اخبار و گزارشات کارگری ۲۶ دی ماه ۱۳۹۸

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

«با اتحاد پیروز میشویم، با افتراق شکست میخوریم»

  • ششمین روز اعتراضات نسبت به قتل موشکی
  • سازمان عفو بین‌الملل :نیروهای امنیتی با استفاده از ابزار غیرقانونی ده‌ها معترض را زخمی کرده‌اند
  • پرداخت قطره چکانی حقوق کارگران شهرداری مریوان پس از اعتراضات دامنه دارشان
  • عدم پرداخت 5 ماه حقوق و 6 ماه حق اضافه کاری کارگران شهرداری بیجار
  • بیکاری 3هزار کارگر در استان گلستان بدنبال تعطیلی 29 کارخانه براثرقطعی گاز
  • آزدای موقت ماهرخ روستایی از بازداشتی های مراسم گرامیداشت نوید بهبودی در روستای مهویزانِ باتامین قرار وثیقه صد میلیون تومانی
  • تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه تهران نسبت به ورود غیر قانونی نیروهای لباس شخصی و امنیتی به خوابگاه و تفتیش اتاق مقابل خوابگاه شهدای دانشجو(بهنام)
  • جان باختن 2کارگر در دماوند بر اثر سقوط در چاه
  • جان باختن یک کارگر 50 ساله در جهرم براثر مسمومیت ناشی از استنشاق گاز مونوکسیدکربن

*ششمین روز اعتراضات نسبت به قتل موشکی:

+سنندج:

*برگزاری مراسم خاکسپاری آیدا فرزانه وهمسرش آروین مرتب دربهشت محمدی سنندج با شرکت گسترده اهالی سنندج وهمراه با شعارهای اعتراضی نسبت به قتل سرنشینان هواپیمای اوکراینی

روز پنج شنبه 26 دی ماه،علیرغم حضورنیروهای سرکوبگر، مراسم خاکسپاری آیدا فرزانه وهمسرش آروین مرتب با شرکت گسترده اهالی سنندج وهمراه با شعارهای اعتراضی نسبت به قتل سرنشینان هواپیمای اوکراینی دربهشت محمدی سنندج برگزارشد.

شعارهایی که امروز در دربهشت محمدی سنندج سرداده شد.

«مادر گریه نکن برای فرزندت، روزی انتقامت را خواهیم گرفت»

«بسیجی سپاهی، داعش ما شمایی»!

«کشته ندادیم که سازش کنیم رهبر الدنگ را ستایش کنیم»

«مرگ بر ستمگر چە شاە باشە چەرهبر»

«مرگ بر ستمگر»

*تجمعات اعتراضی دانشجویان دانشگاه کردستان نسبت به قتل سرنشینان هواپیمای اوکراینی وبازداشت 3 دانشجوی معترض

روز های دوشنبه(23)وچهارشنبه(25)، دانشجویان دانشگاه کردستان برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به قتل سرنشینان هواپیمای اوکراینی دست به تجمع در این دانشگاه زدند.

بدنبال این تجمعات اعتراضی، ارشد اتابک دانشجوی کارشناسی ارشد ادبیات عرب، مسلم سلیمانی دانشجوی کارشناسی ارشد مکانیک و زانیاراحمد پور دانشجوی کارشناسی اقتصاد دانشگاه کردستان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

*گزارشی درهمین رابطه بنقل کانال تلگرام شوراهای صنفی دانشجویان کشور

تجمع و راهپیمایی دانشجویان دانشگاه کردستان در اعتراض به کشته شدن سرنشینان هواپیمای اوکراینی.

این تجمع که در روزهای دوشنبه و چهارشنبه برگزار گردیده در روز چهارشنبه توسط بسیج به درگیری کشیده شده است.

ارشد اتابک دانشجوی کارشناسی ارشد ادبیات عرب دانشگاه کردستان در جریان تجمع دانشجویان این دانشگاه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است.

مسلم سلیمانی دانشجوی کارشناسی ارشد مکانیک دانشگاه کردستان در جریان تجمع دانشجویان این دانشگاه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است.

زانیاراحمد پور دانشجوی کارشناسی اقتصاد دانشگاه کردستان در جریان تجمع دانشجویان این دانشگاه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است.

+سقز:

*برگزاری مراسم خاکسپاری رزگار رحیمی و فرزندش از جان باختگان سقوط هواپیمای مسافربری اکراین توسط سپاه پاسداران

روز پنج شنبه 26 دی، مراسم خاکسپاری رزگار رحیمی و فرزندش از جان باختگان سقوط هواپیمای مسافربری اکراین توسط سپاه پاسداران باشرکت اهالی شهر سقزدر قبرستان آیچی این شهر برگزارشد.

+اصفهان:

*صف آرایی معترضین نسبت به قتل سرنشینان هواپیمای اوکراینی در برابرطرفداران قاتلین در مراسم خاکسپاری جان باختگان سقوط هواپیمای مسافربری اکراینی

روز پنج شنبه 26 دی،مراسم خاکسپاری مراسم خاکسپاری جان باختگان سقوط هواپیمای مسافربری اکراینی در شهراصفهان با صف آرایی معترضین نسبت به قتل سرنشینان هواپیمای اوکراینی در برابرطرفداران قاتلین همراه شد.

+ادامه بهره برداری تبلیغاتی قاتلین وطرفدارنشان از مقتولین جنایت سقوط هواپیمای اوکراینی توسط سپاه پاسداران

روز پنج شنبه 26 دی،مراسم خاکسپاری جانباختگان قتل موشکی در شهرهای اسلام آباد غرب،سبزواروملایر با بهره برداری تبلیغاتی قاتلین وطرفدارنشان از مقتولین این فاجعه انسانی همراه بود.

*گزارشاتی در همین رابطه برگرفته از شبکه اجتماعی ورسانه ها:

1-اسلام آباد غرب

در اسلام آباد غرب هم مراسم مهندس فریده غلامی و بچه هشت ماهه اش را که باردار بود سپاه و لباس شخصی ها و سایر قاتلان مردم مصادره کردند و جلوی هر اعتراضی را گرفتند. یکی از خواهران فریده در اثر شک وارده از زمان سقوط تا کنون قدرت تکلمش را از دست داده و خواهر دیگرش تا خواست فریاد بکشد ماموران بر سرش ریختند و او را ساکت کردند.

2-ملایر:

اینجا ملایره امروز پیکر دکتر میلاد نهاوندی یکی از جانباختگان هواپیمای اکراینی توسط کسانی تشییع شد که خود اونها باعث مرگش شدن… میلاد نهاوندی یکی از نخبه های ملایر بوده، سپاه خانوادشو تهدید کرده اگه نذارید مراسم رو ما بگیریم اجازه نمیدیم شما هم مراسم بگیرید، مادرش هم گفته عنوان شهید رو نمی‌پذیرد.

تصویر بهره برداری تبلیغاتی حکومت از قتل موشکی درملایر:

3-سبزوار:

مراسم خاکسپاری میلاد قاسمی آریان جان باخته قتل موشکی هم با بهره برداری تبلیغاتی قاتلین وطرفدارانشان در سبزوارهمراه بود:

4-بهاباد:

روز پنج شنبه 26 دی،مراسم خاکسپاری امیرحسین قربانی بهابادی جان باخته قتل موشکی درشهر بهاباد استان یزد هم مورد بهره برداری تبلیغاتی قاتلین وطرفدارانشان قرار گرفت:

*سازمان عفو بین‌الملل :نیروهای امنیتی با استفاده از ابزار غیرقانونی ده‌ها معترض را زخمی کرده‌اند

تصاویر ویدئویی، عکس‌ها و اظهارات قربانیان و شاهدان عینی که سازمان عفو بین‌الملل به دست آورده و سندیت آن‌ها را مورد تأیید قرار داده نشان می‌دهد که نیروهای امنیتی ایران در جریان تجمعات اعتراضی مسالمت‌آمیزی که به دنبال اقرار مسئولان به سرنگون‌سازی تصادفی هواپیمای مسافربری اوکراینی در 18 دی ماه در نقط مختلف کشور شکل گرفت، علیه معترضان ابزار غیرقانونی به کار گرفته‌اند.

بر اساس این شواهد، در روزهای 21 و 22 دی ماه، نیروهای امنیتی با استفاده از تفنگ‌های بادی، بدن و سر معترضان مسالمت‌آمیز را با ساچمه‌های نوک‌تیز هدف قرار داده‌ و موجب خون‌ریزی و جراحت‌های دردناکی شده‌اند. نیروهای امنیتی همچنین برای متفرق کردن معترضان به شلیک گلوله‌های پلاستیکی و گاز اشک‌آور اقدام کرده‌اند، با باتوم و مشت‌ولگد به ضرب‌وشتم معترضان پرداخته‌اند، با اسپری فلفل به آن‌ها حمله‌ور شده و به طور فراقانونی و خودسرانه بسیاری را دستگیر و بازداشت کرده‌اند.

فیلیپ لوتر، مدیر بخش پژوهش‌ها و امور حقوقی خاورمیانه و شمال آفریقای عفو بین‌الملل، می‌گوید: «منزجر کننده است که نیروهای امنیتی ایران تجمع مردم برای سوگواری و اعتراض مسالمت‌آمیز و درخواست اجرای عدالت در حق 176 مسافر هواپیمای سرنگون شده و همین طور ابراز خشم نسبت

به گفته‌ی او، «خشونت‌ورزی‌های ثبت‌شده‌ی نیروهای امنیتی در جریان تظاهرات‌های اخیر و و توسل غیرقانونی ‌مقام‌های ایرانی به قوه‌ قهریه بخشی از روالی است که از دیرباز برقرار بوده است.»

*پرداخت قطره چکانی حقوق کارگران شهرداری مریوان پس از اعتراضات دامنه دارشان

حقوق تیرماه کارگران شهرداری مریوان پس از اعتراضات دامنه دارشان پرداخت شد وکماکان،حقوق ماه های مرداد،شهریور،مهر،آبان وآذر این کارگرن پرداخت نشده است.

روز پنج شنبه 26 دی این کارگران با بیان اینکه هم‌اکنون شش ماه دیگر معوقات مزدی پرداخت نشده دارند، به خبرنگار رسانه ای گفتند: امیدواریم هرچه زودتر باقی مطالبات مزدی ما پرداخت شود؛ ما به همه کس از صاحبخانه گرفته تا مغازه‌داران شهر بدهکاریم و دیگر نمی‌توانیم از هیچ کس ریالی قرض بگیریم.

*عدم پرداخت 5 ماه حقوق و 6 ماه حق اضافه کاری کارگران شهرداری بیجار

5 ماه حقوق و 6 ماه حق اضافه کاری کارگران شهرداری بیجارپرداخت نشده است.

به گزارش 26 دی یک منبع خبری محلی،کارگران شهرداری بیجار قربانی اصلی جنگ زرگری شورای شهر،کارگرانی که تنها بازماندگان کشمکش اختلافات درونی شورای شهر هستند که 5 ماه حقوق و 6 ماه اضافه کاری معوقه دارند و با این وضعیت اسفناک زندگی هر روز شرمنده زن و بچه های خودشان می شوند.

یکی از کارگران شهرداری بیجار گفت: با داشتن دو فرزند دانش آموز و اینکه مستاجر هست 5 ماه حقوق نگرفته ایم و هر روز شرمنده زن و فرزندانم هستم

وی با بیان اینکه ما قربانیان اصلی اختلافات داخلی شورای شهر شدیم ، گفت: یک روز می گویند آن شهردار برو و یکی دیگر بیاید و یک روز دیگر می گویند پول نداریم ، اما سوال من از اعضای شورای شهر این است بعد از رفتن شهردار قبلی و انتخاب سرپرست که عملا اختیار هیچ کاری را ندارد برای صاف کردن 5 ماه معوقه ما چه اقدامی انجام دادید؟

یکی دیگر از کارگران شهرداری بیجارخطاب به اعضای شورای شهر گفت: آیا شرمساری یک پدر که نتواند حداقل های زندگی را برای فرزندش تامین کند تجربه کرده اید؟ آیا شما می دانید فرزند من زنگ تفریح مدرسه باید چشمش به دستان دوستانش باشد که آنها چه خوراکی های رنگارنگی می خورند اما از داشتن لقمه نان پنیر خالی هم محروم است ، چه سخت است.

*بیکاری 3هزار کارگر در استان گلستان بدنبال تعطیلی 29 کارخانه براثرقطعی گاز

3هزار کارگر در استان گلستان بدنبال تعطیلی 29 کارخانه براثرقطعی گازبیکارشدند.

روز پنج شنبه استاندار گلستان با اشاره به مصرف بالای گاز در کشور و به تبع آن در استان گفت: با بالا رفتن میزان مصرف، گاز 29 کارخانه صنعتی در استان از جمله کارخانه سیمان و آجرپزی قطع شده که بیکاری بیش از 3 هزار کارگر را در پس داشته است.

*آزدای موقت ماهرخ روستایی از بازداشتی های مراسم گرامیداشت نوید بهبودی در روستای مهویزانِ باتامین قرار وثیقه صد میلیون تومانی

روزپنج شنبه 26 دی، ماهرخ روستایی از بازداشتی های مراسم گرامیداشت نوید بهبودی در روستای مهویزانِ باتامین قرار وثیقه صد میلیون تومانی بطور موقت آزاد شد .

  • تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه تهران نسبت به ورود غیر قانونی نیروهای لباس شخصی و امنیتی به خوابگاه و تفتیش اتاق مقابل خوابگاه شهدای دانشجو(بهنام)

عصر روز پنج شنبه جمعی ازدانشجویان دانشگاه تهران برای اعتراض اعتراض به ورود غیر قانونی نیروهای لباس شخصی و امنیتی به خوابگاه و تفتیش اتاق دست به تجمع مقابل خوابگاه شهدای دانشجو(بهنام)

منبع اصلی خبر کانال تلگرام شوراهای صنفی دانشجویان کشور

*جان باختن 2کارگر در دماوند بر اثر سقوط در چاه

بعد از ظهر روز چهارشنبه 25 دی ،2 کارگر حین کار در منطقه اصطلک دماوند در عمق 38 متری چاه سقوط کردند.

این دو کارگر تبعه افغانستان به دلیل جراحات سنگین و ضربه شدید وارد شده، در بیمارستان جان خود را از دست دادند.

*جان باختن یک کارگر 50 ساله در جهرم براثر مسمومیت ناشی از استنشاق گاز مونوکسیدکربن

روز پنج شنبه 26 دی،یک کارگر 50ساله یکی از کوره‌های آهکی در بخش کردیان از توابع شهرستان جهرم به دلیل مسمومیت ناشی از استنشاق گاز مونوکسیدکربن در محل کارش جان باخت.

بنابه گزارش رسانه ای شده،این کارگربه دلیل سوخت بد بخاری گازسوز هنگام استراحت به دلیل انتشار گاز مونوکسیدکربن در فضا و مسمومیت با این گاز جان خود را از دست داد.

akhbarkargari2468@gmail.com

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.