هزار غنچه ی گل در کمینگه خاک

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

فرهنگ قاسمی

با انتخاب های بین بد بدتر و با کوتاه آمدن نسبت به حقوق انسانی و اصول اخلاقی و تن دادن به مصلحت اندیشی و تقیه امروز اوضاع جامعه بد و بدتر شده است. بحران همه اندام و هستی زخم خورده میهن را فرا گرفته است. غبار ِ غم و رنج ِ از دست دادن ِ فرزندان وطن بر جان‌ها و روان‌ها نشسته است. عزاداری، تسلیت تسلیت، فضای مجازی را تسخیر کرده است. بر سر هر کوی و بازار، در دانشگاه و مدرسه و کارخانه اعتراضات و اعتصابات همراه با شعار سرنگون سرنگون، پیام ملت شده است. شعار مرگ بر مرگ بر، در سراسر وطن طنین افکنده است. تقابل مردم با نیروی انتظامی همراه با فریاد‌های بی شرف بی شرف، توأم است. مسئولان دولتی و نظامی آشکارا بر بی‌کفایتی خود اعتراف می کنند. عدم مدیریت در اداره کشور فاجعه پشت فاجعه می‌آفریند. سفره مردم عادی خالی و ثروت ملت ایران توسط دزدان حکومتگر به چپاول رفته و در بانک‌های کشورهای دیگر انباشته شده است.

باز و باز، مردم عادی قربانی گسترش اسلام شیعه و عدم کفایت در مدیریت می شوند. مدیریت بدتر از این نمی تواند باشد که جنگ هوائی را آغاز کنند و فرودگاه‌ها را تعطیل نکنند و یک هواپیمای مسافربری را هدف مهلک قرار بدهند و ۱۷۶ نفر را یکجا بکشند.

قهرمانان واقعی کشور ما در سکوهای قهرمانی جهانی که در شمار افتخارات ملت ایران هستند، شما را به دلیل دورویی و بی عدالتی ترک می کنند و به کشورهای اروپایی و امریکایی پناه می برند. آیا این برای شما ننگ دیگری نیست که بیش از چهل سال است که همه نیروی انسانی کارآمد این مملکت را یا فراری می دهید، یا به زندان می‌اندازید، یا می‌کشید و یا بالاخره خانه نشین می کنید.

شما فقط در مدت یک هفته ۱۵۰۰ نفر از مردم بیگناه را در خیابان‌ها به گلوله بستید، بیش از ۷۰۰۰ نفر را به زندان انداختید. آری، شما از روز نخست به نام انقلاب کشتید، در سالهای شصت از کشته های انبوه، گورستان های دسته‌جمعی و خاوران ها را بوجود آوردید. جلادها چاره‌ای ندارید باید بروید. کشتار بس است.

اگر بمانید بی شک باز آدم می‌کشید و تخریب می کنید، گروه و دسته شبه نظامی و شبه تروریستی برای هژمونی اسلام شیعه در همه جای دنیا و به ویژه در خاورمیانه را حفظ و گسترش می دهید. می‌توانید برای حفظ اسلام ده ها برابر بیش از آنچه که تا کنون کشته و خرج کرده‌اید باز بکشید‌ و باز خرج کنید. بیش از این ترور کنید، به زندان بیاندازید و بیش از این نفوذ اسلام و ارتجاع را با ریختن خون انسانها در منطقه گسترش دهید و به نام اسلام، حاکمیت ملی کشورهای منطقه را با خطر مواجهه کنید. مردم شریف ایران از وجود شما رنج می‌کشند، غم میخورند و در ترس و وحشت زندگی می کنند. این مردم نیاز به آرامش و آسایش و رفاه و خوشی و شادی و کار و زندگی دارند.

خاورمیانه نیاز به حاکمیت‌های ملی و استقلال کشورها و احترام به قوانین و معاهدات بین‌المللی دارد. متاسفانه این منطقه به عنوان یک منطقه استراتژیک جهانی بار دیگر در کشمکش قدرت های جهانی و منطقه‌ای هولناک فرورفته است. امروز بی تردید علاوه بر مردم ایران، قریب به اتفاق قدرت‌های جهانی می‌خواهند که در خاورمیانه حاکمیت های ملی و صلح و دوستی، جای جنگ و ترور و کشتار و آواره کردن مردمان را بگیرد. رفع تناقض قدرت‌ها و تخاصمات فرسایشی با وجود جمهوری اسلامی میسر نیست. باید بروید و اگر نروید به نیروی مردم چنان خواهید رفت که اثرات آن در تاریخ زبانزد خواهد شد.

تک تک مردم بر این باور رسیده‌اند، که تنها در یک جمهوری ِ لائیک، مبتنی بر حاکمیت ملی، دموکراسی، آزادی، استقلال و متکی بر سیاست مسالمت آمیز با جهان که در آن قدرت دولتی در کنار مردم و با مردم بکار گرفته شود، می تواند نقش عمده‌ای در تعادل منطقه‌ ایفا کند.

برای همین گذار از جمهوری اسلامی بیش از هر زمان دیگر ضروری است.

باور دارم که زنان و مردان این سرزمین، کلیت این رژیم ِجبار که هر روز بر ملت نجیب ایران بی‌حرمتی و به حقوقشان تجاوز می‌‌کند را بر زمین زده و از این ننگ تاریخی عبور خواهند کرد.

ز غارتی که خزان می کند مشو نومید،

هزار غنچه ی گل در کمینگه خاک است !

پروین دولت آبادی

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.