۸ – فرق سیاست و اصول

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

سیاست یک سری مقررات و قوانین است که بر انسان اجبار می شود اما اصول در نورون های انسان است که خود را بر سیاست اعمال میکند. این است فرق سیاست و اصول.

ذخیره  نورون ها اصول انسانی و دینی و سنتی و گاهی جهان‌شمول است. 

شهروندان در  فضا اجتماعی سه نحله هستند. اول کسانی که با نورون های خود عمل میکنند و این نورون ها در طی زمان اصولی را در خود ذخیره کرده اند که سیقل یافته اند. 

دوم کسانی که به مقررات و قوانین تن میدهند چه در جامعه و چه در سازمان های اجتماعی که مشهود تمرین این سازمان ها سکت و ادیان و احزاب اند که انسان ها در آن ها تبدیل به کارپردازان می شوند.

سوم کسانی که در جستجوی تعادلی بین این دو هستند تا هم  قانون پذیر باشند هم اثر گذار بر قوانین و مقررات. 

مطالب مرتبط با این موضوع :

2 پاسخ

  1. آقای فرهنگ قاسمی بله، اتفاقا درست نوشته اید. اما از همه مهمتر شما مدعیات خودتان را خودتان لغو نفی کرده اید. تمامی قضایا برمی گردد به نداشتن سیاسیون درستکار و کار دان. و اینرا ما نداریم. ما مردم سترونیم ما مردمی عقیم هستیم که نتوانسته ایم چهار تا سیاستمدار استخوان دار تحویل این جامعه بدهیم. یا اصلا خود جامعه نتوانسته برای خودش چنین زنان و مردانی را تربیت کند. اینک با زاد و لد حدود پانزده میلیون ایرانی در خارج از کشور زندگی می کنند. این ایرانیان از نظر همبسیتگی هیچ شباهتی نه یهودیان دارند نه به ارمنیان و نه به اسپانیایی های زمان فرانکو و نه شباهتی دارند با مردم زحمت کش لهستان. من معلم تاریخ هستم در ایران زندگی می کنم و باید بگویم بسیار از فرهیخته گان نافرهیحته ایرانی خارج از کشور که خضوضا در اروپا و آمریکا زندگی می کنند مایوس ناامیدم. همه ی ماجرا و همه نقصانها به مدرسه و دبیرستان و دانشگاه و خصوصا خانواده و کتاب برمی گردد. ایرانی شعورش را و هوشش را و خردش و عقلش را فقط خرج مررندی و کلاه برداری و حقه بازی و دروغ و نیرنگ می کند. این البته به نظر من از اسلام می آید همان چیزی که شما می فرمایید نمی شود پاکش کرد! چرا باید و می شود پاکش کرد. باید نخبگان دست بکار شوند. باید نادانی و تحجز قوم ایرانی را به رخش کشید. باید خرفاتش را مثل نجاست در سینی گذاشت و برایش نمایش داد. باید اسلام و قرآن و محمد و علی و حسینش را برایش کالبدشکافی کرد. باید رابطه محمد با عایشه سه ساله و تجاوز بر این بچه را هزالر بار تکرار کرد تا بداند حجاب روح و جان و عقلش از کجا می آید! باید حرمت علی ابن ابی طالب که سر هزاران کودک و پیر و جوان و زن و مرد را پیش از خلافتش می برد و خونی که از رگهای گردن قربانیانش می جهد او را مسرور می کند را برخ ایران و ایرانی کشید، پس از خلافتش علی سر هفتاد هزار نفر را طبق تاریخ خود شیعه که مصباح یزدی چندی پیش آنرا به اطلاع عموم رساند را در بوغ کرنا کرد و در گوش این مردم دمید. باید قرآن این دستو.رالعمل قتل و آدمکشی و غیر خودی کشی را در گوش مردم تکرار و تکرار و تکرار کرد و به آنها فهماند که این قرآن اعجازش فقط قتل و کشتار است. آقای فرهنگ قاسمی این نوشته ی شما مرا نومیدتر کرد. چرا شما در فرانسه یک ۱۴ نفر جدید درست نکردید! خود این کمکاری برای من و دوستان معلم مسیله ای ست! تند نوشتم چرا که اکران من هی چشمک می زند و ترس ورم داشته شاید لاید نوشته ام را اصلاح کنید.

  2. با سلام این ویدیو را حتما ببینید و برای دیگرا بفرستید. این زن شجاع و سمج و با درایتی به گستره ی تاریخ ایرانزمین.بعد از دیدن حتما یک کامنت زیر ویدیو بگذارید. و خصوصا برای دوستان و آشناینتان بفرستید. این ویدیو باید هشتاد میلیون بار دیده شود.
    https://www.youtube.com/watch?v=zqRa9adXzkA
    https://www.youtube.com/watch?v=zqRa9adXzkA

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.