negahi be doran sabz 01

نگاهی راهبردی به دوران سبز

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

negahi be doran sabz 01

negahi be doran sabz 01

بخش نخست این مجموعه ، به تحلیل استراتژیک مسائل ایران از هفته ای پیش ازانتخابات ۲۲ خرداد۱۳۸۸ تا امروز که زمزمه های حذف مقام ریاست جمهوری در زبان گردانندگان ایران میگردد. اینپیش بینی درست و بجای ، که هیت حاکمه ایران امروز ، پس از افتضاح انتخابات خرداد ۱۳۸۸ دیگر به انتخابات دوباره ریاست جمهوری تن نخواهند داد، در شرف وقوع است.

مجموعه مقاله حسن مکارمی

انتشارات H&S Media

این مجموعه مقاله و سخنرانی در دو بخش گردآوری شده اند. مبنای همه این گفتار ها ، عشق و امید به سازندگی و سرفرازی ایران است. در طی بیش از چهل سال پویش در مسیر دانش و شناخت به سه سلاح مسلح شده ام:
– خدمات استراتژیک به ویژه جنبه فرهنگی تحولات و دگر سازماندهی موسسات بزرگ
– روانکاوی بالینی
– دفاع از حقوق بشر در ایران

بخش نخست این مجموعه ، به تحلیل استراتژیک مسائل ایران از هفته ای پیش ازانتخابات ۲۲ خرداد۱۳۸۸ تا امروز که زمزمه های حذف مقام ریاست جمهوری در زبان گردانندگان ایران میگردد. اینپیش بینی درست و بجای ، که هیت حاکمه ایران امروز ، پس از افتضاح انتخابات خرداد ۱۳۸۸ دیگر به انتخابات دوباره ریاست جمهوری تن نخواهند داد، در شرف وقوع است. همان گونه که در مقاله کودتای خزنده در روزنامه فرانسوی لیبراسیون آوردم : ” روز ۲۲ خرداد امسال، رهبر و هماهنگ‌کننده کودتا پرده از چهره می‌گشاید و با این حرکت دو اشتباه بزرگ مرتکب می‌شود. نخست آنکه نتیجه انتخابات را پیش از شورای نگهبان منتخب خودش ‌که وظیفه قانونی آن را بعهده داشت، اعلام می‌کند و دیگر آنکه راه را بر هر گونه اعتراض قانونی بر نتایج انتخاب سد می‌کند. و بدینگونه همگی صلاحیت خویش را چون ضامن برگزاری انتخابات از دست می‌دهد، به همراه آن زیربنای کارکرد رهبری را نیز هم.”دیگر چنین دستگاهی برای برقرای انتخابات ریاست جمهوری ، حتا به گونه مصنوعی آن صلاحیت و توان لازم را ندارد. وامروز بهتر از آنزمان میبینیم که اهداف راهبردی این کودتا به راه خود ادامه میدهند و تا آنجا که در امکان دارند مسیر سازندگی، رفاه ، سربلندی و آزادی مردم ایران را فدای جنگ طلبی خواهند کرد . در همان مقاله میخوانیم؛ ” اهداف راهبردی این کودتا برای آینده دورتر، آماده‌سازی جنگ‌افروزان ایدئولوژیکی است که بر محور طیف اجتماعی خویش خط دولت ـ ملت را شکسته، به سوی امت شیعه در منطقه بال بگشاید و از این طریق رهبری یکپارچه جهان اسلام را بدست بگیرد.”

درگفتارهای بخش دوم به بررسی سازندگی ایران و اهداف راهبردی آن میپردازم. از موانع در پیش و امید ها و امکانات آن سخن میگویم. به گونه ای تلاش دارم به مانیفستی دست یابم که ما را در راه سازندگی یاری رساند ، چه دیر یا زود مردم ایران در طرح رفاه و سازندگی ، سکان فواتان خویش را به دست میگیرند و در آن زمان نقشه های راه این سازندگی کار ها خواهند کرد. همانگونه که در سخنرانی سال ۱۳۸۷ زیر عنوان: نگاهی به اهداف راهبردی تجدد خواهی در ایران در دو قرن گذشتهآوردم: … نیاز به یادآوری نیست که کشور ما در منطقه ای قرار دارد که تحولات عمیق و همه جانبه ای را در پیش روی دارد و در این برهه از زمان و مکان، ایران با استفاده از منابع طبیعی، موقعیت استراتژیکی و ژئوپلیتیکی ویژه، به پشتوانه فرهنگی و انسانی، نیروی جوان و سازنده و تجربه بیش از یکصد و پنجاه سال تجددخواهی و مردم سالاری حرفی برای گفتن دارد.

ما در شراطی ویژه بسر میبریم که میبایست خود را از هر نظر آماده کنیم .

***

این کتاب را از آمازون میتوانید خریداری فرمایید. در خفقان حاکم در ایران انتشار کتاب و اندیشه غیر ممکن است. ناشرین و نویسندگان ایرانی خارج از کشور نیز با همه تلاش نمیتوانند به توزیع صحیح کتاب بپردازند. این وظیفه تک تک ماست که از طریق خرید مسقیم کتاب از راه اینترنت به زندگی فرهنگی نوشتار پارسی جانی تازه بدهیم.

“A Strategic View to Iran’s Green Movement”

Hassan Makaremi (Author)
H&S Media Publishing ; Price: $۱۵.۰۰

http://www.amazon.com/gp/product/1780831021/ref=as_li_tf_tl?ie=UTF8&tag=hsm03-20&linkCode=as2&camp=217145&creative=399373&creativeASIN=1780831021

or: http://www.handsmedia.com/books/?book=a-strategic-view-to-irans-green-movement

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.