از آزادیخواهان جهان یاری می خواهیم

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

همانطور که مطلعید حضور نظامی جمهوری اسلامی در برخی از کشورهای منطقه خاورمیانه باعث تشدید جنگهای داخلی، گسترش آوارگی و فقر در این مناطق شده است. به موازات آن این رژیم اخیرا پس از تظاهراتی که در بیش از 100 شهر ایران در اعتراض به وضعیت ناهنجار اقتصادی، بیکاری و فقر صورت گرفت، اقدام به دستگیری و سرکوب جوانان، روشنفکران، کارگران و دانش پژوهان معترض کرده است.
به این ترتیب دور از تصور نیست که حکومت جمهوری اسلامی خود جامعه را به طرف یک انفجار بزرگتر سوق دهد که زمان وقوع و ابعاد آن قابل پیش بینی نیست. چنین واقعه ای نه تنها اثرات شومی بر منطقه در پی خواهد داشت، بلکه همانطور که در مورد لیبی و سوریه نیز مشاهده شد، مستقیما برخی کشورهای اروپایی را نیز درگیر خواهد نمود.
جبهه ملی ایران (به ضمیمه نگاه شود) از بدو تاسیس خود در سال 1951 تا کنون سعی بر این داشته که در مبارزه دائمی علیه استبداد پهلوی و دیکتاتوری جمهوری اسلامی کشور را از خطرات دوران فروپاشی مصون نگاه دارد. متاسفانه هیچگاه از امکانات قانونی برای پیشبرد مبارزات خود جهت حفظ صلح و آرامش در منطقه و تضمین دموکراسی و رعایت حقوق بشر در ایران برخوردار نبوده است. تنها در یک سال گذشته ارگانهای امنیتی جمهوری اسلامی سه بار مانع از آن شده اند که جلسات شورای مرکزی جبهه ملی ایران حتی در منازل افراد برگزار گردد.
مسئولان جبهه ملی ایران برای اعتراض به اوضاع بحرانی کشور و سیاست های ماجراجویانه جمهوری سلامی در کشورهای منطقه بویژه با تاکید بر حق تجمع و اعتراض حتی بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی، اخیرا در نامه ای برای دکتر حسن روحانی، رئیس جمهور، از دولت حاکم خواستند تا برای یک گردهم آیی عمومی در روز 14 اسفند (روز درگذشت دکتر محمد مصدق پایه گذار جبهه ملی و نخست وزیر ایران از 1951 تا 1953) با صدور مجوز، امنیت این گرد هم آیی را تامین نماید. متن این نامه به این قرار است:
جناب آقای دکتر حسن روحانی، ریاست محترم جمهوری
باسلام وادای احترام ،
پس از حوادث اعتراضی اخیر، جنابعالی و وزیر محترم کشور و سایر مقامات جمهوری اسلامی کراراً اعلام نمودید که دولت با تجمعات قانونمند مردم مخالف نیست. و مردم حق آزادی بیان دارند و می توانند پیشنهادات و نظرات خود را در امور کشور مطرح نمایند . بر اساس این گفته ها و بر طبق اصل ۲۷ قانون اساسی ، جبهه ملی ایران تصمیم دارد که به منظور اعلام نظرات خود در این برهه حساس از تاریخ کشور، از مردم تهران دعوت نماید که برای استماع نظرات و پیشنهادات جبهه ملی در یک تجمع عمومی شرکت نمایند. از آن جا که جنابعالی به عنوان ریاست جمهوری سوگند یاد کرده اید که عهده دار اجرای قانون اساسی و صیانت ازحقوق ملت باشید از شما میخواهیم که به وزارت کشور دستور فرمایید موافقت با برگزاری این گردهمایی و تقبل حفظ امنیت آن را اعلام نمایند. زمان این گردهمایی در عصر روز ۱۴ اسفند ۹۶ و مکان آن در هر یک از میادین تهران پیشنهاد میگردد.دهم بهمن ماه ۱۳۹۶
تهران – هیئت رهبری وهیئت اجرائیه جبهه ملی ایران
بنا به آنچه که رفت درخواست ما از نیروهای آزادیخواه جهان اینست که در پشتیبانی از اپوزیسیون طرفدار صلح و دموکراسی در ایران تمامی امکانات دیپلماتیک را بکار بندند تا چنین مجوزی صادر گردد و جبهه ملی ایران بتواند از حد اقل امکانات برای ابراز نظر و معرفی برنامه های خود برای آینده ایران، برخوردار شود. ما بر این عقیده ایم که اکثریت بزرگی از مردم ایران خواهان آن حکومتی هستند که قادر باشد ثبات، امنیت، صلح، دموکراسی و جدایی دین از حکومت را تامین نماید.
سازمانهای جبهه ملی ایران در خارج از کشور

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.