل قانون مدیریت خدمات کشوری و عدم اجرای تبصره ذیل ماده ۶۴ که‌اشعار می‌دارد: ضریب ریالی مذکور در این ماده با توجه به شاخص هزینه‌های زندگی در لایحه بودجه سالانه پیش‌بینی و به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است.

5-  باتوجه به بند ۹ اصل سوم قانون اساسی رفع تبعیض و ایجاد امکانات عادلانه برای همه در تمام زمینه‌های مادی و معنوی.

6-  افزایش حقوق با میزان تورم سالانه: حدودا از سال ۸۸ اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری تاکنون اجرا و عملی نشده که در این اثنا و فاصله زمانی نرخ تورم بیش از ۸۰ درصد سنوات گذشته که طبق قانون می‌بایست به بازنشسته پرداخت شود.

7-  اجرای طرح رتبه‌بندی بر اساس بندهای (پایه ارشد، خبره و عالی) که تابع سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش می‌باشد و تسری از افزایش حقوق و افزایش سنواتی می‌باشد همچون شاغلین به ویژه برای بازنشستگان فرهنگی سال ۹۸ که بودجه آن قبلا در نظر گرفته و دستور اجرا داده شده بود و آموزش و پرورش عملی ننمود. علاوه‌بر اینکه بودجه رتبه‌بندی برای کل سال ۹۸ در وزارت آموزش و پرورش منظور گردیده است و کلیه کارکنان را مشمول رتبه‌بندی می‌نمود چرا برای بازنشستگان نیمسال اول محاسبه و اجرا نگردیده است و بازنشستگان نیمه دوم سال ۹۸ (نه از اول بلکه از دوم مهر) از دستورالعملی که قانون‌گذار و وزارت کار و امور اجتماعی و وزارت آموزش و پرورش مجوز آن را صادر کرده‌اند مشمول موکد می‌شوند؟

*محکومیت خسرو صادقی بروجنی به 7 سال زندان به اتهام واهی اجتماع وتبانی علیه امنیت داخلی و خارجی و توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی

خسرو صادقی بروجنی:شعبه 36 دادگاه تجدید نظر به ریاست قاضی زرگر 7 سال از محکومیت زندان من (5 سال اجتماع وتبانی علیه امنیت داخلی و خارجی و 2 سال توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی)را عینا تایید کرد.

5 سال از این حکم لازم الاجرا است.

این حکم امروز به وکیلم پیام ابوطالبی زنوزی ابلاغ شد.

*آخرین اخبار از حیدرقربانی پس ازگذشت 7 روز ازبازداشتش

هفتمین روز پیگیری وضعیت همسرم

صبح امروز (۲۴ خردادماه)در هفتمین روز دستگیری و بیخبری از وضعیت  همسرم (حیدر قربانی ) برای چندمین بار به شعبه ۳ دادسرای شهر قدس مراجعه کردم .

پس از کلی انتظار موفق به دیدار بازپرس شعبه مربوطه شدم.

در دیدار با بازپرس دوباره سوالات خود را در رابطه با اینکه همسرم چند روز باید بازداشت باشه ؟و اینکه دخترم آرامش نداره و دلتنگ پدرش است را  مطرح کردم  و خواستار یه تماس تلفنی از طرف حیدر  شدم.

هیچ پاسخی به سوالاتم ندادند و با اینکه حال و روز پریشان و نگران من را می دیدند. مانع ادامه حضورم در شعبه شدند.

همسرم کارگر ساختمانی است و این دستگیری بدون جرم مرتکب شده لطمه شدیدی به کار و معیشت خانواده وارد کرده است.

من و دخترم حق داریم صدای حیدر را بشنویم و از سلامتیش  مطلع شویم با این وجود من به تلاش خود برای شنیدن صدای حیدر و آزادی اش ادامه میدهم.

قبل یادآوری است که حیدر قربانی عضو اتحادیه آزاد کارگران ایران روز هجدهم خرداد توسط مأمورین وزارت اطلاعات در منزلش دستگیرو تحت بازجویی قرار دارد.

بعد از یک هفته انتظار و رفت آمد به دادسرا  بالاخره امروز(۲۳‌خرداد ماه ) ساعت ۷ عصر گوشیم زنگ خورد بعد از معرفی خودم  از من شماره ثابت خواستن

یهو قلبم به تپش افتاد ، به دلم افتاد خبر خوشیه ،پرسیدم همسرم(حیدر قربانی) پشت خطه؟

گفت بله شما میتونی دو دقیقه دیگه خونه باشی که باهمسرت صحبت کنی .

توی کل عمرم آنقدر سریع ندویده بودم .

خودم را  به خونه رسوندم .

ناامید شدم که دیر رسیدم .بعد چند دقیقه تلفن  زنگ خورد گوشی رو برداشتم ،صدای همسرم بود.هیچ وقت  پشت تلفن آنقدر ازشنیدن صداش ذوق زده نشده بودم ،قلبم آرام شد. واقعا نمیتونم توصیفش کنم .

فقط اینو بگم خیلی خوشحالم امیدوارم که خبرهای خوشی در راه است .

*کانون نویسندگان ایران: احضار چهار فعال حقوق زن برای اجرای حکم زندان

اکرم نصیریان، مریم محمدی، اسرین درکاله و ناهید شقاقی چهار فعال حقوق زن که عضو تشکل «ندای زنان ایران» هستند برای اجرای حکم زندان به دادسرای شهید مقدس واقع در زندان اوین احضار شدند.

روز دوشنبه ۱۹ خرداد دایره اجرای احکام با فرستادن پیامک به این چهار فعال حقوق زن و وثیقه‌گذارانشان از آنها خواستند خود را به دادسرای شهید مقدس معرفی کنند. اکرم نصیریان، مریم محمدی، اسرین درکاله و ناهید شقاقی بابت اتهام‌های «اجتماع و تبانی»، «تبلیغ علیه نظام» و «تظاهر به عمل حرام با مصداق بی‌حجابی» هر یک به ۴ سال و ۲ ماه زندان محکوم شده‌اند.

*ادامه اعتراضات مال‌باختگان شرکت صنعت خودرو آذربایجان(شرکت آذویکو) با تجمع مقابل سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان

روز شنبه 24 خرداد، مال‌باختگان شرکت صنعت خودرو آذربایجان(شرکت آذویکو) درادامه اعتراضاتشان نسبت به عدم تحویل خودرو با قیمت قطعی دست به تجمع مقابل ساختمان سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان زدند.

یکی از تجمع کنندگان به خبرنگار رسانه ای گفت: حواله داران خودروی ام جی360درخواست تحویل خودرو با قیمت قطعی که در قرارداد قید شده را دارند. آذویکو تنها خودرو سازی است که با گذشت بیش از یک سال از موعد تحویل خودروها، همچنان تعهد معوق در قبال خریداران دارد.

*تجمع اعتراضی اهالی روستای غوری شهرستان نی‌ریز نسبت به کار اکتشاف و معدنکاوی در منطقه حفاظت شده بهرام گورودخالت نیروهای انتظامی

روز جمعه 23 خرداد،جمعی از اهالی روستای غوری شهرستان نی‌ریز دراستان فارس باتجمع مانع از تداوم کار اکتشاف و معدنکاوی در منطقه حفاظت شده بهرام گورشدند که بادخالت نیروهای انتظامی همراه شد.

بنا به گزارش رسنه ای شده،بر اساس مجوز مطالعات اکتشافی پهنه بهرام گور شهرستان نی ریز در استان فارس و توافقنامه وزارت صمت و سازمان حفاظت محیط زیست ، مطالعات معدنکاوی و اکتشاف در این منطقه انجام می‌گیرد ، طی روزهای گذشته جمعی از اهالی روستای غوری شهرستان نی‌ریز با اجتماع در محل معادن یاد شده مانع از تداوم کار اکتشاف و معدنکاوی شدند.

روستاییان غوری از توابع شهرستان نی ریز با اجتماع و جلوگیری از فعالیت اکتشاف در معدن آهن در منطقه حفاظت شده بهرام گور خواستار تامین حقوق اهالی بومی و ساکنان این روستا شدند و با دخالت ماموران انتظامی این اجتماع پایان یافت.

*اعتراض اهالی روستای دشترزم جاوید ممسنی نسبت افت فشار آب و قطعی آب در اوج گرما و بی توجهی مسئولان

اهالی روستای دشترزم جاوید ممسنی دراستان فارس نسبت افت فشار آب و قطعی آب در اوج گرما و بی توجهی مسئولان معترضند.

به گزارش 24 خرداد یک منبع خبری محلی،افت فشار و قطعی مکرر آب در روستای دشترزم موضوع جدیدی نیست.هرساله با شروع فصل گرما، مردم روستا با افت فشار آب و قطعی آب در اوج گرما مواجهند و این مساله همواره پای ثابت مشکلات و دغدغه های اهالی این روستاست.

امسال که اهالی در کنار شدت گرما با بحران کرونا دست و پنجه نرم میکنند و به لحاظ رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از این مایع حیاتی برای رعایت بهداشتی می بایست در شرایطی باشند‌ که دسترسی‌ مداوم به آب شرب بهداشتی برای مصارف خانگی و شستشو داشته باشند اما باز هم مثل سالهای قبل دادشان به جایی نرسیده و این مشکل کهنه ی قطع آب در گرمای تابستان امان آنها را بریده است.

با شدت گرفتن مشکل، تنها در ساعات محدودی از شبانه روز آب روستا وصل است و در حالیکه با شدت گرفتن گرمای تابستان استفاده از کولرهای آبی نیز رایج است اما مردم هم برای تامین آب شرب و هم برای خلاصی از گرمای طاقت فرسای انتهای بهار و تابستان با بحران قطع آب و افت شدید فشار آب مواجهند تا جائی که میتوان گفت با توجه به گرمای شدید و بحران کرونا سلامت مردم نیز به مخاطره افتاده است.

این معضل و مشکل از طرف اهالی روستا به طرق مختلف به مسئولان شهرستان اطلاع رسانی گردیده ولی تا کنون مشکل قطعی آب و افت شدید فشار آب روستا برطرف نگردیده است.

*تجمع اعتراضی جمعی از کشاورزان خوزستان نسبت به عملکرد رئیس سابق سازمان جهاد کشاورزی استان

روز شنبه 24 خرداد، جمعی از کشاورزان خوزستان با تجمع مقابل ساختمان سازمان جهادکشاوری استان خوزستان اعتراض خود را نسبت به عملکرد رئیس سابق این سازمان بنمایش گذاشتند.

برپایه گزارش رسانه ای شده،کیخسرو چنگلوایی، رئیس پیشین سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در روزهای گذشته به عنوان ریاست سازمان حفظ نباتات کشور منصوب شد و فعالیت خود را در این سازمان آغاز شد.

کشاورزان خوزستان با اطلاع از ارتقای جایگاه کیخسرو چنگلوایی قصد داشتند در روز تودیع وی اعتراض خود را نسبت به عملکرد ضعیفش در سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان اعلام کنند ولی این کار در سکوت کامل خبری و اطلاع رسانی انجام شد.

با این حال کشاورزان خوزستان از تصمیم خود منصرف نشدند و با تجمع در مقابل ساختمان سازمان جهادکشاوری خوزستان اعتراض خود را نسبت به ارتقای مدیرکل این نهاد ابراز داشتند.

*اعتراض دانشجویان معلول دانشگاه علمی کاربردی به برگزاری امتحانات حضوری وبی توجهی مسئولان

روز شنبه 24 خرداد،دانشجویان معلول دانشگاه جامع علمی کاربردی با توجه به افزایش مبتلایان به بیماری کووید 19 در تهران و مقاومت پایین جسمانی این دانشجویان در مقابل  این بیمارینسبت به برگزاری امتحانات پایان ترم این دانشگاه به صورت حضوری وبی توجهی مسئولان اعتراض کردند.

این دانشجویان به خبرنگار رسانه ای گفتند: با توجه به معلولیت و مقاومت کم جسمانی آنها در برابر بیماری‌ها و شیوع دوباره کرونا، اگر به دلیل حضور در جلسات امتحانات پایان ترم دچار بیماری کرونا شوند، آیا دانشگاه جامع علمی کاربردی پاسخگو خواهد بود؟

آنها ادامه دادند: با وجود اینکه اعتراض خود را رسماً به مرکز علمی کاربردی محل تحصیل خود و سازمان مرکزی دانشگاه جامع علمی کاربردی ارائه داده اند ولی هیچ یک از مسئولان دانشگاه توجهی به این موضوع نداشتند و صدای ما به جایی نمی‌رسد.

علاوه بر این دانشجویان سایر دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی با تشکیل کمپین‌هایی تحت عنوان «نه به امتحانات حضوری علمی کاربردی» خواستار لغو امتحانات به صورت حضوری شدند.

اعتراض به سیاست های نژاد پرستاران جمهوری اسلامی ایران درتظاهرات پاریس

روز شنبه 24 خرداد،جمعی از جوانان افغانستانی مقیم فرانسه وشماری از ایرنیان با حضور در تجمع ضد نژاد پرستی پاریس با برافراشتن دست نوشته ها وسردادن شعارهایی علیه جمهوری اسلامی وسردمدارانش اعتراضشان را نسبت به سیاست های نژادپرستارانه جمهوری اسلامی نسبت به کارگران میهمان منجمله افغانستانی های مقیم ایران بنمایش گذاشتند.

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.