۱۲ فروردین: “آری” کورکورانه دیروز و “نه” آگاهانه امروز

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :



چهل و یک سال پیش در ۱۲ فروردین ۱۳۵۸، مردم در جشن اولین بهار آزادى، بى آنکه خود بدانند در منجلاب عظیمی گرفتار شدند که تاکنون علی رغم تلاش هاى بسیار، نتوانسته از آن رهایی پیدا کند. از همان آغاز کار حکومت اسلامی در ایران تا کنون، اکثریت ملت ایران بارها به اشکال گوناگون علیه نظام فاسد جمهوری اسلامی مبارزه کرده اند. آنان در برابر سرکوب های دولتی با مقاومت‌ها و مبارزات خود حماسه ها آفریده‌اند. مردم ما آنچنان نظام موجود را منزوى ساخته اند که دیگر رژیم، از هیچ گونه اعتبارى در افکار‌ِ عمومى ایران و جهان برخوردار نمی باشد.

ایران در طول تاریخ خود، فجایع ِ زیادى مانند طاعون، وبا، سیل، خشکسالی، زلزله و حوادثی، نظیر اشغال خارجی، جنگ و استبداد را تجربه کرده و از پس آن ها برآمده است. اما غده سرطانى اسلام سیاسى که همواره ریشه در سوءاستفاده از ناآگاهی بخش وسیع جامعه دارد، عامل اصلی دوام این حکومت غیر مردمی به شمار مى آید.

در قیام آبانماه سال ۹۸، رژیم جنایتکار دست به سرکوب، دستگیری، شکنجه و کشتار وحشیانه جوانان در یک اعتراض آرام زد. پاسداران و بسیجیان به مغز و قلب زنان و مردان شلیک مستقیم کرده، هزاران نفر را بازداشت و۱۵۰۰ نفر را کشتند. همه اقشار مردم ایران، حتى  بخش هایی که هنوز نسبت به حکومت اسلامی متوهم بودند، به خوبی نشان دادند که دیگر هیچ گونه ارزشی برایش قائل نیستند.

در چنین اوضاع و احوال، ما به عنوان هسته اى از جمهوری خواهان لائیک، با گرایشات سیاسی گوناگون، ملی گرایان، سوسیال دموکرات‌ها و دموکرات هاى آزادی‌خواه به سرنگونى این نظام فاسد اسلامی اعتقاد راسخ داریم. ما برآنیم که در این شرایط ناگوار و حساس، با نفى کامل نظام فاسد، به فکر کمک و چاره اندیشى براى نجات جان مردم میهن مان باشیم. یارى و امداد رسانى به مردم در برابر ویروس کشنده کرونا از وظایف عاجل و مساله روز ما است. باید هوشیار باشیم که حکومتگران اسلامى نتوانند این بلای طبیعت را به عنوان ابزارى برای به عقب انداختن سقوط حتمی خود مورد استفاده قرار دهند. ما امروز در جبهه مبارزه با دو ویروس قرار داریم. باید تمام توان خود را در این دو جبهه، ویروس کشنده کرونا و ویروس کشور بر باد دهنده جمهورى اسلامى قرار دهیم.

ما باید بپذیریم که رعایت حقوق انسانى در مرکز فعالیت اجتماعى است و کشورمان به همه آحاد ملت تعلق دارد. هیچ نیرویی در راه بازسازی ایران آزاد، حق حذف گرایش های غیر خودی را ندارد. با تاکید بر همکارى در امر سرنگونى، خواهان اتحاد احزاب و نیروهای مترقی و دموکراتیک با روشن شدن خط مرزهاى شفاف سیاسى هستیم.

ما بر این باوریم که همواره برای همبستگی ملی نیروهای جمهوری خواه، لائیک، دموکرات و سرنگون طلب، هر چه بیشتر تلاش کنیم.

هماهنگی ایرانیان در اروپا برای دفاع از قیام مردم ایران

تاریخ ۱۱ فروردین ۱۳۹۹۳

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.