از ایجاد شرایط نامطلوب تا فراهم کردن شرایط مطلوب برای انتصابات دوره ای!

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

اکبر کریمیان

خبر حمله نظامی آمریکا به چند پایگاه شبه نظامی تحت حمایت رژیم جمهوری اسلامی، سر فصل جدید در مناسبات و برخوردها بین جمهوری اسلامی و آمریکا باز کرده است.این حمله در شرایطی صورت گرفت است که مانور دریایی مشترک روسیه، چین و ایران در دریای عمان به تازگی پایان یافته.ناگفته نماند که آمریکا این حمله نظامی را تحت دفاع از جان امریکایی ‌ها به اجرا در آورد. خود این نگرش، میتواند آماده سازی زمینه برخوردهای دیگری را نیز فراهم سازد.
جمهوری اسلامی، با توجه به شرایط اقتصادی که به ورشکستگی کامل بسیار نزدیک است، نیازمند تقلیل فشار از داخل و هم خارج است.از یکسو، اعتراض صنفی و اجتماعی رو به افزایش مردم به سمت تبدیل شدن به قیامهای گسترده براندازان یا “انقلابی” برای تغییر نظام خواهد شد.و در خارج از کشور، جمهوری اسلامی به اتکاه دو دوست غیر قابل اعتماد، روسیه و چین، در تلاش است خود را از انزوای سیاسی و اقتصادی آزاد سازد. اما فشار آمریکاییها بر روی دو دولت چین و روسیه نشان میدهند که آنان از جمهوری اسلامی به عنوان اهرمی برای وارد کردن فشار جهت “تصحیح” مناسبات اقتصادی و سیاسی استفاده میکنند. و حتی جمهوری اسلامی نیز در تلاش است از این دو استفاده ابزاری در جهت تثبیت موقعیت خودش در منطقه کند!
با بررسی حمله اخیر نیروهای شبه نظانی وابسطه به ایران، در روزهای آیند امکان حمله هایی به منافع کشورهای غربی خواهیم داشت. اینگونه حملات جهت درگیر کردن آمریکاییان به جنگهای محدود و متقاعد کردن امریکاییان به بالا هزینه های برخوردهای جدید با ایران صورت میگیرد. از سوی دیگر اینگونه حملات میتواتد شرایط مساعدی برای مذاکره با آمریکا جهت حفظ نظام هم باشد. از سوی دیگر، فضای نه جنگ و نه صلح، نیز ترفندی است برای بستر سازی تاکتیک انتخاب بین بد و بدتر. با اینکه این ترفتد قدیمی شده است، ولی نشان داده که هنوز توانایی کارکرد بسیار دارد.
احتمالا در این تاکتیک یا برنامه مهندسی شده، جناحی از نظام بصورت “خروشان”، بر ضد دستگاه تصمیم گیرنده نظام، وارد میدان سیاسی شده تا با وانمود کردن به تغییر بنیادی در نظام، اهمیت انتخابات را در دید مردم بالا برد تا تعداد. یادی لز مردم پای صندوقهای رای حاضر شوند.
سناریوی این گروه، مخالفت با جنگ و خواستار بهبود روابط با آمریکا و پایان دادن به جنگ سرد بین دو دولت ایران و آمریکا است. البته نقش جناحی دیگر با سابقه وحشیگری بیشتر، که خواهان رویاروی مستقیم با آمریکا یا اسرائیل است، را نباید نادیده گرفت.
صحنه مهندسی شده یک انتخابات “واقعی” که در یک طرف “صلح” دوستان و آینده نگران و در طرف دیگر جنگ طلبان و اصولگرایان است، همان تاکتیک قدیمی است، “انتخاب بین بد و بدتر”.
انتخاب بین جنگ و صلح، بین “امید” و ناامیدی، داستان نمایشی انتخابات اسفند است که مردم خسته و زیر فشار اقتصادی وحشتناک که بدنبال روزنه برای نجات خود و خانواده شان هستند را به پایه صندوقهای رای میکشاند.
یک انتخاب “واقعی” اما در چارچوب و تحت رهبری نظام! بدین اینگونه ترفند قدیمی نظام برای داغ کردن تنور انتصابات دوره دوباره بکار گرفته میشود.
آنچه مسلم است ملت بزرگ ایران تحت هیچ شرایطی یا بهانه نباید در انتصابات دوره نظام شرکت کند.آنچه نظام را در به ثمر رسیدن معامله با غرب و تثبیت شرایط داخلیش کمک میکند، حضور مردم در انتخابات مهندسی شده است.از اینرو هم میهنان در روز انتخابات، از خانه خارج نشوید تا دستگاه های دروغ پراکن نظام نتواند از وجود مردم در خیابانها استفاده تبلیغاتی کند.با مهر۲۹/دسامبر/۲۰۱۹

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.