«انشعاب حاکی از بداخلاقی بود.»

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

«دکتر حسین موسویان» رئیس شورای مرکزی جبهه ملی ایران:

🔹 سازمان‌ها و مردم در شکل‌گیری انقلاب مقصر نیستند»

🔹 مقصر اصلی کسانی هستند که انقلاب ایران را به بیراهه بردند.»

گفت‌‌وگوی دکتر مرتضی عبداللهی از برنامه تلویزیون سپیده استقلال و آزادی با «دکتر حسین موسویان» رئیس شورای مرکزی و رئیس هیأت رهبری جبهه ملی ایران، درباره رویدادها و انشعاب اخیر در جبهه ملی ایران و انقلاب 1357 خورشیدی.

✅ جبهه ملی ایران شماره ندارد، جبهه ملی همانی است که دکتر مصدق بنیان نهاد؛ یک جریانی‌ است که ادامه فکر دکتر مصدق است و در هر زمان فرد و افرادی این عَلم را برداشته و به دوش گرفته‌اند. بنابراین سوم، چهارم و پنجم عناوین نادرست است.

✅کار این افراد انشعابی هم غیراخلاقی و هم به راه مصدق که همانا خواسته‌های استقلال‌طلبانه و آزادی‌خواهانه بوده، جفا کرده‌اند.

✅ چنین انشعاب و نام‌گذاری قابل تأمل است و به راحتی نمی‌توان از آن عبور کرد. در حالی‌که در جبهه ملی شورای مرکزی، هیأت رهبری و هیأت اجرایی وجود دارد و این افراد عضو آن بودند، چنین حرکتی جای بررسی دارد.

✅ اگر پس از انقلاب دولت‌های دموکراتیک، پاک‌دست که حقوق ملت را رعایت می‌کرند و موازین دمکراسی به اجرا گذشته می‌شد؛ آن‌وقت آن باقی‌مانده‌های رژیم گذشته اکنون که نمی‌توانستند، به روی صجنه بیایند بلبل‌زبانی کنند و کسی چون دکتر سنجابی را محکوم کنند.

✅ انقلاب هم یک کتاب ناخوانده بود، کسی فکر نمی‌کرد که در این مسیر بیافتند؛ در این شرایط اضمحلال، درماندگی، عقب‌ماندگی کشور قرار بگیرد. کاملاً مسیر انقلاب را در مسیر اشتباهی قرار دادند. تمامی قول‌های که به مردم دادند، فراموش کردند، انقلاب را به این سمت و سو کشاندند که شاهد آن هستیم.

✅ سیر انقلاب آن‌چنان خورشان و طوفانی بود، چنانچه اگر دکتر صدیقی و دکتر سنجابی هم کنار دکتر بختیار قرار می‌گرفتند، این سیل و بهمن انقلاب که از قله سرازیر و خیلی نیرومند شده بود، همه را یکجا در می‌نوردید.

✅ الان یکسری از روی ناآگاهی نظراتی می‌دهند که خلاف واقعیت است؛تنها جبهه ملی ایران نبود که در انقلاب نقش داشت، تمام سازمان‌های سیاسی، جوامع مدنی، تمامی دانشگاهیان، تمام کارخانجات، کارمندان و کارگردان، همه نیروی خود را پای انقلاب گذاشته بودند. بنابراین اگر تقصیر است، تقصیر متوجه همه ملت ایران است. ولی به نظر من ملت ایران تقصیری متوجه‌اش نیست. زیرا همه آحاد ملت انقلاب کردند که آزادی، استقلال و جاکمیت ملی را بدست بیاورند، که متأسفانه کسانی که مسلط شدند، از آزادی و استقلال دور شدند. دور شدن از شعاهای اصلی انقلابیون و انقلاب را به بیراهه بردند. مقصر اصلی کسانی هستند که انقلاب را به بیراهه بردند.

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.