حمله ی نظامی ارتش متجاوز ترکیه به تمامیت ارضی کشور سوریه

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

همبستگی برای ایران، برنامه ای از امین بیات بخش بیستم: حمله ی نظامی ارتش متجاوز ترکیه به تمامیت ارضی کشور سوریه را میتوان برای جلوگیری از تشکیل دولت کردستان بزرگ ارزیابی کرد!
تلویزیون اینترنتی رنگین کمان، بنیاد آزادی اندیشه و بیان مهر ماه ۱۳۹۸

حمله ی نظامی ارتش متجاوز ترکیه به تمامیت ارضی کشور سوریه را میتوان برای جلو گیری از تشکیل دولت کردستان بزرگ ارزیابی کرد؟
و دولت تروریستی و اسلامی ایران با حضور نظامی در مرز ترکیه و تقویت آن را باید در همین راستا دید؟ که از ترس اینکه مبادا با شورش غیر منتظره ی کردهای ایران روبرو شوند ، صف آرائی نظامی جهت سرکوب کرد ها را تدارک دیده اند؟ ترکیه بدون نوافق نسبی ایران و عراق در منطقه نمیتوانست به ای اقدام خطر ناک دست بزند.
بنظر من حمله به سوریه با چراغ سبز کشورهای اروپائی و آمریکا انجام گرفته است، و اینکه ترامپ مدعی میشود ترکیه قول داده که به غیر نظامیان آسیب نرساند در واقع یک شانتاژ و یک روش شناخته شده است و آنرا نبا ید جدی تلقی کرد، ترکیه زیر فشار تحریم آمریکا و اتحادیه اروپا است.
ترکیه عضو دائمی ناتو(ارتش آتلانتیک شمالی) میباشد، وناتو در پشت این حمله با تمام ابواب جمعی نظامی قرار دارد، از طرفی قرار است سه ملیون آواره سوری که در ترکیه هستند را به کشورشان باز گردانند.
و در این ارتباط بود که رهبر حزب (سوسیال مسیحی آلمان ” سه-اس- او” قبل از حمله وارد ترکیه شد و با دادن وعده ووعید های سیاسی ومالی به اردوغان و تهدید قلابی ترکیه ودهان پرکن ترامپ ، تنها برای سرپوش گذاشتن به این تجاوز آشکار به جان و مال ملیونها کرد سوریه ، جهت به انحراف کشاندن افکارعمومی مترقی جهان است.
وضع اقتصادی متزلزل در اروپا بخصوص در آلمان-فرانسه و انگلیس و…و هجوم پناهنده از کشورهای جنگ زده و ایجاد نا امنی در اروپا مردم در مقابل دولتها قرار گرفته اند ، و در جهت جلو گیری از ورود بیشتر پناهنده به اروپا با دادن رای خود در انتخاباتها به احزاب فاشیست و دست راستی دولتها را متزلزل و بی آینده کرده اند، واز طرفی اقتصاد ضعیف و لرزان این کشور ها آنها را وادار میکند که در خاور میانه و کشور های حوزه خلیج فارس جنگ ،آشوب وناامنی ایجاد کنند، تا بتوانند اسلحه وتجهیزات جنگی به کشورهای درگیر بفروشند ،ومسئله حقو ق بشربرای آنها ترفندی بیش نیست.
مردمان ایران باید با ایجاد اتحاد و همبستگی در مرحله نخست خود را از شر نظام اسلامی آخوندها و مردم منطقه را نجات دهند و آگاهانه در برابر ترفند های کشور های سرمایه داری و جنگ افروزی آنها بایستند.
تظاهرات واعتراض میلیونی درشهر های مختلف عراق علیه فساد دولتی – بیکاری و فقر عملا مردم را با نیروهای سرکوبگر رژیم وابسته عراق به جنگ خیابانی کشیده و جنگ افروزان را به تماشا کشانده که چگونه مردم را بجان هم انداخته اند، نیروهای تروریست حشدالشعبی همکار سپاه قدس در عراق محوریت سرکوب اعتراضات مردم را در دست دارند.
سپاه متجاوز قدس ، پاسداران و بسیج سرکوبگر وافراد جیره خوار افغانی موسوم به فاطمیون به دستور خامنه ای به عراق گسیل داده شده اند تا در کنار حشدالشعبی به قتل عام مردم عراق همت گمارند.
حضور بیشماری از نیروهای جنگ طلب آمریکائی در عراق و حضور نیروهای پاسداران در پوشش سپاه قدس در عراق و حمله معترضین به مراکز تلویزونی خارجی وازجمله تهدید سفارتخانه ها وهمچنین اعلان موضع جمهوری اسلامی که میگویند این اعتراضات توطئه دشمن یعنی همان آمریکا-عربستان و اسرائیل میباشد، اتخاذ موضع میانه دولت دست نشانده عراق که هم با آمریکائیها دست بگردن است وهم از ترس سپاه قدس اوامر و دستورات سرکوب مردم معترض را توسط جمهوری اسلامی ایران ندیده میگیرد، آیا آمریکائیها بیشتر از این سکوت خواهند کرد یا درادامه شرایط را برای یگ در گیری آماده میکنند،که البته ایران از سرناچاری و درماندگی اقتصادی بدنبال چنین شرایطی میبا شند،اگر اینطور نیست چرا یکدفعه سی هزار نفراز مزدوران رژیم را برای قتل عام مردم عراق به بغداد و سایر شهر های عراق گسیل میدهند، و اینگونه که رئیس جمهور آمریکا با اعلان خروج نیروهایش از سوریه ادعا میکند که قصد درگیری با هیچ نیروئی را ندارد ، راه را برای سرکوب مردم کردستان سوریه هموار میکندوبنا بر تبلیغات انتخاباتیش قصد بازگرداندن نیروهای آمریکائی را به آمریکا دارد، آیا حضور آنها در عراق بالاخره منجر به یک درگیری یا جنگ مستقیم با سپاه قدس نخواهد شد، یا همه این مسائل بازی با افکار عممومی جهان است و قرار ها در اطاقهای دربسته گرفته شده است.
اگر کردهای سوریه در تنگنا قرار بگیرند، روی بحکومت اسد خواهند کرد، و در دید نهائی موجب افزایش نفوذ و قدرت ایران درسوریه خواهند شد که درارتباط با اسرائیل این مسئله از اهمیت بر خوردار است، ازآنجا که اسرائیل بی وفقه علیه پایگاههای ایران در سوریه فعال است واگرخطر بیشتری احساس کنند علیرغم میل آمریکا به تنهائی به ایران نیز حمله نظامی خواهند نمود.
نزدیکی دولت عراق به چین و انعقاد قرار داد های میلیاردی در حقیقت پیروی از سیاست ایران نسبت به چین و روسیه است ، اگر آمریکا و اسرائیل بخواهند از جنبش اعتراضی مردم عراق بنفع خود استفاده کنند بحثی است جدا که ایران نیز با سیاست دوگانه دفاع از دولت دست نشانده عراق و سرکوب مردم عراق و اعزام مزدوران پاسدار به عراق درحقیقت آگاهانه دامن به آشوب ، جنگ و نا امنی در عراق و منطقه میزنند.
قیام مردم عراق علیه بیعدالتی ، فساد دولتی و بیکاری، علیه تبعیض قومی علیه گرانی در حال پیشروی است و این در حالیست که عراق چهارمین تولید کننده نفت جهان است و هر روز بیش از چهار میلیون بشکه نفت صادر میکند، بخش بزرگی از سمت و سوی شعار های قیام مردم در شهرهای مختلف عراق مخالفت با حضور و دخالت جمهوری اسلامی و سپاه سرکوبگرش در عراق است، در حقیقت در عراق همچون سپاه در ایران جهت سرکوب داخلی نیروئی همسو با جانیان و سرکوبگران پاسداران ایران تحت نام حشدالشعبی سازمان داده شده اند و این تشکلهای سرکوبگر مردم ایران و عراق میباشند.
مردمان ایران و عراق هر دو نیازمند اصلاحات بنیادی و همه جانبه در کلیه عرصه های گوناگون سیاسی، اقتصادی و اجتماعی میباشند و تا زمانیکه هر دو رژیم و سپاه پاسداران و حشدالشعبی قدرت را بدست دارند مردم هر دو کشور روی آزادی و آرامش نخواهند داشت.
09.10.2019
Bayat.a@freenet.de
https://www.facebook.com/amin.bayat9

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.